Інструкція для роботи на станції «Проєкт»
для групи №3
|
Інструкція для роботи на станції «Проєкт»
для групи №2
1. Виберіть в своїй групі капітана. 2. Ваша задача скласти запитання по темі «Множення раціональних чисел» 3. На аркуші паперу кожен член групи (по черзі) повинен записати не менше одного питання по темі «Множення раціональних чисел» 4. Все необхідне для цього є в файлі вашої групи. 5. Кожне питання оцінюється 1 балом. 6. Запишіть в свій маршрутний лист кількість набраних вами балів. 7. Створені запитання здайте вчителю на станції «Учитель» Запитання групи №2
|
Інструкція роботи на станції «Проєкт»
для групи №1
Критерії оцінювання пам’ятки: Повнота інформації: 1 бал Оформлення: 1 бал
|
Група №1
Станція «Онлайн»
Виконання контрольної роботи в електронному посібнику. Розділ «Раціональні числа», тема «Множення раціональних чисел»
Необхідне оснащення і дидактичний матеріал: комп’ютери з виходом в Інтернет, зошити, електронний посібник.
Станція «Проєкт»
Вивчення інструкції та складання пам’ятки «Множення раціональних чисел»
Необхідне оснащення і дидактичний матеріал: інструкція по роботі на станції, дидактичні матеріали, чистий аркуш паперу, ножиці, клей, фломастери.
Група №1
Станція «Учитель»
І. Фронтальна робота.
1. Як помножити два числа з різними знаками?
2. Як помножити два від’ємних числа?
3. Які знаки мають два числа, якщо їх добуток додатне число?
4. Які знаки мають два числа, якщо їх добуток від’ємне число?
5. При якій умові добуток дорівнює нулю?
ІІ. Самостійна робота.
І - варіант |
ІІ - варіант |
а) 36 · (-5); в) -12 · 3; б) -6,4 · (-4); г) -6 · (-1) |
а) 54 · (-6); в) -16 · 9; б) -7,9 · (-3); г) -21 · (-3)
|
Критерії оцінювання: 1б – вірно виконаний один приклад.
Перевірка: фронтально.
Необхідне оснащення і дидактичний матеріал: картки з завданнями, запитання по темі уроку, зошити.
Група №2
Станція «Проєкт»
Вивчення інструкції і складання запитань з теми «Множення раціональних чисел».
Необхідне оснащення і дидактичний матеріал: інструкція роботи на станції, дидактичні матеріали, аркуш чистого паперу.
Станція «Учитель»
І - варіант |
ІІ - варіант |
а) 36 · (-5); в) -12 · 3; б) -6,4 · (-4); г) -6 · (-1) |
а) 54 · (-6); в) -16 · 9; б) -7,9 · (-3); г) -21 · (-3)
|
Критерії оцінювання: 1б – вірно виконаний один приклад.
Перевірка: взаємоперевірка.
Необхідне оснащення і дидактичний матеріал: картки з завданнями, запитання по темі уроку, зошити.
Станція «Онлайн»
Виконання контрольної роботи в електронному середовищі
Необхідне оснащення і дидактичний матеріал: комп’ютери з виходом в Інтернет, зошити.
Група №3
Станція «Онлайн»
Виконання перевірочної роботи «Множення раціональних чисел» в електронному середовищі
Необхідне оснащення і дидактичний матеріал: комп’ютери з виходом в Інтернет, зошити.
Станція «Проєкт»
Складання тесту із 6 завдань по темі «Множення раціональних чисел».
Критерії оцінювання: 2б – одне складене завдання
Необхідне оснащення і дидактичний матеріал: інструкція роботи на станції, дидактичні матеріали, аркуш чистого паперу, фломастери.
Станція «Учитель»
Етапи уроку та планування часу
Організаційний: ______ хвилин
Робота на станції №1: ______ хвилин
Перехід на іншу станцію: ______ хвилин
Робота на станції №2: ______ хвилин
Перехід на іншу станцію: ______ хвилин
Робота на станції №3: ______ хвилин
Закінчення уроку ______ хвилин
Карта уроку
Тема: «Множення раціональних чисел»
Етапи уроку |
Час |
Станція «Учитель» |
Станція «Онлайн» |
Станція «Проєкт» |
І етап
|
12 хвилин |
Група №1 1. Фронтальне опитування. 2. Самостійна робота (перевірка: фронтально) |
Група №3 1. Перевірочна робота «Множення раціональних чисел» (електронний ресурс) |
Група №2 Створення запитань по темі уроку |
Оснащення, дидактичний матеріал |
|
Картки з прикладами, запитання |
Комп’ютер з виходом до Інтернету, онлайн ресурс |
Інструкція для роботи, чистий аркуш паперу, дидактичні матеріали |
ІІ етап
|
12 хвилин |
Група №2 1. Опитування за скла-деними запитаннями на станції «Проєкт» 2. Самостійна робота (взаємоперевірка) |
Група №1 Контрольна робота |
Група №3 Створення тесту по темі уроку |
ІІІ етап
|
12 хвилин |
Група №3 1. Обговорення складеного тесту. 2. Самостійна робота (перевірка: здають зошити) |
Група №2 Контрольна робота |
Група №1 Створення пам’ятки «Множення раціо-нальних чисел» |
Карта уроку
Етапи уроку |
Час |
Станція «Учитель» |
Станція «Онлайн» |
Станція «Група» |
Організаційний |
|
Постановка задачі уроку, формування груп, інструктаж |
||
І етап (знайомство з новим матеріалом |
|
Група №1 |
Група №3 |
Група №2 |
ІІ етап (Закріплення вивченого) |
|
Група №2 |
Група №1 |
Група №3 |
ІІІ етап (Контроль знань) |
|
Група №3 |
Група №2 |
Група №1 |
Рефлексія |
|
Підведення підсумків уроку |
||
Домашнє завдання |
|
Завдання для всіх ________________ Група №1 ______________ Група №2 __________________ Група №3 __________________ Індивідуальне завдання _________________________ Консультація
|
Маршрути руху
Маршрутний лист
Прізвище, ім’я здобувача освіти:
|
|||||||||||
Станція «Учитель» |
Станція «Онлайн» |
Станція «Проєкт» |
|||||||||
Група №1 Бесіда: 1. Як помножити два числа з різними знаками? 2. Як помножити два від’ємних числа? 3. Які знаки мають два числа, якщо їх добуток додатне число? 4. Які знаки мають два числа, якщо їх добуток від’ємне число? 5. При якій умові добуток дорівнює нулю? Самостійна робота.
Критерії оцінювання: 1б – вірно виконаний один приклад; 1б – за правильну відповідь. Загальна оцінка _____
|
Група №1 1.Виконайте контрольну роботу в електронному посібнику. Розділ «Раціональні числа», тема «Множення раціональних чисел». 2.Запишіть кількість правильно виконаних завдань в маршрутний лист _____
|
Група №1 Ознайомтеся з інструкцією і виконайте завдання для групи №1
______ |
|||||||||
Шкала оцінювання за урок:
|
Рефлексія: Мені було все зрозуміло на уроці
Мені було не все зрозуміло на уроці
Найважча станція для мене була ____________________________
Я задоволений (задоволена) своєю роботою на уроці
Робота
на фестиваль «добрих практик» освітян Харківщини «Майстри педагогічної справи презентують»
учителя математики комунального закладу «Зміївський ліцей №1 імені двічі Героя Радянського Союзу З.К. Слюсаренка» Зміївської міської ради Чугуївського району Харківської області
Майстро Ірини Миколаївни
Проектування сучасного уроку в моделі «Ротація станцій»
Чи можна провести хороший урок, використовуючи лише крейду і дошку? Звісно так, але навряд чи його можна буде назвати сучасним, і він навряд чи задовольнить інтереси всіх учнів. Змішане навчання дозволяє не тільки привнести технології в навчальний процес, а й врахувати індивідуальний темп учня, дати мотивацію, відстежити його особисті досягнення і швидко внести зміни до навчальної програми. Воно створює якісно нове середовище, в якому досвід і майстерність педагогів гармонійно і ефективно об'єднуються з IT і зростаючими потребами нашого суспільства. І хочеться нагадати слова письменника-фантаста Артура Кларка, який сказав: «Того вчителя, якого можна замінити машиною, треба замінити».
Змішане навчання - одна з найдивовижніших новацій за останні роки, це освітній підхід, який поєдує навчання за участю вчителя (обличчям до обличчя) з онлайн-навчанням і передбачає елементи самостійного контролю учнем шляху, часу, місця і темпу навчання, а також інтеграцію досвіду навчання з учителем і онлайн.
Навчання за участю вчителя є важливою частиною змішаного навчання. Учитель демонструє учням моделі мислення і поведінки, способи побудови взаємин. Дітям потрібен тьютор, порадник, старший товариш.
Онлайн-середовище дає учням можливість (і обов'язок) самим контролювати темп, час, освітній маршрут і місце навчання і допомагає розвинути саморегуляцію, навички планування і контролю. І найголовніше: для багатьох здобувачів освіти онлайн-середовище виявляється першим і єдиним місцем свободи і відповідальності.
Ротація станцій - одна з найпопулярніших та часто використовуваних моделей змішаного навчання. Ось, як вона працює: клас поділяється на три групи за видами навчальної діяльності. Кожна група працює в своїй частині класу (станції): станція роботи з учителем, станція онлайн і станція проектної роботи. Протягом уроку групи переміщуються між станціями так, щоб побувати на кожній із них. Склад груп змінюється в залежності від педагогічної мети. Наприклад, одна група починає працювати під керівництвом учителя, друга група займається за комп’ютерами, третя розбивається на міні-групи і працює над груповим проектом. Розподіляти клас на групи можна за різними принципами, наприклад:
Мета станції «Учитель» - надати кожному учневі ефективний зворотній зв’язок. На цій станції в учителя з’являється можливість врахувати особливості групи дітей, з якими він працює, а також їх індивідуальні особливості за рахунок зменшення числа дітей в групі. Наприклад, якщо ви працюєте з групою «слабких» дітей, то можна приділити більше часу темі, яку вони не засвоїли, надати кожному учневі зворотній зв’язок з цієї теми і запропонувати індивідуальний план роботи над матеріалом.
Мета станції «Онлайн» - надати кожній дитині можливість розвинути навички самостійної роботи, особисту відповідальність, розвивати саморегуляцію і навчитися отримувати знання. На даній станції учні можуть познайомитися з новим матеріалом, перевірити свої знання і потренувати свої навички. Кількість електронних ресурсів повинна бути достатньою і різноманітною. Мені в цьому пощастило, в мене є комп’ютерний клас. Здобувачі освіти отримують доступ до матеріалів всієї теми і таким чином, з’являється можливість кожному учневі працювати в своєму темпі. На станції «Онлайн» зворотній зв’язок учні отримують з комп’ютера. Не зважаючи на те, що в учнів є список обов’язкових завдань, вони можуть вибирати свій шлях в онлайн-середовищі.
Перелік необхідних для виконання завдань обов’язковий, щоб сформувати необхідні навички. Це може бути загальний маршрут для кожного, а може бути індивідуальний маршрут для кожного здобувача освіти.
Мета станції «Група» - надати можливість застосувати знання і навички в нових, практичних ситуаціях, розвинути комунікативні компетенції і отримати зворотній зв’язок від однокласників. Як показує опит роботи, зворотній зв’язок від других учнів є одним із факторів росту предметних знань в учнів.
На станції «Проєкт» можливі різні форми застосування знань і навичок:
Щоб робота на цій станції була організована плідно, учитель повинен надати інструкцію для кожної групи (додаток 6, 7, 8)
Під час планування уроку за даною моделлю, необхідно спланувати час, який буде затрачений на кожний етап роботи. Рекомендується для роботи на станціях від 10 до 12 хвилин, на перехід зі станції на станцію – 1 хвилину.
В своїй практиці використовую карту уроку (додаток 9). Карту необхідно наповнити змістом. Учитель заздалегідь складає питання по темі, підбирає завдання (додаток 10). Різноманітність видів завдань (вікторина з вибором відповіді, виділення слів, розподіл по групах, класифікація, кросворд, ігри та вікторини тощо) робить процес навчання захоплюючим. Головне в інтерактивних завданнях - щоб учень навчився, а не отримав оцінку.
Заключним етапом уроку в моделі «ротація станцій» завжди є рефлексія діяльності групи і всіх її учасників. Роль рефлексії в діяльності тьютора незамінна. Рефлексія є смисловим центром особистості і механізмом розвитку людини. Рефлексія може бути спрямована на мету і зміст навчання, на технології його втілення, на досягнуті результати, на характер і засоби комунікації, на стиль спілкування, на розподіл ролей у групі тощо. Як приклад уроку в моделі «Ротація станцій» пропоную урок математики в 6 класі «Множення раціональних чисел».
Посилання на Google Диск https://drive.google.com/drive/folders/1-jqUoWDZ5IUvNIKi9XqaNAWv5h3Mmf6c?usp=sharing
1
Станція «Учитель»
Група №3
Самостійна робота.
І - варіант |
ІІ - варіант |
№1. Розв’яжіть рівняння: а) (х + 5)·(х – 7) = 0; б) х · (х + 5,8)·(1,6 – х) = 0. |
№1. Розв’яжіть рівняння: а) (х - 11)·(х + 6) = 0; б) х · (х + 4,5)·(3,6 – х) = 0. |
№2. Обчисліть: (2 - 3)·(4 – 0,88).
|
№2. Обчисліть: (8 - 12)·(5 – 0,43).
|
Критерії оцінювання:
Станція «Учитель»
Група №1
І. Питання для опитування.
1. Як помножити два числа з різними знаками?
2. Як помножити два від’ємних числа?
3. Які знаки мають два числа, якщо їх добуток додатне число?
4. Які знаки мають два числа, якщо їх добуток від’ємне число?
5. При якій умові добуток дорівнює нулю?
ІІ. Самостійна робота.
І - варіант |
ІІ - варіант |
а) 36 · (-5); в) -12 · 3; б) -6,4 · (-4); г) -6 · (-1)
|
а) 54 · (-6); в) -16 · 9; б) -7,9 · (-3); г) -21 · (-3)
|
Тест
(зразок)