«Проектування форми підставки під горнятко методом фантазування. Створення графічного зображення підставки»

Про матеріал
Мета уроку:  розширити знання про методи проектування, навчити використовувати метод фантазування на етапі художнього конструювання виробу,  розвивати почуття краси стилю, творчі здібності.  виховувати почуття любові до предмету
Перегляд файлу

Пирогівський ліцей Глобинської міської ради

 

 

 

КОНСПЕКТ УРОКУ

трудового навчання у 6 класі

на тему:

«Проектування форми підставки під горнятко методом фантазування. Створення графічного зображення підставки»

 

 

 

 

 

 

 

                                   

 

                                     Автор: Швидь Микола Володимирович,

                                                  учитель трудового навчання

 

Тема: Проектування форми підставки методом фантазування. Створення графічного зображення підставки

Мета уроку:

  • розширити знання про методи проектування, навчити використовувати метод фантазування на етапі художнього конструювання  виробу,
  • розвивати почуття краси стилю, творчі здібності.
  • виховувати почуття любові до предмету

Наскрізні лінії:

  • «Здоров’я і безпека» - дотримання правил безпечної праці та організації робочого місця.
  • «Підприємливість і фінансова грамотність» - визначення орієнтованої вартості витрачених матеріалів для виготовленого виробу, його ринкова привабливість.

Компетентності:

  • Навчально –пізнавальна (К-1)
  • Інформаційна (К-2)
  • Підприємницька (К-3)

Обладнання, інструменти та матеріали: простий олівець, кольорові олівці та маркери, циркуль, ластик, папір А4

Тип уроку: засвоєння нових знань

Хід уроку:

  1. Організаційний момент
    1.  Привітання
    2.  Перевірка готовності до уроку
  2. Актуалізація опорних знань учнів.
    1. Вправа «Мозковий штурм»
    2.  Евристична бесіда.
  1. Чи є у вашому домі виготовлені     або оздоблені вироби  власноруч кимось із членів родини?
  2. Чи можна власноруч виготовляти гарну річ, замість того, щоб придбати її у магазині?

Доповнюючи відповіді учнів, учитель повідомляє про те, що дійсно, будь який виріб можна виготовляти власноруч. Потрібно тільки бажання і терпіння.

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів.

      Нині ми бачимо велике розмаїття підставок в магазинах. Підставку під гаряче  дарують на день народження, новий рік. А найкращий подарунок – це виготовлений своїми руками.

Хочу  вам процитувати слова американського громадського діяча Мартіна Лютера Кінга. Він казав:

«Всередині нас криються потенційні творчі можливості, й ми повинні працювати щосили, щоб розкрити цей потенціал»

Я впевнений в тому, що всі ви здібні, багато чого вмієте і це треба оцінювати. Сьогодні ви розпочинаєте новий проєкт.

  1. Опрацювання теми уроку (К-1):

4.1  Мандрівка в минуле. Історія виникнення підставки під горнятко

Коли з'явилися перші дерев'яні підставки під гаряче. сказати досить складно, але розповісти про те, звідки бере своє коріння історія походження сучасної підставки - будь ласка!

Батьківщиною найпершої підставки під чашку вважається Німеччина. На німецькій мові цей аксесуар називався бірдекель. Бірдекелі в ті часи були багаторазовими, їх прали, сушили, і користувалися знову. Через кілька років були винайдені вироби з товстого вбирають вологу картону, а й такий аксесуар мав вельми нетривалий термін служби. Ця історія коротко пояснює історичне походження підставки під гаряче. Згодом їх стали робити з міцніших матеріалів, стійких до вологи і високій температурі.

В останнє десятиліття стала актуальна тенденція повернення людей до всього натурального і екологічно чистому. Жителі сучасних міст втомилися від повсюдної хімії і штучних матеріалів. Багато хто прагне переходити на здоровий спосіб життя і оточувати себе речами, що мають природне походження. Все частіше на кухнях з'являються дерев'яні аксесуари, в тому числі і для гарячого.

У чому ж їх перевага перед іншими матеріалами?

По-перше, дерево - матеріал природний, а значить, абсолютно безпечний для всієї родини, включаючи маленьких дітей. Деревина не виділяє шкідливих хімічних сполук при нагріванні, скоріше навпаки. Деякі хвойні породи дерев, наприклад, якщо купити підставки з ялівцю. то вони наповнять кімнату чарівним ароматом лісу. Ароматичні масла якого є, крім усього іншого, ще й цілющим.

 

По-друге, дерев'яна кухонне начиння не шкодить поверхонь, деревина не залишить слідів, відколів або подряпин на улюбленій посуді і меблів. Дерев'яна підставка для посуду не нагрівається, не плавиться, її поверхню досить «чіпка», щоб поставлене вони не зсковзувало.

 

По-третє, ціна на них доступна будь-кому. Завдяки різноманітності природних відтінків деревини та пластичності цього матеріалу, підставки можуть приймати різні форми, поєднуватися між собою природними квітами, гармонійно доповнюючи інтер'єр кухні в російській стилі. На дереві можна самим випалити слова привітання або теплих побажань і дарувати рідним і близьким в якості сувеніра, коли підете в гості.

 

І нехай історія походження підставки під гаряче з дерева вкрита від нас багатовікової пеленою часу, до нас дійшов це чудовий аксесуар. Він допоможе не тільки містити кухню і зону для їжі в порядку, але і стати унікальним елементом декору будинку в національній стилістиці.

 

 

4.2 Робота з головоломками

Угадайте принцип розміщення літер і, дотримуючись його, прочитайте  прислів’я.

 

 

С

І

М

Р

А

З

Р

І

М

Д

І

В

,

А

Р

А

З

В

.

Ж

І

Р

Д

І

 

 

Відповідь: Сім раз відмір, а раз відріж.

 

Рухаючись за годинниковою стрілкою та пропускаючи одну клітинку з літерами, ви прочитаєте прислів’я.

 

 По

                   

 

                                           

         

дей  

шиш

 

           

лю

 спі

                                         

 

 

смі

на


 

шиш

 

 

 

Відповідь: Поспішиш – людей насмішиш.

           

    4.3. Опрацювання вимог до конструкції виробу        (К-2)

Технологічна карта на виготовлення виробу

 

Технологічна карта на виготовлення 

Підставки для горнятка

з\п

Послідовність виконання робіт

Поопераційні ескізи

Інструменти і обладнання

1

Проектування форми підставки під горнятко методом фантазування. Створення графічного зображення підставки

 

 

Папір, олівці, маркери

2

 

Підготувати основу до копіювання деталей виробу

 

Фанера, шліфувальний

папір

3

Скопіювати деталі виробу на основу

 

Закріпки (кнопки),

Олівець, лінійка

4

Випиляти всі деталі виробу

 

Лобзик

5

Обробити основу до гладенького стану

 

Шліфувальний

папір

6

Склеїти всі деталі виробу

 

Клей

7

Оздобити виріб

 

Лак, морилка, випалювач

                            

4.4. Розрахунок витрат матеріалів (К-3)

 

Матеріали

Ціна одиниці

вимірювання, грн.

Витрати

матеріалів

Всього витрат, грн.

Фанера (основа)

25 грн. (1000х1000мм)

100х100

1.25 грн.

Шліфувальний папір

1.65грн. (30см)

30 см

1.65 грн.

Пилочки для лобзика

25 грн. (50шт.)

2шт.

1.0 грн.

 

Всього  витрачено на матеріали

3,90грн.

    

4.5 Критерії оцінки проекту (К-2)

 

  • Технологічні критерії

 оригінальність застосування матеріалів, їх довговічність, витрати - середні

 складність і об’єм виконаних робіт – низький

 доцільність виробу - Цей виріб призначено для запобігання плавлення скатертини.

  •  Конструктивні критерії

    зручність використання, міцність, надійність - середня

     відповідність конструкції призначення виробу - відповідає всім технологічним вимогам

  • Естетичні критерії

 оригінальність форм - форма оригінальна

 кольорове рішення — кольори підібрані згідно потреби

 складність форми — форма проста

  • Економічні та маркетингові критерії

       необхідність в даному виробі на ринку — необхідності на ринку немає

 собівартість проекту - низька

        рівень продажної ціни — низький

 доцільний вид реклами – Не потрібно

  • Екологічні

 забруднення навколишнього середовища — відсутнє

 шкідливість складу виробу - низька

 шкідливість виробництва матеріалів – середня

 

  1. Практична робота учнів

Проектування форми підставки під горнятко методом фантазування. Створення графічного зображення підставки.

 

 

 

 

  1. Презентація власного ескізу.
  2. Рефлексія

У вас на столі є картки різних форм і кольорів.

  • Підійміть червоні сердечка ті, кому сподобався урок, та хто задоволений результатом сьогоднішньої роботи.
  • Підійміть жовті квадрати ті, хто очікував сьогодні зробити більше, ніж зробив.
  • Підійміть сині кола ті, хто залишився не задоволеним від сьогоднішнього уроку.
  1.  
  2. Самооцінювання

АНКЕТА Оцінювання особистої участі учня

Оціни себе по кожному з напрямів від 0 до 2 балів. Прізвище, ім'я_________________________________________________

1. Ти брав активну участь на уроці________________

2. Ти вносив вдалі пропозиції________

3.Ти вдало опанував новий матеріал_______________________________

4. Ти висунув абсолютно нову ідею, яка сподобалася іншим___________

5. Ти вдало створив ескіз проєкту та впевнено його презентував________

6. Ти готовий до подальшої роботи над створення підставки___________

Усього балів____________________

  1. Підведення підсумків уроку.

Слід пам’ятати: процес творчості своїми руками — досить цікаве і захоплююче заняття, яким можуть бути захоплені як діти, так і дорослі. Це своєрідний відпочинок, а до того ж справу, що приносить задоволення. Для створення своїх шедеврів можна користуватися природними і штучними матеріалами.

Вироби, зроблені самостійно, можуть прикрасити будь-яку кімнату, додати їй новизни, урізноманітнити інтер’єр і стати родзинкою наявного дизайну.

 

  1. Домашнє завдання: Створити коротку рекламу майбутній підставці під горнятко.

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Богданова Лидия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 березня 2022
Переглядів
4966
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку