Урок – подорож:
«Проектування моделі гаманця чи чохла для планшету, або мобільного телефону.
Моделі аналоги.
Графічне зображення.»
Мета: ознайомлення з методами проектування виробів та планування роботи над проектом; розвиток умінь збирати, опрацьовувати й аналізувати інформацію; виховання дружніх стосунків у класі, уміння працювати в колективі.
Методи: робота в групах, рефлексія, проектування, робота з джерелами інформації.
Наочні посібники, ТЗН і додаткові матеріали: інформаційні картки, таблиця≪Послідовність виконання проектної роботи ≫, картка-алгоритм створення проектної роботи, додаткові джерела пошуку необхідної інформації (газети, журнали, мережа Інтернет).
Тип уроку: набуття учнями нових знань.
Завдання для учнів:
• ознайомитися з методами проектування;
• скласти план роботи над проектом;
• підібрати потрібну для проектної роботи інформацію.
Хід уроку:
Організаційний момент
Доброго дня, діти! Сьогодні під час уроку ми з вами вирушимо в цікаву і захоплюючу подорож. А щоб вона була саме такою і ви впевнено почувалися, потрібно звільнити від страху: ніхто нікого й нічого не боїться, ніхто нікого не лякає, на уроці в нас має панувати атмосфера абсолютної довіри.
Чи всі ми прийшли на урок з добрим настроєм?
Щоб день добре розпочати ,
Треба друзів привітати.
Треба разом привітатись:
Добрий день!
Дружно й радісно сказати:
Добрий день!
Вліво, вправо повернутись,
Одне одному всміхнутись: Добрий день!
А чи всі ви готові до уроку .Отже, можна сподіватись,що ви готові до подорожі і плідної роботи, тож усе в нас буде добре.
Розпочнемо роботу!
Давайте один одному всміхнемось
Й натхнення з усмішки зачерпнемо,
Із настроєм почнемо працювати
Та перешкоди будь-які долати!
Бажаю усім, щоб до кожного з вас
Завітало натхнення сьогодні у клас
І збудило бажання здобути знання,
Щоб потім життям ви не йшли навмання.
Щоб вам захотілось новеньке впізнати,
Самим научатись та інших навчати.
Тож я побажаю, щоб лінь ви прогнали
Й натхнення, щоб кожного дня зустрічали!
Отже, зараз ми з вами «потягом Знань» вирушимо в подорож чудовою країною, що має назву — Шиття́ — вид ручної праці. Являє собою створення на матеріалі (тканині, шкірі) стібків і швів за допомогою голки й ниток, волосінні тощо. Одна з найдавніших технологій виробництва, що виникла ще в кам'яній добі. До винаходу пряжі і тканих матеріалів одяг шився з хутра і шкур тварин за допомогою голок з кісток або рогів і «ниток» із сухожиль, вен або кишок тварин
Мотивація навчальної діяльності учнів
Діти, Вам відомо, що для того, щоб виготовити виріб, необхідно чітко спланувати свої дії. Адже саме планування надає змогу вибрати правильні методи проектування, технологічну послідовність під час виготовлення виробу. Отже, якщо ви навчитеся планувати свою роботу над проектом, це дасть можливість цілком реалізувати свої творчі задуми.
Перш ніж перейти до планування роботи над проектом пригадайте:
з якими методами проектування ви ознайомилися?
Практичне мали ви завдання —
Це виробу проектування.
Ми дружньо класом працювали,
Форм з природи назбирали:
А кольори які яскраві,
У виробах були у нас...
Біоніку застосували,
Як даний метод зветься в нас?
М |
О |
Р |
Б |
А |
О |
І |
Ф |
Б |
І |
О |
Ф |
О |
Р |
М |
А |
Проектували виріб ви:
У мережі Інтернет зразки знайшли,
З одного форму відібрали,
А з іншого матеріали,
Властивість підійшла з одного,
А гама кольорів з другого.
Усе до купи ви зібрали
Й чудову річ спроектували.
Як даний метод зветься в нас?
Я |
К |
Н |
О |
М |
Н |
Б |
А |
І |
В |
Н |
У |
К |
О |
М |
Б |
І |
Н |
У |
В |
А |
Н |
Н |
Я |
Ну,що в путь…
Але відправимось ми не одні, а візьмемо із собою маленьких симпатичних чоловічків. (У кожного учня на столі лежить паперовий чоловічок — стік.) Напишіть, будь ласка, на цих стіках, чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку-подорожі, і посадіть свого чоловічка у «потяг Знань». (Учні записують свої очікування і прикріплюють чоловічків на дошці, зачитуючи, за бажанням, свої очікування від заняття.)
Діти, ви, мабуть, здогадалися, над якою темою ми будемо працювати. Адже, звернувши увагу на вироби, що знаходяться перед вами, помилитися важко.
Тема нашого уроку -подорожі —«Проектування моделі гаманця чи чохла для планшету, або мобільного телефону.Моделі аналоги.Графічне зображення.»
Виходячи з назви нашої теми, які завдання, на вашу думку,
нам необхідно буде виконати впродовж заняття? (Учні називають завданн:
1.Організаційно- підготовчий етап: це вибір об’єкта проектування, аналіз виробів аналогів,
2.Конструкторський етап :це опис зовнішнього вигляду та конструкції виробу,підбір матеріалів, інструментів, обладнання,розробка конструкторської документаціі.
Отже, подорожуючи країною Шиття , ви дізнаєтесь цікаві факти з історії виникнення та розвитку виготовлення цих виробів, навчитеся добирати матеріали та нитки.
Діти, щоб подорожувати потягом, що треба придбати? Звісно білети, а де їх взяти? В касі. А вони безкоштовно видаються? Ні. Треба їх купити. Гроші ви ще не заробляєте, але викупити свої проїздні документи ви можете своїми знаннями.
Отже зараз ви маєте кожний дати відповіді на питання,щоб отримати білети(трудові загадки)
(питання)
Але це ще не все. Ви забрали свої речі в камери зберігання багажу? Ні?
А хто з вас був на вокзалі з батьками в камері зберігання? Хто залишав свої валізі? А чи знаєте ви як користуватися камерою зберігання? (відповіді дітей)
Чотири спеціальні ячейки в яких вводять код. А знаєте який код вводять? З цифр чи літер. З цифр.
Вам треба забрати свій багаж. Підходьте по одному до камери схову. Беріть картки і відповідайте на питання. Якщо дасте відповіді правильно, тоді заберете свої речі. А якщо ні тоді звертайтеся до інших пасажирів може вони вам допоможуть. Дайте відповіді на запитання .
(діти відповідають)
Як в давнину називали залізницю?
а) Бляшанка;
б) Чавунка;
в) Сріблянка;
г) Скляшка.
Як у давні часи називали паровоз?
а) Пароплав;
б) Самохід;
в) Димохід;
г) Прольотка.
Назвіть першого царя, почав будувати залізниці в Росії.
а) Іван VI;
б) Петро I;
в) Микола I;
г) Олександр II.
Які потяги були раніше?
а) Бухгалтерські;
б) Докторські;
в) Кур'єрські;
г) Банкірські.
(Так раніше називали поїзди-експреси.)
Як в позаминулому столітті називали залізничників?
а) Ямщиками;
б) Візницями;
в) Колійниками;
г) Подорожниками.
Яка з цих професій існує?
а) Облетчик магістралей;
б) Обхідник колій;
в) Наглядач доріг;
г) Контролер перонів.
Чим залізничники стопорять вагони?
а) Башмаками;
б) Чобітьми;
в) П'ятами;
г) Підборами.
Яка з цих професій існує?
а) Облетчик магістралей;
б) Обхідник колій;
в) Наглядач доріг;
г) Контролер перонів.
Професійний переносник валіз на залізничному вокзалі - це... Хто?
а) Носій;
б) Несун;
в) Носильник;
г) Передвижник.
Яка посада є в штатному розкладі залізничної станції?
а) Укладач рейок;
б) Укладач протоколів;
в) Укладач поїздів;
г) Укладач валіз.
Так добре. Валізі свої ви отримали.
Наш потяг рушає, але хочу повідомити, що дорогою нам траплятимуться різні попередження, на які ви обов’язково повинні звертати увагу… А ось наша перша зупинка — станція «Історична».
Ознайомлення з історією виникнення гаманця……
(діти виходять до виставки і кожен зачитує своє повідомлення)
Виставка вінтаж. Зверніть увагу.
А зараз перегляньте будь ласка відеоролик як на фабриці виготовляють гаманців.
(відео)
Дуже добре. Всім дякую.
А зараз всі тихенько сіли. Увага зупинка відпочинку. Руки положили собі на коліна. Заплющте очі.
Релакс: слова релаксу.
Діти, відпочивши, ми з новими силами продовжуємо нашу подорож. Наступна зупинка — станція «Ігрова». Тому зараз ми пограємо в гру «Так чи ні». Я зачитуватиму певні відомості, а ви за допомогою сигнальних карток будете погоджуватися зі мною або не погоджуватися. (Якщо учні згодні зі словами вчителя, вони піднімають зелену картку, якщо не згодні — червону.)
Будемо грати пасажири з 1,2,3,4 вагону , з пасажирами 5,6,7,8, 9,10 вагону.
Гра «Так чи ні»
1.Користуються ножицями лише із заокругленими кінцями. (Так)
2.Кладуть ножиці там, де є місце на парті. (Ні)
3.Ножиці із слабким кріпленням ремонтують на уроці. (Ні)
4.У процесі роботи з ножицями тримають матеріал лівою рукою, щоб пальці були осторонь від леза. (Так)
5.На уроці трудового навчання не можна розмахувати ножицями. (Так)
Гра «На що схоже?»
Зміст гри: вчитель показує учням по одній картинки із зображенням предметів (олівця, ножиців, ниток, лінійки, п*яльців, степлера, пластиліну) і пропонує учням сказати на йо схожі ці предмети.
Наприклад: олівець: паличка, цукерка; ножиці: бублики з паличками; нитки: змія, вуж; лінійка: доска; п*яльця: сонце, коло, круг; степлер: дві палички, гілки; пластилін: тісто, глина.
Дуже добре всім дякую.
Ми з вами продовжуємо подорож і наближаємося до міста Майстрів, виготовляти виріб. (У цей час знов лунає тривожний сигнал.) А ось і друге попередження.
Дорогі учня ,щоб запобігти травмуванню і виникненню травмонебезпечних ситуацій, нагадаю вам про можливість дотримання правил безпечної праці і безпеки життєдіяльності під час виконання практичних завдань.
Давайте згадаємо правила безпечної праці.
Так добре. Тоді починаємо виготовляти свій виріб.
Перед вами листи з виконання проекту. Підпишіть їх. Під час роботи ви будете послідовно записувати що ви будете виконувати.
А зараз почнемо з самого приємного. Почнемо виготовляти свій виріб. У вас у кожного є всі необхідні речі для виготовлення виробу. А з якого метеріалу вибудете виготовляти виріб. З фетру.
Пропоную вашій увазі подивитися презентацію
«Сучасні матеріали для ручних робіт»
(виготовляє виріб)
І приклад виготовлення гаманця з фетру.(відео)
Діти, наша подорож добігла кінця, і перед нами остання зупинка за назвою «Підсумкова». (У цей час знов лунає тривожний сигнал.)
А ось і третє попередження. (На слайді електронного навчально-наочного посібника — наступне правило безпечної праці під час роботи .)
Після завершення роботи всі матеріали слід сховати у спеціальну коробочку (або чохол).
Учитель заздалегідь записує на дошці незакінчені речення і для підбиття підсумків уроку пропонує учням зачитати їх та закінчити.
♦♦Сьогодні на занятті ми...
♦♦Найбільше мені сподобалось…
♦♦Раніше я не вміла, а тепер умію…
♦♦Найбільші труднощі я відчула…
♦♦Це мені знадобиться…
Учитель повідомляє і пояснює отримані учнями оцінки за заняття.
Підведення підсумків заняття
Учитель дякує учням за плідну діяльність на уроці.
Учитель повідомляє оцінки, виставляє їх у класний журнал і щоденники учнів; оголошує тему наступного заняття й дає завдання учням до його підготовки.
1. Вивчити правила безпечної праці, розглянуті на уроці, та самостійно опрацювати правила санітарії й гігієни під час роботи з виробом.
Принести всі необхідні матеріали для оздоблення виробу.
Бажаю, діти, успіхів постійних
І знань бажаю вам міцних, надійних.
Щоб їх змогли в житті застосувати
І будь-які вершини підкоряти!