Проєктна робота під час вивчення курсу «Пізнаємо природу»
Проєктна робота наразі є одним з найперспективніших напрямів системи освіти, оскільки створює умови для формування всіх необхідних життєвих компетенцій. Саме тому можна і потрібно змалечку вчити дітей створювати проєкти. Так, уже зараз проєктне навчання в НУШ посідає важливе місце. Завдяки проєктно-зорієнтованому навчанню учні:
Курс «Пізнаємо природу» не є виключенням. Запропоновані до виконання проєкти орієнтовані для закріплення знань з різних розділів вивчення природних явищ, процесів та взаємозв’язків.
Учням було запропоновано самоорганізуватися та поділитися на групи по 5-6 осіб. Тема проєкту для кожної групи визначалася жеребкуванням.
Теми проєктів
1. Екологічний проєкт «Охорона навколишнього середовища» (розкрити поняття «популяція», «екосистема», практичні заходи, охорона океану та атмосфери; підібрати відео до проекту, створити власне тощо).
2. Проєкт «Значення електрики у житті людини» (розкрити поняття «електрика», «електричний струм», відео електричних дослідів; охарактеризувати електричні явища, правила поведінки з електричними приладами, під час грози тощо).
3. «Астрономічний проєкт» (будова сонячної системи, сузір’я, місячні та сонячні затемнення, значення вивчення астрономічних явищ, чому важливі дослідження космосу. Можливість життя на інших планетах. Відео до проекту тощо).
4. Проєкт «Світло та світлові явища в природі, їхнє значення» (розкрити поняття «світло», «світлові явища», як утворюється веселка, сучасні світлові прилади, досліди відповідно темі; як бачить людина тощо).
5. Проєкт «Значення звукових явищ для природи та людини» (розкрити поняття «звук», характеристики звуку, поширення звуку у різних середовищах. Ультразвукове дослідження, ехолокатор; больовий поріг шуму тощо. Відео дослідів до теми).
6. Проєкт «Важливість взаємоз’язків між організмами» (середовище життя організмів, екосистема, популяція, пристосування організмів до різних факторів середовища. Типи взаємозв’язків між організмами – хижацтво, симбіоз, конкуренція. Ланцюг живлення. Відео на дану тему тощо).
Варто зазначити, що даний вид діяльності сподобався учням, вони активно працювали. Більшість учнів виконали поставлені завдання на достатній та високий рівні. Вони розкрили свій потенціал у представлені, пошуку додаткової інформації, вдосконалили вміння застосовувати набуті знання на практиці.