Проет на тему: "Здорова родина - здорова нація"

Про матеріал

Проект покликаний навчити учнів –старшокласників визначати для себе основні життєві цінності, розуміти цінність і неповторність людського життя.

• Формувати у них основи здорового способу життя;

•Готувати їх для входження в доросле життя: вибір друга та коханої людини, побудова сім'ї, відповідальне батьківство.

Розрахований на 10 занять : 9 з яких корекційно - розвивального напрямку і одне заняття для батьків.(групова консультація або просвітницький виступ).

В даній роботі можна знайти матеріали на теми: "Життєві цінності", "Життя- найвища цінність", "Поговоримо про здоров'я", "Здорова особистість- здорова родина - здорова нація","Квітка кохання", "Як побудувати дім"(побудова сім'ї), про вибір професії та шляхи реалізації планів, як віднайти свій ресурс за допомогою арт - терапії.

Зміст архіву
Перегляд файлу

Додаток №3.

12 заповітів Матері Терези

11 років тому Католицька церква зарахувала Матір Терезу Калькуттську до лику блаженних, що передує зарахуванню до лику святих

 

 

12 заповітів Матері Терези

12 заповітів Матері Терези

Мати Тереза ​​- Агнес Гонджа Бояджіу - народилася в 1910 році в Македонії. Батько Агнес помер, коли дівчинці було 9 років. Її мати Дранфіле залишилася одна з трьома дітьми. Пізніше взяла на виховання шістьох сиріт.

У 18 років Агнес виїхала до Ірландії і вступила в чернечий орден «Ірландські сестри Лорето». В 21 рік постриглася в черниці і взяла ім'я Тереза​​.

Незабаром дівчина поїхала до Калькутти, де більше 20 років вона викладала в жіночій школі святої Марії, допомагала бідним і знедоленим. В 38 ​​років заснувала конгрегацію «Сестри Місіонерки Любові», в рамках якої відкривала школи, притулки і лікарні для бідних і знедолених.

Діяльність організації швидко вийшла за межі Індії - на даний момент функціонує 400 відділень в 111 країнах.

В 69 років Мати Тереза ​​Калькуттская отримала Нобелівську премію «За діяльність, спрямовану на допомогу стражденним людям».

В день зарахування цієї святої жінки до лику блаженних, ДеПо зібрав 12 цитат Матері Терези про любов і щастя.

1. «У житті багато зла, в житті є безпритульні і хворі, але гірше за все тим, хто позбавлений радощів любові»

2. «Немає ніяких ключів від щастя. Двері завжди відкриті »

3. «Найбільший гріх людини - це не ненависть, а байдужість до своїх братів»

4. «Проявляйте свою любов до людей всюди, де це можливо, і насамперед - у себе вдома. Даруйте любов своїм дітям, своїй дружині або чоловіку, своїм сусідам ... Нехай жодна людина не піде з вашого життя без того, щоб не стати хоч трохи кращою або щасливішою. Станьте живим виразом доброти Бога. Нехай люди бачать доброту, що світиться на вашому обличчі, в ваших очах і у вашому дружньому вітанні »

5. «Плід тиші є молитва, плід молитви - віра, плід віри - любов, плід любові - служіння, а плід служіння - мир»

6. «Якщо ви засуджуєте людей, у вас не вистачить часу на те, щоб любити їх»

7. «Не чекайте лідерів, дійте самі»

8. «Перш, ніж говорити, необхідно прислухатися, що говорить Бог у тиші твого серця»

9. «Бог не чекає, що ви досягнете успіху, Бог чекає, що ви спробуєте. Щоб лампа світила, потрібно весь час підливати в неї масло - творити щось мале, але з великою любов'ю »

10. «Щоразу, коли ви посміхаєтеся комусь, це акт любові, подарунок людині, прекрасний дар»

11. «Немає кращого косметолога, ніж мир у душі»

12. «Найгірше захворювання на сьогоднішній день - не лепра або туберкульоз, а скоріше - почуття непотрібності».

 

Перегляд файлу

 

 

 

 

Презентація  проекту

«Здорова  родина – здорова  нація»

Автор  проекту: практичний  психолог

Молнар  Людмила  Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018 рік.

 

 

 

Анотація  проекту

  •         Проект покликаний  навчити     учнів –старшокласників визначати  для  себе  основні  життєві  цінності, розуміти  цінність  і неповторність  людського  життя.
  •           Формувати у них  основи  здорового способу життя;
  •         Готувати  їх для входження  в доросле   життя: вибір  друга  та  коханої  людини, побудова сім’ї, відповідальне  батьківство.

Мета  проекту

  •         Навчити  планування  життєвих  перспектив;
  •         формувати ставлення  до  власного життя  та  життя  інших  людей  як  до  найвищої  цінності;
  •         сприяти  усвідомленню власної  системи  життєвих  цінностей;
  •           показати, яке місце посідає здоров’я в ієрархії життєвих цінностей людини та  сформувати  основні  принципи здорового  способу  життя.

Завдання  проекту

  •         Сприяння  розумінню  старшокласниками  життєвих  цінностей;
  •         Формування  навиків збереження життя  та здоров'я;
  •         Навчити  учнів  розуміти  цінність та  неповторність  людського життя.

Опис  проблеми

   Світ, у якому ми проживаємо на даний момент, — складний світ. Люди перестали довіряти один одному. Людство стає жорстоким,  нещирим, зневіреним, зорієнтованим  на матеріальні  цінності. 

Здається, що люди забувають про те, що все найкраще в житті — безкоштовне. Друзі, сім’я, щастя, любов, посмішки — все це ми отримуємо зовсім безкоштовно!  І  все  це є  основа  нашого життя,  основні  життєві  цінності.  Життя – ось  найвища  цінність людини!  І  не  варто  розмінювати  його  на  щось  менш  цінне.  Людина  повинна  дорожити  власним  життям  навіть  тоді, коли  воно  чомусь  не складається так, як  їй  того   хотілося б.

Не  будемо  шукати  причин зневіри – їх  є  доволі  багато, а  постараємось  зробити  те, що  в  наших  силах.  Ми  педагоги і психологи,  тому  ми можемо  допомогти  своїм  учням  розібратись  в  складнощах людських  відносин, вселити  віру  в  щиру  дружбу  та  вірне  кохання, допомогти  з  вибором професії  та  побудови  сім’ї  в  майбутньому. Хто, як  не  ми, в співпраці  з  батьками, повинні  підготувати  своїх  «учнів – пташенят»  до  “великого польоту” в  життя.  Вони  не  мають  боятися  зустрічі  з  труднощами,  вони  мають  уміти  переборювати  їх, керуючись  загальнолюдськими  цінностями, компетенціями, отриманими  в  школі та  сім’ї.  Вони, сьогоднішні  старшокласники, завтра  візьмуть  на  себе  відповідальність  за  себе, свої  сім’ї, за  нас - за  майбутнє держави і подальше  існування  здорової  нації.  Здорова  нація- це  здорові  молоді  люди  сьогодні. Учні, які  переконані, що  основа  здоров'я  людини – здоровий спосіб  життя.

 

Форми  роботи

  • Тренінгові  заняття з  великим  спектром вправ.
  • Батьківські збори та батьківький  всеобуч.

Учасники проекту

 Учні – старшокласники;

Батьки.

Шляхи  реалізації  проекту

                               І етап – підготовчий :

  •         Збір необхідної інформації;
  •         Ознайомлення  учасників  занять із структурою  та  темою занять;
  •         Вибір  місця  проведення  занять;
  •         Підготовка  обладнання;
  •         Купівля  канцелярського  приладдя.

                                    ІІ етап – ознайомчий:

  •         Моніторинг  знань  по   даній  темі;
  •         Налагодження  співпраці  з:
  •     Шкільною  та  сільською  бібліотеками;
  •     Медичною  сестрою  школи;
  •     Вчителем  християнської  етики;
  •     Соціальним  педагогом;

                        ІІІ етап - просвітницька діяльність:

  •     проведення тренінгових  занять:
  •   заняття№1 «Життєві  цінності»;
  •   заняття№2 «Життя – найвища  цінність  людини»;
  •   заняття№3 «Поговоримо  про  здоров`я»;
  •   заняття№4 «Здорова особистість – здорова  родина – здорова нація».
  •   заняття№5 «Квітка  кохання»;
  •   заняття№6 «Будуємо  будинок»;
  •   заняття№7 «Алгоритм  вибору  професії»
  •   заняття№8  «Мій  широкий  шлях»;
  •   заняття  №9 Арт – терапевтичне  заняття «Знайди  свій  ресурс»;
  •   заняття№10 Виступ  на  батьківських зборах «Поради  псиолога».
  •     батьківських зборів, вікторин;
  •     випуск брошур, плакатів

                        ІV етап - презентація результатів діяльності:

  •     розміщення інформації про проведену роботу на  сайті  школи;

                          V етап - оцінювання успішності проекту:

  •     проведення анкетування.
  •     Обговорення  успішності проекту  з  адміністрацією  школи, педколективом.

Бюджет  проекту

Цей  проект  малозатратний. 

Кошти, які  будуть  витрачені  на  придбання  паперу, олівців  та  фломастерів, не більші, ніж  витрачаються для  проведення  звичайних  занять  у  школі.

Безкоштовними  є  користування  кабінетом  інформатики з  використанням  проектора  та  ноутбука.

Загальний  очікуваний  результат

в   результаті  реалізації  проекту, очікується:

  •         Підвищення  важливості загальнолюдських  життєвих  цінностей  у старшокласників;
  •         Володіння  системою знань  про цінність  людського  життя  та  здоров'я;
  •         Сформованість  основ  здорового  способу  життя;
  •         Уміння відрізнити кохання  від захоплення  та  мати  чітке  уявлення  про  створення  сім’ї  і  відповідальність  кожного у  шлюбі;
  •         Визначення  міцної  громадянської  позиції українця- патріота.

 

Заняття  №1

Цінності   людського  життя

Справжнім дзеркалом наших думок є наше життя.

М. Монтень

  1.     Привітання. 

Мене  звати…  зараз  я …(підібрати  емоцію, яка відповідає  теперішньому стану).

  1.     Очікування. (проговорити).
  2.     Правила  роботи  групи. (правила  виробляються  групою  і  приймаються  для роботи всього  курсу  занять).
  3.     Розминка. Продовжити  фразу   Життя - це…;

Висновок  психолога:  всі  ми  відчуваємо  і  бачимо  життя по –різному: хтось  бачить життя, як гру  в  шахмати, покер чи  більярд, де кожен  хід  ретельно  продумується  учасником.  Хтось  бачить життя, як череду  випадків долі, коли  людина  мало що  може  змінити. Для когось  життя- суцільне  свято, а для  іншого –кожен день як бій.  Одне  залишається  незмінним  для  всіх – є речі  в  житті  найцінніші- і це основні  цінності  життя.

  1.     Вправа  «Цінності  життя»  Додаток №1.

     Висновок   психолога: проведення  наочного експеримента  за  притчею «Цінності життя».  Прозора  склянна  посудина, в  яку  закладаються спершу  великі  камені, підписані  головні  цінності  життя;  дрібніші  камінчики – другорядні  цінності  та  пісок, що  уособлює малозначущі, але  потрібні речі  у  житті;  вода – наші  емоції, які  обіймають  все, що  є в  нашому  житті .Додаток№2.

  1.     Рефлексія.

Як  ви  почуваєтесь зараз?  Які  емоції  вас  переповнюють?

Що нового  ви  дізнались із  заняття?  Чи було  воно для  вас  корисним?

  1.     Прощання.  

 

 

Заняття  №2.

Життя – як найвища цінність.

Пам'ятай! Життя є дар, великий дар.
І той, хто його не цінує, його дарунка не заслуговує.
Леонардо да Вінчі.

 

 

Цінуй  життя – прекрасний дар  від Бога.

І  дякуй  небесам  за  кожну  мить.

Бо  в  кожного  в  житті  своя дорога

І хай  в путі вас Бог благсловить!

  1.     Привітання. 
  2.     Очікування.
  3.     Правила  роботи  в  групі (нагадати  уже  прийняті на  першому занятті, при  потребі  внести  зміни)
  4.     Вправа  «Асоціації»  Життя -  це…  намалювати  малюнок, який  відображає  ваше  бачення  життя.  Проговорити.

Висновок  прсихолога:  на   попередньому  занятті ми  говорили  про життя. Про  цінності  людського  життя. Ви  всі  намалювали  те,  що  у  вас   повязується  з  поняттям  життя.  Це  ви  малювали  цінності  життя,  про  які   ми  говорили  на   попередньому  занятті.  А  на  сьогоднішньому  поговоримо  про  власне  Життя – як   найбільшу  цінність  людини.

  1.     Інформаційне  повідомлення.  «Заповіт  Матері  Терези»  Додаток№3

ЗАПОВІТИ МАТЕРІ ТЕРЕЗИ:
Висновок  психолога: найвищою  ціннісю  людини  є  ЖИТТЯ!  Життя – це  скарб,  він даний  нам    Богом  і  тільки він  може  розпоряжатися  ним.

  1.     Вправа   «Життя як є».

 Робота  в  групах.

Учасники  обєднуються  в  три  групи: «Сонце»,  «Повітря», «Вода» та  працюють  над запитаннями  для  групи.

  • Які  бувають  події  та  ситуації в житті, на ваш погляд, коли діти наважуються на самогубство;
  • Якими, на вашу думку, є найкращі рішення проблемних ситуацій у вашому житті
  • До кого  ви б звернулися по допомогу у критичній або проблемній ситуації.

Висновок  психолога:  Життя – дуже  складний  процес.  Воно  складається  з  мільйонів та  мільярдів  миттєвостей. Життя – як  море… може  бути  спокійним  та  інтригуючим, ніжним  та  захоплюючим, а  може бути небезпечним  та  всепоглинаючим.  Воно  містить радість і  задоволення,  жах і непередбачуваність. Інколи, людина  втрачає  інтерес  до  життя  і  впадає  в  розпач.  Такий  розпач  називається  депресією.

Депресія – це  розлад, який  вражає  багатьох  людей.

Його причинами можуть бути генетичні чинники або просто складні життєві ситуації. Правда в тому, що схильність впадати в депресію глибоко прихована майже в кожному. Людина, яка перебуває в депресії, зазвичай ізолює себе від інших, а її розум наповнює лише негатив, якого з часом ставатиме все більше. Важливо не зачинятися від зовнішнього світу. Постарайтеся попросити про допомогу в людей навколо та, якщо можливо, займатися спортом. Це спричинить випуск ендорфінів, які покращать ваше самопочуття.

 

  1.     Майстер- клас  «Створення ляльки – мотанки»

мета: гармонізвати «я- потреби» особистості, гармонізувати  емоційне  поле  особистості.

Ви  створите  ту  ляльку, яка  вам  найбільше  сподобалась.  Метод  створення  ляльки  - мотанки  дає змогу  розглянути  свої  переживання, почуття, роздуми, життєві  ситуації  та  висловити  їх  мовою  творчості.

(кожен  учасник бере  вирізані  заготовки  з  тканини для  виготовлення  ляльки – мотанки.  Психолог  показує що  треба  робити, далі  всі  працюють  самостійно).

Висновок  психолога:

  •         Чи  подобаються  вам  ваші  лялечки?
  •         Що  нового  ви  відкрили  в  собі?
  •         Що  хочете  сказати  своїй ляльці?

 

  1.       Рефлексія.  Підбиття  підсумків  заняття.

 

  •         Що  було  цікавим? 
  •         Що, на  вашу  думку, було  корисним? 
  •         Чи є  питання, по  даній  темі, які б ви  хотіли  обговорити?

 

 

Заняття №3  «Поговоримо  про  здоров`я».

 

  1.     Привітання.  Мене звати… я  сьогодні  почуваюся…

 

  1.     Очікування.

 

  1.     Правила роботи  в  групі.

 

  1.     Вправа- розминка  «Ось  і  я». Додаток №4

  Домалювати  людинку.  Учасникам  дані заготовки  фігурок  людини  без  обличчя. На  одній  стороні  потрібно  домалювати  веселе  обличчя, а  на  іншій – сумне.  На  фігурці  написати  ті  ситуації, коли  нам весело  і  коли  сумно. Озвучити і  обговорити.

 

Висновок  психолога: ми  почуваємось  так чи  інакше, відповідно  до  свого  стану  здоровя, від  того, що  робиться  з  нашим  організмом.  Якщо  нас  переслідує  фізична  біль,ми знаходимось  у  стані  хвороби,, вона  нам  затьмарює  стосунки з навколишнім  світом.  Згадайте  моменти, коли  ви  були  хворі.  Які  відчуття  у  вас  виникали?  Коли  хворіли  дорогі  вам  люди?  При  фізичній  хворобі  загострюються  відчуття:  жалість до  себе,  потреба  розуміння  та любові, відчуття  самотності.

  1.     Інформаційне  повідомлення.  «Складові  здоров`я». Додаток№5.

Висновок  психолога:  сьогодні – 21 сторіччя, в якому здоров’я людини пов’язують ще з більшою кількістю ознак її благополуччя – духовним, емоційним, інтелектуальним, соціальним і, звісно ж, фізичним. Так, на сьогодні вже можна виділити п’ять, а не чотири, основних складових здоров’я: фізична; соціальна; емоційна; інтелектуальна; духовна. Усі вони взаємопов'язані і взаємообумовлені. 

 

    Фізична  складова, що визначає фізичний (тілесний) стан люди­ни, її розвиток. Це можливість виконувати певні дії: рухатися, працю­вати, пристосовуватися до змін довкілля.

    Соціальна  складова, що окреслює ефективну взаємодію люди­ни із соціальним середовищем (сім'я; колектив учнів у класі, гуртку; суспі­льство). Відповідний соціальний статус людини, вміння спілкуватися з навколишніми дає змогу створити належні умови для формування і зміцнення здоров'я.

    Емоційна  здатність розуміти почуття, висловлювати і контро­лювати їх. Важливо комфортно почуватися, беручи до уваги емоції людей, що тебе оточують.

    Інтелектуальна  здатність сприймати, засвоювати та аналізува­ти інформацію, творчо її використовувати для прийняття відповідних рішень щодо поліпшення стану свого організму.

    Духовна складова  основа здоров'я, що показує самовдосконалення і духовний розвиток особистості, який виявляється у розумінні сутності довкілля, набутті унікальної властивості вибору власної віри.

 

  1.     Робота  в  групах  «Як  ми впливаємо  на своє здоров`я».  Учасники  заняття  об`єднуються  в  чотири  групи за порами  року.

На  ватманах   записують    на  скільки  вони впливають  на  різні складові  свого життя:

1-а група  Медичне  обслуговування;

2-а група Спадковість;

3-я група  Навколишнє  середовище;

4-а група  Спосіб  життя.

Учасники  презентують  свою  роботу.

Висновок  психолога: Отже, здоров'я значною мірою залежить від умов жит­тя і праці, що визначаються політичним устроєм і рів­нем соціально-економічного розвитку держави, а також від екологічних і географічних чинників навколишнього середовища. Головним же чином воно залежить від спо­собу життя людини, її духовності, світогляду, ставлен­ня до власного здоров'я та до інших людей і природи .

  1. Вправа – анкета  «Мій  спосіб  життя». (Додаток №5.1 ).

Висновок  психолога: Отже,  ви  самі  побачили, що питанню  «здорового  способу  життя», яке є  вирішальним  у  збереженні здоров`я  в цілому, у ваших сім`ях недостатньо приділяється

уваги.  «Здоровя – не все, але  все без  здоровя – нічого»- сказав   колись  Сократ.  Зауважте, спосіб життя має найбільший вплив на стан нашого здоров’я. 
Людина, яка нехтує елементарними правилами збереження власного здоров’я, рано чи пізно змушена витрачати значні кошти на відновлення здоров’я, а його, як відомо, і за гроші не придбаєш. 
Наше здоров’я і довголіття в першу чергу визначається  способом життя, воно - наслідок щоденної роботи над собою. 
Здоровий спосіб життя закладає фундамент гарного самопочуття, зміцнює захисні сили організму та розкриває його потенційні можливості.
Перехід до здорового способу життя — це шлях до внутрішньої гармонії. І цей перехід не повинен бути різким. Поступово змінюючи себе, свої звички і уклад життя, ви зможете без зусиль досягти бажаного.  Але  це  вже  тема  нашої  наступної  зустрічі.

 

  1.     Рефлексія.  Які  думки  та  відчуття  вас  переповнюють?

Чи  було  це  заняття  для  вас  корисним? Чим?  Чи  із задоволенням  прийдете  на  наступне  заняття  клубу?

  1.     Прощання.

Тренінгове  заняття № 4.

Тема: «Здоров`я  людини- здоров`я родини- здоров`я  нації»

 

  1.     Привітання. Мене  звати…  сьогодні  я 
  2.     Очікування.
  3.     Правила  роботи в групі.
  4.     Вправа – розминка. Із  скриньки  учні  дістають  скручені  папірчики  на  яких  зазначено  речі, які  дитина  повинна  прокоментувати  і  віднести  в  розряд «здорового способу життя» чи  навпаки. Якщо  навпаки, то  чим  загрожує здоров`ю  людини.
  5.     Інформаційне  повідомлення.  «Сім  правил  здорового  способу  життя». Додаток№6.

Правило №1

Найважливіше при  здоровому  способі  життя – це  харчування. Здорове  харчування! Більше фруктів  і  овочів, продуктів, наповненими  корисними для  нашого   організму  речовинами.  Ніяких  гамбургегів, коли, чибсів  та  іншої  гидоти.  Як  говорив  Гіппократ, їжа  повинна бути нашими  ліками, а  не  ліки їжею.

Правило№2. Активність, активність  і  ще  раз  активність!  Будьте  активними,  життєрадісними  і  відкритими  до  світу! В  умовах  постійної  зайнятості  важко  знайти  час на  походи  в спортзал, заняття  спортом… А  даремно! І  все – таки, навіть  якщо  на  спорт  часу  немає, то піші  прогулянки  на свіжому повітрі, ранкову  пробіжку, зарядку вранці ніхто не  відміняв.

Правило №3. Здоровий  спосіб  життя  жодним  чином  не сумісний  з  шкідливими звичками: куріння, вживання  алкоголю  і  тим більше  наркоманія.

Правило №4. Основа здорового  способу  життя – правильний  розпорядок дня.  Правильне харчування, фізична  активність і  відсутність  шкідливих  звичок при  здоровому  способіжиття – це  вже багато чого, але ще  не  все. При здоровому  способі  життя  обовязково  повинен бути  правильний  розпорядок  дня.  Що  значить  правильний  розпорядок  дня?  Це, перш за  все, 8 ми  годинний  здоровий  сон.

Правило №5. Одне з  найважливіших  правил  здорового  життя – це позиивний  настрій!не зациклюйтесь  на  невдачах і  промахах. Не  вийшло встояти перед тортиком  або  тістечком, ну і Бог з ним! Не варто через це засмучуватись!

Правило №6.  Здоровий  спосіб  життя – цетак само  дбайливе  ставлення до себе! Себе  треба  любити, про  себе потрібно піклуватися. Наприклад  під  час  занять  у  спортзалі, потрібно думати не  про те, щоб  швидше  піти і  рахувати хвилини, а займатися із  задоволенням, з думками  про  те, що  кожна  вправа  приносить задоволення!

Правило №7. Вести  здоровий  спосіб  життя  легше  не по  одинці, а в  компанії.  В ідеалі, звичайно, потрібно, щоб  усі  навколо притримувались такої ж життєвої  позиції – разом  веселіше  і є дух  суперництва.  Турбота  про  своє  здоровя не  має  бути  проблемою, це  має  бути  способом  життя! ЗДОРОВИМ СПОСОБОМ  ЖИТТЯ!

 

  1.     Створюємо  колаж. Учні  обєднуються в 3- 4 групи  і  створюють колаж  на тему  «Здоровий  спосіб життя». По  закінченні  роботи, презентують свої  напрацювання.

Висновок  психолога: Проблема українців полягає у несвідомому ставленні людей до свого здоров’я, крім того в ЗМІ замало антиреклами про шкоду алкоголю, тютюнопаління та наркотиків.
Проблема тютюнопаління. Україна - серед перших за кількістю викурених цигарок на людину. В Україні курять 40% громадян  старших за 15 років і  близько 17% школярів. Це близько 19 млн. осіб.  Підраховано, що до 2020 року кожні 3 секунди помиратиме один завзятий курець.
Проблема алкогольної залежності. Немає ефективнішого засобу знищити націю, ніж прищепити їй звичку до самознищення. Українцям цю звичку вже прищепили. За даними  ВООЗ Україна посідає ганебне перше місце по рівню вживання алкоголю серед дітей та молоді. 40% українців від 14 до 18 років систематично випивають. Рівень вживання алкоголю в Україні – 13 літрів спирту на одного українця щорічно. І щорічно 40 тисяч українців гине через алкоголь.
Маємо бути свідомі того, що активність, творчість, висока працездатність, успіхи і досягнення в навчанні, роботі, житті – недосяжні для того, хто хворіє.

  1.     Рефлексія.  Які  запитання  у  вас є по  даній темі?

З  якими  почуттями  та думками  ви  завершуєте  це  заняття? 

Чи  було  воно для  вас  корисне?

 

 

Заняття №5.  «Квітка  Кохання».

 

  1.     Привітання.  Мене  звати… сьогодні  я  …(називають квітку – асоціацію);
  2.     Очікування.
  3.     Правила  роботи  в групі ( при  потребі вносяться  зміни у  вироблеі  і  прийняті  правила  роботи);
  4.     Вправа «Дерево  Кохання».  На  сердечках  з  ниточками  учні  пишуть  коротке  визначення  кохання. Озвучують  та  привішують  на дерево.

 

Висновок  психолога:  скільки  людей – стільки  і  розумінь  цього  почуття.  На  чому грунтується  наше  бачення?  На  власному досвіді, на  прочитаному в  книгах, на  побаченому  в  фільмах – та  зафіксовує  наша  свідомість  лише  те, що до  нас  найближче  по  відчуттях.

 

  1.     Робота  в  групах. Учні обєднуються  за  статтю на  «Дівчата»  та «Юнаки».  Кожна  група  пише  свої  вимоги  до  протилежної  статі  в  питаннях  кохання. – Якими ви б хотіли  бачити  дівчат?
  •         Якими  ви б хотіли бачити  юнаків?

По завершенню  роботи учні  презентують свої вимоги  та  побажання.

Висновок  психолога: ви  почули  побажання  один  одного.  Зрозуміли, які б риси характеру  чи поведінку ви б виправили  в  собі.  Відносини  в  коханні  річ  дуже особиста. Інколи  за  якісь  негатив  можна   закохатись в  людину, але потрібні  відповідні  умови щоб  зацвіла  квітка  справжнього  кохання.

 

  1.     78402396_XS.jpgВправа «Квітка Кохання». Бесіда  з  старшокласниками, в  процесі  якої створюється  Квітка  Кохання  (можна   малювати  на ватмані, дошці, або ж складати  з  заздалегідь  підготовлених  елементів де :
  1.     Грунт (особистість, власне Ви);
  2.     Зернятко – зустріч, погляд; початок  відносин з  іншою  людиною;
  3.     Волога, тепло, світло (умови  для  проростання)- добрі стосунки;
  4.     Корінь – повага, увага;
  5.     Стебло – відносини  між  двома  людьми;
  6.     Листки – ресурс  кохання (побачення, подарунки, спільні  захоплення);
  7.     Квітка – власне Кохання.

 

 

Підсумок  психолога: щоб  виросла  в грунті  квітка, потрібне зернятко. Зернятко  може  прорости, а  може  довгий  час  дрімати в землі, очікуючи  сприятливвих  умов (хороше  ставлення,  увага,  повага).  У  рослини  появляються  корінці, це чим живиться квітка, на  чому  тримаються  відносини.  Над  землею пробивається  стебельце, для  нього  також  потрібні  сприятливі  умови.  Коли зацвітає  квітка кохання – тоді  серце купається в  щасті.  Кохання – це  квітка вирощена  двома  людьми.  Але щоб квітка  цвіла,   завжди потрібно  турбуватися, піклуватися  про  неї.  Памятайте, що грубі  слова, зрада, приниження  знищать  вашу  квітку, як  суховій  та каменюка, яка  скотилася на  ніжну рослину.  Коли  ви  з  кимось  виростили  квітку – любіть і піклуйтеся  про неї  обидвоє, тому що  один  не в  силі  це  зробити.

І  коли  ви  будете  впевненими, що  робите  все  вірно, що  маєте  намір  прожити з  цією людиною все  життя – з вашої квіточки утвориться плід, а  квітка  стане  сильнішою  і  зацвіте ще пишніше.

 

  1.     Рефлексія.

-З яким настроєм  ви   закінчуєте  заняття?;

Чи було  воно  вам  цікавим? Корисним?

 

 

Заняття №6  «Як   побудувати  дім»

 

  1.     Привітання.
  2.     Очікування.
  3.     Правила  роботи  в групі.
  4.     Вправа – тест «Малюнок будиночка» (Додаток № 8.)

Висновок  психолога: ви  малювали  будиночок, використовуючи будівельні матеріали,  стараючись  побудувати  міцний  і  красивий  будиночок.  Це  був не  простий  малюночок, це був  тест,  який дозволяє   виявити  найвиразніші  риси  вашого  характеру.  Саме  ті  риси, що допомагають  вам будувати  не  тільки  дім,  а і духовний  дім – СІМ`Ю. (трактування  результатів  тесту «Будиночок»  відбувається  індивідуально поза заняттями клубу).

 

3. Робота  в  групах.  «Він  і Вона».

Учні  обєднуються  в  дві  групи «Він»  та  «Вона»  та на  підготовлених  квітах  рожевого  та голубого  кольорів  пишуть  своє  бачення  тих  рис  характеру  людини,  які  характеризують  людину, як  доброго  сім`янина;  людину, яка  готова  створити міцну  сім`ю.               Озвучують  та  прикріплюють  на  заготовлений плакат. Обговорюється.

Висновок психолога: часто  молоді  люди  одружуються  тому що  одружились  їхні  друзі  чи  знайомі;  тому що  хочуть  бути  незалежними від  батьків, самостійнтими; тому  що  їх  приваблює  сам   процес  весілля.  Зосередившись на  зовнішній  стороні  одруження,  дещо  нехтують  внутрішньою - переконанням  правильності прийнятого  рішення.

  1.     Інформаційне  повідомлення.  Будинок «Сім`я». В  ході  бесіди з  учнями  про  побудову  сім'ї, використовувати  підготовлені  деталі  будинку (можна  малювати,  або  складати  з  конструктора чи  просто підручних  деталей).

 

А  от  чи  готова  людина  вже  будувати  свій  дім Сім`я  чи  ні важко  визначити.  Найважче  визначити «чи  кохаю  я»  і «чи  кохають  мене», щоб  не  зробити  помилку  у  найголовнішому  виборі у  своєму  житті.  Для  цього  психологія  пропонує  простий  тест.  Називається  він  «Бути  чи  Мати». Вступаючи  в шлюб,  треба  просто  поставити  собі такі  запитання:

  1.     «Ви  хочете  мати  дружину (чоловіка)»? або 1.»Ви хочете  бути  чоловіком(дружиною)»?;
  2.     «Ви  хочете  мати  дітей»?  або 2. «Ви  хочете  бути  татом  чи  мамою»?;
  3.     «Ви  хочете  мати  затишний  дім»?  або 3. «Ви  хочете  бути  господарем,(господинею)»?.
  •         Як  ви  вважаєте,  яким  може  бути  ключ  до  цього  тесту?
  •         Як  відповість  людина, яка  готов  створювати  сімю  і  має  не  лише  тілесне  та  душевне, а  і  духовне  тяжіння  до  свого  обранця?  Вона  обере  віріан  «бути».  У  цій  відповіді закладено  бажання  змінювати  себе  за  ради  когось, а варіан  «мати»  не  передбачає  розвитку.  У  ньому  тільки  одне  егоїстичне  бажання  оволодіти  будь-чим, будь-ким.
  1.     Вправа «Документ  на  дім»
  •         Які ви  знаєте  документи  на  будівлю?
  •         Як  ви  думаєте, який  документ  потрібний  на  дім «Сімя»?

Так, право  власності  нашого  будинку  Сімя – є  свідоцтво  про  одруження.  Укладання  шлюбу  між  жінкою  і  чоловіком, який  закріплює  їхні  матеріальні  і  особисті  інтереси.  Мета  шлюбу – створення  сім'ї.  шлюб  укладається  на  основі  любові  і  взаємної  добровільної  згоди.  Пропоную  вашій  увазі  невеличке,  але  дуже корисне  відео  Додаток №9 Таїнство шлюбу. Родина - Божа установа.

5.       Рефлексія.

-           Що спобобалось  вам  на занятті? Що  було  зайвим?

 -що  нового  ви дізнались?

- чи  скористаєтесь  ви  порадами  психологів?

Чи  готові  ви  створювати   сім`ю?

 

 

Заняття  №7  «Алгоритм  вибору  професії»

  Додаток №10

Заняття №8.  «Мій  широкий  шлях»

  1. DSC_0222.JPGПривітання.

«Я  зірка, тому що…

  1. Мрія  мого  дитинства.

Назвати  професію, яка  подобалась  вам  в  дитинстві. (кулька  по колу);

  1. Мій  портрет. Робота  із  заготовкою

- намалювати  себе  сьогодні;

- написати   сильні  риси  свого  характеру.

Висновок  психолога: сильні  риси вашого характеру  будуть  допомагати  вам  у  житті.  Що  і як  би  не  склалися  обставини, завжди  памятайте, у  вас  самих  закладений потужний  ресурс, який  допоможе  вам  у  скрутній  ситуації.

  1. Моя  мета в житті! Малюнок і  опис  своєї  мети.

 Озвучення  та  обговорення сказаного.

5. Сходинки  до  успіху! (Що  потрібно  зробити, щоб  досягнути  своєї  мети)  учні  малюють  сходинки, з яких  буде  складатися  їхній  шлях  до  реалізації  задуманого.  Проговорення  теми.

6.  Вправа   «Снайпер».  В  мішень  на дошці  потрібно  поцілити  кулькою  зімятого  паперу.  Учні  по –різному  виконують   вправу. Висновок    психолога: в  житті  будуть  злети  і  падіння. Щось  буде  вдаватися  легше, щось  важче.  Будуть  промахи  і  будуть  невдачі.  Але, знайте, немає  таких  вершин,  яких  неможливо  підкорити.  Якщо   не  вдалося  з  першої  спроби -  пробуйте  ще раз. Можливо, щось  потрібно  змінити в ставленні  чи  підходах.  Ніколи  не  втрачайте  надії!

DSC_0220.JPG7.  Вправа   «Грамота». Учні  беруть  чистий аркуш  паперу,  або заготовку  грамоти  і  підписуть  верх:  Грамота  видається (вписують  своє  прізвище, імя, по батькові) і  ставлять :, дальше  передають  грамоти  по  колу  та  вписують  характеристики  інших  в  їхніх  грамотах. Так  продовжується, поки   грамоти  не  повернуться  до  власників.

8. Підсумок заняття. «Валентинка на  прощання».

Заняття №9. Арт – терапевтичне  заняття «Знайди  свій  ресурс»;

         Додаток №11

 

     Заняття №10. Батьківські збори.   Поради психолога батькам

       1. Якщо ви бажаєте здоров’я своїм дітям, необхідно побудувати весь побут у сім’ї за принципами здорового способу життя:

  • живіть у певному режимі праці, відпочинку , харчування, с саме: вчасно лягайте спати, харчуйтеся;
  • починайте день з посмішки та фіззарядки;
  • облиште курити, вживати алкоголь при дитині;
  • залишайте за порогом дому роздратованість цінами, урядом, керівниками і підлеглими, невдачами і поганим самопочуттям, бо все це непомітно передається членам вашої родини. Відбувається поступове накопичення стресової енергії, яка виснажує нервову систему , порушує роботу всіх систем організму, знижує його захисні функції;
  • не ставайте рабами телевізора, особливо у вихідні. Знаходьте час для спілкування з природою. Це допоможе відновити нервову систему, підвищити імунітет. Пам’ятайте, що вигляд хворобливої людини пробиває біоенергетичний та психологічний захист інших;
  • дуже добре, якщо ви захоплюєтеся спортом, це допоможе залучити до здорового способу життя і дитину;
  • пам’ятайте, що всі ваші звички – це не більш ніж стереотипи, що створюють оманливе відчуття комфорту. Ваші нові звички, для набуття яких потрібні вольові зусилля, принесуть вам і вашим дітям щастя повнокровного, здорового життя, подарують комплекс нових відчуттів.

 

       2. Якщо ви бажаєте бачити вашу дитину працьовитою ( а лише це дає змогу реалізувати себе в житті і претендувати на успіх), то:

  • ніколи не позбавляйте своїх дітей участі у сімейній праці. Це не тільки виховує навички, а й формує звичку робити щось у сім’ї і для сім’ї;
  • ніколи не говоріть погано про наслідки діяльності дитини, прогнозуйте результат. Страх невдачі не повинен обмежувати творчість  та ініціативу;
  • ніколи не виносьте „сміття з хати”;
  • не поділяйте працю в сім’ї на „жіночу” і „чоловічу”. У цьому запорука виховання почуття обов’язку стосовно будь-якої праці, необхідність якої висуває життя.

 

       3. Якщо ви хочете бачити своїх дітей здатними збудувати міцну сім’ю, бути щасливим у ній, подарувати вам вдячних і культурних онуків, то:

  • будьте витриманими та спокійними у родинному колі, зберігайте доброзичливий, інтелігентний тон спілкування;
  • приділяйте своїм дітям максимум уваги у вільний від роботи час,  співпереживайте разом з ними створюйте атмосферу абсолютної єдності інтересів у сім’ї;
  • з підкресленою повагою ставтеся до дружини (чоловіка) , постійно підносячи в очах  своїх дітей культ жінки, матері ( батька – глави сім’ї, добувача). Уникайте суперечок, конфліктів, скандалів, навіть критики в присутності дітей;
  • обов’язково проводьте сімейні свята – це психологічне обґрунтування сім’ї як джерела єдності й радості!

 

       4. Якщо ви хочете бачити своїх дітей культурно розвиненими особистостями, то:

  • не пошкодуйте часу, коштів для спільного культурного відпочинку зі своїми дітьми. Людина багата насамперед у своїй емоційній сфері. Не збіднюйте життя обмеженням матеріальних та фізіологічних потреб, адже життя дається лише один раз;
  • цікавтеся успіхами дитини в образотворчому мистецтві, хореографії, співах;
  • було б непогано, якби у дитини з’явилося хобі. Дуже добре, якщо захоплення дитини успадковується від батьків, тоді ваш сини або донька – назавжди ваш друг і спільник, а ви для них – високий авторитет.

 

       5. Якщо ви НЕ бажаєте бачити своїх дітей  безпринципними, то:

  • в жодному разі не дозволяйте собі займатися в присутності ваших дітей плітками, критиканством на адресу своїх родичів, знайомих, вчителів.  Звичайно, ілюзії небезпечні, однак зневіра у людях – страшніше, бо ілюзії нас підводять іноді, а зневіра отруює життя щохвилини. Особливо неприпустиме розвінчування учителя, який з усіма своїми недоліками намагається навчити хорошого. Якщо батьки навіюють своїй дитині недовіру до вчителя, дитина робитиме протилежні висновки навіть із того, що є правильним з усіх точок зору.

 

Таким чином, вся система виховання в сім’ї повинна будуватись лише за двома принципами:

Ваш власний стиль і поведінка мають відповідати вашому ідеалу у вихованні.

Відповідно до вашого ідеалу ви повинні забезпечувати такі умови, за яких різні види корисної діяльності поступово сформують особистість з вашої дитини.

 

1

 

Перегляд файлу

Додаток №1

 

 

АНКЕТА

Життєві  цінності

Проранжуйте життєві  цінності відповідно до власного світогляду:

  • Любов
  • Дружба
  • Сім`я
  • Професійне самовизначення
  • Добробут
  • Патріотизм
  • Кохання
  • Віра
  • Здоров`я
  • Матеріальна забезпеченість

 

 

 

Перегляд файлу

Додаток №2.

H:\DCIM\133D5100\DSC_0634.JPG

 

H:\DCIM\133D5100\DSC_0636.JPG

H:\DCIM\133D5100\DSC_0637.JPG

Перегляд файлу

Додаток№4

chelrost6.gif

5.jpg
Перегляд файлу

Додаток №6

 

 

DSC_0599.JPG

Перегляд файлу

Додаток№8

Інтерпретація ознак зображення в тесті "ДОМ"

Будинок старий, розвалений - іноді суб'єкт таким чином може висловити ставлення до самого себе.

Дім вдалині - почуття отвергнутость (знехтуваним).

Будинок поблизу - відкритість, доступність і (або) відчуття теплоти та гостинності.

План будинку (проекція зверху) замість самого будинку - серйозний конфлікт.

Різні споруди - агресія, спрямована проти фактичного господаря будинку або бунт проти того, що суб'єкт вважає штучними і культурними стандартами.

Віконниці зачинені - суб'єкт в змозі пристосуватися в інтерперсональних т ношениях.

Сходинки, що ведуть в глуху (без дверей) стіну - відображення конфліктної ситуації, яка завдає шкоди правильній оцінці реальності. Неприступність суб'єкта (хоча він сам може бажати вільного серцевого спілкування).

Стіни

Задня стіна, зображена з іншого боку, незвично, виявляє свідомі спроби самоконтролю, пристосування до конвенцій, але разом з тим і наявність сильних ворожих тенденцій.

Контур задньої стіни значно товщі (яскравіше) в порівнянні з іншими деталями - суб'єкт прагне зберегти (не втратити) контакту з реальністю.

Стіна при відсутності її основи - слабкий контакт з реальністю (якщо малюнок поміщений внизу).

Стіна з акцентованим контуром основи - суб'єкт намагається витіснити конфліктні тенденції, відчуває труднощі, тривогу.

Стіна з акцентованим горизонтальним виміром - погана орієнтування в часі (домінування минулого чи майбутнього). Можливо, суб'єкт дуже чутливий до тиску середовища.

Бічний контур стіни дуже тонкий і неадекватний - передчуття (загроза) катастрофи.

Контури стіни занадто акцентовані - свідоме прагнення зберегти контроль.

Стіна зображена в одновимірної перспективі (тільки одна сторона будинку): якщо це бічна стіна, є серйозні тенденції до відчуження й опозиції.

Прозорі стіни - неусвідомлюване потяг, потреба впливати (володіти, організовувати) на ситуацію, наскільки це можливо.

Стіна з акцентованим вертикальним виміром - суб'єкт шукає насолоди насамперед у фантазіях і володіє меншою кількістю контактів з реальністю, ніж бажано.

Двері

Відсутність дверей - суб'єкт відчуває труднощі при прагненні розкритися перед іншими (особливо у домашньому колі).

Двері (одні або декілька) задні або бічні - відступ, відчуженість, уникнення.

Двері (одні або декілька) парадні - перша ознака відвертості, досяжності.

Двері відкриті: якщо будинок жилою - це сильна потреба до тепла ззовні або прагнення демонструвати доступність (відвертість).

Двері бічні (одна або декілька) - відчуження, усамітнення, уникнення реальності; значна неприступність.

Двері дуже великі - надмірна залежність від інших або прагнення здивувати своєю соціальної комунікабельністю.

Двері дуже маленькі - небажання впускати в своє "Я". Відчуття невідповідності, неадекватності і нерішучості в соціальних ситуаціях.

Двері з величезним замком - ворожість, помисливість, скритність, захисні тенденції.

Вікна

Вікна: перший поверх багатоповерхового будинку був промальований в останню чергу - відраза до Межперсональная відносинам, тенденція до ізоляції від дійсності.

Вікна, сильно відкриті, розкриті - суб'єкт поводиться трохи розв'язно і прямолінійно. Безліч вікон показує готовність до контактів, а відсутність фіранок - відсутність прагнення приховувати свої почуття.

Вікна, щільно закриті (завішені), - заклопотаність взаємодією з середовищем (якщо це значимо для суб'єкта).

Вікна без шибок - ворожість, відчуженість.

Відсутність вікон на першому поверсі - ворожість, відчуженість.

Вікна відсутні на нижньому, але є на верхньому поверсі - "прірву" між реальним життям і життям у фантазіях.

Дах

Дах - сфера фантазії.

Дах, зірвана вітром, або зруйнована димова труба символічно виражають почуття суб'єкта, що їм велять незалежно від його власної сили волі.

Дах промальована жирним контуром, не властивим всьому іншому малюнку, - фіксація на фантазіях як джерелі задоволень, зазвичай супроводжувана тривогою.

Незвично тонкий контур краю даху - переживання ослаблення контролю над фантазіями.

Незвично товстий контур краю даху - надмірна заклопотаність контролем над фантазією (її приборканням).

Дах погано поєднується з нижнім поверхом - погана особистісна орієнтація.

Карниз даху акцентований яскравим контуром або продовженням за стіни - посилено захисна (зазвичай з підозрілістю) установка.

Труба

Дим з труби дуже густий - значне внутрішнє напруження (інтенсивність по густоті диму).

Дим тоненькою цівкою - почуття нестачі емоційної теплоти дома.

Відсутність димової труби - суб'єкт відчуває брак психологічної теплоти дома.

Труба майже невидима (захована) - небажання мати справу з емоційними впливами.

Труба намальована косо по відношенню до даху - норма для дитини і значна регресія, якщо виявляється у дорослих.

Водостічні труби - посилений захист і зазвичай недовірливість.

Водопровідні труби (або водостічні з даху) - посилені захисні установки (і, як правило, підвищена недовірливість).

Кімната

Можуть виникнути асоціації:

1) з людиною, які проживають в кімнаті;

2) з интерперсональная відносинами в кімнаті;

3) з призначенням цієї кімнати (реальним або приписуваним їй).

Асоціації можуть мати позитивну чи негативну емоційне забарвлення.

Кімната, не помістилися па аркуші, - небажання суб'єкта зображати певні кімнати через неприємних асоціацій з ними або з їх мешканцем.

Суб'єкт вибирає найближчу кімнату - недовірливість.

Ванна

Ванна виконує санітарну функцію: якщо манера зображення ванни значима, то можливе порушення зазначених функцій.

Додатки

1. Прозорий ("скляний") ящик. Символізує переживання виставлення себе на загальний огляд, супроводжуване бажанням демонструвати себе, обмежуючись лише візуальним контактом.

2. Дерева. Часто символізують різні особи. Якщо вони, як ніби ховають будинок, можлива сильна потреба залежності при домінуванні батьків.

3. Кущі. Іноді символізують людей. Якщо вони тісно оточують будинок - ймовірно сильне бажання захистити себе захисними бар'єрами.

Кущі, хаотично розкидані по простору або по обидві сторони доріжки, вказують на незначну тривогу в рамках реальності і свідоме прагнення контролювати її.

4. Доріжка. Правильні пропорції, легкість малюнка показують, що індивід в контактах з іншими виявляє такт і самоконтроль.

Доріжка дуже довга - зменшена доступність, часто супроводжувана потребою в більш адекватної соціалізації.

Доріжка, дуже широка спочатку і сильно звужується біля будинку, - спроба замаскувати бажання бути самотнім, що поєднується з поверхневим дружелюбністю.

5. Сонце. Символ авторитетної фігури. Часто сприймається як джерело тепла і сили.

6. Погода (яка погода зображена). Відображає пов'язані з середовищем переживання суб'єкта в цілому. Швидше за все, чим гірше, неприємніше погода зображена, тим імовірніше, що суб'єкт сприймає середовище як ворожу, сковує.

7. Колір. Конвенціональне (звичайне) його використання: зелений - для даху, коричневий - для стін. Жовтий, якщо вживається, - тільки для зображення світла всередині будинку, тим самим відображаючи ніч або се наближення; висловлює почуття суб'єкта:

1) ворожість середовища;

2) необхідність приховати дії від сторонніх очей.

Кількість використовуваних кольорів. Добре адаптований, сором'язливий і емоційно НЕ обділений суб'єкт звичайно використовує не менше двох або не більше п'яти кольорів. Суб'єкт, розфарбовувати будинок 7-8 квітами, в кращому випадку є дуже лабільним. Використовує всього один колір боїться емоційного збудження.

Вибір кольору. Чим довше, невпевненіше і важче суб'єкт підбирає кольори, тим більша ймовірність наявності особистісних порушень. Чорний колір - сором'язливість, лякливість.

Зелений колір - потреба мати почуття безпеки, захистити себе від небезпеки. Це положення є не настільки важливим при використанні зеленого кольору для гілок дерева або даху будинку.

Помаранчевий колір - комбінація чутливості і ворожості.

Пурпурний колір - сильна потреба влади.

Червоний колір - найбільша чутливість; потреба теплоти з оточення.

Жовтий колір - сильні ознаки ворожості.

Колір, штрихування трьох чвертей аркуша - брак контролю над вираженням емоцій.

Штрихування, що виходить за межі малюнка. - Тенденція до імпульсивної відповіді на додаткову стимуляцію.

Загальний вигляд

Приміщення малюнка на краю листа - генералізоване відчуття невпевненості, небезпеки, часто поєднане:

а) з певним часовим значенням (права сторона - майбутнє, ліва - минуле);

б) до призначення кімнати або її постійним мешканцем;

в) із зазначенням на специфіку переживань (ліва сторона - емоційні, права - інтелектуальні переживання).

Перспектива

Перспектива "над суб'єктом" (погляд знизу вгору) - почуття, що суб'єкт відкинутий, відсторонений, що не визнаний будинку або відчуває потребу в домашньому вогнищі, який вважає недоступним, недосяжним.

Малюнок зображений вдалині - бажання відійти від конвенційного суспільства. Почуття ізоляції, знехтуваним. Явна тенденція відмежуватися від оточення. Бажання відкинути, не визнати цей малюнок або те, що він символізує.

Ознаки "втрати перспективи" (індивід правильно зображує один кінець будинку, але в іншому малює вертикальну лінію даху і стіни, тобто не вміє зображати глибину) сигналізують про починаються складнощі інтегрування, страху перед майбутнім (якщо вертикальна бічна лінія знаходиться праворуч) або бажанні забути минуле (лінія зліва).

Перспектива потрійна (тривимірна, суб'єкт малює щонайменше чотири окремі стіни, з яких навіть двох немає в тому ж плані) - надмірна заклопотаність думкою оточуючих про себе. Прагнення мати на увазі (дізнатися) всі зв'язки, навіть незначні, всі риси.

Розміщення малюнка

Розміщення малюнка над центром листа - чим більше малюнок над центром, тим більша ймовірність, що:

1) суб'єкт відчуває тягар боротьби і відносну недосяжність мети;

2) суб'єкт шукає задоволення у фантазіях (внутрішня напруженість);

3) суб'єкт схильний триматися осторонь.

Розміщення малюнка точно в центрі листа- незахищеність і ригідність (прямолінійність). Потреба турботливого контролю заради збереження психічної рівноваги.

Розміщення малюнка нижче централістами - чим нижче малюнок по відношенню до центру аркуша, тим менш безпечно і комфортно відчуває себе суб'єкт, що викликає у нього депресивний настрій; тим більш обмеженим і скутим реальністю він відчуває себе.

Розміщення малюнка по лівій стороні аркуша - акцентування минулого. Імпульсивність.

Розміщення малюнка в лівому верхньому куті аркуша - схильність уникати нових переживань, бажання піти в минуле або заглибитися в фантазії.

Розміщення малюнка на правій половині аркуша - суб'єкт схильний шукати насолоди в інтелектуальних сферах. Контрольоване поведінку. Акцентування майбутнього.

Малюнок виходить за лівий край листа - фіксація на минулому і страх перед майбутнім. Надмірна заклопотаність вільними відвертими емоційними переживаннями.

Вихід за правий край листа - бажання "втекти" в майбутнє, щоб позбутися від минулого. Страх перед відкритими вільними переживаннями. Прагнення зберегти жорсткий контроль.

Вихід за верхній край листа- фіксування на мисленні і фантазії як джерелах насолод, яких суб'єкт не відчуває в реальному житті.

Контури дуже прямі - ригідність.

Контур ескізний, застосовуваний постійно, - в кращому випадку дріб'язковість, прагнення до точності, в гіршому - вказівка на нездатність до чіткої позиції.

 

 

zip
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
19 червня 2018
Переглядів
607
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку