Програма гуртка декоративно-ужиткового напрямку «Фантазія»

Про матеріал
Програма гуртка «Фантазія» для вихованців позашкільних навчальних закладів має на меті допомогти керівникам гуртків в організації гурткової роботи естетичного циклу з дітьми молодшого шкільного віку. Програма передбачає поглиблення знань дітей з народознавства, природознавства, образотворчого мистецтва, трудового навчання та розвиток духовної культури особистості, естетичного смаку, фантазії. На заняттях гуртка діти виконують творчі роботи, працюють над проектами, опановують технології роботи з папером, текстилем, покидьковим матеріалом.
Перегляд файлу

Програма гуртка

декоративно-ужиткового напрямку

«Фантазія»

 

Програма гуртка «Фантазія» для вихованців позашкільних навчальних закладів має на меті допомогти керівникам гуртків в організації гурткової роботи естетичного циклу з дітьми молодшого шкільного віку. Програма передбачає поглиблення знань дітей з народознавства, природознавства, образотворчого мистецтва, трудового навчання та розвиток духовної культури особистості, естетичного смаку, фантазії. На заняттях гуртка діти виконують творчі роботи, працюють над проектами, опановують технології роботи з папером, текстилем, покидьковим матеріалом.

 

 

Пояснювальна записка

Нові життєві умови, в яких знаходиться сучасне навчання, висувають свої вимоги: бути ініціативним, самостійним, знаходити авторські оригінальні рішення, орієнтуватися на найкращі кінцеві результати.

Школа сьогодення повинна не лише озброювати учнів знаннями, уміннями, навичками, а й розвивати активну пізнавальну діяльність, формувати творчу всебічно розвинену особистість.

Програма гуртка «Фантазія» передбачає поглиблення знань дітей з народознавства, природознавства, образотворчого мистецтва, трудового навчання. Сприяє розвитку духовної культури особистості, естетичного смаку, фантазії, креативності.

Програма гуртка «Фантазія» зорієнтована на ознайомлення дітей з різними видами рукоділля.

Робота гуртка ґрунтуються на принципах: доступності, поступового розширення й ускладнення матеріалу, єдності виховання та навчання.

На заняттях використовуються різноманітні методи навчання: словесні, наочні, практичні. Навчальний процес проходить в ігровій формі, в формі конкурсу, змагання або у вигляді майстер-класу.

Метою створення програми гуртка є формування компетентностей особистості у процесі поглибленого вивчення декоративно-прикладного мистецтва, розвиток творчої активності школяра під час конструктивно-художньої діяльності.

Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:

пізнавальної – забезпечує ознайомлення з поняттями та знаннями, що стосуються декоративно-прикладного мистецтва як одного із видів образотворчого мистецтва;

практичної – сприяє оволодінню навичками створення художнього образу;

творчої – забезпечує формування творчих здібностей вихованців у процесі оволодіння декоративно-прикладним мистецтвом, розвиток естетичних почуттів, та смаків;

соціальної – сприяє вихованню дбайливого ставлення до надбань світової та вітчизняної культури, духовних та матеріальних цінностей рідного краю, народних традицій; самореалізації особистості в соціумі; професійному самовизначенню.

Завдання авторської програми:

  • знайомити учнів із основами декоративно-прикладного мистецтва, технічної творчості, дизайну, проектної діяльності;
  • розширювати художній кругозір;
  • поглиблювати інтереси школярів;
  • задовольнити потреби гуртківців у творчій самореалізації;
  • формувати знання з основ композиції, естетичні та художні смаки;
  • формувати вміння та навички роботи з різними матеріалами та інструментами, прийоми виготовлення виробів;
  • формувати дружні взаємовідносини дітей на основі спільної проектної діяльності;
  • розвивати образне мислення, увагу, фантазію, творчі здібності;
  • виховувати економічне відношення до використовуваних матеріалів;
  • виховувати повагу до витоків народної творчості, до культури українського народу;
  • допомогти гуртківцям отримати задоволення від процесу конструктивно-художньої діяльності.

№п/п

Зміст

Дата

1

1. Зміст та завдання гуртка «Фантазія».Правила  техніки безпеки.

 

 

2

2.Поняття про декоративно – прикладне мистецтво. Традиції українського народу.

 

 

3

Початкове уявлення про фітодизайн.

 

 

4

Способи заготовки та зберігання природних матеріалів.

 

 

5

 Основні матеріали та інструменти. Бесіда «Природа – наш дім». Екскурсія в парк відпочинку.

 

6

 Подорож до країни Падолисту. Поняття про композицію.

 

 

7

площинні аплікації з висушених квітів та листя.

 

 

8

панно з насіння та кісточок, рамочки для оформлення.

 

 

9.

Квіткове розмаїття. Ікебана.

 

 

10

Складання та аранжування букетів.

 

11

У коморі Лісовичка. Сувеніри.

 

12

Об’ємні вироби з шишок, жолудів, горішків, гілок, корчів.

 

13

Пухнасті фантазії.

 

14

Композиції з пуху та пір’я.

 

15

Бесіда «Хто заховався у пластиліні».

 

16

В гостях у народних майстрів.

 

17

Виготовлення панно способом розмазування пластиліну на склі.

 

18

Виготовлення панно способом «пластилінові кульки».

 

19

Змішані техніки.

 

20

Виготовлення улюбленої іграшки.

 

21

Народні промисли.

 

22

Гончарне мистецтво.

 

23

Ознайомлення з кращими зразками гончарного мистецтва.

 

24

Виготовлення посуду.

 

25

Розфарбовування виробів.

 

26

Країна Паперонія. Історія винаходу паперу.

 

27

В гостях у народних майстрів.

 

28

Екскурсія до бібліотеки.

 

29

Виготовлення аплікації з паперу. Чарівні квіти.

 

30

Плоскі та об’ємні аплікації з паперу.

 

31

Вітальні листівки.

 

32

Геометричні аплікації.

 

33

Об’ємні панно.

 

34

Сюжетні аплікації.

 

35

Проект «Святкові фантазії».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На кінець навчального року учні повинні знати:

- назви матеріалів та інструментів, приладдя, з яким працювали, способи роботи з ними;

- технічні властивості природних, пластичних матеріалів ;

- історію народної іграшки, винаходу паперу, виникнення орігамі ;

- традиції українського народу, народні промисли, народних майстрів;

- поняття про композицію, колірне коло;

- технології виготовлення аплікації, обємної іграшки;

- послідовність та прийоми роботи під час виконання творчого завдання;

- мати поняття про екологічну небезпеку.

На кінець навчального року учні повинні вміти:

- повноцінно використовувати площину зображення;

- читати та виконувати роботи за ескізами;

- робити розмітку розгорток виробів;

- мати елементарне уявлення про оздоблення.

 

 

 

 

docx
Додано
9 травня 2019
Переглядів
2391
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку