Матеріал створено за програмою НУШ інтегрованого курсу "Пізнаємо природу" 6 клас за підручником Тетяни Коршевнюк і Ольги Ярошенко 6 клас, § 10. Є пояснення роботи виштовхувальної сили і сили тяжіння, цікаві завдання.
Плавання тіл. Дослідження умов плавання тіл. Олійник Лариса Миколаївна. ХЛ 1226 клас14.10.2024
Номер слайду 2
? Чому залізний якор, занурений у воду, одразу тоне, а корабель, який важить багато тон, пливе за маршрутом?
Номер слайду 3
На тіло, занурене у воду, діють різні сили:
Номер слайду 4
Зако́н Архіме́да —на будь-яке тіло, занурене в рідину, діє виштовхувальна сила, яка дорівнює вазі витисненої даним тілом рідини . g=9,8н/кг – прискорення вільного падіння. V – об’єм витісненої рідини. Р – щільність рідини середовища
Номер слайду 5
Від чого залежить виштовхувальна сила?1. Від густини рідини Густина = маса/ об'єм ; ρ =m/v [ρ]=кг/м3 Якщо середня густина тіла більше, ніж у води, тіло тоне2. Від об’єму, який займає тіло
Номер слайду 6
Як можна зменшити густину тіла?1.збільшення об’єму тіла2. зменьшення маси тіла3. покращити техніку плавання
Номер слайду 7
Корабель має порожнини, заповнені повітрям. Це робить загальну густину корабля меньшою за густину води. Але якщо в порожнині корабля станеться пробоїна, він потоне.
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Приготуйте повідомлення про регуляцію плавучості одного з організмів: наутілус, фугу, синій кит, водорость фукус, восьминіг
Номер слайду 10
Рятува́льний жиле́т — жилет, виготовлений, як правило, з міцної водонепроникної тканини (нейлон, кордура тощо) та наповнений легким плавучим матеріалом, призначений для підтримання людини на плаву у випадку потрапляння за борт плавзасобу в морській або прісній воді.
Номер слайду 11
ДЗ. Перевірте домашні яйця і поясніть результат. ДЯКУЮ ЗА РОБОТУО. Л. М.