Проектно-дослідницька робота на тему: «Дослідження впливу музики на психіку людини»

Про матеріал

Проектно-дослідницька робота на тему: «Дослідження впливу музики на психіку людини»

Те, що музика здатна впливати на наш настрій, напевно, помічав багато хто, але чи знаєте ви, що вона володіє і цілющими властивостями?

Перегляд файлу

1

 

Міністерство освіти і науки

Управління освіти і науки Кіровоградської облдержадміністрації

Кіровоградська Мала академія наук учнівської молоді

 

 

 

Відділення: хіміко-біологічне

Секція: Біологія людини

 

 

 

ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ МУЗИКИ

НА ПСИХІКУ ЛЮДИНИ

 

 

 

Роботу виконала:

Шевченко Ольга Сергіївна

учениця 9 класу

Рівнянської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів №2

Новоукраїнської районної ради

Кіровоградської області

 

Педагогічний керівник:

Гриценко Ірина Юріївна

вчитель хімії та біології

Рівнянської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів №2

Новоукраїнської районної ради

Кіровоградської області

 

 

 

 

Кропивницький– 2018

ТЕЗИ

проектно-дослідницької роботи на тему:

«Дослідження впливу музики на психіку людини»

Автор: Шевченко Ольга, учениця 9 класу Рівнянської загальноосвітньої школи I-III ступенів №2.

Педагогічний керівник: вчитель хімії та біології Рівнянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2, Гриценко І. Ю.

На світі немає людини, якій би не подобалося слухати музику, питання лише в репертуарі та жанрах музики. Одним подобається класична музика, іншим – мелодійна, третім – ритмічна, танцювальна. Те, що музика здатна впливати на наш настрій, напевно, помічав багато хто, але чи знаєте ви, що вона володіє і цілющими властивостями? Яким чином можна використовувати вплив музики на здоров’я і настрій людини? Яким чином різноманітні жанри музики впливають на людську психіку? Саме ці питання спонукали мене до вивчення впливу музики на психіку людини. З огляду на це, тема моєї науково-дослідницької роботи є досить актуальною.

Мета роботи полягає в тому, щоб дослідити вплив різних жанрів музики на психіку людини.

Під час виконання роботи перед собою поставила такі завдання:

  • З’ясувати, які існують жанри музики та їх описати;
  • З’ясувати, як музика впливає на здоров’я і настрій людини;
  • Розглянути і вивчити вплив різних жанрів музики на психіку людини;
  • Освоїти методику і провести дослідження впливу різних жанрів музики на психіку людини;
  • Освоїти методику і провести дослідження на визначення на визначення жанру музики властивого для кожного типу темпераменту людини;
  • Узагальнити отримані результати і сформулювати висновки та рекомендації щодо прослуховування музики.

У ході роботи дійшла таких висновків:

  1. Розглянули всі сторони впливу різноманітних жанрів музики на психіку людини і виявили, що вона справді впливає на людську психіку, здоров’я і настрій людини.
  2. Дослідили, що музика має як негативний вплив, так і позитивний вплив на психіку людини, але позитивний буде лише в тому випадку, коли дотримуватимуться вказані рекомендації для прослуховування музики.
  3. Шляхом проведення експериментальних досліджень освоїла методику і провела дослідження впливу різних жанрів музики на психіку людини.
  4. Шляхом проведення експериментальних досліджень освоїла методику і провела дослідження на визначення жанру музики властивого для кожного типу темпераменту людини.
  5. На підставі отриманих результатів розробили рекомендації щодо безпечного прослуховування музики.

Практичне значення роботи полягає в тому, що за результатами дослідження розроблено пам’ятки та рекомендації щодо прослуховування музики, які поширили серед учнів школи. Під час тижня безпеки життєдіяльності в школі у лютому місяці для учнів провели тренінг на тему «Вплив музики на психіку людини». Також отримані результати дослідження можна використовувати щодня при прослуховуванні музики.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

 

Вступ …………………………………………………………………….………...5

РОЗДІЛ І. ЛІТЕРАТУРНИЙ АНАЛІЗ

1.1. Вплив музики на здоров’я і настрій людини ………………………………7

1.2. Вплив різних жанрів музики на психіку людини…………………….…...10

РОЗДІЛ ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ТА МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕНЬ

2.1. Умови та об’єкти дослідження………………………….………………….12

2.2. Методика проведення дослідження………………………………………..13

РОЗДІЛ ІІІ. РЕЗУЛЬТАТИ ТА АНАЛІЗ ДОСЛІДЖЕНЬ

3.1. Соціологічне дослідження………………………………………………….15

3.2. Експериментальне дослідження ………………………………..………….16

3.3. Рекомендації щодо прослуховування музики……………………………..17

Висновки ………………………………………………………………………...18

Список використаних джерел ………………………………………………….19

Додатки …………………………………………………………………………..20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

 

Актуальність роботи полягає в тому, що сьогодні на світі немає людини, якій би не подобалося слухати музику, питання лише в репертуарі та жанрах музики. Одним подобається класична музика, іншим – мелодійна, третім – ритмічна, танцювальна. Те, що музика здатна впливати на наш настрій, напевно, помічав багато хто, але чи знаєте ви, що вона володіє і цілющими властивостями? Яким чином можна використовувати вплив музики на здоров’я і настрій людини? Яким чином різноманітні жанри музики впливають на людську психіку? Саме ці питання спонукали мене до вивчення впливу музики на психіку людини. З огляду на це, тема моєї науково-дослідницької роботи є досить актуальною.

Мета роботи полягає в тому, щоб дослідити вплив різних жанрів музики на психіку людини.

Під час виконання роботи перед собою поставила такі завдання:

  • Вивчити теоретичний матеріал з історії розвитку музики;
  • З’ясувати, які існують жанри музики та їх описати;
  • З’ясувати, як музика впливає на здоров’я і настрій людини;
  • Розглянути і вивчити вплив різних жанрів музики на психіку людини;
  • Освоїти методику і провести дослідження впливу різних жанрів музики на психіку людини;
  • Узагальнити отримані результати і сформулювати висновки та рекомендації щодо прослуховування музики.

Гіпотеза дослідження заснована на такому припущенні:якщо людина буде володіти необхідними знаннями про вплив музики на її здоров’я і навчиться правильно їх використовувати, то є надія, що здоровий спосіб життя стане її необхідною потребою.

Об’єкт дослідження: музика.

Предмет дослідження: вплив різних жанрів музики на психіку людини.

У ході роботи використовувала такі методи дослідження: методи систематизації теоретичного матеріалу, соціологічне опитування, експериментальне дослідження.

Практичне значення роботи полягає в тому, що за результатами дослідження розроблено пам’ятки та рекомендації щодо прослуховування музики, які поширили серед учнів школи. Під час тижня безпеки життєдіяльності в школі у лютому місяці для учнів провели тренінг на тему «Вплив музики на психіку людини». Також отримані результати дослідження можна використовувати щодня при прослуховуванні музики.

 

 

 


РОЗДІЛ І. ЛІТЕРАТУРНИЙ АНАЛІЗ

 

1.1. Вплив музики на здоров’я і настрій людини

 

Про те, що музика здатна впливати на наш настрій, напевно, помічали багато, але чи знаєте ви, що вона володіє і цілющими властивостями. Яким чином можна використовувати вплив музики на здоров’я і настрій людини?

Багатими знаннями в цій галузі володіли цілителі Греції і Стародавнього Єгипту. Вони вважали, що вилікувати можна будь-який орган, головне знати яку музику «прописати» хворому. Про її лікувальні властивості знають і жителі Півночі. Не дарма шамани, для посилення дії цілющого зілля, використовують у лікуванні наспіви змов під звуки бубна [1].

Перші дослідження в області позитивного впливу музики на організм людини провів лікар Джеймс Корнінг. Його вразили результати – виявляється, класична музика здатна лікувати психічні захворювання! З цією метою, в лікарні, навіть були проведені спеціальні концерти із прослуховуванням класичної музики. Стародавні цілителі знали про це давно, а ми тільки вчимося цим знанням.

У 20 столітті музикотерапія стала завойовувати простори Америки і Європи. Її чудові властивості заспокоювати, розслаблювати, використовували для посилення дії лікарських препаратів [3].

Сучасні вчені з’ясували, що певні звуки, в 90% випадків з 100, здатні вилікувати такі захворювання як, серцево-судинні, гіпертонію, депресію, нервові розлади. Цифра занадто велика, і навіть багато лікарських препаратів не здатні показати такий результат зцілення [4].

Звичайно, не будь-яка музика здатна лікувати. Для того щоб знати як її правильно застосовувати, потрібні знання доктора медичних наук, професора, Михайла Львовича Лазарєва, який використовує для лікування захворювань бронхів і легень – звуки флейти, для лікування заїкання – музику Моцарта. М. Л. Лазарєв є розробником музичного методу для розвитку плода «Сонатал», який успішно застосовується як у нас в країні, так і за кордоном.

Звичайно, цей приклад не поодинокий. У нас в країні багато фахівців з лікувальної музики, яка все більше завойовує симпатії, та це й зрозуміло – краще послухати приємну музику й вилікуватися, ніж пити лікарські препарати, у яких багато побічних ефектів. Створено музичні композиції, які здатні нормалізувати сон, швидше відновити сили після операції або перенесеного важкого захворювання.

Таємниця чарівного впливу. Яким чином музика здатна зцілювати? Поки вчені не прийшли до єдиної думки.Лікарі психотерапевти вважають, що лікування проходить на підсвідомому рівні. Багато хвороб не є спадковими або не несуть фізичної недуги, а виникають на тлі світогляду людини або навіть від особливостей його характеру [2].

Так, наприклад, люди з захворюваннями шлунка, гіпертонії або стенокардії, повинні сказати «спасибі» своєму характеру, який не вибачає чужих помилок, ворожий по відношенню до оточуючих і надто принциповий. Той же, хто не впевнений у собі і зациклений на своїх недоліках – ваші «попутники» бронхіальна астма, головні болі і аритмія серця. Ви можете жменями пити ліки, але якщо не змінитеся самі або не поміняєте ставлення до оточуючих і до життя в цілому, то привести здоров’я в норму буде не просто [6].

Інша теорія, висловлювана щодо лікувальних властивостей музики, зводиться до певного ритму. У природі вібрує все, в тому числі і людський організм. У разі захворювання того або іншого органу, змінюється його вібрація, а правильно підібрана музика, здатна налагодити його роботу і як наслідок, вилікувати недугу. Наочний приклад — наше серце. Тому для «здорового звучання» хворого органу, прописують регулярно слухати ту музику, яка звучатиме з ним в унісон [7].

Лікувальний інструмент. Вважається, що вплив звукових вібрацій певного інструменту, здатне впливати і зцілювати конкретний орган. Ось рекомендації фахівців, які ви можете взяти собі на замітку:

- Піаніно – допомагає роботі щитовидної залози;

- Духовий орган – додає ясність розуму;

- Барабан – нормалізує ритм серця і роботу кровоносної системи;

- Флейта – розширює, очищає і відновлює роботу легень;

- Скрипка – відновлює душевний спокій, спонукає до співчуття і самопожертви;

- Віолончель – благотворно впливає на нирки;

- Арфа –позитивно впливає на роботу серця;

- Саксофон – стимулює інтимні бажання;

- Акордеон (баян) – покращує роботу всіх органів черевної порожнини;

- Цимбали – очищають і нормалізують роботу печінки.

Оркестр, у якому так багато різних музичних інструментів, за допомогою класичної музики, здатний чудесним чином впливати на весь організм в цілому.

Воістину універсальним засобом, вважаються твори Моцарта. Дослідження позитивного впливу його музики в різних областях, просто вражають. У лікувальних цілях її слухають для якнайшвидшого одужання від застуди, головного болю, зняття нервової напруги, поліпшення настрою. З тіста, замішаного під музику композитора, виходить дуже пишний і смачний хліб, а рисова горілка (саке), приготована звичайним способом, стає ароматні. Навіть корови здатні оцінити твори майстра – слухаючи його музику, вони більше дають молока [5].

Приділіть всього кілька хвилин на день, щоб поправити своє здоров’я, але і зрозуміти, наскільки був би нудний світ без музики.

 

 

 

1.2. Вплив різних жанрів музики на психіку людини

 

Музика не тільки здатна зцілювати організм людини, а й впливати на її психіку.

Класична музика. Класика призводить до гармонії почуття, емоції та відчуття людини. Класична музика «відганяє» печалі, усуває стреси та депресії. Але рідко можна зустріти людей, які люблять класичну музику. Її сприймають дуже важко, відчувають не комфортність. Така музика діє заспокійливо на організм в цілому та активізує процеси мислення, позитивно впливає на самопочуття.Класична музика заспокоює та викликає стан байдужості.

Звичайно, на світі є люди, які байдуже ставляться до музики, але їх небагато. Більшості ж людей мелодії допомагають набратися енергії, залікувати душевні рани, від душі повеселитися, помріяти, подумати про життя [8, 9].

Шансон. Це музика морально деградуючих людей. Головна небезпека подібної музики – це відведення людини в сторону від правильного і розміреного життя. Слухаючи її за незміцнілої підліткової психіці, молодь починає думати: «А, правда, що наші мами і тата (по аналогії брати, сестри, сусіди, однокласники) повні невдахи, і закінчать десь на узбіччі життя». Хлопець розмірковує: «Навіщо працювати, здобувати гроші потом і кров'ю, стараннями і зусиллями, коли можна просто обікрасти бабусю в темному провулку, ось це життя!». Тобто така музика згубно впливає на психіку людини. Вона її руйнує і спонукає до поганих вчинків [10].

Реп-музика. Є улюбленим музичним стилем у більшості неповнолітніх порушників. Найбільш властива схильність до репу людей в підлітковому віці. Агресивні треки сприймаються підлітком як символ бунту, протиставлення себе навколишньому світу. Позитивні – допомагають позбутися апатії, поганого настрою. Дуже часто шанувальниками репу стають люди, які не можуть знайти шляхи для самовираження [8, 9].

Рок-музика. Можна легко погодитися, що важкий рок руйнівно впливає на людину. Спробуйте в благодатному стані душі послухати метал, Ви відразу відчує внутрішньо опір. Але не варто обмежувати себе зовсім в рок-музиці.

Цей напрямок інтелектуально може надихати, заряджати енергією. Немає нічого страшного в прослуховуванні легкого навантаженого сенсом російського року. Але від гучного прослуховування важкого року краще утримуватися. Було доведено, що якщо на протязі багатьох років слухати гучну музику в МР3плеєрі, можна оглухнути. Також ніякого позитивного впливу не матиме музика, якщо включати її постійно, тільки тому, що тиша нудна й обтяжлива. Не можна сприймати мелодію, як фоновий шум [8].

Поп-музика. Вважається, що популярна музика вкрай негативно впливає на інтелект. Мозок, за наявності популярної музики, «зноситься», «зривається». Ви чекаєте на цей «зрив»? Ви, звичайно, не відчуєте, як відбувається деградація вашої особистості, однак, люди науки стверджують, що так і трапляється. Однак абсолютно усіх приваблюють тексти пісень попсового напрямку. Майже всіх. Справа в ому, що поп-музику обожнюють, в основному, романтики. Романтики, як відомо, в світі катастрофічно не вистачає. Ось люди і «черпають» її зі світу кінематографу і музики [8, 9].

Джаз. Джаз ніяк не впливає на психіку людини. Вона просто розслаблюється на «хвилях» цього музичного напрямку. Але розслаблення дуже швидко розчиняється в мелодії музики. Ви теж можете розчинитися разом з ними. Але за однієї маленької умови. Умова: вам близька ця музика. Це, скоріше за все, ствердження [8].

Електронна музика. Така музика розслаблює, позитивно впливає на настрій, активність, самопочуття. Електронна музика стимулює фізичну рухливість, забезпечує входження в трансовий стан та знижує здатність до критичного мислення. Вона викликає у людей від збудження та емоційного напруження до агресії та іноді спокою [8].

 

РОЗДІЛ ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ТА МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕНЬ

 

2.1. Умови та об’єкти дослідження

 

За об’єкт дослідження була обрана музика.

На сьогодні існує багато жанрів і видів музики, і будь-який її вид і жанр не байдужий жодній людині. Але які жанри музики найбільше полюбляють учні-підлітки? Тому мною було, насамперед, проведене соціологічне опитування серед учнів 8 класу Рівнянської ЗШ І-ІІІ ступенів №2 з метою визначення найбільш затребуваних жанрів музики (додаток 1).

Подальше дослідження проводилося із тими об’єктами, які набрали найбільший відсоток серед опитаних. Таким чином було визначено такі об’єкти – жанри музики:

Об’єкт №1 – Електронна музика – CalvinHarris, Alesso, Hurts «Undercontrol»

Об’єкт № 2 – Класична музика– Людвіг Ван Бетховен «Лунная соната»

Об’єкт № 3 – Реп-музика – Автор невідомий «Про життя»

Об’єкт № 4 – Джаз – DeanMartin «Sway»

Об’єкт № 5 – Шансон – Катя Огоньок «Цветы»

Об’єкт № 6 – Поп-музика – Макс Барских «Туманы»

Об’єкт № 7 – Рок-музика – Nickelback «Howyou remind me»

Всі необхідні дослідження із об’єктами проводилися у біологічному кабінеті школи протягом листопада – грудня минулого року.

Основною умовою проведених досліджень було вивчення впливу різних жанрів музики на психіку людини.

Предметом дослідження був вплив різних жанрів музики  на психіку людини.

 

 

 

 

2.2. Методика проведення дослідження

 

Забезпечення системності в роботі і досягнення наукового обґрунтування мети дозволило спланувати методичне дослідження у  ході якого було виділено три етапи.

І етап: соціологічне дослідження.

Під час даного етапу було проведено анкетування учнів з метою вивчення обізнаності учнів про вплив музики на організм людини та визначення тих жанрів музики, які користуються найбільшим попитом серед опитаних.

ІІ етап: експериментальне дослідження.

  1. Соціологічне опитування (анкетування).
  2. Виявлення емоційного стану досліджуваних учнів до прослуховування музики.
  3. Прослуховування досліджуваними певних жанрів музики.
  4. Проведення анкетування по зазначеному жанрові музики.

ІІІ етап: наукове обґрунтування.

  1. Аналіз отриманих результатів соціологічного опитування.
  2. Аналіз отриманих результатів експериментального дослідження.
  3. Розробка рекомендаційщодо безпечного прослуховування певних жанрів музики.

За допомогою розробленої мною анкети соціологічного опитування анкетування проведено серед учнів 9 класу нашої школи. Розроблено мною декілька анкет: одна складалася з 12 питань, а інша – з 10 питань. Першою анкетою можна виявити знання учнів про вплив музики, а іншою – емоційний стан після прослуханої музики. Всі результати були опрацьовані і проаналізовані, спираючись на які планували методику подальшого проведення експериментального дослідження.

Для  вирішення  поставлених  у  роботі  завдань застосовано такі методи дослідження:

  • метод систематизації теоретичного матеріалу;
  • соціологічне опитування;
  • експериментальне дослідження;
  • розроблення рекомендацій і пам’яток.

При  виборі  методів  вивчення  впливу різних жанрів музики на  психіку людини я керувалася  тим, що хотіла дослідити як саме впливає музика на організм людини. Тому я провела соціологічне дослідження, в результаті якого виявила знання учнів про вплив музики на здоров’я і настрій людини, на основі якої розробила діаграму, яка подана в додатках (додаток 2).

Також я провела експериментальне дослідження, з’ясувавши емоційний стан досліджуваних учнів: я запропонувала їм заслухати певний жанр музики, після чого досліджувала емоційний стан учнів. Отримані дані занесла до таблиці «Виявлення емоційного стану після прослуханої музики» (додаток 3).

Паралельно проводила ще одне соціологічне дослідження, в ході якого учні повинні були відповісти на питання як на них вплинула музика (варіанти відповідей в анкеті) (додаток 3).

Потім проводила ще одне експериментальне дослідження на визначення типу темпераменту за методикою Ганса Юргена Айзенка (додаток 4, 5, 6) .

Після проведеного експериментального дослідження я обробляла та аналізувала результати, заносила дані в таблиці та робила графіки на основі даних.

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ ІІІ. РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕНЬ ТА ЇХ ОБГОВОРЕННЯ

 

3.1. Соціологічне дослідження

 

Проведене соціологічне опитування дозволило визначити найбільш затребувані жанри музики, а також на підставі отриманих даних побудована діаграма, яка подана у додатках (додаток 1).

Наступне соціологічне опитування я провела серед учнів 9 класу з метою виявлення знань про вплив музики на підставі отриманих даних побудована діаграма, яка подана у додатках (додаток 2).

Для повної картини з даної теми допомогла проведена анкета:

Анкета

«Виявлення знань про вплив музики»

1. Як часто ви слухаєте музику?

А) часто, б) рідко, в) ніколи

2. Як ставляться ваші батьки до того, що ви слухаєте музику?

А) добре, б) забороняють

3. Як ви думаєте, музика приносить шкоду чи користь?

А) шкода, б) користь

4. Як ви думаєте, музика може приносити задоволення?

А) так, б) ні, в) не знаю

5. Скільки на день ви прослуховуєте музики?

А) цілий день слухаю, б) годин 5-6, в) години 3-4, г) години 1-2

6. Як ви слухаєте музику?

А) в навушниках, б) без навушників, в) обидва варіанти

7. Чи знаєте ви про шкоду прослуховування музики в навушниках?

А) так, тому не слухаю в навушниках, б) ні, не знаю, в) знаю, але продовжую слухати в навушниках

8. Як ви гадаєте, чи впливає музика на здоров’я і настрій людини?

А) так, б) ні, в) не знаю

9. Як ви гадаєте, чи може музика впливати на психіку людини?

А) може, б) ні, не може, в) не знаю

10. Як ви гадаєте, чи гарний у вас слух?

А) гарний, б) поганий, в) не знаю

11. Чи відчуваєте ви шум у вухах після довготривалого прослуховування гучної музики?

А) відчуваю, б) ні, не відчуваю

12. Як ви виконуєте домашнє завдання?

А) під музику, б) під телевізор, в) в тиші

Висновок. За отриманими відповідями досліджуваних учнів я зрозуміла, що учні мало обізнані з властивостями і впливом музики на емоційний стан людини та її психіку, а також її впливом на організм в цілому.

 

3.2. Експериментальне дослідження

 

Після прослуханої музики я користувалася розробленою мною анкетою, в якій досліджуваним учням необхідно було виявити свій емоційний стан після прослуханої музики.

Анкета

«Виявлення емоційного стану після прослуханої музики»

1. Байдужість

2. Дратівливість

3. Емоційне піднесення

4. Розслаблення

5. Внутрішнє заспокоєння

6. Покращення самопочуття

7. Спокій

8. Приплив енергії

9. Підвищення працездатності

На основі даних із проведено соціологічного опитування була складена таблиця «Виявлення емоційного стану після прослуханої музики» (додаток 3). На основі таблиці була розроблена діаграма, яка подана у додатках (додаток 4).

Після визначення емоційного стану після прослуханої музики, я визначала тип темпераменту серед учнів мого класу за допомогою за методикою Ганса Юргена Айзенка(додаток 4). Потім співвідносила жанр музикадля кожного типу темпераментуза моделюванням темпераментів по Айзенку і характеру музики (додаток 5) і таким чином визначила характерні жанри музики, властиві для кожного типу темпераменту (додаток 6).

 

3.3. Рекомендації щодо прослуховування музики

 

Проаналізувавши результати  досліджень, було складено кілька простих правил прослуховування музики з користю для людини:

  • Слухайте музику не більше однієї години в день,це призначається для тих, хто звик слухати плеєр через навушники по декілька годин на день;
  • Використовуйте спеціальні ізолювальні навушники. Такі навушники особливо необхідні тим, хто намагається глушити гучною музикою звуковий фон в громадських місцях;
  • При прослуховуванні музики робіть невеликі перерви;
  • Під час концертів перебувайте подалі від акустичних колонок;
  • На всіх пристроях виставляйте рівень гучності на відмітку не більше 60%;
  • Слухайте музику різних жанрів, оскільки вони мають різний вплив на вашу психіку.
  • Оберіть музичний жанр, що найбільш емоційно впливає на ваш стан душі.

ВИСНОВКИ

 

Сьогодні прослуховування музики – це одне з основних способів відпочинку сучасної молоді. Саме тому всім потрібно знати який жанр музики і яким чином впливає на психіку людини. Тому я після проведених досліджень з’ясувала як саме музика впливає на організм людини і розробила рекомендації щодо безпечного її прослуховування. У ході роботи дійшла таких висновків:

  1. Розглянула всі сторони впливу різноманітних жанрів музики на психіку людини і виявили, що вона справді впливає на людську психіку, здоров’я і настрій людини.
  2. Дослідила, що музика має як негативний вплив, так і позитивний вплив на психіку людини, але позитивний буде лише в тому випадку, коли дотримуватимуться вказані рекомендації для прослуховування музики.
  3. Шляхом проведення експериментальних досліджень освоїла методику і провела дослідження впливу різних жанрів музики на психіку людини.
  4. Шляхом проведення експериментальних досліджень освоїла методику і провела дослідження на визначення жанру музики властивого для кожного типу темпераменту людини.
  5. На підставі отриманих результатів розробила рекомендації щодо безпечного прослуховування музики.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

  1. Чередниченко Т. В. Музика в історії культури. Монографія. В двох томах. Довгопрудний, «Аллегро-пресс», 1994 (2-е изд.: однотомник (344 с.).
  2. Симоненко В. Українська енциклопедія джазу. – К.: Центрмузінформ, 2004. – 232 с.
  3. Андрій Горохов. Музпросвет.ru. – Москва: Изографус, 2001. – 424 с.
  4. В. М. Откидач. Рок-музика і світовий художній процес: Моногр. / В. М. Откидач; Харк. держ. акад. культури. – Х., 2005. – 294 c. – Бібліогр.: с. 255-277.
  5. Загайкевич А.. Українська електронна музика: практика дослідження // Музика в інформаційному суспільстві: збірник наукових статей / [упорядник І. Б. Псковський] – К., 2008. – с.39-62.

 

ІНТЕРНЕТ РЕСУРСИ

 

  1. Музика. Становлення музичного мистецтва. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  https://uk.wikipedia.org/wiki/Музика
  2. Вплив музики на здоров’я і настрій. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.vnarode.net/вплив-музики-на-здоровя-і-настрій/
  3. Психіка і музика, яка діє і давить на психіку. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ulasp.org/uk/psikhika-i-muzika-yaka-die-davit-i-vplivae-na-psikhiku/
  4.  Як музика впливає на людину. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://yakubik-v9.webnode.com.ua/news/yak-muzika-vplivaje-na-lyudinu/
  5.  Згубний вплив музики. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://pozerov.net/else/1002-pagubnoe-vlijanie-muzyki-blatnojj-shanson-na.html

ДОДАТКИ

 

Додаток 1

 

Діаграма 1 – «Найбільш затребувані жанри музики»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

Діаграма 2 – «Виявлення знань про вплив музики»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

Таблиця 1 – «Виявлення емоційного стану після прослуханої музики»

 

№ п/п

Ознаки

Жанри музики / Кількість учнів

Класична

Рок

Шансон

Електронна

Поп

Джаз

Реп

1

Байдужість

3

2

5

2

1

2

1

2

Дратівливість

2

2

5

1

1

2

2

3

Емоційне піднесення

2

4

1

2

4

3

5

4

Розслаблення

3

2

1

3

3

4

3

5

Внутрішнє заспокоєння

3

2

1

3

2

3

1

6

Покращення самопочуття

2

2

3

3

2

3

2

7

Спокій

2

2

1

3

4

2

3

8

Приплив енергії

3

3

3

2

2

1

4

9

Підвищення працездатності

2

3

2

3

3

2

1

Всього

22

22

22

22

22

22

22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

 

Діаграма 3 – «Визначення типу темпераменту за методикою Айзенка»

 

Додаток 5

 

Таблиця 2 – «Моделювання темпераментів по Айзенку і характеру музики»

 

Мінор

Меланхолік 
Музика повільна, сумна

Холерик 
Музика мінорна, швидка

Мажор

Флегматик 
Музика повільна, мажорна

Сангвінік 
Музика швидка, мажорна

 

 

 

Додаток 6

 

Таблиця 3 – «Характерні жанри музики для кожного типу темпераменту»

 

Тип темпераменту по Айзенку

Жанр музики, характерний для типу темпераменту

Меланхоліки

Класична, Реп

Холерики

Рок, Поп

Флегматики

Джаз, Електронна

Сангвініки

Шансон, Поп

 

docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
5783
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку