Проєкт на тему: "Життя людей у первісні часи"

Про матеріал

Проєкту на тему: "Життя людей у первісні часи" Мета проєкту: • Ознайомити учнів з основними аспектами життя людей у первісну епоху. • Розвивати навички дослідження та самостійного аналізу історичної інформації. • Сприяти формуванню вміння працювати в групах, презентувати свої знання.

Перегляд файлу

Проєкту на тему: "Життя людей у первісні часи"

 

Мета проєкту:

  • Ознайомити учнів з основними аспектами життя людей у первісну епоху.
  • Розвивати навички дослідження та самостійного аналізу історичної інформації.
  • Сприяти формуванню вміння працювати в групах, презентувати свої знання.

Формувати групи компетентностей:

  Предметні компетентності:

  • Історичні знання: розуміння основних етапів розвитку первісного суспільства (палеоліт, мезоліт, неоліт) та характерних рис життя людей у ці періоди.
  • Побут і культура первісної людини: знання про житло, знаряддя праці, полювання, збирання, землеробство, одяг і вірування первісних людей.

  Дослідницькі компетентності:

  • Навички дослідження: пошук, аналіз та відбір інформації з підручників, науково-популярних джерел, документальних фільмів та інших ресурсів.

  Комунікативні компетентності:

  • Навички співпраці: робота в групах для збору інформації, обговорення результатів і представлення спільного проєкту.
  • Публічні виступи: уміння презентувати результати досліджень перед класом, аргументувати свої висновки та відповідати на запитання.

  Цифрові компетентності:

  • Пошук інформації онлайн: використання Інтернет-ресурсів для пошуку статей, відеоматеріалів, інтерактивних карт та інших джерел.

  Креативні компетентності:

  • Творче відтворення: створення моделей, макетів, малюнків або інших форм візуалізації життя первісної людини (наприклад, печерні малюнки, знаряддя праці).

  Соціальні та громадянські компетентності:

  • Взаємоповага в команді: розвиток уміння працювати в групі, слухати інших і поважати думки своїх однокласників.

  Ініціативність та підприємливість:

  • Організація процесу роботи: самостійне планування роботи над проєктом, розподіл обов’язків у команді.
  • Вирішення проблем: знаходження шляхів вирішення поставлених завдань, креативний підхід до пошуку інформації та створення матеріалів.

 

 

Структура проєкту

  1. Вступна частина: Пояснення теми та мети проєкту
    • Ознайомлення учнів з періодами кам'яної доби (палеоліт, мезоліт, неоліт) і особливостями життя людей у кожному з цих періодів.
    • Коротке пояснення, як еволюціонувало життя первісних людей: розвиток знарядь праці, зміна способу добування їжі, поява мистецтва та релігійних вірувань.
  2. Основні завдання проєкту:

Завдання 1: Дослідження різних аспектів життя людей у первісні часи

Клас можна поділити на кілька груп, кожна з яких буде досліджувати певний аспект життя первісних людей:

  • Група 1: Полювання і збиральництво
    • Як первісні люди добували їжу?
    • Якими були основні методи полювання та рибальства?
    • Що збирали та як зберігали їжу?
    • Можна створити модель стародавніх пасток або списів із підручних матеріалів.
  • Група 2: Знаряддя праці та технології
    • Які знаряддя праці використовували первісні люди?
    • Як відбувався перехід від кам’яних знарядь до більш удосконалених?
    • Створення моделі знарядь праці з глини, дерева або каменю (імітації).
  • Група 3: Печерне мистецтво та вірування
    • Як люди виражали себе через мистецтво (печерні малюнки, скульптури)?
    • Які символи і образи можна було знайти в мистецтві первісної людини?
    • Можна створити малюнки, схожі на печерні, або зліпити фігурки з глини.
  • Група 4: Перші поселення і житло
    • Як виглядали перші житла первісних людей?
    • Які матеріали використовували для будівництва?
    • Моделювання первісних житлових споруд з підручних матеріалів (гілок, глини, тканини).
  • Група 5: Одяг і прикраси
    • Яким був одяг первісної людини і з яких матеріалів його виготовляли?
    • Що використовували для прикрас (кістки, мушлі, камені)?
    • Можна створити моделі прикрас або одягу з тканини, імітуючи давні технології.

 

Завдання 2: Презентація результатів

  • Кожна група готує коротку доповідь із візуалізацією (плакати, моделі, малюнки, презентації), щоб показати результати свого дослідження.
  • Доповіді повинні включати відповіді на ключові запитання та демонстрацію творчих робіт (моделей, малюнків тощо).

 

  1. Підсумкова частина: Обговорення
    • Всі групи представляють результати своїх досліджень.
    • Вчитель підсумовує головні аспекти життя людей у первісну епоху, підкреслюючи їхню адаптацію до умов природи, розвиток технологій і культури.
    • Колективне обговорення: "Які фактори впливали на розвиток людини у первісні часи?" "Як технологічний прогрес змінив життя первісних людей?"

 

  1. Творче завдання: Створення колективної стіни печерних малюнків
    • На завершення уроку можна організувати колективний творчий проєкт — створення "печерних" малюнків на великому аркуші паперу, де кожен учень намалює символ або сцену з життя первісної людини.

 

  1. Домашнє завдання:
    • Написати коротке есе на тему "Як я уявляю день із життя первісної людини".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Група 1

 

Група 2

 

Група 3

 

Група 4

 

Група 5

 

Полювання і збиральництво

Знаряддя праці та технології

Печерне мистецтво та вірування

Перші поселення і житло

Одяг і прикраси

1.Як первісні люди добували їжу?

2.Якими були основні методи полювання та рибальства?

4.Що збирали та як зберігали їжу?

5.Можна створити модель стародавніх пасток або списів із підручних матеріалів.

 

1.Які знаряддя праці використо-вували первісні люди?

2.Як відбувався перехід від кам’яних знарядь до більш удосконалених?

3.Створення моделі знарядь праці з глини, дерева або каменю (імітації).

 

1.Як люди виражали себе через мистецтво (печерні малюнки, скульптури)?

2.Які символи і образи можна було знайти в мистецтві первісної людини?

4.Можна створити малюнки, схожі на печерні, або зліпити фігурки з глини.

 

1.Як виглядали перші житла первісних людей?

2.Які матеріали використовували для будівництва?

4.Моделювання первісних житлових споруд з підручних матеріалів (гілок, глини, тканини).

 

1.Яким був одяг первісної людини і з яких матеріалів його виготовляли?

2.Що використовували для прикрас (кістки, мушлі, камені)?

3.Можна створити моделі прикрас або одягу з тканини, імітуючи давні технології.

 

 

docx
Додано
5 жовтня
Переглядів
245
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку