Програма "Адаптована програма з фізичної культури для 3 класу"

Про матеріал
Це є адаптована програма для 3 класу, яка містить програму, очікувані результати, зміст навчання та спрямованість корекційно-розвиткової роботи. це програма для тих в кого інклюзивний клас.
Перегляд файлу

Степанівська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Погоджено  Затверджено

Заступник директора Директор _________________ ЗОШ

з навчально-виховної роботи І-ІІІ ступенів

______________ ЗОШ І-ІІІ ступенів

_____________ ______________

«____»_______________2021р. «____»___________________2021р.

 

 

 АДАПТОВАНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

з предмету «Фізична культура» інваріативної складової робочого навчального плану

для учениці 3-Б класу на 2021/2022 навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 Розроблено на основі:

                                                                                                                                       Типова освітня програма для закладів загальної

                                                                                                                                       середньої освіти під керівництвом О.Я. Савченко

                                                                                                                                                                              від 08 жовтня 2019 року

 

ФІЗКУЛЬТУРНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ

ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА

 

Пояснювальна записка

Метою навчання фізичної культури є всебічний фізичний розвиток особистості учня засобами фізкультурної та ігрової діяльності, формування в молодших школярів ключових фізкультурних компетентностей, ціннісного ставлення до фізичної культури, спорту, фізкультурно-оздоровчих занять та виховання фізично загартованих і патріотично налаштованих громадян України.

Досягнення поставленої мети передбачає виконання таких завдань:

– виховання в молодших школярів розуміння значущості занять фізичними вправами, спортивними іграми як важливого засобу зміцнення здоров’я, отримання задоволення, гартування тіла та характеру, самовираження, соціальної взаємодії у процесі фізкультурно-оздоровчої діяльності;

– формування в учнів здатності володіння різними способами рухової діяльності, виконання фізичних вправ; уміння грати в рухливі та спортивні ігри за спрощеними правилами;

– розвиток в молодших школярів здатності встановлювати причинно-наслідкові зв’язки позитивних та негативних чинників щодо стану свого здоров’я та фізичного розвитку;

  •       використовувати різні способи пошуку корисної інформації у довідникових джерелах, у тому числі за допомогою інформаційно-комунікативних технологій і критичного мислення;

– формування в учнів здатності творчо застосовувати набутий досвід з фізичної культури, використовувати сили природи для зміцнення здоров’я та фізичного вдосконалення;

– розвиток в молодших школярів здатності використовувати навички самоконтролю і самооцінювання свого фізичного стану, дотримуватися санітарно-гігієнічних правил та безпечної поведінки в процесі фізкультурно-оздоровчої діяльності;

– розвиток в учнів здатності спілкуватися і взаємодіяти з дорослими й однолітками, співпрацювати та досягати спільних командних цілей у процесі спортивно-ігрової діяльності, використовувати термінологічний апарат з фізичної культури рідною мовою під час фізкультурно-оздоровчої діяльності;

– виховання в молодших школярів емоційно-ціннісного ставлення до занять фізичною культурою та спортом, здатності добирати фізичні вправи для розвитку фізичних якостей з урахуванням індивідуальних можливостей, бажання керуватися правилами безпечної і чесної гри, уміння боротися, вигравати і програвати; формування зацікавленості досягненнями українських спортсменів на Олімпійських іграх та інших спортивних змаганнях.

Зазначена мета і завдання реалізуються за такими змістовими лініями: «Рухова діяльність», «Ігрова та змагальна діяльність».

Змістова лінія «Рухова діяльність» передбачає формування в молодших школярів уявлення про фізичну культуру як сукупність різноманітних фізичних вправ, способів рухової та ігрової діяльності, спрямованих на фізичний розвиток,  зміцнення здоров’я та формування в молодших школярів умінь і навичок володіння різними способами рухової діяльності; здатності виконання вправ основної гімнастики, організуючих вправ, елементів акробатики, вправ корегувальної спрямованості та тих, що пов’язані з незвичним положенням тіла у просторі, ходьбою, бігом, танцювальними кроками, лазінням і перелізанням, стрибками; навичок володіння м’ячем; розвиток фізичних якостей; формування правильної постави й профілактику плоскостопості.

Змістова лінія «Ігрова та змагальна діяльність» передбачає виховання в молодших школярів ініціативності, активності та відповідальності у процесі рухливих і спортивних ігор за спрощеними правилами; забезпечення усвідомлення важливості співпраці під час ігрових ситуацій; формування уміння боротися, здобувати чесну перемогу та з гідністю сприймати поразку, контролювати свої емоції, організовувати свій час і мобілізувати ресурси, оцінювати власні можливості в процесі ігрової та змагальної діяльності, виконувати різні ролі в ігрових ситуаціях, відповідати за власні рішення користуватися власними перевагами і визнавати недоліки в тактичних діях у різних видах спорту, планувати та реалізувати спортивні проекти (турніри, змагання тощо); формування в молодших школярів умінь і навичок виконання естафет.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 клас

 

Очікувані результати навчання

здобувачів освіти

Зміст навчання

 

Спрямованість корекційно-розвиткової роботи та очікувані результати

Рухова діяльність

має уявлення про історію виникнення Олімпійських ігор;

називає олімпійське гасло та символ Олімпійських ігор;

пояснює вплив позитивних та негативних чинників на стан здоров'я учнів;

 

добирає спортивний інвентар відповідно виду спорту;

 

контролює свій фізичний стан за частотою серцевих скорочень,  диханням та самопочуттям перед фізичними навантаженнями в процесі та після занять;

 

виконує організовуючі вправи команди на

перешикування з однієї шеренги уступами за розрахунком 9, 6, 3, на місці;

 

виконує загальнорозвивальні вправи з предметами (малі м’ячі, скакалки)  та без предметів;

 

розрізняє та виконує присідання, виси,  упори: присідання, нахили тулуба у сіді з різними положеннями ніг; перехід із сіду на правому стегні у сід на лівому стегні; виси  та упори – згинання і розгинання рук в упорі на стегнах, в упорі лежачи; перехід із упору присівши в упор стоячи, із упору лежачи в упор лежачи боком і навпаки; упор на перекладині;

виконує елементи акробатики: перекид назад в упор стоячи на колінах, в упор присівши; два перекиди вперед; “міст” із положення лежачи;

володіє навичками пересувань: ходьба по гімнастичній лаві з високим підніманням стегна, біг до 30 м, рівномірний біг  почергово з ходьбою до 1200 м; рівномірний біг до 900 м;

пересування танцювальними кроками: ритмічне поєднання рухів і кроків, підскоків; танцювальні імпровізаційні вправи босоніж;

лазіння по похилій гімнастичній лаві (кут нахилу 45 градусів) однойменним та різнойменними способами; лазіння по гімнастичній стінці різнойменними та однойменним способом (вгору,  вниз, по діагоналі, праворуч, ліворуч); лазіння по канату, закріпленому над похилою гімнастичною лавою (лежачи на спині на похилій лаві);

володіє навичками метання м’яча у вертикальну ціль (мішень 1х1 м) на висоті 3 м з відстані 3 – 4 м на дальність відскоку; метання м’яча з різних вихідних положень;

виконує вправи з великим м’ячем: елементами баскетболу – тримання баскетбольного м’яча; передачі м’яча двома руками від грудей на місці; ловіння м’яча; передачі м’яча двома руками від грудей у ціль і ловіння його після відскоку від підлоги; ведення м’яча на місці та під час ходьби правою та лівою рукою; елементи футболу – удари м’яча внутрішньою та середньою частиною підйому по нерухомому м’ячу у вертикальну ціль (смуга шириною 1,5 м, довжиною 8-10 м) та горизонтальну ціль (смуга шириною 1,5 м, довжиною 8-10 м), ведення м’яча вивченими способами між стійками і їх обведенням; жонглювання м’ячем (хлопці), повітряною кулькою (дівчата);

застосовує вивчені прийоми в іграх з міні-баскетболу та міні-футболу;

виконує стрибки: зі скакалкою на одній, двох ногах;

стрибки у висоту з прямого розбігу (через гумову мотузку) способом “зігнувши ноги”; стрибки у довжину з місця, з розбігу 5-7 кроків способом “зігнувши ноги”; стрибки “у кроці”;

 

виконує фізичні вправи для розвитку фізичних якостей: сили у висі піднімання зігнутих і прямих ніг до кута 90 градусів; у положенні лежачи на спині піднімання прямих ніг до кута 90 градусів; у положенні лежачи на спині згинання і розгинання рук, утримуючи обтяження до 1 кг; підтягування у висі лежачи на низькій перекладині;

швидкості біг за м’ячем, обручем, що котиться; прискорення до 10 м; підкидання і ловіння малого м’яча почергово правою і лівою рукою;

витривалості рівномірний біг у повільному темпі до 6 хв. (з можливим переходом на ходьбу, враховуючи індивідуальні особливості учня); 

гнучкості рухи руками, ногами і тулубом з поступовим збільшенням амплітуди рухів; вправи біля гімнастичної стінки: пружинясті нахили тулуба, махи ногами у різних площинах; вправи на розтягування; викрути рук вперед і назад, тримаючи гімнастичну палицю або скакалку;

координації пересування по обмеженій і підвищеній опорі з подоланням перешкод; вправи зі зміною положення тіла у просторі; “човниковий “ біг 4 х 9 м;

Історія виникнення Олімпійських ігор.

Символи, ритуали і церемонії Олімпійських ігор.

Вплив позитивних та негативних чинників на стан здоров'я учнів.

Спортивний інвентар для різних видів спорту.

 

Оцінка фізичного стану за частотою серцевих скорочень,  диханням та самопочуттям в процесі занять фізичною культурою.

Культура рухів з елементами гімнастики: організовуючі вправи.

 

Загальнорозвивальні вправи з предметами (малі м’ячі, скакалки)   та без предметів.

 

Фізичні вправи: присідання, нахили, виси  та упори.

 

 

 

 

 

 

 

Елементи акробатики.

 

 

Вправи для оволодіння навичками пересувань (ходьба, біг).

 

Пересування танцювальними кроками.

 

За допомогою вчителя:

Слухає текст.

Обговорює з вчителем зміст почутого.

Висловлює (за допомогою вчителя) власні міркування, розповідає, який знає спортивний інвентар, та що знає про Олімпійські ігри.

 

 

Знає, як вимірюється частота серцевих скорочень. Слідкує за диханням та самопочуттям.

 

 

 

Розвивати уміння, самостійно виконувати фізичні вправи.

 

Формування навичок самостійного збереження правильної постави при присіді, нахилів, висів та упорів.

 

 

 

Збереження положення правильної постави.

 

 

 

Подолання недоліків скутості рухів, невпевненості.

Лазіння різними способами по гімнастичній лаві, гімнастичній стінці.

 

 

 

Лазіння по канату.

 

 

Вправи для формування навичок володіння  малим м’ячем.

 

 

Вправи для формування навичок володіння  великим м’ячем (елементи баскетболу).

 

Елементи футболу.

 

 

 

 

 

 

 

Гра в міні-баскетбол та міні-футбол.

Вправи для оволодіння навичками стрибків.

Стрибки у висоту з прямого розбігу “зігнувши ноги”.

Стрибки у довжину з місця і розбігу.

 

 

Фізичні вправи для розвитку сили.

 

 

 

 

 

Фізичні вправи для розвитку швидкості.

 

 

Фізичні вправи для розвитку витривалості.

 

 

Фізичні вправи для розвитку гнучкості.

 

 

 

 

 

Фізичні вправи для розвитку координації.

Досягнення відповідного віковим особливостям рівня розвитку рухових якостей (швидкості, спритності, гнучкості, витривалості, рівноваги); корекція здоров’я і фізичного розвитку шляхом застосування спеціальних засобів і методів, які сприяють підвищенню функціональних можливостей, що зміцнюють опорноруховий апарат, серцево-судинну і дихальну системи, які, у свою чергу, сприяють розвитку і відновленню дихальних м’язів.

 

 

 

 

Збереження рівноваги, удосконалення точності удару по мячу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Збереження рівноваги, орієнтування у просторі, удосконалення точності рухів, сприяння розвитку рухової реакції на сигнал, вмінню виконувати складні координаційні рухи. Формування навичок самоконтролю при виконанні рухових завдань.

Досягнення відповідного віковим особливостям рівня розвитку рухових якостей (швидкості, спритності, гнучкості, витривалості, рівноваги)

 

 

 

 

 

 

 

Вміння виконувати складні координаційні рухи.

добирає та виконує фізичні вправи для формування правильної постави і профілактики плоскостопості: вправи для м’язів шиї, плечового пояса, верхніх кінцівок,

спини, живота, тулуба та нижніх кінцівок;

загальнорозвивальні вправи в русі: ходьба, біг, стрибки, випади, повороти тулуба під час бігу, вправи на координацію, викрути тулуба;

загальнорозвивальні вправи з предметами:

з гімнастичними палицями, м’ячами, зі скакалками, обручами, мішечками піску на голові під час ходьби;

вправи для попередження плоскостопості: ходьба, біг на носках, ходьба перекатами з п’яти на носок, “гусінь”, “ведмідь клишоногий”, стрибки;

 

 

Фізичні вправи для формування постави і профілактики

плоскостопості.

 

Загальнорозвивальні вправи в русі.

Вправи на координацію.

Загальнорозвивальні вправи з предметами.

 

 

Вправи для попередження плоскостопості.

 

 

 

 

 

 

 

 

Корекція плоскостопості, подолання недоліків скутості рухів, малорухливості, невпевненості.

Ігрова та змагальна діяльність

бере участь у рухливих, спортивних іграх та естафетах,   ефективно взаємодіє з однолітками для досягнення спільних командних цілей.

 дотримується правил безпечної поведінки для себе та однокласників у процесі рухової, ігрової та змагальної діяльності.

Рухливі ігри.

Техніка і тактика спортивних ігор (баскетбол, футбол).

Правила безпечної поведінки в процесі рухової, ігрової та змагальної діяльності.

Знає, правила рухливих ігор, спортивних ігор та естафет. Правила поведінки під час ігор.

 

docx
Пов’язані теми
Фізична культура, Планування
Інкл
Додано
17 листопада 2021
Переглядів
3698
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку