Проектна робота з учнями 1 класу.
Тема: Правила поведiнки бiля водойм пiд час вiдпочинку.
Мета: Формувати в учнів потребу дотримуватися правил поведінки біля водойм.
Завдання:
- освітні:
формувати в учнів розуміння необхідності дотримання правил безпечної поведінки біля водойм;
- виховні:
сприяння встановленню доброзичливих відносин між учасниками освітнього процесу; виховання естетичного смаку;
- розвиваючі:
розвиток уявлень про навколишній світ; розвиток вміння аналізувати і порівнювати;
- корекційні:
розвиток уваги; розвиток зв'язного мовлення;
Обладнення: презентація, картки із завданнями.
Хiд уроку
Ранкова зустріч.
Діти беруться за руки, утворюють коло.
Учитель. Добрий день, діти! Всі ви сьогодні такі гарні, радісні. Давайте побажаємо один одному успіху, гарного настрою, перед тим як розпочати нашу подорож.
(Діти вітають один одного і вимовляють побажання)
«Щоб подорож пройшла цікаво,
будемо працювати разом.
Навколо повернемось і сусідові посміхнемось.
А щоб знання здобути,
Потрібно всім ... уважним бути! »
(Дiти сiдають за парти пiдгрупами)
2. Повiдомлення теми i мети виховноÏ години.
Учитель. Відгадавши загадку, ви зможете сказати, про що піде мова на нашому уроці.
Мене ллють,
Мене п'ють, всім потрібна я.
Хто я така? (Вода)
Учитель.Так. Ми сьогоднi з вам вiдправимось на прогулянку до водойм.
3. Мотивація навчальної діяльності
Вправа «Розминка».
Дітям пропонується розгадати загадки.
Посеред поля лежить дзеркало.
/ Озеро /
Між берегів текла, текла.
Скло блакитне, рама зелена.
Мороз прийшов - під скло лягла.
/ Річка /
Шириною широко,
Глибиною глибоко.
З нього вода не п'ється,
Бо не смачна -
І гірка, і солона. / Море /
Демонстрація ілюстрацій і репродукція картин із зображенням різних водойм, їх обговорення.
Учитель. Рiчки, моря, озера – це все водойми сушi.
- Які водойми суші ви бачили і де саме?
- Яке значення вода має на Землі?
- Дiйсно, вода – найбiльший скарб, без якого жодна людина не зможе прожити бiльше 3-х- 5-и дiб. Але iнодi люди забувають про цей скарб i вода знаходиться в небезпецi. Так давайте вiдправимось на прогулянку та подивимось, що ми можемо зробити i як допомогти водоймам та як треба себе поводити.
( Вчитель тримає скриню в якiй картки із зображенням річки по кiлькостi дiвчат.)
Вчитель показує на екрані слайд із зображенням річки.
Учитель. Вам подобається мiсце куди ми потрапили?
Але не все так як нам здається.
Ми по бережку пройшли,
місце нове тут знашлі.
Но, а тут до нас сиділи,
- Теж i пили, теж i їли;
Насмітили і пішли!
- Нажаль пiсля вiдпочинку люди не тiльки залишають пiсля себе смiття, ала ще iнодi кидають його у воду.
- Як ви вважаєте, що ми можемо зробити в такiй ситуації? (відповіді дітей)
- А зараз я запрошую хлопців пiдiйти до скринi з картками та витягнути картки з одним iз варiантів рішення цiϵї проблеми.
Учитель. Молодцi! Ви не тiльки знайшли вихiд iз скланої ситуацiї, але ще склали перше правило повеiнки бiля водойм.
ЗАЛИШАТИ МiСЦЕ ВiДПОЧИНКУ ЧИСТИМ.
Учитель. Наступна наша подорож до …
Прошу знов дiвчаток визначити це мiсце ( Озеро)
Наша прогулянка до озера.
Біля озера свої звiрюшкі.
ϵ змії, жабки та комашки.
Хоч навколо їх багато
Все ж не треба їх чіпай.
- Біля озера ростуть рослини, якi теж зривати для збирання в букети неможна.
- Подумайте и скажiть, яке ще паравила поведiнки бiля водойм можна додати до першего.
НЕ ЗРИВАЙТЕ РОСЛИНИ, ЩО РОСТУТЬ У ВОДОЙМАХ І БІЛЯ НИХ.
НЕ ЛОВИТЕ МЕШКАНЦІВ ВОДОЙМ.
4.Фiзхвилинка. (гiмнастика для очей)
Проводиться під рахунок.
( Спостереження за метеликом)
Рухи очей вгору - вниз (10 разів)
Рухи очей вправо - вліво (10 разів)
Кругові рухи очима (3рази в одну і в іншу сторону)
Учитель. Запрошую знов дівчаток для визначення мiсця вiдпочинку.
Це – море.
- А якi правила вiдпочинку на морi ви знаете? ( Вiдповiдi дiтей)
- Увага на екран. Якi загальнi правила поведiнки бiля водойм можуть означати цi картинки.
3. Не починайте на воді небезпечних ігор і пустощів.
4. Не забувайте про головний убір.
5. Купатися можна тiльки в чистих i спецiально вiдведених мiсцях для купання.
Учитель. Ось ми з вами сьогоднi побували бiля яких водойм сушi?
Відповіді дітей. Рiчки, озера, моря.
Учитель. Ми не тiльки вiдпочили, але i склали правила вiдпочинку бiля водойм.
Щоб їх не забути давайте зробимо собi памʼятку.
5. Створення лепбука.
Кожна дитина маϵ перед собою складений навпiл аркуш паперу. В серединi якого зображення водойм сушi, якi треба зʼϵднати линiями з умовними позначками правил поведiнки.
- Увага на екран. Як ви вважаϵте, що можуть означати цi знаки?
Відповіді дітей.
Учитель. З зображенням яких водойм сушi ми можемо їх зʼϵднати?
Відповіді дітей. Озеро, рiчка.
Учитель. Зʼϵднайте. А що може означати цей знак?
Відповіді дітей. Не забруднюйте мiсце вiдпочинку.
Учитель. З зображенням яких водойм сушi ми можемо їйого зʼϵднати?
Відповіді дітей. Озеро, рiчка, море.
Учитель. Зʼϵднайте. Давайте ще раз згадаϵмо загальнi правила поведiнки пiд час вiдпочинку бiля водойм.
3. Не починайте на воді небезпечних ігор і пустощів.
4. Не забувайте про головний убір.
5. Купатися можна тiльки в чистих i спецiально вiдведених мiсцях для купання.
Учитель. Молодцi! Покажiть, що у вас вийшло. Таки яскравi памʼятки з правилами можна взяти з собою в будь – яку подорож. А вдома покажiть обовʼязково своїм друзям. Дякую всiм за працю.