Математика 6 клас
Тема уроку: Додавання і віднімання дробів
Мета уроку: на основі вмінь додавати й віднімати дроби з однаковими знаменниками та зводити дроби до найменшого спільного знаменника, сформувати уявлення про алгоритм додавання і віднімання дробів з різними знаменниками, а також практичні вміння застосовувати набуті знання до розвʼязування вправ;
розвивати логічне мислення, уміння висловлювати свої думки, кмітливість, навички творчої роботи, комунікативні та соціальні компетенції; розвивати навички раціонального використання часу, індивідуальні здібності учнів;
виховувати взаємоповагу, дисциплінованість, самостійність, працьовитість, старанність, охайність ведення записів, культуру математичної мови, інтерес до математики та позитивне ставлення до навчання.
Очікувані результати: учні повинні вміти формулювати властивості додавання, розвʼязувати вправи, що передбачають використання властивостей додавання при діях зі звичайними дробами
Тип уроку: формування компетентностей
Обладнання: картки із завданнями, картки оцінювання
Епіграф: Предмет математики настільки серйозний, що потрібно по можливості робити його трохи цікавішим (Б.Паскаль)
У процесі роботи на уроці будемо заповнювати картку оцінювання, в кутку якої зображено смайлик, який потрібно розмалювати в залежності від настрою учня на початку і в кінці уроку
І. Організаційний момент
(привітання з учнями, перевірка готовності учнів до уроку, створення робочої атмосфери)
ІІ. Перевірка домашнього завдання (перевірка шляхом коментування з місця)
№ 257, 261
ІІІ. Актуалізація опорних знань
ІV. Формулювання теми, мети і завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
Вам вже відомі властивості додавання натуральних чисел і десяткових дробів. Чи виконуються ці властивості для звичайних дробів? Перевіримо.
V. Засвоєння нових знань
План
Бесіда Вчитель пропонує учням згадати і в ході вправи «Мозковий штурм» сформулювати правило у вигляді алгоритму:
Алгоритм додавання і віднімання дробів з різними знаменниками
Щоб додати (відняти) два дроби з різними знаменниками, треба :
Алгоритм додавання і віднімання мішаних чисел
1.Щоб додати мішані числа, треба:
Важливо:
Якщо в результаті додавання дробових частин дістали скоротний дріб, то його треба скоротити;
Якщо здобутий дріб неправильний, то треба виділити цілу частину цього дробу і додати її до здобутої цілої частини.
2. Щоб виконати віднімання мішаних чисел, треба:
Важливо:
Якщо дробова частина зменшуваного менша від дробової частини від’ємника, треба перетворити її на неправильний дріб, зменшивши на 1 цілу частину;
У зошиті учні можуть записати так:
Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками:
1) Знайти НСЗ (НСК(b, d)).
2) Виконати додавання / віднімання дробів з однаковими знаменниками.
3) Якщо сума / різниця — скоротний дріб — скоротити.
4) Якщо сума / різниця — неправильний дріб, то виділити цілу частину.
Приклад:
1) ; НСЗ (3; 4) =12.
2) ; НСЗ (3; 6) = 6.
3) ; НСЗ (12; 8) = 24
VI. Розв'язування вправ
І рівень (усно)
II рівень (письмові вправи)
VІI. Формування вмінь
Для формування і відпрацювання навичок додавання і віднімання дробів з різними знаменниками учням необхідно якомога більше розвʼязувати відповідних завдань.
Завдання 1
Завдання 2
Фізкультхвилинка (через 20 хв після початку уроку)
Додатково (робота з підручником) № 316
VIIІ. Підсумки уроку
Діти по ходу уроку заповнювали картку самооцінки, далі підраховують свої бали, виставляють оцінку і малюють свій настрій на нижньому смайлику.
|
Я задоволений своєю роботою на уроці |
|
На уроці я працював непогано |
|
На уроці мені було важко |
ІX. Домашнє завдання
Опрацювати §8, виконати № 282, 290
Додаток (роздатковий матеріал)
Що я знаю про дроби? |
Що я хочу дізнатися про дроби? |
Що я дізнався (дізналася) про дроби? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Картка оцінювання
Прізвище_________________________
№ завдання |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Назва завдання |
Домашнє завдання |
Ланцюжок |
Задача 2 |
Задача 3 |
Вираз |
Рівняння |
Кількість балів за завдання |
1 |
1 |
2 |
2 |
3 |
3 |
Кількість набраних балів |
|
|
|
|
|
|
Всього балів _______________ Оцінка _________________
Розв'язування вправ
2.За перший день заасфальтували км дороги, за другий — на кг менше. Скільки кілометрів дороги заасфальтували за два дні?
Розв'язування вправ