Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження. Тема уроку: “Я вже не хочу бути тим, чим я був...”

Про матеріал

Проектно-конструкторська модель уроку: Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі».Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.Тема уроку: “Я вже не хочу бути тим, чим я був...”

Перегляд файлу

Проектно-конструкторська модель уроку світової літератури.

 

 І. Інформаційна картка уроку світової літератури

       Клас - 6    Дата –

 

1.Тема уроку за програмою:      Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі».

Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.

Тема уроку: “Я вже не хочу бути тим, чим я був...”

2. Мета літературної освіти:

     Цілі, завдання: продовжити аналізувати поведінку Скруджа в її динаміці; визначення кульмінаційного моменту  твору, коли герой вирішив стати іншою людиною й творити добро, розвивати логічне мислення, формувати навички аналізу та синтезу, виховувати жагу до життя, до самовдосконалення.

3. Тип уроку: урок вивчення, аналізу художнього твору.

Композиція та сюжетно-змістові лінії літературної освіти школярів.

           Зачин уроку

І. Вступне слово-звернення вчителя до учнів – читачів.

1.1. Пам’ятаєте, друзі, як ми з вами у 5 класі говорили про зовнішню та внутрішню красу, коли вивчали казку О.Уайльда “Хлопчик-зірка”? Людина зовні красива, а чи красива вона внутрішньо? Людина має багатства, а чи щаслива вона? Річка – символ життя. Так чи людина знаходиться у вирі життя, чи споглядає на нього з берега? Життя проходить, а душа у людині мертва. Скільки мертвих душ ходять поруч з нами, так і не пізнавши справжньої насолоди від життя?!

     Основна частина

ІІ. Орієнтаційно – прогностична лінія літературної освіти

2.1. Повідомлення теми уроку за програмою: Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа.

Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.

Сьогодні ми  розглянемо, як Чарльз Діккенс у четвертому куплеті (строфі) за допомогою елементів фантастики порівняє смерть  реальну  і жахливу духовну смерть людини. Духовна смерть – це коли людина ще за життя мертва. “Я вже не хочу бути тим, чим я був...”

 2.2. Визначення особистісно важливих цілей діяльності.

  Завдання уроку: продовжити аналізувати поведінку Скруджа в її динаміці; визначення кульмінаційного моменту  твору, коли герой вирішив стати іншою людиною й творити добро.

2.3. Позитивна настанова на вирішення літературно-мистецьких завдань.

Бажаю нам успіху! До роботи!

2.4.Умотивування наступної діяльності.

 Навігатором нашого уроку, як завжди, буде робоча картка. Відкрийте робочу картку уроку.

 

Кульмінаційні моменти

розв’язання  літературно-мистецьких завдань.

ІІІ. Проектно-операційна лінія літературно-мистецької освіти.

3.1. Завдання 1. Як ви вважаєте, чому Скрудж боявся Духа Прийдешнього, та разом з тим готовий терпіти його товариство з подякою?

“Я боюся тебе більше, ніж всіх тих Духів, що я бачив.” 

3.2. Аналіз твору. Завдання 2.Яким побачив себе Скрудж очима інших? 

3.3. Завдання 3. Доведіть, що Скруджу було боляче зазирнути у власне майбутнє, а його страждання були справжніми.                                                       

3.4. Завдання 4. Робота в парах. Інтерв’ю з уявним опонентом. Уявіть собі, що до вас у клас зайшов Скрудж,  щоб ви у нього запитали? Складіть діалог.

3.5. Фізхвилинка

IV. Рефлексивно-корекційна лінія  контролю літературної освіти, читацького досвіду учнів.

4.1.   Підіб’ємо підсумки!

  Відомий французький письменник Жуль Верн писав: «... найвище від усіх письменників я ставлю Ч. Діккенса... Я кілька разів перечитав його від палітурки до палітурки. Цьому письменнику я багато чим зобов'язаний. У нього можна знайти все: уяву, гумор, любов, милосердя, жалість до бідних та знедолених - одне слово, усе...»  .

Увага, питання:

Чим ви завдячуєте Чарльзу Діккенсу? Які ви отримали уроки від Чарльза Діккенса?                           

4.2. Обмін враженнями від прочитаного, почутого. Підсумок уроку. Оцінка роботи класу.

4.3. Домашнє завдання: перечитати строфу п'яту, підготувати повідомлення про дії ( добрі справи) Скруджа у період переродження, дати аргументовану  відповідь на питання : Чи змінилось ваше ставлення до героя?

    V. Слово-епілог учителя.

5.1. Людина змінює свій стиль життя, а чи змінюється доля тих, хто поруч?

( діти наводять приклад племінника, Тіма Кретчита та інших). Так філософи стверджують: “Людино, змінись сама, і світ навколо тебе зміниться”. Тож і нам з вами, читачам, є дещо багато чого змінити в своєму житті, заради того, щоб на нашій землі панувала гармонія, мир і благополуччя!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Попова Людмила Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
1721
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку