ПРОЄКТНІ ТЕХНОЛОГІЇ
У будь-якому проєкті важливим
фактором є віра в успіх.Без віри
успіх неможливий.
У.Джемс
Робота педагога над проектом розпочалась з уточнення вимог «Програми виховання та навчання дітей», визначення теми проєкту. Передбачивши орієнтовний термін для здійснення проекту, разом з вихователем-методистом педагог проводить діагностування знань, умінь та навичок дітей, які знадобляться їм для реалізації проекту. Залучення дітей до проєктної діяльності здійснювалось через створення проблемних ситуацій, які зацікавили дошкільників, викликали в них бажання взяти участь у проекті.
Так, у проєкті «Іграшковий дивограй» виникла через бажання дитини мати іграшкову залізницю, яку на даний момент не могли придбати батьки. Під час обговорення теми проекту вихователь разом з дітьми визначає вигляд «дерева цілей», яке є образним записом плану роботи, способів виконання задуму. Це і «Казкове дерево» з героями казок на квіточках, які наприкінці проекту перетворюються на золоті яблучка (проект «Казкові перлини»). На наступному, їнформаційному етапі тиждень опрацювання проекту складався із серії занять та інших видів діяльності, підпорядкованих розв’язанню практичних завдань. Основним завданням репродуктивного етапу стало створення умов для системтизації, уточнення, практичного застосування дітьми набутих знань, умінь та навичок. Впродовж узагальнюючого етапу проводились інтегровані заняття, вікторини,конкурси з метою діагностування якості знань, умінь, навичок дітей. Реалізувався задум на творчому етапі. Продуктами проектної діяльності стали макет іграшкової залізниці (проект «Іграшковий дивограй»), виготовлення книжечки «Казковий дивоствіт», свято «День Казки» (проект «Казкові перлини»). Під час рефлексійно-оцінювального етапу діти оцінюють себеі своюдіяльність впровж проекту. На підставі змін, які сталися з «деревом цілей», аналізу продукту діяльності, вражень дітей , вихователь підводить дошкільників до розуміння значущості спільної діяльності, виховання гордості за успіхи і досягнення кожної дитини і всієї групи..
Проаналізувавши роботу педагога та дітей у межах проєкту,можна зро-бити висновок, що використання проєктної технології не тільки сприяє набу-ттю нових знань, а й розвитку таких показників, як пізнавальна мотивація, пізнавальний інтерес, самостійність, , ініціативність, допитливість, творча ак-тивність.
Проєкт дає можливість кожному учасникові виявити свою індивідуальність і зробити особистий внесок у спільну справу, тобто орієнтує дітей на досягнення особистого та колективного успіху.
Цінним у даній роботі було те, що педагог отримує можливість само-реалізуватися.