Професій різних є багато

Про матеріал
Збагатити і закріпити знання учнів про робітничі професії, зокрема друкаря; розвивати пізнавальний інтерес до світу професій, вміння аналізувати почуте, розвивати логічне мислення, мовлення; виховувати повагу до людей праці.
Перегляд файлу

Тема:

Професій різних є багато…

Мета:

збагатити і закріпити знання учнів про робітничі професії, зокрема друкаря; розвивати пізнавальний інтерес до світу професій, вміння аналізувати почуте, розвивати логічне мислення, мовлення; виховувати повагу до людей праці.

Обладнання:

комп’ютер, проектор, мультимедійна дошка, відеоролик до теми, презентація, картки до ігор «Предмети та професія», «Четвертий зайвий».

Література:

 

  1.  Навчально-методичний кабінет [Електронний ресурс] / Л.С. Шилова – режим доступу: http:// ped-kopilka.com.ua/blog/shilova-lyubov/igra-puteshestvie-v-mir-profesii.html

Складова модель успішного випускника: фахівець.

Орієнтир: професійне самовизначення.

Форма проведення: пізнавально-ігрове заняття.

 

Хід заходу

Вихователь:

І. Організаційний момент

 

Професій безліч є цікавих,

Але свою вгадати як?

Щоб добре діло й добра справа

Прославили тебе в віках.

-       Сьогодні, діти, ми будемо говорити про цікавий, неосяжний світ професій. І говоритимемо, зокрема, про робітничі професії, адже саме вони «золоті руки» нашої держави.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вихователь:

  1. Бесіда

-       Як ви думаєте, що таке професія? (припущення дітей)

Професія – це основний рід занять, трудової діяльності людини, що вимагає від неї знань і навичок та є джерелом існування.

-      Чи задумувались ви коли-небудь над тим, скільки людей працює, щоб ми з вами були нагодовані, одягнені, щоб у наших будинках було світло, вода, тепло. Щоб ми користувалися зручними меблями, щоб у ваших рюкзаках лежали цікаві книжки? (відповіді дітей)

-      Отже, щоб знати все це, ви повинні засвоювати знання, здобувати уміння і навички, щоб отримати певну професію.

Вихователь:

-     У світі існує безліч професій. Але кожна людина прагне обрати для себе одну і присвятити їй усе життя. Для того, щоб обрати для себе найкращу професію у світі, здійснити свою заповітну мрію, вам слід якомога більше дізнаватися про різні професії вже зараз. Адже шлях до будь-якого покликання починається з дитинства, зі шкільної лави.

-     Дайте мені, будь ласка, відповідь на питання: «Як потрібно навчатися в школі, щоб у майбутньому стати майстром своєї справи та успішною людиною у житті?» (відповіді дітей)

Вихователь:

-        Діти, кожного разу я знайомлю вас з якоюсь цікавою робітничою професією. Кожна з них неповторна, цікава своєю діяльністю. Сьогоднішнє заняття не стане винятком, ми знову поринемо у світ робітничих професій. А про яку професію будемо говорити, пропоную відгадати за допомогою загадки.

  1. Загадка

Він є вправний трудівник,

Лінуватися не звик.

За станком весь час працює –

Для дітей «знання» друкує! (Друкар)

-       Давайте з вами поринемо у давнину і поміркуємо…

Вихователь:

-        Цікаво, що було тоді, коли на світі й гадки не мали про книжки? Побачила древня людина, який чудовий довкола неї світ і склала про це пісню. Проспівала й одразу ж забула її. І дуже шкода тієї пісні, бо вона була найпершою і гарною. Потім людина побачила диких звірів і порахувала  їх. Зраділа, що зуміла полічити, і позначила на землі кількість тварин. Але зненацька пішов дощ і змив ті позначки. І зрозуміла людина, що потрібно навчитися записувати побачене й придумане так, щоб воно залишилося надовго і щоб про нього могли дізнатися інші.

Вихователь:

На уроці з літературного читання ви вивчали як з’явилася книга. Давайте пригадаємо (діти  пригадують історію виникнення книги).

 

  1.  Вікторина «Пригадай-но»

Учень:

-     Люди пробували писати на різних матеріалах. Чудовим матеріалом виявилась глина. З неї робили таблички і записували важливі відомості. Але глина тріскалася на сонці, розкришувалася на шматочки. Та й не зручно було носити за собою тяжкі таблички.

Учень:

-     На чому тільки не пробували писати наші далекі предки! І на дерев’яних дощечках, і на корі дерев, і на тканині, і на залізних пластинах, і навіть на пальмовому листі. Це листя нарізали тонкими смужками,склеювали, висушували, скручували у сувої і брали у далекі подорожі.

Учень:

-     Пальмове листя виявилось зручним матеріалом для письма, але пальми не ростуть скрізь. І люди винайшли пергамент – дуже тонку, спеціально вичинену і відбілену шкіру тварин. Ось тоді вперше й народилося таке диво, як книги! Вони старанно писалися від руки, прикрашалися різними малюнками.

Вихователь:

-     Ну а як же винайшли папір?

Учень:

-     Та можна сказати, що випадково. Засипали у борошномолку паростки бамбуку, перемололи їх, додали клею і одержане тісто притиснули каменем. Камінь підняли, лист просушили і так, зовсім  несподівано для себе побачили, що отримали нову речовину, на якій дуже зручно писати.

Вихователь:

-     Раніше книги писалися від руки, і це був дуже довгий процес. Потрібно було навчитися робити книги швидко, акуратно, у великих кількостях. Така трудомістка робота не влаштовувала суспільство. Потрібно було придумати щось таке, що пришвидшить виготовлення книги.

-     І ось згодом, німецький винахідник Йоган Гутенберг, результатом тривалої та кропіткої праці винайшов друкарський станок. Текст у ньому набирався за допомогою металевих букв. Це дало можливість у багато разів пришвидшити процес створення книг.

Вихователь:

-   Друкарський станок створено, і це чудово! А чи зможе кожен працювати за ним, діти? (припущення дітей)

-   Вірно, не кожен. Цій справі потрібно вчитися, а ще любити цю справу, бо вона тяжка та кропітка, вимагає уважності, грамотності, спостережливості, наочно-дієвого мислення, тонкого розрізнення кольорів, просторової уяви.

-   Тож сьогодні поговоримо про професію «друкар» (до уваги дітей представлений відеоролик про людей цієї професії).

Вихователь:

-       Людина цієї професії готує друкарську машину та матеріал до друкування, заправляє друкарську машину папером, заливає фарбові ящики фарбою, регулює  друкарський апарат, слідкує за процесом друкування і намотування продукції у рулон, усуває неполадки в роботі, проводить змащення і чищення друкарської машини.

-   А ще друкар повинен розумітися в технічних вимогах друкарської справи, способи корекції фарбування, сорти та властивості фарб та паперів, прийоми регулювання друкарської машини.

 

 

Музична фізкультхвилинка «Професійні вміння»

 

Вихователь:

Для того, щоб людина могла займатися своєю професійною діяльністю, часто їй потрібне не лише вміння, але й спеціальне обладнання. Іноді це просто особливий одяг (форма), а іноді речі – без яких ну неможливо обійтися.

 

  1.  Гра «Предмети та професія»

Вихователь пропонує дітям ілюстративний матеріал (картки із зображеннями різноманітних речей) і пропонує розкласти їх біля зображень представників відповідних професій (бажано обрати вже вивчені дітьми професії). По закінченню гри діти коментують її результат.

Вихователь:

-      Колись, у давнину, друкарство було тяжкою працею. Але із приходом сучасних інформаційних технологій у наше життя, праця друкарів значно полегшилася. Тепер для виготовлення книги використовуються сучасні швидкісні друкарські машини, які друкують із швидкістю до 15000 відбитків за годину. Набір тексту відбувається за допомогою комп’ютера, на ньому проводиться і розміщення всіх елементів книжки на сторінці.

 

  1. Гра «Четвертий зайвий»

Дітям пропонуються картки із записаними на них словами, що стосуються професії «друкар». Кожне четверте слово на картці зайве (не належать до цієї професії). Діти повинні вловити цю закономірність та швидко вилучити зайві слова.

Наприклад: книга, фарба, буква, молоток, друк, станок, колір, комбайн, друкар, абетка, папір, кермо.

 

ІІІ. Заключна частина

Вихователь:

-   Щоб люди знали свою професійну справу, вони цій справі навчаються. А де цього вчать, діти? (припущення дітей)

-   Так, цього вчать у коледжах, училищах, інститутах. Але в жоден із цих закладів не візьмуть неграмотних людей. А де навчають грамоти ви знаєте і самі.

-   Жоден вчитель, діти, не може навчати дітей без підручників, друкованих зошитів, а це продукт друкарської справи.

-   Сьогодні на занятті ви дізналися багато нового, закріпили вже набуті знання.

-   І ким би ви не мріяли стати, яку б професію собі не обрали, кожен добре повинен знати свою справу, робити її чесно, вміло. Але і пам’ятайте про головну для вас професію саме зараз…

 

Спитай у тата і у мами, які професії у них.

Професій різних є чимало, сповна їх вистачить на всіх!

Та є одна поміж професій, якої вчаться у житті.

Вона для кожного найперша, якої вчитимешся й ти!

Учитель, лікар та геолог, письменник, слюсар чи кресляр –

Всі називають головною одну професію – школяр!

Бо всім відомо, що без школи, без знань, що мусиш там набуть,

Не станеш у житті ніколи тим, ким в дитинстві мрієш буть!

 

 

docx
Додано
10 січня
Переглядів
192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку