Проголошення Незалежності України

Про матеріал
Мета: познайомити учнів з основними подіями, пов’язаними із проголошенням незалежності України, першими кроками розбудови держави, визначними діячами; формувати навички самостійної роботи з текстом підручника, роботи з історичними фактами; розвивати інтерес до вивчення історії своєї держави; виховувати почуття поваги до державних символів та власної держави. Обладнання: е-підручник, робочі зошити, презентація, ілюстрації. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Поняття та терміни: акт, декларація, Конституція, президент, референдум, Верховна рада. Основні дати: 24 серпня 1991р.- ухвалено Акт проголошення незалежності України; 1 грудня 1991р. – проведено референдум; Вересень 1996р. –запроваджено національну валюту гривню; 28 червня 1996р. ухвалено Конституцію України; Очікувані результати Після цього уроку учні зможуть:  установлювати хронологічну тривалість і послідовність зазначених подій та явищ, співвідносити подію, історичне явище і століття;  показувати на карті території незалежної України;  складати запитання щодо перебігу історичної події;  висловлювати особисте ставлення до історичних подій, явищ і діячів, що пропонують для вивчення.
Перегляд файлу

 

C:\WINDOWS\Temp\Rar$DI04.547\02.jpg 

 

 

 

 

Конспект уроку

з  предмету «Досліджуємо історію та суспільство»

для 5-го класу на тему:

«Проголошення незалежності України»

 

 

                                                                                        Підготувала

                                               учитель історії та правознавства

                                            Чернівецької гімназії №1 «Вектор»

                                               Ганна-Кароліна КОВАЛЬСЬКА

 

 

                                        2023

 

 

 

 

         Урок № _______                                                       Дата ____________

Мета: познайомити учнів з основними подіями, пов’язаними із проголошенням незалежності України, першими кроками розбудови держави, визначними діячами; формувати навички самостійної роботи з текстом підручника, роботи з історичними фактами; розвивати інтерес до вивчення історії своєї держави; виховувати почуття поваги до державних символів та власної держави.

Обладнання: е-підручник, робочі зошити, презентація, ілюстрації.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Поняття та терміни: акт,  декларація,  Конституція,  президент,  референдум, Верховна рада.

        Основні дати:

24 серпня 1991р.- ухвалено Акт проголошення незалежності України;

 1 грудня 1991р. – проведено референдум;

Вересень 1996р. –запроваджено національну валюту гривню;

28 червня 1996р. ухвалено Конституцію України;

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  •                установлювати хронологічну тривалість і послідовність  зазначених  подій  та  явищ,  співвідносити  подію, історичне  явище  і століття;
  •                показувати на  карті  території незалежної України;
  •                складати запитання щодо перебігу історичної події;
  •                висловлювати особисте ставлення до історичних подій, явищ і діячів, що пропонують для вивчення.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Привітання, перевірка присутніх. Емоційне налаштування . (СЛАЙД 1)

 

Хочу побажати вам гарного уроку,

Щоб було цікаво всім нам працювати,

Щоб хотіли дуже всі відповідати.

Щоб  допомагало вам вміння міркувати

І дванадцять балів легко заробляти

 ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань учнів

1.Виберіть з переліку слова, що стосуються Другої світової війни.   (СЛАЙД 2)

Військо Запорозьке; УНР; Гітлер; Українська повстанська армія; голодомор; окупація; Акт Злуки; Німеччина.

 

2. Розв’яжіть хронологічну задачку (слайд 3)

Визначте в якому році розпочалась 2 світова війна, якщо в 2019 році події виповнилось 80 років.

2019-80=1939

1 вересня 1939 року

 

3. Вправа «Третій зайвий» (слайд 4 ) 

  •                А. Гітлер, Й. Сталін, П. Скоропадський.
  •                війна, окупація, революція.
  •                партизани, окупанти,усуси.

 

Формуємо мовленнєву компетенцію (слайд 5)

Епіграф уроку

В своїй хаті своя правда і сила , і воля!

                                           Т. Шевченко

Бесіда:

1. Як ви розумієте слова Т. Шевченка? (метод « Мікрофон ») (слайд 6)

2. Що таке незалежність ? (політична самостійність, відсутність підлеглості, суверенітет.)

 

3. Які асоціації виникають у вас з назвою НЕЗАЛЕЖНІСТЬ?

(« Асоціативний кущ » ( запис на дошці ) (слайд 7)

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Формуємо мовленнєву компетенцію

Бесіда : Метод  «Мікрофон» (слайд 8)

1.Скажіть , будь ласка , які свята ви любите найбільше?

2.Яке свято відзначає весь український народ 24 серпня?

Учитель читає вірш. (слайд 9)

Святковий день – 24 серпня ,

Так хочеться усмішок і пісень!

Віднині Україна незалежна.

Запам’ ятайте , люди , світлий день!

Учитель. У різні часи українські землі входили (Слайд карта україни і і кордони 10) до складу Литви, Польщі, Австрії, Румунії,  Росії та інших держав. Не одне століття український народ звитяжно боровся за право  жити у вільній, незалежній Україні. Тому що, як писав Великий Кобзар, лише «в своїй  хаті своя правда і сила, і воля!». Сторіччя боротьби за право жити у своїй  незалежній Українській державі не минули марно. Наприкінці ХХ ст. Україна здобула  омріяну незалежність.

 IV.Повідомлення теми , мети і завдань уроку  (слайд 11)

 

 V. Засвоєння нових знань і формування нових навичок

Формуємо інформаційну компетенцію (відкрити відео)

Робота з відео матеріалом

« Проголошення незалежності » ( 20 кроків до мрії , крок 18 , 5 хв. )

https://www.youtube.com/watch?v=1bV7pfs2EUA

Бесіда: слайд 12

1.Що відбулося 19 серпня 1991 р.? початок державного перевороту в СРСР

2. Коли і за яких обставин проголошено незалежність України? самопроголошений «Державний комітет з надзвичайного стану» зробив спробу усунути від влади президента Михайла Горбачова.

 

3. Що відбулося 1 грудня 1991 р. ? відбувся Всеукраїнський референдум щодо незалежності України. Громадяни в усіх 27 регіонах держави (24 областях, Автономній республіці Крим, містах Києві та Севастополі) підтримали Акт проголошення незалежності.

Розповідь учителя.

24 серпня 1991 р.  (слайд 13) вона офіційно отримала свою традиційно вживану назву — Україна. 4 вересня 1991 р. над куполом будинку Верховної Ради замайорів національний синьо-жовтий український прапор, а 28 січня 1992 р. він отри­мав статус державного. 15 січня 1992 р. державним гімном України стала музика композитора М. Вербицького на слова П. Чубинського «Ще не вмерла України…».

19 лютого 1992 р. Верховна Рада затвердила тризуб як малий герб України. Національна символіка перетворилася на державну.

У вересні 1996р. в обіг запроваджено власну національну валюту –гривню.

28 червня 1996 року (слайд 14) Верховна Рада України ухвалила Конституцію України. Це стало важливою віхою українського державотворення. Конституцiя становить ядро нацiональної правової системи.

Формуємо інформаційну компетенцію

Словникова робота (слайд 15)

Конституція — основний закон держави, який визначає права й обов’язки держави та громадян.

  •                Робота з історичним документом (слайд 16)

 

Формуємо хронологічну компетенцію (слайд 17)

Першим Президентом незалежної України став Леонід Кравчук. Його наступниками були: Леонід Кучма, Віктор Ющенко, Віктор Янукович, Петро Порошенко. З 20 травня 2019 р. Президентом України став Володимир Зеленський.

Робота в парах. (слайд 18)

  •                 Складіть 2-3 питання до сьогоднішньої теми, які будуть починатися словами Що? Хто? Де? Коли? Як? Чому?
  •                  

Формуємо здоров’язбережувальну компетенцію

РУХАНКА (відкрити відео)

 

 

 

 

 

VI. Закріплення нових знань і умінь учнів

Діяльність учителя

Формуємо мовленнєву компетенцію

Інтерактивна вправа «Доповни речення» (слайд 19)

Тема: «Я бажаю тобі, Україно моя…»

Подумайте, що б ви побажали своїй державі у такий непростий час, запишіть свої побажання на аркушах, прикріпіть на дошці та озвучте.

Формуємо просторову компетенцію

Робота з історичною картою. (слайд 20)

  •                 На які адміністративно-територіальні одиниці поділено Україну?
  •                 Які з них мають найбільшу територію?
  •                 Якими областями протікає Дніпро?
  •                 З якими державами межує Україна?

Формуємо хронологічну компетенцію

Хронологічна задача.  

  •                 Накресліть лінію часу, позначте потрібні дати та розв’яжіть хронологічну задачу. (слайд 21)

Скільки років минуло між прийняттям Акта проголошення незалежності України та ухваленням Конституції України? Яку річницю незалежності України святкуватимемо цього року?

 

     1991               1996                                       2019

Описание: E:\Работа\Підготовка до уроків історії\5 клас\Проголошення незалежності України, ухвалення Конституції України, Революція Гідності\Рисунок3.png

  1.               1996 – 1991 = 5 років               2) 2023 – 1991 = 31 років

 

Вчитель: (слайд 22) Звичайно, що ми згадали тільки деякі важливі події з життя молодої Української держави. Але сьогодні з гордістю можемо сказати: так, є незалежна Українська держава зі своєю землею, своїм народом, своїми символами, своєю рідною мовою, традиціями і культурою.

Зараз нашій країні як ніколи потрібно бути єдиною та згуртованою. На цілісність нашої держави посягнули  вороги і багато наших земляків на сьогодні мобілізовано до лав українського війська. Вони з честю воюють на сході з терористами та російським сепаратистами, відвойовують та захищають кордони нашої держави.

Українська земля пройшла війни та мир, поразки та перемоги, пишалася вірними синами та доньками, чарувала світ своїми запашними паляницями та мелодійними піснями. Вона була і залишається вірною матір’ю українців, які свято шанують і люблять її.

Тільки людина з добрим і чуйним серцем, роботяща і вольова може бути справжнім патріотом і громадянином своєї держави, по-справжньому любити і захищати, відстоювати її інтереси і приносити велику користь. Що більше буде зроблено для цього сьогодні, то краще житимемо завтра, і будемо гідними називати себе українцями.

VII. Підсумки уроку

Оцінювання – Самооцінювання учнів (слайд 23)

 

 

 

 

 

 

 

Заключне слово вчителя. Ви – майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову.

Ми Єдина країна! Незважаючи на усі негаразди, що відбуваються зараз, всі ми прагнемо одного – миру, спокою, міцної та квітучої держави та чистого неба над головою.

 VIII. Домашнє завдання

  1.                             Прочитати §19 (слайд 24)
  •                   Створити малюнок на тему «Україна незалежна»

Дякую за активну роботу на уроці! (виставлення оцінок)

docx
Додано
16 березня 2023
Переглядів
366
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку