Керівник гуртка:Бровко В.С.
Пояснювальна записка
У ХХІ столітті в українському суспільстві зросла потреба у спілкуванні та співробітництві з іншими народами,представниками інших країн. Знання іноземної мови стало необхідністю. Освітні заклади України перейшли на нові навчальні програми, які передбачають вивчення іноземної мови з першого класу. Залучення дітей дошкільного віку та молодших школярів до вивчення іноземної мови набуло поширення і закріплено в державних документах про освіту. У дитячих садках і позашкільних закладах створюються гуртки з вивчення іноземної мови,призначення яких _ розвивати творчі здібності дітей,надавати їм можливість удосконалювати мовні та мовленнєві здібності в напрямі оволодіння іноземною мовою.
Мета програми:
Практичне опанування дітьми мовних і мовленнєвих умінь на рівні, достатньому для спілкування англійською мовою,створення певної бази для вільного володіння англійською мовою в подальшому.
Основні завдання:
забезпечити гармонійний та різнобічний розвиток кожної людини;
створити належні умови для реалізації дошкільником свого природного потенціалу,враховуючи вікові та індивідуальні особливості кожної дитини;
дотримуватися хронологічності у навчально-виховній роботі;
забезпечити наступність між дошкільною та початковою загальноосвітньою підготовкою.
Вимоги до реалізації програми:
дотримання принципу єдності,виховання та розвитку дитини;
використання сучасних виховних та навчальних технологій;
надати переваги загальному розвитку дитини, а неконкретним знанням,
умінням та навичкам;
турбота про здоров’я дитини та психологічний комфорт.
Навчання англійської мови має розвивати:
ціннісне ставлення кожної дитини до світу природи, культури, людей, самої себе;
пам’ять, увагу,творчу активність;
сенсорні здібності, образні форми пізнання світу;
координацію рухів, загальну та тонку моторику;
почуття, емпатію;
потребу в реалізації власних, творчих здібностей;
природне прагнення дошкільника пізнавати світ та навчатися;
Виховувати:
уміння долати труднощі та досягати успіхів у власній діяльності;
почуття самовпевненості, віри в свої можливості;
прихильність; доброзичливе ставлення до людей, своєї родини, друзів та живої природи;
інтерес та любов до світової культури.
У навчанні дошкільнят іноземної мови слід враховувати психофізичні особливості дітей 5-7 років:
конкретне або образне мислення ;
образне сприймання;
нестійкість, мимовільність уваги;
схильність дітей до копіювання та імітації;
підвищену емоційність сприйняття;
тривалість одного заняття для дітей 5 років 25-30 хвилин, 6-9 років 40 хвилин.
Програма передбачає навчання англійської мови за такими видами мовної та мовленнєвої діяльності: фонетика, лексика, граматика, аудіювання, розвиток діалогічного та монологічного мовлення.
План роботи:
Прогнозованний результат
Основні вимоги до знань і вмінь учнів
В процесі навчання діти ознайомляться:
- з культурою.традиціями.святами англомовних країн;
- столицями та символікою цих країн;
- батьківщиною англійської мови-Великобританією,її символікою та столицею-Лондоном;
- англійськими традиціями,святами.казками,народними піснями,прислів ями та приказками;
Діти навчаться:
- виконувати вправи на розвиток дихання та вимови англійських звуків;
- розрізняти мовлення іноземною та рідною мовами;
- вимовляти звуки англійської мови;
- володіти ритмікою та мелодикою англійської мови,використовувати інтонацію розповідних,питальних,заперечних і спонукальних речень;
- вітати одне одного,прощатися;
- рахувати в межах 12-100;
- розуміти на слух мовлення викладача,інших дітей.,а також навчальний матеріал у звукозапису;
- висловлювати з опорою на наочність та за ситуацією;
- вести бесіду,відповідати на запитання в короткій та повній формі,ставити запитання;
- читати вірші,розповідати приказки, співати пісні на англійській мові,розуміти їх зміст;
- інсценувати нескладні казки,виконувати ролі в іграх-діалогах;
- грати в рухливі ігри,дидактичні,сюжетно-рольові.творчі ігри англійською мовою;
- розуміти та виконувати розпорядження учителя,своїх друзів,давати розпорядження і висловлювати прохання англійською мовою.
Вимоги щодо практичного оволодіння видами мовленнєвої діяльності та мовного матеріалу
- сприймання мовного матеріалу у звукозапису(до 2 хвилин);
- вміння розуміти мову викладача та інших дітей у межах програмного матеріалу нормальним темпом;
2) говоріння
-уміння робити короткі повідомлення з теми(4речення),описувати малюнки.предмети,продовження навчання дітей діалогічного мовлення(6 речень);
3)мовний матеріал
-дотримання особливостей англійської мови:наявність довгих і короткиї голосних.злита вимога допоміжних слів з повнозначними;
-використання нисхідної та висхідної інтонації;
-знайомство зі знаками фонетичної транскрипції;
4)лексичні навички
-співставлення лексичних одиниць рідної та іноземної мов,засвоєнниї у процесі навчання(до 250ЛО);
5) письмо(орфографічні навички)
-формування навичок написання англійських літер;
6) читання
-навчання читання англійських літер та звуків;
7) граматика
-вживання множини іменників;вживання неозначеного та означеного артиклів,вживання прийменників,вживання прикметників;кількісні числівники до 100,вживання в усному мовленні структур із дієсловом to have,
to be і повнозначними дієсловами в Present Simple;стверджувальна ,заперечна і питальна форми(загальні і спеціальні запитання)зазначених структур;стверджувальна форма наказового способу.
Прогнозований результат і методи діагностики
Навчання дітей іноземної мови дітей дошкільного віку за програмою слід розглядати як спеціальний пропедевтичний курс,протягом якого в малюків формуються початкові мовленнєві вміння та мовні навички(розвивається фонетичний слух,розширюється та закріплюється лексичний запас,засвоюються елементарні граматичні структури,формуються орфографічні навички). Вивчення іноземної мови в дошкільних закладах сприяє також культурному. Психічному і фізичному розвитку дитини,засвоєнню елементарних знань з предмета.