Урок "Додавання і віднімання дробів"

Про матеріал
Конспект уроку буде цікавим вчителям математики, які працюють у 6 класі. Мета уроку: на основі вмінь додавати й віднімати дроби з однаковими знаменниками та зводити дроби до найменшого спільного знаменника, сформувати уявлення про алгоритм додавання і віднімання дробів з різними знаменниками, а також практичні вміння застосовувати набуті знання до розвʼязування вправ; розвивати логічне мислення, уміння висловлювати свої думки, кмітливість, навички творчої роботи, комунікативні та соціальні компетенції; розвивати навички раціонального використання часу, індивідуальні здібності учнів; виховувати взаємоповагу, дисциплінованість, самостійність, працьовитість, старанність, охайність ведення записів, культуру математичної мови, інтерес до математики та позитивне ставлення до навчання. Тип уроку: формування компетентностей
Перегляд файлу

Математика                                        6 клас

Тема уроку: Додавання і віднімання дробів

 

Мета уроку: на основі вмінь додавати й віднімати дроби з однаковими зна­менниками та зводити дроби до найменшого спільного знаменника, сформувати уявлення про алго­ритм додавання і віднімання дробів з різними знаменниками, а також практичні вміння застосовувати набуті знання до розвʼязування вправ;

розвивати логічне мислення, уміння висловлювати свої думки, кмітливість, навички творчої роботи, комунікативні та соціальні компетенції; розвивати навички раціонального використання часу, індивідуальні здібності учнів;

виховувати взаємоповагу, дисциплінованість, самостійність, працьовитість, старанність, охайність ведення записів, культуру математичної мови, інтерес до математики та позитивне ставлення до навчання.

Очікувані результати: учні повинні вміти формулювати властивості додавання, розвʼязувати вправи, що передбачають використання властивостей додавання при діях зі звичайними дробами

Тип уроку: формування  компетентностей

Обладнання: картки із завданнями, картки оцінювання

Епіграф: Предмет математики настільки серйозний, що потрібно по можливості робити його трохи цікавішим (Б.Паскаль)

У процесі роботи на уроці будемо заповнювати картку оцінювання, в кутку якої зображено смайлик, який потрібно розмалювати в залежності від настрою учня на початку і в кінці уроку

І. Організаційний момент

(привітання з учнями, перевірка готовності учнів до уроку,  створення робочої атмосфери)

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання (перевірка шляхом коментування з місця)

№ 257, 261

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Як подати число 1 у вигляді дробу із знаменником 35, 18, 11?
  2. Чому дорівнює НСК чисел 12, 15 і 30?

ІV. Формулювання теми, мети і завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

Вам вже відомі властивості додавання натуральних чисел і десяткових дробів. Чи виконуються ці властивості для звичайних дробів? Перевіримо.

V. Засвоєння нових знань

 

План

  1. Властивості додавання
  2. Додавання дробів з різними знаменниками
  3. Віднімання дробів з різними знаменниками
  4. Приклади

Бесіда Вчитель пропонує учням згадати і в ході вправи «Мозковий штурм» сформулювати правило у вигляді алгоритму:

Алгоритм додавання і віднімання дробів з різними знаменниками

Щоб додати (відняти) два дроби з різними знаменниками, треба :

  • звести їх до найменшого спільного знаменника,
  • виконати додавання (віднімання) дробів з однаковими знаменниками.

Алгоритм додавання і віднімання мішаних чисел

1.Щоб додати мішані числа, треба:

  • звести дробові частини цих чисел до НСЗ
  • окремо додати цілі, окремо дробові частини.

Важливо:

Якщо в результаті додавання дробових частин дістали скоротний дріб, то його треба скоротити;

Якщо здобутий дріб неправильний, то треба виділити цілу частину цього дробу і додати її до здобутої цілої частини.

 

2. Щоб виконати віднімання мішаних чисел, треба:

  • звести дробові частини цих чисел до НСЗ;

Важливо:

Якщо дробова частина зменшуваного менша від дробової частини від’ємника, треба перетворити її на неправильний дріб, зменшивши на 1 цілу частину;

  • окремо відняти цілі частини, окремо – дробові.

 

У зошиті учні можуть записати так:

Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками:

1) Знайти НСЗ (НСК(b, d)).

2) Виконати додавання / віднімання дробів з однаковими знаменниками.

3) Якщо сума / різниця — скоротний дріб — скоротити.

4) Якщо сума / різниця — неправильний дріб, то виділити цілу частину.

Приклад:

1) ;            НСЗ (3; 4) =12.

2) ;             НСЗ (3; 6) = 6.

3) ;                 НСЗ (12; 8) = 24

 

VI. Розв'язування вправ

І рівень (усно)

  1. Обчисліть: ;    .
  2. Знайдіть НСЗ для дробів: і ;   і ;   і ;   і ;   і ;    і .

II рівень (письмові вправи)

  1. Знайдіть пропущені числа. .

 

  1. Маса однієї деталі кг, а другої — на кг менше. Знайдіть масу другої деталі.
  2. За перший день заасфальтували км дороги, за другий — на кг менше. Скільки кілометрів дороги заасфальтували за два дні?

 

VІI. Формування вмінь

Для формування і відпрацювання навичок додавання і віднімання дробів з різними знаменниками учням необхідно якомога більше розвʼязувати відповідних завдань.

Завдання 1

Завдання 2

 

Фізкультхвилинка (через 20 хв після початку уроку)

 

Додатково (робота з підручником) № 316

 

VIIІ. Підсумки уроку

Діти по ходу уроку заповнювали картку самооцінки, далі підраховують свої бали, виставляють оцінку і малюють свій настрій на нижньому смайлику.

Фото, автор Soloveika на Яндекс.Фотках

Я задоволений своєю роботою на уроці

Фото, автор Soloveika на Яндекс.Фотках

На уроці я працював непогано

На уроці мені було важко

ІX. Домашнє завдання

Опрацювати §8, виконати  № 282, 290


Додаток (роздатковий матеріал)

Що я знаю про дроби?

Що я хочу дізнатися про дроби?

Що я дізнався (дізналася) про дроби?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка оцінювання

Прізвище_________________________

 

№ завдання

1

2

3

4

5

6

Назва завдання

Домашнє завдання

Ланцюжок

Задача 2

Задача 3

Вираз

Рівняння

Кількість балів за завдання

1

1

2

2

3

3

Кількість набраних балів

 

 

 

 

 

 

Всього балів _______________                                          Оцінка _________________

 

Розв'язування вправ

  1.     Знайдіть пропущені числа.

                      

2.За перший день заасфальтували км дороги, за другий — на кг менше. Скільки кілометрів дороги заасфальтували за два дні?

 

 

Розв'язування вправ

  1. Знайдіть пропущені числа.

                      

  1. Маса однієї деталі кг, а другої — на кг менше. Знайдіть масу другої деталі.

 

docx
Додано
6 лютого 2022
Переглядів
919
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку