Програма гуртка
декоративно-ужиткового напрямку
«Фантазія»
Програма гуртка «Фантазія» для вихованців позашкільних навчальних закладів має на меті допомогти керівникам гуртків в організації гурткової роботи естетичного циклу з дітьми молодшого шкільного віку. Програма передбачає поглиблення знань дітей з народознавства, природознавства, образотворчого мистецтва, трудового навчання та розвиток духовної культури особистості, естетичного смаку, фантазії. На заняттях гуртка діти виконують творчі роботи, працюють над проектами, опановують технології роботи з папером, текстилем, покидьковим матеріалом.
Пояснювальна записка
Нові життєві умови, в яких знаходиться сучасне навчання, висувають свої вимоги: бути ініціативним, самостійним, знаходити авторські оригінальні рішення, орієнтуватися на найкращі кінцеві результати.
Школа сьогодення повинна не лише озброювати учнів знаннями, уміннями, навичками, а й розвивати активну пізнавальну діяльність, формувати творчу всебічно розвинену особистість.
Програма гуртка «Фантазія» передбачає поглиблення знань дітей з народознавства, природознавства, образотворчого мистецтва, трудового навчання. Сприяє розвитку духовної культури особистості, естетичного смаку, фантазії, креативності.
Програма гуртка «Фантазія» зорієнтована на ознайомлення дітей з різними видами рукоділля.
Робота гуртка ґрунтуються на принципах: доступності, поступового розширення й ускладнення матеріалу, єдності виховання та навчання.
На заняттях використовуються різноманітні методи навчання: словесні, наочні, практичні. Навчальний процес проходить в ігровій формі, в формі конкурсу, змагання або у вигляді майстер-класу.
Метою створення програми гуртка є формування компетентностей особистості у процесі поглибленого вивчення декоративно-прикладного мистецтва, розвиток творчої активності школяра під час конструктивно-художньої діяльності.
Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:
пізнавальної – забезпечує ознайомлення з поняттями та знаннями, що стосуються декоративно-прикладного мистецтва як одного із видів образотворчого мистецтва;
практичної – сприяє оволодінню навичками створення художнього образу;
творчої – забезпечує формування творчих здібностей вихованців у процесі оволодіння декоративно-прикладним мистецтвом, розвиток естетичних почуттів, та смаків;
соціальної – сприяє вихованню дбайливого ставлення до надбань світової та вітчизняної культури, духовних та матеріальних цінностей рідного краю, народних традицій; самореалізації особистості в соціумі; професійному самовизначенню.
Завдання авторської програми:
№п/п |
Зміст |
Дата |
1 |
1. Зміст та завдання гуртка «Фантазія».Правила техніки безпеки.
|
|
2 |
2.Поняття про декоративно – прикладне мистецтво. Традиції українського народу.
|
|
3 |
Початкове уявлення про фітодизайн.
|
|
4 |
Способи заготовки та зберігання природних матеріалів.
|
|
5 |
Основні матеріали та інструменти. Бесіда «Природа – наш дім». Екскурсія в парк відпочинку. |
|
6 |
Подорож до країни Падолисту. Поняття про композицію.
|
|
7 |
площинні аплікації з висушених квітів та листя.
|
|
8 |
панно з насіння та кісточок, рамочки для оформлення.
|
|
9. |
Квіткове розмаїття. Ікебана.
|
|
10 |
Складання та аранжування букетів. |
|
11 |
У коморі Лісовичка. Сувеніри. |
|
12 |
Об’ємні вироби з шишок, жолудів, горішків, гілок, корчів. |
|
13 |
Пухнасті фантазії. |
|
14 |
Композиції з пуху та пір’я. |
|
15 |
Бесіда «Хто заховався у пластиліні». |
|
16 |
В гостях у народних майстрів. |
|
17 |
Виготовлення панно способом розмазування пластиліну на склі. |
|
18 |
Виготовлення панно способом «пластилінові кульки». |
|
19 |
Змішані техніки. |
|
20 |
Виготовлення улюбленої іграшки. |
|
21 |
Народні промисли. |
|
22 |
Гончарне мистецтво. |
|
23 |
Ознайомлення з кращими зразками гончарного мистецтва. |
|
24 |
Виготовлення посуду. |
|
25 |
Розфарбовування виробів. |
|
26 |
Країна Паперонія. Історія винаходу паперу. |
|
27 |
В гостях у народних майстрів. |
|
28 |
Екскурсія до бібліотеки. |
|
29 |
Виготовлення аплікації з паперу. Чарівні квіти. |
|
30 |
Плоскі та об’ємні аплікації з паперу. |
|
31 |
Вітальні листівки. |
|
32 |
Геометричні аплікації. |
|
33 |
Об’ємні панно. |
|
34 |
Сюжетні аплікації. |
|
35 |
Проект «Святкові фантазії». |
|
На кінець навчального року учні повинні знати:
- назви матеріалів та інструментів, приладдя, з яким працювали, способи роботи з ними;
- технічні властивості природних, пластичних матеріалів ;
- історію народної іграшки, винаходу паперу, виникнення орігамі ;
- традиції українського народу, народні промисли, народних майстрів;
- поняття про композицію, колірне коло;
- технології виготовлення аплікації, об’ємної іграшки;
- послідовність та прийоми роботи під час виконання творчого завдання;
- мати поняття про екологічну небезпеку.
На кінець навчального року учні повинні вміти:
- повноцінно використовувати площину зображення;
- читати та виконувати роботи за ескізами;
- робити розмітку розгорток виробів;
- мати елементарне уявлення про оздоблення.