Професіограма вчителя
Любов до дітей:
1.проведення виховної роботи з дітьми; 2 організація позакласних виховних заходів; 3.ведення дискусіїї.
Психологічна готовність до викладацької діяльності:
1.навчання різним наукам; 2.пояснення нового матеріалу доступним відповідно до віку дитини і індивідуальних особливостей; 3.контроль за засвоєнням матеріалу; 4.розробка програми навчання на основі загальних вікових закономірностей розвитку дітей; 5.пояснення поточних соціальних подій і явищ; 6.складанні тематичних планів; 7.оформленні документації.
.Психологічно-педагогічна культура 1.допомога в розкритті творчого потенціалу, здібностей і можливостей учнів; 2.виявлення інтересів і схильностей учнів для адекватного підбору програм і методів навчання; 3.вивчення індивідуальних особливостей дітей і надання ефективного психолого-педагогічного впливу на них; 4.надання допомоги у формуванні особистості учня; 5.сприяння розвитку в учнів прагнення до освоєння нових знань II.Якості, що забезпечують успішність виконання професійної діяльності:
Здібності:
1.викладацькі здібності;
2.ораторські здібності;
3.організаторські здібності;
4.вербальні здібності (уміння говорити ясно, чітко, виразно);
5.комунікативні здібності (навички спілкування і взаємодії з людьми);
6.високий рівень розвитку пам'яті;
7.високий рівень розподілу уваги (здатність приділяти увагу декільком об'єктам одночасно);
8.психічна й емоційна врівноваженість;
9.здатність до співпереживання.
Особистісні якості, інтереси і схильності:
1.любов до дітей;
2.уміння зацікавити своїм задумом, повести за собою;
3.високий ступінь особистої відповідальності;
4.самоконтроль і урівноваженість;
5.терпимість;
6.інтерес і повага до іншої людини;
7.прагнення до самопізнання, саморозвитку;
8.оригінальність, спритність, різнобічність;
9.тактовність;
10.цілеспрямованість;
11.артистизм;
13.педагогічна інтуїція;
14.педагогічна спостережливість;
15.висока культура мовлення (фонетична чіткість, емоційність, експресія, виразність, змістовність мовлення).
5. Схильність до громадянської діяльності.
ІV. Галузі застосування професійних знань:
V. Протипоказання до педагогічної роботи.