проєктна діяльність "STEM-освіта на уроках природознавства"

Про матеріал
Рекомендації щодо проведення навчальних проєкців на уроках природознавства в 5 класі, використовуючи STEM-технології. Навчальний проєкт №3 "Вирощування найбільшої бобової рослини."
Зміст слайдів
Номер слайду 1

STEM- освітана уроках природознавства. Підготувала Вчителька Новгород-Сіверської гімназії №1 ім. Б. Майстренка. Скивка Галина Станіславівна

Номер слайду 2

STEM- освіта – пріоритетний напрямок сучасного освітнього процесу. Світ, у якому ми живемо, стає все складнішим і динамічнішим, тому інтеграція в сучасне суспільство і знаходження свого місця в житті вимагають від кожної людини деталі більше зусиль і компетенцій. Сучасний світ пред`являє високі вимоги до діяльності людини, конкурентноспроможною може бути по-справжньому компетентна особистість. Життєві компетентності включають виховання відповідальної особистості, здатної до саморозвитку, самостійно, незалежно будувати свою долю, стосунки зі світом, реалізувати життєве призначення через особистий вибір.

Номер слайду 3

Формування особистості і її становлення відбуваються у процесі навчання, коли дотримуються певних умов: створення позитивного настрою для навчання; відчуття рівного серед рівних; забезпечення позитивної атмосфери в колективі для досягнення спільних цілей; усвідомлення особистістю цінності колективно зроблених умовисновків; можливість вільно висловити свою думку і вислухати свого товариша; а учитель є другом, порадником, старшим товаришем. Умовою й результатом інноваційного типу навчання є сформованість в учнів бажання і здатності самостійно вчитися, шукати в різних джерелах інформацію та застосовувати нові знання, виробляти вміння діяти, прагнути творчості та саморозвитку. «Справжня революція в навчанні полягає не лише в змісті шкільної системи. Вона полягає в навчанні того, як учитися, як думати, у вивченні нових методів, які ви можете використати для розв`язання будь-якої задачі, що виникає перед вами в будь-якому віці».

Номер слайду 4

Підготовка до реального життя – головна перевага STEM-освіти. У 2016 році МОН України опубліковало першу версію «Концептуальних засад реформування середньої освіти» та Концепцію Нової Української Школи (НУШ), де одними із основних компетентностей школярів є:- вміння логічно і математично мислити;- наукове розуміння природи і сучасних технологій;- впевнене користування ІКТ;- обізнаність і самовираження у сфері культури.

Номер слайду 5

STEM-викладання – глибоке розуміння як жити у сучасному динамічному світіУ освітньому просторі України набирає обертів тренд STEM-освіти. Вона охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість(Engineering), мистецтво (Art) та математику (Mathematics). STEM-освіта вчить вдало комбінувати отримані знання для вирішення реальних життєвих ситуацій. Дитина йде в дорослий світ набагато підготовленішою і не так сильно боїться проблем і труднощів. Підготовка до реального життя – головна перевага STEM-освти.

Номер слайду 6

STEM-підхід – це моделювання, проектування та напрацювання навичок. STEM-освіта – це вдале поєднання креативності та технічних знань. Під час stem-уроків у центрі уваги знаходиться не вчитель, а практичне завдання, яке потрібно вирішити. Один конкретний практичний приклад може так зацікавити учнів, що вони почнуть із задоволенням вивчати теорію. STEM-підхід дозволяє виховувати у школярів гнучкість та критичне, практично орієнтоване мислення. На перший план виходить здатність вчитися та сприймати зміни, а не самі знання, які нині стають застарілими з неймовірною швидкісю. Учні вчаться вирішувати практичні завдання шляхом проектної діяльності.

Номер слайду 7

Метод проектів – ефективна технологія навчання. Робота над навчальним проектом – практика особистісно орієнтованого навчання в процесі конкретної праці учня, на основі його вільного вибору з урахуванням його інтересів. Навчальне проектування орієнтоване перш за все на самостійну діяльність учнів – індивідуальну, парну або групову, яку учні виконують протягом визначеного відрізку часу. Технологія проектування передбачає розв`язування учнем або групою учнів якої-небудь проблеми, яка передбачає, з одного боку, використання різноманітних методів, засобів навчання, а з другого – інтегрування знань, умінь, навичок. Через проекти з навчального предмета «Природознавство» будуть реалізовані наскрізні лінії компетентностей «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров`я та безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність».

Номер слайду 8

STEM-освіта в діїПід час виконання учнями навчальних проектів із природознавства в 5 класі їхні вміння доповнюються і поглиблюються. Так, головними навчальними завданнями в першому проекті є формування вміння збирати і фіксувати дані, представляти їх наочно, формулювати висновки ( математична, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя), у другому – базових навичок співробітництва ( соціальна компетентність), у третьому – вести тривале спостереження, фіксувати дані в журналі спостережень, формулювати гіпотези, планувати і проводити дослідження, пояснювати отримані результати ( компетентості у природничих науках і технологіях). У четвертому проекті до вище названих додається ініціативність та екологічна грамотність.

Номер слайду 9

Навчальний проект «вирощування найбільшої бобової рослини»

Номер слайду 10

Мета: З'ясувати умови, за яких у класі можна виростити найвищу бобову рослину ( наприклад, горох, сою, квасолю).

Номер слайду 11

Спостереження за ростом і розвитком рослини

Номер слайду 12

3 квітня: Відбір насіння і замочування.

Номер слайду 13

4 квітня: Насіння загорнуте і поставлене у холодильник наодну добу. Загартовування

Номер слайду 14

5 квітня: Насіння поставлене під батареюна одну добу. Стратифікація

Номер слайду 15

6 квітня: Насіння проростає.

Номер слайду 16

7 квітня: Приготування ґрунтової суміші, вазону. Кладемо насіння у вазон і поливаємо

Номер слайду 17

10 квітня: З'являється перший паросток приблизно 2 сантиметри. Догляд за рослиною

Номер слайду 18

11-12 квітня: Рослина стоїть на світлі . Поливання.

Номер слайду 19

13 квітня: Квасоля підростає ще на 2 сантиметри.

Номер слайду 20

13-16 квітня: Проведення агротехнічних прийомів. Поява листочків.

Номер слайду 21

19 квітня: Квасоля досягає приблизно12 сантиметрів. Стоїть на підвіконні, поливання.

Номер слайду 22

22 квітня: Листки більшають. Рослина досягає15 сантиметрів

Номер слайду 23

22 – 27 квітня: Рослина знаходиться на сонці, поливання.

Номер слайду 24

28 квітня - 3 травня. Рослина продовжує рости. Досягла приблизно 25-26 сантиметрів.

Номер слайду 25

Висновок: Фактори, що необхідні для росту рослини - це: -Температура-волога -повітря -світло- агротехнічні прийоми.

Номер слайду 26

Дякую за увагу!

pptx
Додано
6 березня 2021
Переглядів
1857
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку