Проєкту на тему: "Життя людей у первісні часи"
Мета проєкту:
-
Ознайомити учнів з основними аспектами життя людей у первісну епоху.
-
Розвивати навички дослідження та самостійного аналізу історичної інформації.
-
Сприяти формуванню вміння працювати в групах, презентувати свої знання.
Формувати групи компетентностей:
Предметні компетентності:
-
Історичні знання: розуміння основних етапів розвитку первісного суспільства (палеоліт, мезоліт, неоліт) та характерних рис життя людей у ці періоди.
-
Побут і культура первісної людини: знання про житло, знаряддя праці, полювання, збирання, землеробство, одяг і вірування первісних людей.
Дослідницькі компетентності:
-
Навички дослідження: пошук, аналіз та відбір інформації з підручників, науково-популярних джерел, документальних фільмів та інших ресурсів.
Комунікативні компетентності:
-
Навички співпраці: робота в групах для збору інформації, обговорення результатів і представлення спільного проєкту.
-
Публічні виступи: уміння презентувати результати досліджень перед класом, аргументувати свої висновки та відповідати на запитання.
Цифрові компетентності:
-
Пошук інформації онлайн: використання Інтернет-ресурсів для пошуку статей, відеоматеріалів, інтерактивних карт та інших джерел.
Креативні компетентності:
-
Творче відтворення: створення моделей, макетів, малюнків або інших форм візуалізації життя первісної людини (наприклад, печерні малюнки, знаряддя праці).
Соціальні та громадянські компетентності:
-
Взаємоповага в команді: розвиток уміння працювати в групі, слухати інших і поважати думки своїх однокласників.
Ініціативність та підприємливість:
-
Організація процесу роботи: самостійне планування роботи над проєктом, розподіл обов’язків у команді.
-
Вирішення проблем: знаходження шляхів вирішення поставлених завдань, креативний підхід до пошуку інформації та створення матеріалів.
Структура проєкту
-
Вступна частина: Пояснення теми та мети проєкту
-
Ознайомлення учнів з періодами кам'яної доби (палеоліт, мезоліт, неоліт) і особливостями життя людей у кожному з цих періодів.
-
Коротке пояснення, як еволюціонувало життя первісних людей: розвиток знарядь праці, зміна способу добування їжі, поява мистецтва та релігійних вірувань.
-
Основні завдання проєкту:
Завдання 1: Дослідження різних аспектів життя людей у первісні часи
Клас можна поділити на кілька груп, кожна з яких буде досліджувати певний аспект життя первісних людей:
-
Група 1: Полювання і збиральництво
-
Як первісні люди добували їжу?
-
Якими були основні методи полювання та рибальства?
-
Що збирали та як зберігали їжу?
-
Можна створити модель стародавніх пасток або списів із підручних матеріалів.
-
Група 2: Знаряддя праці та технології
-
Які знаряддя праці використовували первісні люди?
-
Як відбувався перехід від кам’яних знарядь до більш удосконалених?
-
Створення моделі знарядь праці з глини, дерева або каменю (імітації).
-
Група 3: Печерне мистецтво та вірування
-
Як люди виражали себе через мистецтво (печерні малюнки, скульптури)?
-
Які символи і образи можна було знайти в мистецтві первісної людини?
-
Можна створити малюнки, схожі на печерні, або зліпити фігурки з глини.
-
Група 4: Перші поселення і житло
-
Як виглядали перші житла первісних людей?
-
Які матеріали використовували для будівництва?
-
Моделювання первісних житлових споруд з підручних матеріалів (гілок, глини, тканини).
-
Група 5: Одяг і прикраси
-
Яким був одяг первісної людини і з яких матеріалів його виготовляли?
-
Що використовували для прикрас (кістки, мушлі, камені)?
-
Можна створити моделі прикрас або одягу з тканини, імітуючи давні технології.
Завдання 2: Презентація результатів
-
Кожна група готує коротку доповідь із візуалізацією (плакати, моделі, малюнки, презентації), щоб показати результати свого дослідження.
-
Доповіді повинні включати відповіді на ключові запитання та демонстрацію творчих робіт (моделей, малюнків тощо).
-
Підсумкова частина: Обговорення
-
Всі групи представляють результати своїх досліджень.
-
Вчитель підсумовує головні аспекти життя людей у первісну епоху, підкреслюючи їхню адаптацію до умов природи, розвиток технологій і культури.
-
Колективне обговорення: "Які фактори впливали на розвиток людини у первісні часи?" "Як технологічний прогрес змінив життя первісних людей?"
-
Творче завдання: Створення колективної стіни печерних малюнків
-
На завершення уроку можна організувати колективний творчий проєкт — створення "печерних" малюнків на великому аркуші паперу, де кожен учень намалює символ або сцену з життя первісної людини.
-
Домашнє завдання:
-
Написати коротке есе на тему "Як я уявляю день із життя первісної людини".
Група 1
|
Група 2
|
Група 3
|
Група 4
|
Група 5
|
Полювання і збиральництво
|
Знаряддя праці та технології
|
Печерне мистецтво та вірування
|
Перші поселення і житло
|
Одяг і прикраси
|
1.Як первісні люди добували їжу?
2.Якими були основні методи полювання та рибальства?
4.Що збирали та як зберігали їжу?
5.Можна створити модель стародавніх пасток або списів із підручних матеріалів.
|
1.Які знаряддя праці використо-вували первісні люди?
2.Як відбувався перехід від кам’яних знарядь до більш удосконалених?
3.Створення моделі знарядь праці з глини, дерева або каменю (імітації).
|
1.Як люди виражали себе через мистецтво (печерні малюнки, скульптури)?
2.Які символи і образи можна було знайти в мистецтві первісної людини?
4.Можна створити малюнки, схожі на печерні, або зліпити фігурки з глини.
|
1.Як виглядали перші житла первісних людей?
2.Які матеріали використовували для будівництва?
4.Моделювання первісних житлових споруд з підручних матеріалів (гілок, глини, тканини).
|
1.Яким був одяг первісної людини і з яких матеріалів його виготовляли?
2.Що використовували для прикрас (кістки, мушлі, камені)?
3.Можна створити моделі прикрас або одягу з тканини, імітуючи давні технології.
|