Заняття на основі тактильних відчуттів з елементами тренінгу "Відчуй ситуацію на дотик"

Про матеріал

Метою заняття є створення ситуації, за якої школярі здобудуть справжній досвід, спираючись на свої тактильні відчуття. Наживо зможуть відчути проблеми у спілкуванні та особистий дискомфорт за конфліктних ситуацій між однокласниками; сформулювати з власного досвіду тези, що стали б правилами при спілкуванні з однокласниками.

Перегляд файлу

 

 

ЗАНЯТТЯ ДЛЯ УЧНІВ 5-х КЛАСІВ НА ОСНОВІ ТАКТИЛЬНИХ ВІДЧУТТІВ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ НА ТЕМУ:

 

 

 

 

 

 

 

Мета: створити ситуацію, за якої школярі здобудуть справжній досвід, спираючись на свої тактильні відчуття; наживо відчути проблеми у спілкуванні та особистий дискомфорт за конфліктних ситуацій між однокласниками; сформулювати з власного досвіду тези, що стали б правилами при спілкуванні з однокласниками.

Вид: заняття основане на тактильних відчуттях з елементами тренінгу.

Завдання:

  •           працювати творчо, активно;
  •           продукувати нові ідеї;
  •           вдосконалювати свої особисті  якості.

Обладнання: канцтовари: папір, олівці, стікери, демонстраційний матеріал         

Хід заняття:

  1.                   Вправа «Знайомство».

Мета: знайомство, самопрезентація.

- Доброго дня! Я рада нашій з вами зустрічі. Для того, щоб краще познайомитися, я пропоную вам доповнити такі речення: «Мене звуть… я передаю тобі цей промінчик сонця, щоб ти був радісний…

  1.                   Повідомлення теми і мети заняття.

Тактильні відчуття . Відчуй ситуацію на дотик

3. Очікування «Долонькотерапія»

(Почувши тему, учні на розданих долоньках записують свої очікування від дивного за назвою заняття і приліплюють їх на символічне сонечко на дошці).

4..Інформаційне повідомлення

Відчуття - це пізнавальний психічний процес відображення в мозку окремих властивостей предметів і явищ оточуючого світу, які в даний момент діють на органи чуття людини.

 

5.  Вправа з серветкою.

(Отримані однакові серветки, учні виконують над нею однакові дії, запропоновані психологом).

Коментування: результати дій у кожного свій, хоч матеріал і дії були однакові. Чи можна стверджувати, що хтось виконав завдання з помилкою? Ні. Тоді чому результати різні? Бо ми різні, кожен з нас індивідуально сприймає інформацію, розуміє і діє. Саме тому нам цікаво разом. Кожен з нас – особистість.

6. Підготовка до тактильних вправ

1. Розповідь про тактильні відчуття в житті людини.

2. Суспільство. Класний колектив як маленька його модель.

3. Стосунки між членами колективу.

 За допомогою зору ми – бачимо;

 За допомогою слуху ми – чуємо.

 За допомогою нюху ми відчуваємо запах.

                   Отже :

Тактильні відчуття – це відчуття доторку і тиску. У взаємодії людини з навколишнім середовищем вони відіграють велику роль, оскільки сигналізують про присутність того чи іншого подразника, який стикається з поверхнею тіла.

Дотикові (тактильні) відчуття виникають внаслідок дії механічних подразників на поверхню шкіри. Вони належать до групи шкірних відчуттів.

7. Виконання тактильних вправ і виведення правил

    1. Стосунки представляємо у вигляді тонкої нитки теплого жовтого або золотавого кольору (тонкість символізує крихкість, а колір ціну і важливість взаємин).

   2. Нитка об’єднує учасників у коло, кожен обома руками тримає нитку, яка вільно звисає між учнями. Вона дає можливість рухатися.

Висновок: якщо стосунки ненапружені, кожен почуває себе комфортно, вільно, може рухатись невимушено.

   3. Якщо кожен член колективу поводить себе егоїстично, вимагаючи уваги лише до себе і прагнути лідерства, що станеться з ниткою – стосунками? Вона натягнеться. (діти роблять кроки назад, натягуючи нитку) Що відчувають наші долоньки? (нитка ріже, відчуття неприємні, болісні)

Висновок: такі стосунки створюють дискомфорт для кожного члена колективу.

 

 

4. Якщо продовжувати натягувати нитку-стосунки, що трапиться? Вона порветься. Чи можна прогнозувати місце пориву чи їх кількість? Ні (учасники натягують нитку, поки вона не розірветься).Якщо перенести ситуацію на стосунки, місце розрива – це конфлікт.

Висновок: конфлікт розділяє колектив на групи і позбавляє можливості повноцінно спілкуватись і контактувати.

5. Чи варто виправляти конфліктну ситуацію? Як це зробити на прикладі нашої нитки-стосунків? (зв’язати).

Чи можливо це зробити без бажання іншої сторони, якщо вона не подасть інший кінець нитки? Варто сидіти і чекати чи дати зрозуміти про бажання виправити ситуацію? Як це зробити? (протягнути руку, зробити крок назустріч)

Висновок: для залагодження конфлікту потрібне бажання обох сторін.

 

 

 

                     (Нитку зв’язують на місці розриву)

6. (Зв’язану нитку просовують по колу, проводячи по ній рукою).

Що ви відчули на дотик? ( вузлики від зв’язування)

Що ці вузлики можуть означати, якщо перенести їх на взаємини? (Неприємні спогади про вчинки, випадки)

Висновок: кожен вчинок особи залишається в памяті інших.

 

 

 

 

Якщо процедуру розриву і зв’язування повторити кілька разів, що станеться з ниткою-стосунками? (скоротиться і буде вся у вузлах). Учасники опиняться близько один до одного без можливості вільно пересуватися.

Висновок: конфлікти обмежують можливості колективу і не дають можливості вільно розвиватися кожній особистості.

8. Вправа «Водоспад»

Мета: розслаблення, відпочинок.

  • Сядьте зручніше і закрийте очі. Два-три рази глибоко вдихніть і видихніть. Починаємо гру: «Уяви собі, що ти стоїш біля водоспаду. Але це не звичайний водоспад. Замість води в ньому вниз падає м’яке біле світло. Тепер уяви себе під цим водоспадом  і відчуй, як це прекрасне біле світло пробігає по твоїй голові, тече по твоїх плечах, потилиці і допомагає їм стати м’якими і розслабленими. Біле світло стікає з твоєї спини, і ти помічаєш, як в спині зникає напруга, а світло тече по твоїх грудях, по животу. Це дозволяє тобі відчувати себе дуже розслаблено і приємно. Хай світло тече також по твоїх руках, по долонях, пальцях, спускається до твоїх ніг. Цей дивний водоспад із білого світла обтікає все твоє тіло. Ти відчуваєш себе абсолютно спокійно та безтурботно, розслабляєшся та наповнюєшся свіжими силами…»

Тепер подякуй цьому водоспаду світла за те, що він тебе так чудово розслабив… Трохи потягнися, випрямися і розплющ очі.

9. Вправа «Лялька-мотанка»

Мета: розвивати тактильні відчуття, увагу.

Обладнання :нитки, ножиці.

 10. Справдження очікувань (діти на розданих їм долоньках записують свої враження і чіпляють на символічне сонечко на дошці)

11. Підбиття підсумків (метод незакінчених речень)

- Я зможу…….   – Я зрозуміла…………….. – Я навчився…………….

12. Заключне слово психолога.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
9 жовтня 2018
Переглядів
2054
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку