Розвивально – виховне заняття з учнями початкових класів
Тема: Гігієна
Мета: актуалізувати знання дітей про корисні і шкідливі звички; сформувати в учнів поняття про цінність життя і здоров`я; вчити визначати, що є для людини корисним,а що шкідливим і згубним; розвивати самосвідомість дітей; підтримувати їх мотивацію у вивченні та усвідомленні самих себе.
Обладнання: аркуші паперу формата А – 4, кольорові олівці, фломастери, казка «Казка про дівчинку Марійку та бабусю Гігієну». Автор Валентина Роменська
Хід заняття
І. Вступне слово ведучого. Актуалізація знань.
На сьогоднішньому нашому занятті ми продовжимо знайомитись із життєвими цінностями. Пригадайте, будь ласка, які з них ви вже знаєте. (Відповіді дітей). Про життєві цінності людини можна судити за її вчинками та поведінкою в цілому. Дуже важливим є формування власної шкали цінностей. Сьогодні ми поговоримо з вами про те, як правильно доглядати за собою, а саме – про Гігієну.
ІІ. Мозковий штурм.
Висновок. На жаль, більшість людей усвідомлюють цінність життя тільки тоді, коли виникає серйозна загроза для здоров'я, або коли воно вже значною мірою втрачене. Здоров'я потрібно берегти змалечку.
ІІІ. Читання казки.
Казка про дівчинку Марійку та бабусю Гігієну
Десь-колись у якомусь царстві жили-були тато, мама, дівчинка Марійка та бабуся Гігієна. Тато і мама працювали в полі, а Марійка залишалася вдома з бабусею.
Вранці, коли Марійка прокидалася, бабуся говорила:
- Марійко, прибери свою постіль, зроби зарядку, вмийся холодною водою і сідай снідати.
Коли Марійка відмовлялася від манної каші або молока, хапала зі столу печиво і збиралася без сніданку бігти на вулицю, де на дівчинку вже чекали подружки, бабуся зупиняла її:
- Спочатку поїж, а потім підеш гратися, — говорила вона. — Щоб рости, необхідно їсти.
Завжди перед їжею бабуся примушувала Марійку мити руки, їжу подавала в чистому і гарному посуді. А коли Марійка поспішала, бабуся говорила:
- За столом не поспішай, від їжі, яку ковтають поспіхом, мало користі.
Марійка побоювалася бабусі і тому слухалася. Та якось під час вечері, коли Марійка розкрила цікаву книгу, бабуся заперечила;
- Марійко, не читай за столом: погано засвоюватиметься їжа.
Дівчинка кинула книгу і зіскочила зі стільця:
- Не хочу, не буду! Набридло! Житиму, як хочу! — кричала Марійка. Налила в брудну склянку молока, з'їла немите яблуко і пішла до своєї кімнати.
Вночі Марійка почула голосні крики і вереск. У спальні стрибали комашки, таргани, бактерії та віруси. Марійка злякано спитала:
- Хто ви?
До неї підійшов один із них і відповів: —Я великий король Вірус Дванадцятий!
Але він був не схожий на короля. Його корону обплутало павутиння, він весь був у сажі. З його бороди звисали макарони. А червона сорочка була заплямована варенням.
- Це добре, що ти врешті позбулася прискіпливої бабусі Гігієни. Тепер твоїми друзями будемо ми — бактерії та віруси.
Марійка відчула гострий біль у животі. Голова її пашіла і була дуже важкою.
- Бабусю, — тихо покликала Марійка. Але ніхто не відгукнувся. Тільки з темних куточків на неї повзли бактерії та віруси, а попереду був король — Вірус Дванадцятий...
Марійка занедужала. Вночі викликали «швидку допомогу». Наступного ранку дівчинка не пішла гуляти.
Вона хворіла. Лікарі за допомогою ліків боролися з бактеріями та вірусами. І коли ліки перемогли, дівчинка змогла виходити на подвір'я.
Після хвороби Марійка стала слухатися бабусю Гігієну: прибирала постіль, підтримувала чистоту в кімнаті, робила зарядку, вмивалася холодною водою, мила перед їжею руки, виконували її поради і більше не хворіла.
ІV. Обговорення казки.
V. Творче завдання. «Як догодити бабусі Гігієні».
VІ. Виставка дитячих робіт.