Презентація містить матеріали, в яких описані деякі аспекти супервізії педагогічної діяльності педагогів та експертної оцінки в межах сертифікаіцї педагогів початкової школи
Професійне зростання: аспекти супервізії та експертної оцінки діяльності педагогів Сафронова Наталія Миколаївна регіональний тренер Нової Української Школи заступників директорів, що опікуються початковою школою, експерт Державної служби якості освіти України, регіональний супервізор
Номер слайду 2
Нормативне забезпечення супервізії та сертифікації Закон України «Про освіту» від 5вересня 2017 року № 2145-VIII Лист Міністерства освіти і науки №1/9-554 від 13 жовтня 2017 року «Щодо нагальних питань впровадження Закону України «Про освіту» ( із роз'ясненням ключових моментів реалізації Закону України «Про освіту»)
Номер слайду 3
Постанова Кабінету міністрів України від 27грудня 2018 року № 1190 «Про затвердження положення про сертифікацію педагогічних працівників» Наказ Державної служби якості освіти України від 03.03.2019 року № 01-11/9 «Про затвердження методики експертного оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації» Наказ Міністерства соціальної політики України від 10.08.2018 року № 1143 «Про затвердження навчально – методичного посібника «Супервізія: професійна підтримка і професійний розвиток педагога»(посібник розроблений Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» спільно з Британською Радою в Україні)
Номер слайду 4
Супервізія Сертифікація Надання педагогу професійної допомоги, спрямованої на аналіз і подолання професійних труднощів, удосконалення організації роботи, підтримку мотивації до роботи, дотримання етичних норм та стандартів надання освітніх послуг, запобігання виникненню професійного стресу та вигорання, забезпечення емоційної підтримки, підвищення професійної кваліфікації Стаття 51 (п.1) Закону України «Про освіту» це зовнішнє оцінювання професійних компетентностей педагогічного працівника, що здійснюється шляхом незалежної оцінки його практичного вміння застосовувати сучасні методи й технології навчання
Номер слайду 5
Основні ролі супервізора
Номер слайду 6
Основні ролі супервізора ФАСИЛІТАТОР (з англ. «полегшувати») проводить зустрічі з метою встановлення діалогу, спільного прийняття рішень, планування або вирішення завдань. ЛІДЕР працює над розширенням кругозору педагога, набуттям і використанням ним нових навичок і умінь, використовує різні способи надання інформації
Номер слайду 7
Основні ролі супервізора тренер готує педагога до досягнення його цілей і одночасно допомагає йому у розвитку власних навичок плануванні, рефлексії, рішенні завдань і прийнятті рішень консультант володіє специфічною інформацією з певного питання, передає свої знання, заохочує застосовувати певні методи, впроваджувати певні програми чи купувати певні навчальні матеріали, надає методичні рекомендації щодо організації навчально – виховного процесу
Номер слайду 8
Навички ефективного спілкування Навички спілкування Дії наставника Пауза Зробіть паузу і вислухайте, щоб дати педагогу час для обмірковування і відповіді. Залишайте «час на міркування» перед відповіддю на запитання. Пауза – перед тим, як поставити запитання чи відповісти на нього – забезпечує час для осмислення і тим самим покращує якість діалогу, дискусії і процес прийняття рішень. Перефразування Перекажіть своїми словами те, що тільки що сказав педагог. Під час розмови зупиніться і підсумуйте почуте. Наприклад, «Отже, ви вважаєте, що…» Перефразування може допомогти педагогу почути і прояснити власні думки. З'ясування/ Зондування Ставте запитання до тих пір, поки ви не будете мати повне уявлення про те, що говорить педагог. М'яко спрямовуйте педагога за допомогою своїх запитань: «Розкажіть мені більше про …», «Отже, ви думаєте, що …», «Мені цікаво більше почути про …». Увага У той час, коли педагог Вам щось розповідає, зверніть увагу на ті невербальні сигнали, як Ви посилаєте. Потрібно звернути увагу не лише на те, що Ви говорите, але й на тон Вашого голосу, вираз обличчя, жести, і те, як на це реагує педагог.
Номер слайду 9
Спостереження відбувається за наступними принципами
Номер слайду 10
Процес роботи супервізора та педагога
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Сертифікація Пілотний проект, який здійснюється у 2019 – 2021 роках. 2019 рік – не більше однієї тисячі вчителів початкових класів (858 педагогів); 2020 та 2021 роках – відповідно до рішення Міністерства освіти і науки.
Номер слайду 13
Як відбувається? Сертифікація відбувається: на добровільних засадах, виключно за ініціативою педагога (п.2) Успішне проходження сертифікації зараховується як проходження атестації педагогічним працівником (чергової чи позачергової, із присвоєнням наступної кваліфікаційної категорії або підтвердженням наявної вищої категорії)(п.4)
Номер слайду 14
Хто проводить сертифікацію? Процедуру сертифікації педагогів здійснюють (п.3) спеціально уповноважені державою установи: Державна служба якості освіти - експертне оцінювання професійних компетентностей шляхом вивчення практичного досвіду (березень – жовтень 2019 року); Український центр оцінювання якості освіти - незалежне тестування (кінець жовтня – початок листопада 2019 року).
Номер слайду 15
Терміни роботи механізму сертифікації? З 1 січня 2019 року набула чинності частина 5 статті 61, що передбачає 20% доплати педагогічним працівникам, які пройшли добровільну сертифікацію.
Номер слайду 16
Як проводять сертифікацію? Державною мовою: незалежне тестування (УЦОЯО); самооцінювання; вивчення практичного досвіду роботи (експертиза професійних компетентностей експертами УЦОЯО). Необхідно: завантажити електронне портфоліо (до 1 липня 2019 року)!
Номер слайду 17
Що вивчається? методи викладання; взаємини з дітьми; вміння організовувати освітнє середовище тощо. Педагог, який успішно пройшов сертифікацію: отримуватиме доплату 20% протягом 3-х років (поки діє сертифікат) та матиме право брати участь в акредитації освітніх програм, проводити аудит у навчальних закладах (п.5).
Номер слайду 18
Критерії експертного оцінювання Критерій 1 – «Здатність планувати і реалізовувати освітній процес на основі особистісно орієнтованого і компетентнісного підходів». Критерій 2 – «Здатність здійснювати процес навчання, виховання і розвитку учнів, основою якого є повага до прав людини, патріотизм, демократичні та інші загальнолюдські цінності». Критерій 3 – «Здатність створювати безпечне та психологічно комфортне освітнє середовище, орієнтоване на розвиток дітей та мотивацію їх до навчання». Критерій 4 – «Здатність налагоджувати і підтримувати партнерські стосунки з родинами учнів задля розвитку здібностей та можливостей кожної дитини». Критерій 5 – «Здатність до постійного професійного розвитку, самооцінювання та рефлексії».
Номер слайду 19
Пріоритети сертифікації: добровільна участь ; зовнішнє оцінювання незалежного експерта; підвищена оплата праці; можливість пройти сертифікацію знову, навіть якщо попередня спроба була невдалою.