Профілактичне заняття для учнів 6-7 класів "Ти не один"

Про матеріал
Заняття з психологом для учнів підліткового віку, спрямоване на первинну профілактику суїцидальної поведінки, на формування ціннісного ставлення до власного життя та життя інших людей
Перегляд файлу

Профілактичне заняття для учнів 6-7 класів

«Ти не один»

 

Мета — первинна профілактика суїцидальної поведінки.

 

Завдання:

1. Сформувати відношення до життя як до цінності.

2. Допомогти дітям усвідомити свої ресурси.

3. Навчити просити про допомогу та надавати допомогу іншим.

 

Підготовка до заняття.

 

Психолог проводить анкетування в класі.

Питання анкети:

1. Поміркуй, чого в твоєму житті більше — доброго чи поганого? Якщо все, що відбувалося з тобою в житті прийняти за 100%, розподіли ці події на позитивні та негативні (приємні та неприємні) у відсотках.

2. Якщо всі твої вчинки прийняти за 100%, розподіли їх на добрі та погані (у відсотках).

3. Чи є в тебе люди, з якими ти можеш поговорити відверто, порадитися в складній ситуації? Хто це?

4. Чи буваєш ти жорстоким по відношенню до:

а) тварин;

б) однокласників, ровесників;

в) батьків;

г) вчителів;

д) молодших за віком;

є) людей похилого віку?

5. Чи часто люди бувають несправедливі, жорстокі по відношенню до тебе? Хто саме?

6. Для тебе життя — це...

 

Хід заняття.

 

1. Психолог знайомить дітей з результатами анкетування в узагальненому вигляді. Акцентує увагу на важливих моментах.

 

2. Психолог  пропонує учням за бажанням закінчити речення «Життя- це...». відповіді записуються на дошці в дві колонки — позитивні і негативні. Аналізує разом з дітьми, яких думок більше. Чому такі різні вислови? Психолог підводить дітей до висновку, що в різні моменти життя сприймається по-різному, життя не може бути тільки хорошим, приємним, легким, чи тільки поганим, злим, тяжким.

 

3. Повідомлення психолога. Людина живе в суспільстві, тобто її оточують інші люди. Дуже важливо вміти звернутися за допомогою та знати, хто зможе її надати. Давайте поміркуємо, хто саме (люди, організації, спільноти) можуть допомогти в наступних життєвих ситуаціях. Психолог записує на дошці всіх, кого називають учні.

- В школі паморочиться голова

- Загубився в незнайомому місті

- Посварився з другом

- Ображають старшокласники

- Вкрали мобільний телефон

- Батьки постійно б“ють та принижують

- Не можеш знайти спільної мови з однокласниками

- Не зрозумів нову тему з математики

- Не записав домашнє завдання

- Конфлікт з вчителем

- Програв багато грошей

- Згвалтування

- Покинула кохана людина

 

Психолог звертає увагу на те, що існує дуже багато людей, до яких можна звернутися в складних ситуаціях. І якщо тобі хтось відмовив, то мабуть ти не до того звернувся. Не треба впадати у відчай та робити хибний висновок, що ти нікому не потрібен. Необхідно просити про допомогу до тих пір, доки не отримаєш її. Ти маєш на це право!

 

Але треба не забувати і про те, що і ти сам можеш стати для когось «рятівником». І твоя допомога може змінити життя людини.

 

4. Психолог об“єднує учнів у 5 груп. Кожна група отримує завдання: прочитати ситуацію, обсудити її в групі та вирішити, як можна допомогти людині, яка потрапила в біду.

 

Ситуація 1. Я потрапив в аварію і тепер пересуваюся в інвалідному візку.  Лікарі кажуть, що шансів на одужання майже немає. Я не хочу так жити!

 

Ситуація 2. Я програв в автомати величезну суму грошей. Гроші позичав у друзів, родичів, а вчора вкрав у батьків. Мені краще не повертатися додому ...

 

Ситуація 3. Однокласники постійно знущаються з мене, в мене не має жодного друга. Мені не хочеться ходити до школи. А іноді і жити...

 

Ситуація 4. Мене покинула кохана дівчина! Сказала, що я набрид  їй. Я люблю її більше життя!

 

Ситуація 5. Я прийшла в новий клас і розповіла, що у мене багаті батьки, багато «крутих» друзів, а сама я - фотомодель. Все це брехня, і скоро всі дізнаються правду. Мені страшно...

 

Групи презентують свої напрацювання. Інші учні також можуть доповнювати.

 

5. Діагностична вправа “Лінія життя”.

Інструкція: "Намалюйте лінію свого життя. Розділіть її на три частини, що відповідають вашому минулому, теперішньому і майбутньому. Поставте позначку, де ви перебуваєте зараз.

  • Напишіть кілька слів, які асоціюються у вас з минулим (запишіть їх під відрізком "Минуле")
  • Що відбувається в сьогоденні? Що вас займає, захоплює зараз? (Запишіть це під відрізком "Теперішнє").
  • Що буде в вашому майбутньому? Ваші цілі і мрії? (Запишіть їх під відрізком "Майбутнє").

Аркуші з цією вправою учні віддають психологу для діагностики.

 

6. Завершення заняття. Що нового ви дізналися? Що вас здивувало? Що вам не сподобалося? Які висновки ви для себе зробили?

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Шахова Ірина
Пов’язані теми
Психологія, 7 клас, Сценарії
Додано
11 листопада 2019
Переглядів
1732
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку