Проектно-конструкторська модель уроку: Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі».Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.Тема уроку: “Я вже не хочу бути тим, чим я був...”
Проектно-конструкторська модель уроку світової літератури.
І. Інформаційна картка уроку світової літератури
Клас - 6 Дата –
1.Тема уроку за програмою: Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі».
Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.
Тема уроку: “Я вже не хочу бути тим, чим я був...”
2. Мета літературної освіти:
Цілі, завдання: продовжити аналізувати поведінку Скруджа в її динаміці; визначення кульмінаційного моменту твору, коли герой вирішив стати іншою людиною й творити добро, розвивати логічне мислення, формувати навички аналізу та синтезу, виховувати жагу до життя, до самовдосконалення.
3. Тип уроку: урок вивчення, аналізу художнього твору.
Композиція та сюжетно-змістові лінії літературної освіти школярів.
Зачин уроку
І. Вступне слово-звернення вчителя до учнів – читачів.
1.1. Пам’ятаєте, друзі, як ми з вами у 5 класі говорили про зовнішню та внутрішню красу, коли вивчали казку О.Уайльда “Хлопчик-зірка”? Людина зовні красива, а чи красива вона внутрішньо? Людина має багатства, а чи щаслива вона? Річка – символ життя. Так чи людина знаходиться у вирі життя, чи споглядає на нього з берега? Життя проходить, а душа у людині мертва. Скільки мертвих душ ходять поруч з нами, так і не пізнавши справжньої насолоди від життя?!
Основна частина
ІІ. Орієнтаційно – прогностична лінія літературної освіти
2.1. Повідомлення теми уроку за програмою: Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа.
Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.
Сьогодні ми розглянемо, як Чарльз Діккенс у четвертому куплеті (строфі) за допомогою елементів фантастики порівняє смерть реальну і жахливу духовну смерть людини. Духовна смерть – це коли людина ще за життя мертва. “Я вже не хочу бути тим, чим я був...”
2.2. Визначення особистісно важливих цілей діяльності.
Завдання уроку: продовжити аналізувати поведінку Скруджа в її динаміці; визначення кульмінаційного моменту твору, коли герой вирішив стати іншою людиною й творити добро.
2.3. Позитивна настанова на вирішення літературно-мистецьких завдань.
Бажаю нам успіху! До роботи!
2.4.Умотивування наступної діяльності.
Навігатором нашого уроку, як завжди, буде робоча картка. Відкрийте робочу картку уроку.
Кульмінаційні моменти
розв’язання літературно-мистецьких завдань.
ІІІ. Проектно-операційна лінія літературно-мистецької освіти.
3.1. Завдання 1. Як ви вважаєте, чому Скрудж боявся Духа Прийдешнього, та разом з тим готовий терпіти його товариство з подякою?
“Я боюся тебе більше, ніж всіх тих Духів, що я бачив.”
3.2. Аналіз твору. Завдання 2.Яким побачив себе Скрудж очима інших?
3.3. Завдання 3. Доведіть, що Скруджу було боляче зазирнути у власне майбутнє, а його страждання були справжніми.
3.4. Завдання 4. Робота в парах. Інтерв’ю з уявним опонентом. Уявіть собі, що до вас у клас зайшов Скрудж, щоб ви у нього запитали? Складіть діалог.
3.5. Фізхвилинка
IV. Рефлексивно-корекційна лінія контролю літературної освіти, читацького досвіду учнів.
4.1. Підіб’ємо підсумки!
Відомий французький письменник Жуль Верн писав: «... найвище від усіх письменників я ставлю Ч. Діккенса... Я кілька разів перечитав його від палітурки до палітурки. Цьому письменнику я багато чим зобов'язаний. У нього можна знайти все: уяву, гумор, любов, милосердя, жалість до бідних та знедолених - одне слово, усе...» .
Увага, питання:
Чим ви завдячуєте Чарльзу Діккенсу? Які ви отримали уроки від Чарльза Діккенса?
4.2. Обмін враженнями від прочитаного, почутого. Підсумок уроку. Оцінка роботи класу.
4.3. Домашнє завдання: перечитати строфу п'яту, підготувати повідомлення про дії ( добрі справи) Скруджа у період переродження, дати аргументовану відповідь на питання : Чи змінилось ваше ставлення до героя?
V. Слово-епілог учителя.
5.1. Людина змінює свій стиль життя, а чи змінюється доля тих, хто поруч?
( діти наводять приклад племінника, Тіма Кретчита та інших). Так філософи стверджують: “Людино, змінись сама, і світ навколо тебе зміниться”. Тож і нам з вами, читачам, є дещо багато чого змінити в своєму житті, заради того, щоб на нашій землі панувала гармонія, мир і благополуччя!