Компетентнісно- формуючий потенціал виховання

Про матеріал
Формування класу-родини- важливий засіб навчання і виховання.Описується важливість виховання в школі.Ставлення його на одну чашу з навчанням.Застосування нових і цікавих методів роботи.
Перегляд файлу

 

Компетентнісно-Формуючий потенціал виховання

 

 

 

 

 

 


 


Компетентісно – формуючий потенціал виховання.

З  розвитком модернізації освіти в Україні постала проблема радикальної перебудови у сфері виховання. Виховний процес стає невідємною складовою усього освітнього процесу.

Стандарт НУШ грунтується на компетентнісному підході,який поєднує школу з реальним світом і тими потребами,які ставить перед людиною життя. До 11ключових компетентностей,що увійшли до оновлених навчальних програм належать :

 

                                                                                              

 

 

Чому саме вихованню приділяють так багато часу, і ставлять його на один рівень з навчанням.

Виховання по-старому не зможе вписатися в оновлений освітній простір для дітей нового покоління. Воно не буде гармонізуватиме з інтегрованими уроками та проектною діяльністю. Варто заново зясувати,як це –виховувати ?

Колись шкільне виховання було ідеологічним ,тож вплив батьків ігнорували і намагалися звести нанівець.Цілі були зрозумілі : із занадто випестуваної дитини чи,навпаки,недоглянутої дитини зробити «члена колективу»,що говорить і думає як інші,Далі це завдання зникло,а все радянське почало дратувати батьків і вчителів. Але форма виховної роботи дуже мало змінилася.

Хочу виділити основні форми роботи,які ми використовуємо в НУШ.

ПАРТНЕРСЬКА педагогіка. Саме через співпрацю з батьками,можна досягнути бажаних результатів.

Це і спільна участь у заходах,залучення усіх до спільної діяльності,знаходження спільних інтересів,підбір переконливих аргументів,обмін думками).

  Вона грунтується на простих ,але надзвичайно важливих принципах:

Взаємоповазі всіх учасників процесу;

Довірливих стосунків та спільній наполегливій праці

Позитивному та доброзичливому ставленні одне до одного

Забеспечення права вільного вибору.

Ранкові зустрічі 

Щоденна практика для налаштування дітей на навчання,формування толерантності,відповідальності.

Розвивають соціальний,емоційний та інтелектуальний розвиток дитини.

Створення буклетів

Цікавий,творчий спосіб донести важливу інформацію,систематизувати знання.

 Лепбук

Інтерактивна папка для дітей та особлива організація як навчального так і виховного процесу.

В цілому лепбук включає не тільки навчальні моменти, але і виховний процес, допомагає зрозуміти потреби дітей і допомогти створити умови для самостійного освоєння світу.

Крісла автора

Метод несе в собі реалізацію підвищення самооцінки,учень який опиняється в цьому кріслі відчуває себе достойним високої посади.

Шляпки Де Боно

Завдяки цьому прийому розвивається критичне мислення,креативність,творчість.

Особливо можна використовувати на уроках літературного читання,ставлячи перед дітьми проблемні питання.

Челенджі.

Цей метод дуже подобається дітям,вони з задоволенням беруть в ньому участь.Завдяки йому можна добитися очікуваних результатів,яких ставить пред собою вчитель.Головний плюс цього методу,що дитина повинна виконувати завдання(вчити нові слова,читати книгу,робити добру справу,бути ввічливими і т.д)кожен день,тим самим виробляє в собі нові корисні навички.

 Тематичні дискотеки.

Щоб поєднати корисне з приємним влаштовуємо не просто дискотеку,а тематичну.Що це значить?

Даємо конкретне завдання до свята,його виконання і буде перепусткою на свято.Наприклад вивчити якесь правило,яке діти довго не могли зрозуміти,або запам’ятати.Учні з легкістю здають його,щоб отримати бажане.Пам’ятайте завдання повинні бути помірними для дітей.

Інсценізація.

Рекомендую використовувати для емоційного проживання дитиною складних життєвих ситуацій.

Крім того це творче,цікаве,веселе заняття.

Самооцінювання

Одним із самим головним методом виховання,я вважаю саме це.Як його запровадити?В кінці зробленного завдання,дітям роздаються різного типу картки.В яких вони повинні оцінити не тільки навчання,а й виховні процеси( співпраця з однокласниками ,активність на уроках,аналіз своїх вчинків і т.д)Можна давати такі бланки на тиждень,місяць в яких дитина відмічає свої успіхи.Тим самим вона починає бачити над чим є потреба попрацювати.Це дуже нелегкий шлях навчитися оцінювати себе.

Але результат цього вартий.Дитина виростає свідомою.

 Також ефективність виховного процесу залежіть від стосунків в учнівському колективі.Здорова морально-психологічна атмосфера  в колективі сприяє у дітей позитивних моральних якостей.Педагог повинен бути терплячим до своїх дітей без винятку,поважати їх людську гідність.

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
22 листопада 2022
Переглядів
157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку