Проектування предметного середовища Кіината моєї мрії

Про матеріал

Під час уроку учні мають демонструвати знання про фронтальну та кутову перспективу; самостійно обирати сюжет та композиційне рішення; навички роботи за уявою; образне, логічне, просторове ми¬слення.

Перегляд файлу

7 клас

Тема  Проектування предметного середовища

Кімната моєї мрії

Мета:

  • закріплювати знання учнями законів перспективного переда­вання глибини простору;
  • поглиблювати знання про фронтальну та кутову перспективу, їх закони та використання;
  • надавати ві­домості про роботу художника-декоратора;
  • сприяти формуванню навички передавання простору за допомогою лінійної перспек­тиви;
  • розвивати в дітей фантазію, образне, логічне, просторове мислення;
  • сприяти формуванню вміння аналізувати, уважність, спостережливість, окомір;
  • навчати міркувати;
  • стимулювати роз­виток допитливості.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий і кольорові олівці; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Основні поняття: «інтер'єр».

Методи та прийоми на уроці: асоціативний кущ, міні-лекція.

Обладнання: ілюстрації із зображенням житлового приміщення, ілюстрації із зображенням фронтального та кутового інтер'єрів, 

Тип: комбінований урок.

Вправа

Під час підготовки до уроку вчитель пропонує учням виконати швидкі начерки предметів інтер'єру, засвоєні під час уроків образо­творчого мистецтва у попередніх класах.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент    

Перевірка підготовки класу до уроку.

- наявність необхідного матеріалу на робочому місці.

 

2.     Повідомлення теми та завдання уроку.

а) Асоціативний кущ

Вчитель: назвати всі слова, які приходять на думку, коли ви почули слово "інтер'єр. Вчитель записує під диктовку учнів на дошці, (кімната, меблі, приміщення, вікна, двері, стеля, підлога, облаштування, предмети тощо)

б) Завдання уроку:

- створення малюнку певного інтер'єру.

 

  1.    Актуалізація опорних знань і вмінь
    Бесіда

Під час бесіди   пригадати основні різновиди лінійної перспективи та правила їх побудови, засвоєні у попередніх класах.

Інтер'єр це внутрішній простір архітектурних споруд або функціонально та естетично облаштоване  внутрішнє  приміщення будівлі.

Розрізняють два види зображення інтер'єру: фронтальний та кутовий.

Розгляд прикладу фронтального інтер'єру (С.Н.Андріяка "Дачний інтер'єр) - картинна площина паралельна протилежній стінці і потребує для перспективної побудови одну точку сходження.

Розгляд прикладу кутового інтер'єру (С.Н.Андріяка "Дачний інтер'єр) - усі стіни інтер'єру розташовані під кутом до картинної площини; для перспективної побудови малюнка потребує двох точок сходження.

 

  1.       Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя

Ви вже знаєте, що у малюнку фронтального інтер'єру промінь зору перпендикулярний площині однієї зі стін.

Знайдіть у нашому інтер'єрі реальну точку, в якій промінь вашого зору перпендикулярний площині обраної стіни, або головну точку. Тільки якщо ви дотримуватиметеся цього правила, ваш малюнок збі­гатиметься із тим, що ви бачите в натурі.

У разі фронтального інтер'єру схема перспективних побудов буде дуже простою: лінії ширини і висоти будуть строго вертикальними і горизонтальними, без перспективних скорочень.

Усі паралельні лінії глибини матимуть точку сходу в головній точці.

Предмети меблів зазвичай зорієнтовані уздовж стін і саме тому підпорядковані тій же схемі, що і приміщення.

Під час виконання начерків фрагментів інтер'єру головну увагу слід звертати на ракурси предметів, їх розташування у просторі (перспек­тиву) та їх конструкцію. Найзручніше почати малювання з предмета на ближньому плані, а все інше просто «приліпити» до нього.

Ключем до правильного зображування предметів меблів може бути розуміння, що в основі вони складаються з прямокутних паралелепіпедів

або просто «кубиків» різних пропорцій. Зазвичай ми бачимо в кожному «кубику» три поверхні — дві бічні й одну верхню (або одну нижню). Якщо це високий предмет (шафа, наприклад), то ми бачимо дві бічні поверхні.

Розгляд фото інтер'єрів сучасного дизайну:

  •      їдальня
  •      кімната відпочинку
  •      вітальня
  •      робочий кабінет
  •      офісні приміщення  тощо.

 

  1.  Закріплення вивченого матеріалу
    Творче завдання

Слово вчителя

Уявіть себе художниками-декораторами або архітекторами, які проектують інтер'єри. Намалюйте кімнату своєї мрії. Перш ніж розпо­чати створювати малюнок інтер'єру кімнати, в якій ви хотіли б жити, поміркуйте над тим, яким буде ваш інтер'єр — серйозним чи веселим. Можливо, вам подобаються яскраві кольори або, навпаки, ніжні та тьмяні? Тепер потрібно визначитися, які меблі потрібні для вашої кімнати. Це буде кімната для відпочинку чи для занять улюбленою справою? Яким буде ваш інтер'єр — реалістичним чи фантастичним? Оберіть матеріали для роботи — й починайте!

Пояснення до творчого завдання

Створення малюнка інтер'єру слід розпочинати з виконання зама­льовок та начерків, що зображують окремі предмети. Начерки вико­нують із натури або за уявою. Потім створюють ескіз, що допомагає визначитися з основою композиції, враховує перспективні явища. Якщо положення та розміри всіх об'єктів на ескізі вас улаштовують, можна перенести ескіз на великий аркуш. Тільки потрібно обов'язково пам'ятати: велике зображення має відповідати ескізу. Намічаючи де­талі зображення, намагайтеся визначити головне у своєму малюнку, змінюючи розмір і положення деталей на альбомному аркуші. Ваш малюнок має передати чарівний світ ваших мрій.

  1. Малюнок певного інтер'єру слід починати з пошуку фрагменту, який вас найбільш зацікавив.
  2.    Далі визначаємо композицію за допомогою видошукача.
  3. Звертаємо увагу на розташування предметів першого і другого планів.
  4. Доцільно виконати кілька замальовок з різних точок зору та рівня лінії горизонту. Це дасть змогу краще зрозуміти перспективні явища і зобразити свої спостереження.

Ознайомлення з послідовністю побудови інтер'єру:

  1. Проведи лінію горизонту відповідно до натури і визнач точку сходження горизонтальних ліній інтер'єра, яка залежить від точки зору. Проведи основні лінії стін, підлоги, стелі.
  2.     Побудуй предмети першого, другого та дальнього планів

з визначенням місця, яке вони займають на горизонтальній площині підлоги, розміри загальної їх форми, щодо основних розмірів інтер'єра.

  1. Перевір правильність побудови всіх предметів та елементів інтер'єра із урахуванням перспективних змін в їхніх розмірах та розташування їх у просторі.
  2.     Заверши малюнок олівцем, детально промалюй перший план.
  3. Розфарбовування почни в техніці "по вологому " із розробляння дальніх планів. Закінчуй в техніці "по сухому ", детально проробляй предмети першого плану.

Додаткова інформація: Зображення фігур людей не є головним.

 

Індивідуальна робота за творчим завданням

  1. Підбиття підсумків

Обговорення учнівських робіт

Під час обговорення виконаних робіт основну увагу приділяю фронтальній або кутовій композиції малюнка з урахуванням перспек­тиви, творчому використанню попередніх замальовок. Із малюнків створюємо виставку «Кімната моєї мрії».

  • Які нові слова, пов'язані із інтер'єром, ми можемо дописати до слів асоціативного куща, зробленого на початку уроку?
  • Що одержалось, а що викликало труднощі під час виконання роботи?

 

 На допомогу вчителю

Під час уроку учні мають демонструвати знання про фронтальну та кутову перспективу; самостійно обирати сюжет та композиційне рішення; навички роботи за уявою; образне, логічне, просторове ми­слення.

 

 

 

 


 

docx
Додано
25 лютого
Переглядів
227
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку