Проектно-конструкторська модель уроку. Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа. Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.

Про матеріал

Проектно-конструкторська модель уроку: Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа.Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.

Перегляд файлу

Проектно-конструкторська модель уроку світової літератури.

 

 І. Інформаційна картка уроку світової літератури

       Клас - 6    Дата –

 

1.Тема уроку за програмою: Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа.

Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.

 

  Не гроші роблять людину щасливою, а людяність  (Ч.Діккенс)

 

Тема уроку: “Коли ти хочеш учити мене, то я хочу скористатися з твоєї науки”

2. Мета літературної освіти:

     Цілі, завдання: пояснити значення понять “деградація” або “духовне омертвіння”, вчити визначати ключові моменти сюжету повісті, спостерігати за динамікою  образу Скруджа, розвивати критичне мислення, формувати навички роботи з текстом, уміння будувати власне висловлювання щодо вчинків  героя твору, виховувати почуття милосердя, любов до ближнього, вчити будувати красиві гармонійні стосунки з оточуючим світом.

3. Тип уроку: урок вивчення, аналізу художнього твору.

Композиція та сюжетно-змістові лінії літературної освіти школярів.

           Зачин уроку

І. Вступне слово-звернення вчителя до учнів – читачів.

1.1. Мудрі люди кажуть : “Ніхто тобі не друг, ніхто тобі не  ворог, але кожен  тобі вчитель!” . Треба виховувати в собі уміння прислухатись до порад не тільки вчителів професійних, але й вчителів по життю. Хто вони ? А це ті люди, які нас оточують. Все, що відбувається з людиною, не випадкове, в цьому є якийсь сенс. Треба бути уважним! Китайські філософи говорять:”Якщо учень готовий, двін приходить до Учителя”. Тільки коли людина сама робить вибір змінитися, навчитися чомусь, саме тоді вона прислухається до порад, до науки жити!

Зверніть увагу на тему нашого уроку , а це слова Скруджа : “ Коли ти хочеш учити мене, то я хочу скористатися з твоєї науки”. До чого готовий Скрудж? – ось проблемне питання уроку!

     Основна частина

ІІ. Орієнтаційно – прогностична лінія літературної освіти

2.1. Повідомлення теми уроку за програмою: Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа.

Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.

 2.2. Визначення особистісно важливих цілей діяльності.

 Сьогодні ми продовжуємо разом з героєм подорожувати  у часі і просторі, простежимо за  його внутрішніми змінами, порівняємо 2 способи життя : Скруджа та сім’ї Кретчитів, визначимо головні цінності життя.

2.3. Позитивна настанова на вирішення літературно-мистецьких завдань.

Бажаю вам бути милосердними, проявляти любов до ближнього, навчитися будувати красиві гармонійні стосунки з оточуючим світом. Успіху! До роботи!

2.4.Умотивування наступної діяльності.

 Навігатором нашого уроку, як завжди, буде робоча картка. Відкрийте робочу картку уроку.

Кульмінаційні моменти

розв’язання  літературно-мистецьких завдань.

ІІІ. Проектно-операційна лінія літературно-мистецької освіти.

3.1. Завдання 1. Перевіремо знання тексту. Заповніть кросворд.  

3.2.Завдання 2. Простежимо динаміку образу Скруджа, подорожуючи з Духом Теперішнього Різдва.

Робота в парах:  ” Внутрішні зміни героя.”

3.3. Словникова робота. Деградація особистостіце втрата властивих їй здібностей та якостей, які супроводжуються втратою суджень, дарувань та людських почуттів.

Завдання 3.“Власна думка”                       

Чи призводить втрата людських почуттів до деградації особистості?

3.4. Завдання 4.  Дайте характеристику родині Kретчитів. Працюємо з текстом.  Випишіть з тексту ключові фрази, які характеризують родину.                                                                                                   

3.5. Фізхвилинка

 

IV. Рефлексивно-корекційна лінія  контролю літературної освіти, читацького досвіду учнів.

4.1.  Завдання 5. “Власна думка”                   

Доведи або спростуй думку :” Сила людини не в грошах, а в сім’ї!”

4.2. Підсумок уроку.

- Що  стало причиною духовного переродження Скруджа?

4.3. Обмін враженнями від прочитаного, почутого. Підсумок уроку. Оцінка роботи класу.

4.4. Домашнє завдання: підготувати повідомлення про подорож Скруджа у Майбутнє, знайти у тексті цитати, які характеризують  внутрішні зміни Скруджа. Дати усно відповідь на питання : Чому Скрудж захотів змінитися? Що саме, на ва погляд, йому потрібно змінити у власному житті?

    V. Слово-епілог учителя.

5.1. Великий майстер слова Чарльз Діккенс! Незважаючи на бідність, голод, непосильну працю, зберіг віру у дива, бажання даруваті людям милосердя, співчуття і щедрість, у те, що людина може почати все з початку, треба тільки бажання!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Попова Людмила Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
693
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку