РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ ДОСВІДУ
Без мети немає діяльності, без інтересів немає мети,
а без діяльності немає життя.
Віссаріон Бєлінський
Працюючи за методом проєктів, ми переконались, що проєктна педагогіка, в основі якої закладено діяльнісно-особистісний підхід, передбачає,тісний зв’язок з життям, активізує розвиток самостійності, активності, вміння адаптуватися до дійсності, спілкуватися, працювати в команді.
А найголовніше – участь у проектуванні розвиває у педагогів творчі здібності, здатність до самовизначення, вміння самостійно конструювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі, уміння планувати свою роботу і час та презентувати свою роботу.
Отже, втілення в освітній процес такої технології, як метод проєктів сприяло розвитку вільної творчої особистості, яка відповідає соціальному замовленню на сучасному етапі та зробило освтній процес дошкільного закладу відкритим для активної участі батьків.
Завдяки запропонованому проєкту педагоги змогли апанувати нову технологію – метод проєкту, що дозволило змінити стиль роботи, підвищити самостійність, активність, зацікавленість педагогів, залучити батьків до активної участі в освітньому процесі дошкільного закладу.
Здобуті в процесі реалізації проєкту знання не лише набули особливої міцності, а й принесли задоволення від результатів практичної діяльності, стимулювали до нового пошуку. Проєктування забезпечило перспективне планування діяльності вихователів і вихованців у їх взаємодії.
Діагностичне анкетування засвідчило, що педагоги визначають необхідність впровадження особистісно орієнтованої моделі виховання дітей через проєктну діяльність і вважають цей напрямок пріоритетним у роботі дошкільного закладу на сучасному етапі. Отже, постає потреба у створенні умов для формування фахової компетентності вихователів під час проєктування планування та організації навчально-виховної роботи з дошкільниками. Даний проєкт дозволяє задовольнити запити педагогів, забезпечити функціонування цілісної системи дидактичних засобів і змісту, методів, прийомів, що адаптує навчально-виховний процес до структурних та організаційних вимог навчального проєктування.
Проаналізувавши роботу педагогів та дітей у межах проєкту, ми дійшли висновку, що використання проєктної технології не тільки сприяє набуттю нових знань, а й розвитку таких показників, як пізнавальна мотивація, пізнавальний інтерес, самостійність, ініціативність, допитливість, творча активність.
Проєкт дає можливість кожному учасникові виявити свою індивідуальність і зробити особистий внесок у спільну справу, тобто орієнтує дітей на досягнення особистого та колективного успіху.
У перспективі планується подальше вивчення проблем технології проєктування, розробка методики відстеження результатів залучення дитини до спільного плану, залучення батьків до роботи над проєктами.