Профорієнтаційне заняття з елементами тренінгу: «У світ професій – за компасом»

Про матеріал

Мета: визначення професійної спрямованості учнів; усвідомлення учнями своїх професійних намірів, розширення знань про світ професій; активізація процесу рефлексії.

Перегляд файлу

Профорієнтаційне заняття з елементами тренінгу:

«У світ професій – за компасом»

 

 

Форма проведення: профорієнтаційне заняття з елементами тренінгу.

 

Мета: визначення професійної спрямованості учнів; усвідомлення учнями своїх професійних намірів, розширення знань про світ професій; активізація процесу рефлексії.

План

  1. Мотиви вибору професії.
  2. Помилки при виборі професії.
  3. Анкета “Моя майбутня професія”.
  4. Гра “Типи професій”.
  5. Вправа “Класифікація професій”.
  6. Вправа“Конверт відвертостей”.
  7. Гра “Професія на букву”.
  8.  Тест “Характер і робота”.
  9. Підведення підсумків. Пам’ятка старшокласникам.

 

  1. Мотиви вибору професії. Поняття про мотиви та потреби людини. Види мотивів та їх урахування при виборі професії.

Вибір професії – дуже важливе життєве рішення. Зазвичай цей вибір ми робимо в юності, але від нього залежить наше майбутнє.

Правильно обрати професію – означає обрати її так, щоб майбутня робота приносила задоволення, а заробітна плата забезпечувала нормальний рівень життя.

Щоб правильно обрати професію, потрібно враховувати інтереси, здібності і нахили людини, її мотиви.             

Серед мотивів вибору професії можна виділити наступні: соціальні, моральні, естетичні, пізнавальні, творчі, матеріальні і престижні. (Обговорення).

Соціальні мотиви виражаються у прагненні безпосередньо або опосередковано принести користь суспільству.

Моральні мотиви виражають прагнення особистості “переживати  почуття прекрасного” під час виконання професійних обов’язків в обраній діяльності.

Пізнавальні мотиви характеризуються прагненням розширити свій світогляд, розвинути здібності, самовдосконалитися в обраній професії, досягнути високих показників, бути конкурентноспроможним на ринку праці.

Творчі мотиви проявляються у прагненні бути оригінальним, робити нові відкриття, завжди бути попереду у професійних досягненнях.

Матеріальні мотиви пов’язані з прагненням мати добре оплачувану професію, щоб забезпечити стабільне майбутнє.

Престижні мотиви виражають прагнення досягнути посадового становища, швидкого просування по кар’єрних сходинках.

Вузькопрагматичні мотиви характеризуються бажанням особистості обирати майбутню професію, яка дає можливість вільного прийняття рішень про вибір темпу та розпорядку виконання професійних обов’язків (власна справа), або ж бажання працювати у конкретному регіоні, поряд із місцем проживання.

Приймаючи рішення “ким бути?”, потрібно враховувати власні інтереси і нахили, співвідносити їх зі своїми потребами і мотивами, щоб не помилитись у виборі майбутньої професії.

2. Типові помилки при виборі професії. (Обговорення)

  1. Невміння розібратися у своїх здібностях і мотивах вибору професії.
  2. Вибір професії “за компанію”.
  3. Вибір професії за вимогою батьків.
  4. Упередження відносно престижності або не престижності професії.
  5. Захоплення тільки зовнішньою або частковою стороною професії.
  6. Перенесення відношення до людини-представника тієї чи іншої професії на саму професію.
  7. Ототожнення навчального предмета з професією.
  8. Застарілі уявлення про характер праці.
  9. Незнання або недооцінка своїх фізичних особливостей, недоліків, важливих при виборі професії.
  10. Вибір навчального закладу для продовження навчання за принципом: де менший конкурс, туди і піду, щоб обов‘язково  поступити.
  11. Відмова від продовження навчання тому, що вища освіта не гарантує високої заробітної плати, тому навіщо витрачати сили на навчання.

Обговорення кожного типу помилок окремо.

  1. Анкета “Моя майбутня професія”.

Учням пропонується записати свої відповіді на наступні питання:

  •                  Чи обрали ви майбутню професію?
  •                  Чи продумали ви шляхи її отримання (навчальний заклад, конкретне підприємство і т. д.)?
  •                  Чи маєте ви резервні, запасні варіанти, якщо не здійсняться основні?
  •                  Що вас приваблює в обраній професії?
  •                  Що необхідно враховувати при виборі професії? (щоб співпадали інтереси, бажання, можливості, здібності людини)
  1. Гра “Типи професій”.

Учні розбиваються на 5 груп за типами професій: людина – людина, людина – природа, людина – техніка, людина – знакова система, людина – художній образ. Кожній групі пропонується описати кожен тип професії за наступною схемою:

  • основний предмет праці;
  • приклади професій;
  • вимоги до кожного типу професій.

Виступ представника кожної групи, захист, обговорення.

  1. Вправа “Класифікація професій”.

Учням зачитуються різні професії. Кожна з груп записує собі ту професію, яка відноситься до її типу.

Л – П          Л – Т          Л – Л           Л – З          Л – Х

Приклади професій: продавець, водій, дизайнер, космонавт, кулінар, археолог, автомеханік, бухгалтер, манекенниця, касир, ветеринар, економіст, перукар, садівник, психолог, міліціонер, кондуктор, машиніст, бібліотекар тощо.

  1. “Конверт відвертостей”.

Всі сидять по колу. Ведучий пропонує, як на екзамені, тягнути “білет” і прочитати його вголос, висловити свою думку відносно написаного заздалегідь питання. Питання:

  • Що є для тебе сенсом життя?
  • Чому багатьом людям так і не вдається зробити кар’єру? Назви кілька причин.
  • Яку професію мають твої батьки?
  • За людину якої професії ти хотіла б вийти заміж (одружитись)?
  • Яка із професій сьогодення, на твою думку, є найбільш престижною? тощо.
  1. “Професія на букву”.

Учні розбиваються на 3 команди.

Загальна інструкція: “Зараз вам буде названа якась буква. Ваше завдання – показати, що ви знаєте про професії, які починаються з цієї букви, тобто показати, наскільки ви знаєте світ професій. Кожна команда по черзі буде називати по одній професії на дану букву”.

Ведучий називає першу букву, а учасники кожної з груп по черзі називають професії. Якщо називається зовсім незрозуміла професія, ведучий просить пояснити, про що йде мова. Якщо гравці не можуть цього пояснити, то вважається, що професія не названа і хід передається наступній команді (за більш жорсткими правилами, та команда, яка не змогла назвати професію, вибуває з гри).

Букви:

М (механізатор, мікробіолог, маркетолог, музикознавець, маляр, муляр, менеджер, математик, мовознавець, мистецтвознавець, медсесира, м’ясник, монтажник, моторист, моряк, машиніст, манекенниця, міліціонер)

К (кондуктор, контролер, кондитер, касир, коректор, композитор, космонавт, кінорежисер, конструктор, кореспондент)

С (садівник, слюсар, столяр, садівник, слідчий, соціолог, секретар, стенографістка, селекціонер, суддя)

П (психолог, педагог, продавець, пілот, перукар, письменник, перекладач, прокурор)

 

 

  1. Тест “Характер і робота”.

Завдання

І. Дайте відповідь “так” або “ні” на запитання:

  1. Чи є у вас вдома птахи, акваріум чи якісь інші тварини?
  2. Чи любите ви писати комусь листи, листівки, твори?
  3. Ви можете сказати про себе, що ви “книголюб”?
  4. Ви полюбляєте модні пісні?
  5. Можете без страху дивитися на кров?
  6. Займаєтесь регулярно якимось видом спорту?
  7. Чи вистачає вам грошей, які дають батьки?
  8. Вам подобається відпочивати влітку там, де мало людей?
  9. Ви любите яскраві кольори?
  10. Вас часто сняться страшні сни?
  11. Можете, не замислюючись, назвати 10 людей, з якими ви товаришуєте?

 

Підрахуйте загальну суму балів за таблицею:

Відповіді

Запитання

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Так

3

1

1

3

4

1

2

1

4

1

3

Ні

1

2

4

1

1

2

3

4

4

3

1

 

ІІ. Прикласти кінчик олівця до точки всередині фігури А. Заплющити очі й намалювати 6 хрестиків, намагаючись розмістити їх у колі. Те саме зробити з фігурою Б. Всі хретики розмістити всередині квадрата.

Ключ. Якщо один або більше хрестиків опинились на лінії кола чи квадрата, то ви отримуєте за фігуру по 10 балів.

Якщо один або більше хрестиків опинились за колом або квадратом, то ви отримуєте за фігуру по 5 балів.

 

 

 

 

 

 

 

А                                                                 Б

 

Якщо всі хрестики розмістились усередині кола чи квадрата, то ви отримуєте 0 балів.

 

ІІІ. Уявити, що роботу ви повинні доручити комусь із ваших родичів, знайомих, друзів. Ви можете зробити вибір з 3 – 4 осіб, портрети яких зображені на малюнку. Кому з них ви не хотіли б доручати роботу? Вказати на цей “портрет”. Якщо це А, то ви отримуєте 1 бал, Б – 10 балів, В – 6 балів, Г – 15 балів.

 

 

 

 

 

 

 

     А                               Б                                    В                               Г

Підрахувати отримані бали за три завдання.

77 і більше балів. Ви вірите, що люди від природи добрі. Навіть тоді, коли хтось розчаровує вас або ображає, ви намагаєтесь його захистити, шукаєте в ньому гарні риси. У вас свій особистий світ, сповнений романтики, поезії та добра.

76 – 67 балів. Ви дуже стримана людина, відповідаєте за свої вчинки, кожен знає, що вам може довіритись, може в усьому покластися на вас, якщо дали слово, дотримаєтеся його.

66 – 56 балів. Ви дуже серйозна людина, за що вас поважають. Ви відповідально ставитеся до будь-якого завдання, роботи, не боїтеся труднощів, не ухиляєтьсь від них, а, навпаки – намагаєтеся подолати.

55 – 43 бали. Ви любите людей, вас цікавить життя навколо. Ви легко ладнаєте з людьми, не зважаючи на вік, стать, посаду. Коли якась прихильність, дружба закінчується, ви сприймаєте це спокійно, без трагедії та образливих слів.

42 – 31 бал. Вміння радіти життю, гумор, урівноваженість – ось найважливіші й найцінніші риси вашого характеру. Майже в кожній життєвій ситуації ви не втрачаєте почуття гумору, вмієте посміятися з себе. Навіть у найважчі хвилини вам вдається зберігати оптимізм і ділитися з оточенням.

30 – 20 балів. Ви розумні і вразливі, вмієте швидко орієнтуватися в складній ситуації, тактовні. Вам властиві діловитість, швидкість, ви знаєтеся на людях, оцінюєте їх справедливо і вдумливо.

Менше ніж 20 балів. Ви дуже логічні у своїх словах і діях, енергійні. Добре знаєте, чого хочете, і вмієте досягти мети. Людям подобається ваша солідність, організаторські здібності, сила волі.

 

9. Підведення підсумків. Пам’ятка старшокласникам.

Наше з вами заняття підходить до кінці. Але ми з вами продовжимо роботу у наступному році. Зокрема, роботу по визначенню профілю навчання, вибору професії.

Що нового ви дізналися під час заняття?

Що вам сподобалось найбільше?

Що не сподобалось?

 

 

 

 

 

 

АЛГОРИТМ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ

ПАМЯТКА СТАРШОКЛАСНИКАМ

Зайти своє покликання – джерело щастя.

  1. Визначити кілька професій, які подобаються, до яких є потяг, існують принципові можливості успішного їх освоєння й працевлаштування.
  2. Шукати якнайбільше інформації про ці професії, знайомитися з людьми, які їх представляють.
  3. Вислухати думки батьків, учителів, друзів, проаналізувати їх.
  4. Скласти список суттєвих можливостей професії (наприклад, можливість спілкування з багатьма людьми, поїздки за кордон, висока платня тощо) і проаналізувати його відносно своєї мети, очікувань, мрій.
  5. Визначити фізичні та психологічні якості, необхідні для кожної з професій.
  6. Звернутися до психолога з проханням визначити (дослідити) інтереси, здібності, темперамент, особливості пам’яті, уяви тощо.
  7. Прислухатися до своїх відчуттів, інтуїції.
  8. „Приміряти” кожну з професій. Порівняти, зважити всі „плюси” і „мінуси”.
  9. Зробити вибір.

10.Упевнено йти до мети.

Поради старшокласникам

 

  1. Обирай професію за своїми інтересами і здібностями.
  2. Якщо тобі потрібна допомога при виборі професії, зверніться до психолога.
  3. Дізнайтесь якомога більше про професію, яка тебе цікавить.
  4. Подумай, що тебе більше притягує в обраній професії: зміст діяльності чи умови роботи, престижність. Важливо, щоб цікавив зміст, інакше у будь-яких умовах ця робота буде неулюбленою.
  5. Оціни свої можливості для вступу і навчання.
  6. Серйозно підготуйся до свтупних іспитів.

Бажаємо тобі успіху!

 

 

 

 

 

 

ОСНОВНІ ПОМИЛКИ У ВИБОРІ ПРОФЕСІЇ

 

  1. Поділ на „престижні” і „непрестижні”.
  2. Ототожнення навчального предмету з професією.
  3. Перенесення ставлення до людини на професію.
  4. Вибір під чимось впливом.
  5. Неправильне уявлення про характер праці в певній трудовій діяльності.
  6. Вибір під впливом певних обставин.
  7. Думки про легке життя.

 

 

 

 

 

Література:

  1. Климов Е.А. Как выбырать профессию. – М., 1990.
  2. Прощицкая Е.Н. Выбирайте профессию. – М., 1991.
  3. Пряжников Н.С. Игровые профориентационные упражнения. Методическое пособие. – М.: Изд-во «Институт практической психологии», Воронеж: НПО «МОДЭК», 1997. – 56 с.
  4. Мир профессий. – М., 1988.
  5. Платонов. К К. Занимательная психология. - М.: Молодая гвардия. - 1986. - 224 с.
  6. Профконсультацнонная работа со старшеклассниками / Под ред.     В. А. Федоришина. - К.: Радянська школа, 1980. - 160 с. 
  7. Руткевич М.Н., Потапов В.П. После школы. – М., 1995.
  8. Степаков А.Н., Бендюков М.А., Соломин И.Л. Азбука профориентации. – СПб., 1995.
  9. Уніят С., Камінко С. Вибір професії, або задача з багатьма невідомими. – Тернопіль: Підручники і посібники, 1997. – 87 с.
  10. Цзен Н.В., Пахомов Ю.В. Психотренинг: игры и упражнения. – М., 1988.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

АЛГОРИТМ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ

ПАМЯТКА СТАРШОКЛАСНИКАМ

Зайти своє покликання – джерело щастя.

  1. Визначити кілька професій, які подобаються, до яких є потяг, існують принципові можливості успішного їх освоєння й працевлаштування.
  2. Шукати якнайбільше інформації про ці професії, знайомитися з людьми, які їх представляють.
  3. Вислухати думки батьків, учителів, друзів, проаналізувати їх.
  4. Скласти список суттєвих можливостей професії (наприклад, можливість спілкування з багатьма людьми, поїздки за кордон, висока платня тощо) і проаналізувати його відносно своєї мети, очікувань, мрій.
  5. Визначити фізичні та психологічні якості, необхідні для кожної з професій.
  6. Звернутися до психолога з проханням визначити (дослідити) інтереси, здібності, темперамент, особливості пам’яті, уяви тощо.
  7. Прислухатися до своїх відчуттів, інтуїції.
  8. „Приміряти” кожну з професій. Порівняти, зважити всі „плюси” і „мінуси”.
  9. Зробити вибір.

10.Упевнено йти до мети.

ОСНОВНІ ПОМИЛКИ У ВИБОРІ ПРОФЕСІЇ

  1. Поділ на „престижні” і „непрестижні”.
  2. Ототожнення навчального предмету з професією.
  3. Перенесення ставлення до людини на професію.
  4. Вибір під чимось впливом.
  5. Неправильне уявлення про характер праці в певній трудовій діяльності.
  6. Вибір під впливом певних обставин.
  7. Думки про легке життя.

Поради старшокласникам

  1. Обирай професію за своїми інтересами і здібностями.
  2. Якщо тобі потрібна допомога при виборі професії, зверніться до психолога.
  3. Дізнайтесь якомога більше про професію, яка тебе цікавить.
  4. Подумай, що тебе більше притягує в обраній професії: зміст діяльності чи умови роботи, престижність. Важливо, щоб цікавив зміст, інакше у будь-яких умовах ця робота буде неулюбленою.
  5. Оціни свої можливості для вступу і навчання.
  6. Серйозно підготуйся до свтупних іспитів.

        Бажаємо тобі успіху!

 

Типи професій

 

Людина – природа

Основний предмет праці – це рослини, тварини або мікроогранізми.

Професії – геолог, агроном, селекціонер, садівник, зоотехнік, ветеринар, фізіолог, біохімік, лісник, океанолог.

Вимоги:

  1. Аналітичне і творче мислення.
  2. Уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.
  3. Знання про природну систему.
  4. Багата уява.
  5. Спостережливість.
  6. Наполегливість.
  7. Гарна пам’ять.
  8. Готовність до непередбачуваних подій.
  9. Ініціатива і самостійність у вирішенні складних завдань.
  10. Творче мислення.

 

Людина – техніка

Основний предмет праці – технічні системи, предметні об’єкти, матеріали, види енергії.

Професії – інженер, регулювальник, слюсар, токар, водій, будівельник.

Вимоги:

  1. Гарні координаційні рухи.
  2. Точність, виваженість дій.
  3. Стійкість нервової системи.
  4. Витримка.
  5. Організованість.
  6. Врівноваженість.
  7. Акуратність.
  8. Висока виконавча дисципліна.
  9. Практичне мислення.
  10. Технічна фантазія, здатність подумки об’єднувати і роз’єднувати технічні об’єкти.

 

Людина – людина

Основний предмет праці – люди, групи, колективи.

Професії – педагог, лікар, бібліотекар, міліціонер, суддя, прокурор, адміністратор, екскурсовод, тренер, кореспондент.

Вимоги:

  1. Комунікабельність.
  2. Доброта.
  3. Акуратність.
  4. Привітність.
  5. Самовладання.
  6. Емоційна стійкість.
  7. Здатність розуміти людей, розбиратися у їхніх особливостях.
  8. Терплячість.
  9. Гарна пам’ять.

 

Людина – знакова система

Основний предмет праці – умовні знаки, цифри, коди, природні або штучні мови.

Професії – оператор ЕОМ, радист, телеграфіст, бухгалтер, економіст, конструктор, перекладач, історик, математик, філософ.

Вимоги:

  1. Стійкість уваги.
  2. Довгочасна пам’ять.
  3. Логічне, абстрактне мислення.
  4. Відтворююча уява.
  5. Емоційна стійкість.
  6. Посидючість, терплячість.
  7. Відповідальність.
  8. Організованість.
  9. Уміння абстрагуватися від реальних фізичних, хімічних, механічних властивостей предметів, позначених тими або іншими знаками.

 

Людина – художній образ

Основний предмет праці – умови побудови художнього образу.

Професії – маляр, реставратор, художник, архітектор, дизайнер, ювелір, фотограф, письменник, актор, хореограф, кінорежисер, кондитер.

Вимоги:

  1. Художній смак.
  2. Образне мислення.
  3. Спостережливість.
  4. Творча уява.
  5. Емоційність.
  6. Точність сприйняття кольору і відтінків.
  7. Працелюбність.
  8. Цілеспрямованість.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Що є для тебе сенсом життя?

 

Чому багатьом людям так і не вдається зробити кар’єру? Назви кілька причин.

 

Яку професію мають твої батьки?

 

За людину якої професії ти хотіла б вийти заміж (одружитись)?

 

Яка із професій сьогодення, на твою думку, є найбільш престижною?

 

Яку професію ти хотіла б (хотів би) обрати?

 

Який навчальний заклад ти обереш після навчання у школі?

 

Що, на твою думку, має вирішальний вплив на вибір тобою майбутньої професії?

 

Мені хотілося б, щоб моя майбутня професія була пов’язана з…

 

Що ти знаєш про свою майбутню професію?

 

Які професії останнім часом користуються найбільшою популярністю?

 

Які професії користуються популярністю у сучасних фільмах? Як ти до цих професій ставишся?

 

Чи зустрічались тобі дорослі, які, на твою думку, помилились у виборі професії?

 

Якими, на твою думку, рисами повинен бути наділений ідеальний спеціаліст?

 

Після закінчення 9 класів я збираюся навчатися у...

 

Ким ти уявляєш себе через 15 – 20 років?

 

Людина – природа

 

Основний предмет праці – це рослини, тварини або мікроогранізми.

 

Професії – геолог, агроном, селекціонер, садівник, зоотехнік, ветеринар, фізіолог, біохімік, лісник, океанолог.

 

Вимоги:

  1. Аналітичне і творче мислення.
  2. Уміння встановлювати причинно-   наслідкові зв’язки.
  3. Знання про природну систему.
  4. Багата уява.
  5. Спостережливість.
  6. Наполегливість.
  7. Гарна пам’ять.
  8. Готовність до непередбачуваних подій.
  9. Ініціатива і самостійність у вирішенні складних завдань.
  10. Творче мислення.

 

Людина – техніка

 

Основний предмет праці – технічні системи, предметні об’єкти, матеріали, види енергії.

 

Професії – інженер, регулювальник, слюсар, токар, водій, будівельник.

 

Вимоги:

  1. Гарні координаційні рухи.
  2. Точність, виваженість дій.
  3. Стійкість нервової системи.
  4. Витримка.
  5. Організованість.
  6. Врівноваженість.
  7. Акуратність.
  8. Висока виконавча дисципліна.
  9. Практичне мислення.
  10. Технічна фантазія, здатність подумки об’єднувати і роз’єднувати технічні об’єкти.

 

 

Людина – людина

 

Основний предмет праці – люди, групи, колективи.

 

Професії – педагог, лікар, бібліотекар, міліціонер, прокурор, адміністратор, екскурсовод, тренер, кореспондент, суддя.

 

Вимоги:

  1. Комунікабельність.
  2. Доброта.
  3. Акуратність.
  4. Привітність.
  5. Самовладання.
  6. Емоційна стійкість.
  7. Здатність розуміти людей, розбиратися у їхніх особливостях.
  8. Терплячість.
  9. Гарна пам’ять.

 

 

 

Людина – знакова система

Основний предмет праці – умовні знаки, цифри, коди, природні або штучні мови.

 

Професії – оператор ЕОМ, радист, телеграфіст, бухгалтер, економіст, конструктор, перекладач, історик, математик, філософ.

 

Вимоги:

  1. Стійкість уваги.
  2. Довгочасна пам’ять.
  3. Логічне, абстрактне мислення.
  4. Відтворююча уява.
  5. Емоційна стійкість.
  6. Посидючість, терплячість.
  7. Відповідальність.
  8. Організованість.
  9. Уміння абстрагуватися від реальних фізичних, хімічних, механічних властивостей предметів, позначених тими або іншими знаками.

Людина – художній образ

 

Основний предмет праці – умови побудови художнього образу.

 

Професії – маляр, реставратор, художник, архітектор, дизайнер, ювелір, фотограф, письменник, актор, хореограф, кінорежисер, кондитер.

 

Вимоги:

  1. Художній смак.
  2. Образне мислення.
  3. Спостережливість.
  4. Творча уява.
  5. Емоційність.
  6. Точність сприйняття кольору і відтінків.
  7. Працелюбність.
  8. Цілеспрямованість.

 

 

 

 

АЛГОРИТМ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ

ПАМЯТКА СТАРШОКЛАСНИКАМ

Зайти своє покликання – джерело щастя.

 

  1. Визначити кілька професій, які подобаються, до яких є потяг, існують принципові можливості успішного їх освоєння й працевлаштування.
  2. Шукати якнайбільше інформації про ці професії, знайомитися з людьми, які їх представляють.
  3. Вислухати думки батьків, учителів, друзів, проаналізувати їх.
  4. Скласти список суттєвих можливостей професії (наприклад, можливість спілкування з багатьма людьми, поїздки за кордон, висока платня тощо) і проаналізувати його відносно своєї мети, очікувань, мрій.
  5. Визначити фізичні та психологічні якості, необхідні для кожної з професій.
  6. Звернутися до психолога з проханням визначити (дослідити) інтереси, здібності, темперамент, особливості пам’яті, уяви тощо.
  7. Прислухатися до своїх відчуттів, інтуїції.
  8. „Приміряти” кожну з професій. Порівняти, зважити всі „плюси” і „мінуси”.
  9. Зробити вибір.

10.Упевнено йти до мети.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ОСНОВНІ ПОМИЛКИ У ВИБОРІ ПРОФЕСІЇ

  1. Поділ на „престижні” і „непрестижні”.
  2. Ототожнення навчального предмету з професією.
  3. Перенесення ставлення до людини на професію.
  4. Вибір під чиїмось впливом.
  5. Неправильне уявлення про характер праці в певній трудовій діяльності.
  6. Вибір під впливом певних обставин.
  7.                    Думки про легке життя.

 

Поради старшокласникам

 

  1. Обирай професію за своїми інтересами і здібностями.
  2. Якщо тобі потрібна допомога при виборі професії, зверніться до психолога.
  3. Дізнайтесь якомога більше про професію, яка тебе цікавить.
  4. Подумай, що тебе більше притягує в обраній професії: зміст діяльності чи умови роботи, престижність. Важливо, щоб цікавив зміст, інакше у будь-яких умовах ця робота буде неулюбленою.
  5. Оціни свої можливості для вступу і навчання.
  6. Серйозно підготуйся до свтупних іспитів.

Бажаємо тобі успіху!

 

 

doc
Додано
5 жовтня 2018
Переглядів
4258
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку