Програма інтегрованого гуртка раннього розвитку дитини "Розумашка"

Про матеріал
Програма інтегрованого гуртка раннього розвитку дитини «Розумашка» відображає запити практиків та, з урахуванням кращих на даний період теоретичних і методичних рекомендацій, пропонує орієнтири змістового наповнення освітньої роботи з дітьми, націлює педагогів і батьків на особистісний розвиток дітей за основними напрямами та робить окремий акцент на ігровій діяльності – провідному виді діяльності для всього дошкільного дитинства, незамінному засобі розвитку дітей.
Перегляд файлу

1

 

 

 

 Програма інтегрованого гуртка раннього розвитку дітей «Розумашка»

 

БЛОК 1. РОЗВИТОК НАВИЧОК ОБРАЗОТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 («Мистецька мозаїка»)

 

Автор: Ланцова О.М.,

методист Центру позашкільної освіти ім.О.Разумкова,

м.Бердичів

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» вимоги до рівня розвиненості, вихованості, навченості дітей дошкільного віку визначаються Базовим компонентом дошкільної освіти України (державним освітнім стандартом) і реалізуються Державною базовою програмою як основною та додатковими, рекомендованими або схваленими Міністерством освіти і науки України в установленому порядку.

У зв’язку з прийняттям Закону України від 06.07.2010 № 2442-VI «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу», розробленням Державної цільової програми розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року, постала проблема надання обов’язкової дошкільної освіти всім дітям, які досягли 5-річного віку. Для її розв’язання передбачається запровадження різних форм охоплення дітей дошкільною освітою, підготовки до школи зокрема, через організацію груп раннього розвитку дитини при позашкільних навчальних закладах, соціально-педагогічного патронату, тощо.

Враховуючи різну періодичність, тривалість охоплення дітей організованими освітніми впливами в умовах тієї чи іншої форми здобуття дошкільної освіти, необхідно диференціювати обсяги розвивальних, виховних, навчальних завдань освітньої роботи з дітьми старшого дошкільного віку.

Актуальність програми інтегрованого гуртка раннього розвитку «Розумашка» обумовлюється необхідністю визначення стратегії розвитку позашкільної освіти дітей у сучасних соціально-економічних умовах.

Програма розвитку дитини передбачає організацію всієї виховної роботи, зорієнтованої на особистість кожної дитини дошкільного віку, на здійснення індивідуального підходу; єдність педагогічного та батьківського впливів на дитину як особистість, щоб вона могла на різних етапах життєдіяльності приймати та застосовувати нестандартні та найоптимальніші ситуаційні рішення.

Метою програми раннього розвитку дітей «Розумашка» є розвиток природних нахилів, здібностей, творчого мислення дітей,  які навчаються вдома, забезпечення умов для їх саморозвитку, самовираження в різних видах діяльності:

-   створення та забезпечення різних комунікативних ланок («дитина-дорослий», «дитина-дитина», «дитина-однолітки»);

-   розвиток у дітей всіх форм (емоційно-особистісного, ситуативно-ділового, поза ситуативного) та засобів спілкування;

-   встановлення емоційної довіри і збереження позитивної атмосфери спілкування;

-   розвиток інтелекту дітей під час комунікативно-мовленнєвої діяльності;

-   формування творчого ставлення до організації спілкування, розвиток комунікативно-мовленнєвих здібностей дітей. 

Головні завдання гуртка:

-   створення умов для естетичного розвитку дитини засобами музичної, танцювальної та зображувальної діяльності, засобами вивчення іноземної мови;

-   розвиток творчих здібностей  дитини, створення умов для розвитку обдарованої дитини;

-   формування особистості в контексті мовленнєвого розвитку;

-   диференціація та індивідуалізація навчально-виховного процесу, засновані на глибокому вивченні психофізіологічних особливостей дитини, врахуванні її задатків, нахилів, здібностей,  рівня розумового розвитку;

-   збереження фізичного та психічного здоров’я дитини;

-   використання елементів проблемного та розвивального навчання, розвиток пізнавальної активності;

-   виховання естетичного смаку, почуття гармонії.

Інтегрований гурток  раннього розвитку дитини «Розумашка» здатний задовольнити цілий ряд соціальних потреб:

-   компенсувати загальний особистісний розвиток дітей, які не відвідують дошкільних закладів;

-   розширяти адаптаційні можливості дошкільнят;

-   забезпечити підготовку дошкільників до навчання в освітніх закладах нового типу.

 

ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ УМОВИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

 

Прийом дітей у групи інтегрованого гуртка раннього розвитку дитини «Розумашка» проводиться без конкурсу, достатньо мати бажання і не мати медичних протипоказань.

Знайомство з дітьми-новачками передбачає співбесіду, налагоджування емоційного контакту.

Кожне заняття включає теоретичний матеріал, музично-ритмічні вправи та ігри, практичну діяльність за напрямком.

В основу програми інтегрованого гуртка раннього розвитку дитини «Розумашка» були покладені:

- Коментар до Базового компонента дошкільної освіти в Україні.

- Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі».

- Методичні аспекти   Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі»

- Базова програма «Українське дошкілля»;

- «Дитина» - освітня програма для дітей від 2-7 років (рекомендована Міністерством освіти і науки. Лист МОН України №1/11 – 16163 від 09.11.2015р);

- «Радість творчості» - програма художньо-естетичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку (Схвалено для використання в дошкільних навчальних закладах комісією з дошкільної педагогіки і психології Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (лист ІІТЗО від 25. 05. 2012 р. № Г-106)

- Програма з хореографічного навчання дітей у підготовчих групах загальноосвітніх шкіл, шкіл мистецтв і позашкільних закладів України. Укл. А.П. Тараканова. - К..1993. - 24с.,

- Навчальна програма з позашкільної освіти художньо-естетичного напрямку хореографічного профілю «Ритміка і сценічний рух» (ПОГОДЖЕНО Протокол засідання науково-методичної ради Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти 05.09.2014р. № 3);

- Мартиненко О. Танцювальна мозаїка. Програма хореографічної роботи з дітьми 5-7 років.

- Усі заняття з англійської мови в ДНЗ (за базовим компонентом дошкільної освіти). — Х. : Вид. група «Основа», авт. Казачінер О. С.

-  Англійська для дошкільнят / Т.Шкваріна. – К.: Шк.світ, 2007. – 128с. – (Бібліотека «Шкільного світу»).

- Програма оздоровчо-освітньої роботи з дітьми старшого дошкільного віку «Веселкова музикотерапія»/ І.А.Малашевська., С.К.Демідова (схвалено для використання в дошкільних навчальних закладах комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист ІІ ТЗО від 25.02.2015 № 14.1/12- Г -54);

Програма гуртка передбачає варіативність форм, методів навчання: пояснювально-ілюстративні (розповідь, пояснення, бесіда, демонстрація), репродуктивні (відтворювальні) методи навчання та методи стимулювання і мотивації (різноманітні дидактичні ігри, ритмічно – мовні, сюжетно – рольові тощо).

Перевага під час занять надається інтерактивним та ігровим методикам, що полегшує засвоєння матеріалу для малюків.

Головною технологією програми визначається технологія інтегративного навчання: реалізація тієї технології у гуртку «Розумашка» на базі Центру позашкільної освіти імені Олександра Разумкова – необхідна педагогічна умова для набуття вихованцями більш системних і цілісних знань та умінь з різних видів діяльності (пізнавальних, виконавчих, творчих). В програмі пропонується блок інтегрованих занять у середній групі (4-5 років). Див. ДОДАТОК 1.

Поєднання таких форм проведення уроків, як бесіда, гра, спів і танок, малювання, навіть перегляд тематичних мультиплікаційних фільмів, дає дітям можливість засвоїти матеріал, що вивчається.

Враховуючі склад груп і підготовленість вихованців, можлива заміна послідовності вивчення тем, форми проведення уроку, введення нових тем для вивчення, якщо такі більше відповідають можливостям групи або їхні знання необхідні для проведення заходів, що плануються.

Оцінювання знань та вмінь вихованців відбувається під час пізнавальних ігор, опитувань, підсумкових занять, участі у масових заходах гуртка і закладу в цілому.

Планування роботи гуртка побудоване з урахуванням принципів:

-    радісного навчання (відчуття радості від спілкування, виховання почуття гумору);

-    спільних проектів (комунікативна діяльність дітей під час спільних робіт з образотворчої, практичної, ігрової діяльності);

-    рівності з дорослим;

-    активної участі кожного у спільній справі.

Принцип організації навчальних груп – гнучка відповідність рівню підготовки та віку дитини.

Програму розраховано для початкового рівня навчання дітей  3-6 років на 3 роки, що надає дитині можливість отримати необхідні навички, які сприятимуть формуванню творчої особистості.

-    І рік навчання – діти 3-4 років

-    ІІ рік навчання – діти 4-5 років

-    ІІІ рік навчання – діти 5- 6 років 

Структурними складовими програми розвитку дитини є наступні блоки:

-    розвиток образотворчих здібностей («Мистецька мозаїка»);

-    музично-естетичний розвиток («Музичні сходинки»);

-    розвиток танцювально-ритмічних здібностей («Кроки до танцю»);

-    розвиток здібностей до вивчення англійської мови («У світі англійської мови»).

 

У даному випадку ми пропонуємо для ознайомлення

БЛОК І. РОЗВИТОК НАВИЧОК ОБРАЗОТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ («Мистецька мозаїка»)

 

Початкова група першого року навчання

Комплектується з дітей 3-4 років. Періодичність і тривалість занять - 2 рази на тиждень по 1 годині (одна навчальна година згідно з віковими особливостями дітей 3-4 років – 25-30хв).

Кількісний склад групи – 8-10 вихованців – для більш індивідуального підходу до кожної дитини.

 

Початкова група другого року навчання

Комплектується з дітей 4-5 років. Періодичність і тривалість занять – 2 рази на тиждень по 1 годині (одна навчальна година згідно з віковими особливостями дітей 4 -5 років – 30хв).

Кількісний склад групи – 8-10 вихованців – для більш індивідуального підходу до кожної дитини, оскільки педагогу потрібно зорієнтувати їх на певний вид мистецтва.

 

 

Початкова група третього року навчання

Комплектується з дітей віком 5-6 років, які володіють знаннями та навичками, передбаченими програмою першого та другого років навчання. Періодичність і тривалість занять – 2 рази на тиждень по 1 годині (одна навчальна година згідно з віковими особливостями дітей 5-6 років – 30хв).

Кількісний склад групи – 10-12 вихованців. Для успішної творчої діяльності гуртка групи комплектуються за здібностями та психологічними особливостями вихованців.

Заняття у гуртку спонукають дітей до творчості, навчають бачити світ у живих фарбах.  Під час навчання дітей раннього віку активно використовується гра. У процесі занять доцільно  використовувати різні форми дитячих ігор – дидактичних, пізнавальних, рухових, рольових тощо. Дорослий обіграє сюжет майбутнього малюнка, аплікації чи ліплення за допомогою різних іграшок і предметів, супроводжує  роботу емоційним коментарем, використовує вірші, загадки, забавки тощо. Такий метод навчання дозволяє зацікавити малюків, довше утримує їхню увагу, створює необхідний емоційний настрій і позитивний мотив діяльності.

 

ЗАГАЛЬНІ ОСВІТНІ ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ

Навчальні: збагачувати, розширювати, систематизувати уявлення, знання, дитини про довкілля та власне «Я» (фізичне, психічне та соціальне) та вправляти у їх застосуванні.

Формувати навчальні уміння - організаційні (способи самоорганізації), загально пізнавальні (спостерігати, обстежувати, аналізувати, виділяти головне, порівнювати, запам’ятовувати, бачити проблему, розмірковувати з приводу неї, розв’язувати її, осмислювати матеріал), загально мовленнєві (культуру слухання, запитування, висловлювання, обґрунтування, доведення, налагодження спілкування), контрольно-оцінні (здійснення найпростіших форм контролю власної діяльності, перевірки зробленого, внесення потрібних корективів, виправлення помилок, вироблення оцінних суджень щодо якісно-кількісних показників зробленого та внесених у досягнення зусиль); вправляти у прояві творчого ставлення до виконання практичних та розумових завдань.

Розвивальні: збагачувати уявлення дитини про природу, рукотворний світ, людей, що оточують, та саму себе; вдосконалювати вміння використовувати здобуті уявлення для подальшого розширення особистого досвіду; створювати сприятливі умови для підвищення її самостійності, довільності поведінки; вправляти в подоланні труднощів, практичному та розумовому експериментуванні; підтримувати намагання дитини адекватно оцінювати свої досягнення в продуктивних видах діяльності, в повсякденному житті - власні вчинки та особистісні якості; створювати умови для вправляння в соціальній компетентності, налагодженні доброзичливих взаємин з людьми різного віку та статі, соціальних ролей; вправляти в умінні розмірковувати, висловлювати власні судження, відстоювати особисту думку; вдосконалювати вміння володіти власним тілом, орієнтуватись у власній зовнішності та стані здоров’я, у корисних та шкідливих для дитячого організму чинниках, впливах.

Виховні: виховувати культуру дитячих бажань, сприяти становленню системи елементарних цінностей, позитивного ставлення до природи, предметів, людей, самої себе; створювати умови для формування її інтересів, намірів, планів; надавати простір для реалізації позитивних задумів у різних сферах життєдіяльності; виховувати культуру поведінки; залучати дитину засобами мистецтва до національної та світової культур; приділяти увагу становленню основ моральної за змістом та активної за формою позиції; виховувати базові якості особистості (самостійність, працелюбність, людяність, розсудливість, справедливість, самовладання, самолюбність, спостережливість, відповідальність).

Програма пройшла апробацію протягом 5-ти років у гуртку раннього розвитку дитини «Розумашка» Центру позашкільної освіти ім.О.Разумкова м.Бердичева.

 

БЛОК І. РОЗВИТОК НАВИЧОК ОБРАЗОТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ («Мистецька мозаїка»)

 

На четвертому році життя дитина, займаючись малюванням та ліпленням, починає набувати формотворчих рухів. У неї вдосконалюється  мислення, пам’ять, сприйняття, поступово накопичуються знання про сенсорні еталони предметів та явищ довкілля; дитина починає залюбки експериментувати з художньо-творчими матеріалами.   

Композиція стає більш упорядкованою, з’являється ритмічність, удосконалюється художньо-творча майстерність. Працюючи з пластичними матеріалами, дитина засвоює прийоми ліплення, намагається самостійно трансформувати шматок глини (пластиліну) в потрібну їй форму. В аплікації дитина ознайомлюється з процесом наклеювання; розкладає готові форми, створюючи візерунки та нескладні сюжети.

 Окрім навчання навичок малювання, ліплення та аплікації, формування інтересу та позитивного ставлення до образотворчої діяльності, заняття із даного розділу розвивають мову, фантазію й творчість, знайомлять з навколишнім світом, сприяють особистісному й естетичному розвитку.

Заняття із сюжетного малювання є водночас і заняттями з розвитку мовлення. У процесі обігравання сюжету та самого малювання ведеться безперервна розмова з дітьми. Така організація діяльності дітей стимулює їхню мовну активність, сприяє мовному наслідуванню, а надалі організовує справжній діалог з іграшковим персонажем або дорослим. Можна говорити про те, що заняття з малювання стимулюють розвиток комунікативної функції мови.

До того ж, у захоплюючій грі, перебуваючи на піку емоцій, виконуючи практичні дії, малюки здатні засвоїти багато нових слів і висловів. Тому заняття з образотворчого мистецтва сприяють розширенню активного й пасивного словника дітей.

Для занять дібрані сюжети, які є близькими досвідові дитини. Вони дозволяють закріпити вже засвоєні нею знання, розширити їх, застосувати перші варіанти узагальнення. Малюючи з дітьми, педагог розповідає про різні явища природи (дощ, сніг, пори року тощо), про життя людей ( у місті та селі, свята, прогулянки тощо) і про життя тварин. Відповідно до теми заняття добирається  дидактичний матеріал.

Запропоновані завдання дозволяють подати дітям знання про колір, розмір, форму, кількість предметів та їхнє просторове розташування.

Поданий у програмі матеріал передбачає спільну творчість дорослого й дитини. Основне завдання дорослого – навчити дитину діяти, допомогти на початковому етапі, а потім спрямовувати її активність і самостійність.

Педагог має прагнути зарядити дітей емоційно, перетворити заняття на захоплюючу пригоду. Готові роботи слід уважно роздивлятися, спробувати знайти унікальні особливості, схвалити, а маленького автора похвалити за старання.

Потрібно уважно й усвідомлено  ставитися до подальшої долі дитячих робіт. Дуже важливо, щоб діти  почували повагу до своїх творів.  Діти раннього віку потребують постійної уваги дорослого, його похвали і схвалення. Чекання такої уваги є одним з найвагоміших психологічних мотивів, що спонукають дітей до діяльності та досягнення результату. Таке ставлення сьогодні дозволить їм почуватися впевненими в собі людьми в майбутньому.

 

Освітні завдання:

  • розвивати у дітей естетичне сприйняття, вміння помічати красиве у навколишньому середовищі, закладати основи художнього смаку. Виховувати звичку вносити елементи краси в побут, природу, стосунки з однолітками, дорослими;
  • знайомити дітей з різними видами та жанрами образотворчого мистецтва: живописом (пейзаж, портрет, натюрморт, казковий, побутовий, анімалістичний), графікою, скульптурою та декоративно-прикладним мистецтвом. Розвивати здатність сприймати мистецькі твори, виявляти емоційне ставлення до зображеного;
  • розвивати здібності до образотворчої діяльності (почуття кольору, форми, композиції);
  • вчити використовувати колір, форму, лінії, штрихи, пропорції, композицію, різні матеріали (олівці, фарби, фломастери, воскові олівці, свічки, природний матеріал, глину, пластилін, тісто, папір, картон) та нетрадиційні техніки (штампування, малювання пальчиком, долоньками, крапками, фактурного малювання, обривання об’ємної аплікації, пластилінографія  та ін.) як засоби створення виразного художнього образу;
  • вчити створювати складні художні образи, багатофігурні сюжетні композиції, розміщуючи предмети ближче та далі, самостійно знаходити прийоми зображення при інтеграції різних видів образотворчої діяльності;
  • сприяти самостійному оволодінню дітьми технічними навичками, умінню добирати художні засоби в залежності від характеру образу, що створюється, та для здійснення свого задуму;
  • спонукати дітей до експериментування з фарбами, різними художніми матеріалами;
  • створити розвивальне середовище для самостійної художньої діяльності, що забезпечує самовираження дитини у мистецтві;
  • спонукати до творчості, використовуючи ігрові методи та прийоми (ігрові ситуації, розповіді-малювання з елементами казки, ігри-забави, ігри-етюди, ігри-перевтілювання).

 

БЛОК І. МИСТЕЦЬКА МОЗАЇКА

 

Програма передбачає варіативність форм, методів навчання. На заняттях використовуються пояснювально-ілюстративні (розповідь, пояснення, бесіда, демонстрація), репродуктивні (відтворювальні) методи навчання.

Створюються умови для диференційного та індивідуального навчання.

Програмою передбачена частина інтегрованих занять за окремими темами для середньої групи.

Перевірка і оцінювання знань та умінь учнів здійснюється під час виконання дітьми практичних робіт, а також у формі проведення підсумкових виставок.

Програма початкового рівня розрахована на 3 роки навчання.

 

Початковий рівень, перший рік навчання (діти  3-4 років)

Метою занять І-го року навчання є:

* Формувати у дітей інтерес до образотворчої діяльності, вміння дивуватися, емоційно сприймати ілюстрації, картинки, вироби декоративно-прикладного мистецтва;

* вчити розпізнавати зображення, асоціювати їх із знайомими явищами, предметами, визначати і називати їх місцезнаходження на аркуші паперу (вгорі, внизу, збоку, посередині) та відносно одне одного (над, під, спереду, ззаду); позитивно реагувати на всі кольори фарб, називати їх, обирати ті, що подобаються; за зовнішніми ознаками визначати статеву приналежність людей.

* вчити прийомам ліплення, малювання у різних техніках;

* формувати зображувальні вміння та навички; сприйняття форми, кольору, ритму;

* формувати інтерес до роботи з папером;

* знайомити з властивостями паперу, пластиліну, солоного тіста тощо;

* сприяти оволодінню найпростішими технічними прийомами роботи з різними матеріалами;

* розвивати дрібну моторику, координацію рухів рук, окомір;

* розвивати уяву, вміння бачити незвичайне у звичайних предметах;

* сприяти виникненню у дитини відчуття, що продукт його діяльності цікавий іншим (педагогу, дітям, батькам).

* розвивати творчі здібності, уяву, фантазію, емоційність, сприйняття, наполегливість, посидючість, працелюбність;

* виховувати зацікавленість образотворчою діяльністю, формувати елементарні технічні навички, вміння реагувати на результати своєї творчості.

 

Початковий рівень, другий рік навчання (діти  4-5 років)

Метою занять ІІ-го року навчання є:

* ознайомити  дітей з таким видом мистецтва, як живопис;

* формувати усвідомлення поняття відображення форми; вміння бачити форму і колір в об’ємах природного та побутового середовища;

* продовжити вивчення назв кольорів;

* ознайомити з прийомами користування олівцями, пензлями, фарбами, крейдовими олівцями;

* формувати навички малювання; ліплення, аплікації, конструювання з паперу;

* навчити дітей виражати свої враження за допомогою зображувальної діяльності; передавати образи предметів за допомогою пластиліну, фарб, кольорового паперу

* сприяти розвитку змісту, форми, композиції, збагачення колірної гами роботи;

* виховувати посидючість, акуратність в роботі, бажання доводити розпочату справу до кінця;

* поступово, з урахуванням індивідуальних особливостей, підвищувати вимоги до творчих умінь і навичок дітей, не роблячи їх предметом спеціальних навчальних знань;

* створювати сприятливі умови для розвитку естетичного, емоційно-позитивного сприйняття мистецтва;

* тренувати  координацію рухів рук та пальців.

 

 

 

Початковий рівень, третій рік навчання (діти  5-6 років)

Метою занять ІІІ-го року навчання є:

* ознайомлювати дітей із видами й історією образотворчого мистецтва (роботи класиків та сучасних митців). Виховувати стійкий інтерес до художньо-творчої діяльності;

* закріпити навички користування олівцем, пензлем та іншими матеріалами для творчої діяльності;

* вчити порівнювати форми з геометричними еталонами, називати кольори та деякі відтінки; використовувати у роботі пензлі різної товщини та форми; навчати елементарних прийомів композиції.

* сприяти засвоєнню способів змішування фарб для отримання бажаного результату;

* розвивати вміння розфарбувати заданий контур; вміння самостійно створити контур для розфарбування; вміння відображати настрій засобами підбору кольорів;

* продовжувати знайомити дітей з нетрадиційними техніками через оволодіння більш складними прийомами роботи.

* навчити дітей попередньо продумувати зміст образу, засобів, послідовності його втілення;

* стимулювати активність, самостійність, ініціативу дітей у придумуванні змісту і способів зображення;

* спонукати дітей до створення різноманітних і неповторних, оригінальних задумів;

* створити умови, сприятливі для розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку;

* тренувати  координацію рухів рук та пальців.

* виховувати зацікавленість результатами власної роботи, вміння співпрацювати з однолітками при виконанні колективної роботи;

* розвивати у дітей навички самоаналізу, необхідних для оцінки власних і чужих робіт.

Початковий рівень, перший рік навчання (діти  3-4 роки)

 

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

 

Тема заняття

 

 

Кількість годин

Форми контролю

   теорія

практика

усього

 

Вступ. Організаційна робота

2

-

2

бесіда

Розділ І. Малювання

 

2

37

40

Опитування, практична гра

Розділ ІІ. Ліплення

2

 

8

12

практична гра

Розділ ІІІ. Аплікація

2

15

16

практична гра, відкрите заняття

Підсумковий захід

-

2

2

 

Всього:

8

64

72

 

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

Вступ. Організаційна робота (2год). Знайомство з дітьми. Створення сприятливої атмосфери.

Теоретична частина: розповідь про знаряддя для малювання. Ознайомлення з правилами техніки безпеки на занятті.

 

 

Розділ І. Малювання(40год).

1. Бесіда про живопис як вид мистецтва. Техніка безпеки при користуванні олівцями, пензлями, фарбами. Навчання дітей правильно тримати олівець, самостійно малювати (черкання), бачити в лініях та їхніх перетинах предмети, формувати інтерес до малювання.

Практична частина: вивчення назв кольорів. Вправи на використання заданого кольору. Наприклад: «повітряні кульки», «кошики з овочами - фруктами». Самостійне малювання «Каляки - маляки для півника» - воскові олівці.

2. Бесіда про кольори в природі. Червоний колір.

Практична частина: пальчикове малювання «Прикрасимо сукню для ляльки».

3. Розфарбовування заданого контуру. Жовтий колір. Пальчикова вправа «Сонце гріє промінцями».

Практична частина: пальчикове малювання «Сонечко сміється».

4. Знайомство з пензликом. Казочка «Подорож синьої фарби».

Практична частина: вправа «Пензлик вітається». Мультфільм «Про хмарку». Малювання «Дощик крап-крап-крап». Синя фарба.

5. Бесіда «Пори року». Знайомство з гуашшю. Гра «Ми осінні листочки».

Практична частина: малювання «Падають листочки». Техніка примакування.

6. Похилі хвилясті лінії. Кольори. Гра «Біжіть до мене».

Практична частина: малювання «Ниточки до повітряних кульок» - воскові олівці.

7. Вправа - гра «Тонкий і товстий».

Практична частина: малювання гуашшю, кінчиком пензлика «Прив’яжемо  стрічечки до віночка».

8. Вправа - гра «Намисто різнокольорове».

Практична частина: малювання вертикальних лінійок фарбами «Парканчик для півника».

9. Вправа - гра «Світлофор».

Практична частина: малювання «Доріжка для автомобіля». Горизонтальні лінійки. Гуаш. Пензлик.

10. Вправа-гра «Пташки і кіт».

Практична частина: малювання «Ягідки на кущиках для пташок». Ватяні патички. Повторення червоного кольору.

11. Вправа-гра «Ляльки танцюють».

Практична частина: малювання фарбами «Яблучка для ляльок». Коло.

12. Вправа-гра «Апельсин».

Практична частина: малювання фарбами «Веселі бублики». Пензлик. Закріплення жовтої фарби.

13. Дихальна вправа - гра «Надуємо кульки». Знайомство з феєю Акварелькою.

Практична частина: малювання аквареллю «Різнокольорові кульки». Овал. Червона, жовта, синя фарби.

14. Вправа - гра «Мій веселий м’ячик».

Практична частина: малювання «М’ячики для киці». Гуаш. Двоколірне малювання.

15. Вправа-гра «Прогулянка».

Практична частина: малювання фарбами «Смугасті рушники для лісових звіряток». Відчуття кольору і ритму.

16. Вправа-гра «Котик - муркотик».

Практична частина: малювання «Котик грається з клубочком». Спіральні лінії. Зелена фарба.

17. Вправа-гра «Звірятка у лісі».

Практична частина: малювання за мотивом художнього твору «Миша і горобчик». Фарби. Розмір: великий – маленький.

18. Бесіда про улюблений мультик. Мультфільм «Смішарики».

Практична частина: малювання «Смішарики». Акварель. Різна форма.

19. Бесіда «Кольори зими». Вправа – гра «Сніжинки».

Практична частина: малювання «На дерева, на кущі тихо падають сніжинки». Нетрадиційна техніка примакування серветкою.

20. Рухлива гра «Рукавичка».

Практична частина: декоративне малювання «Рукавички для кошеняти».

21. Вправа – гра «Хурделиця».

Практична частина: малювання «Зимові візерунки на вікні». Біла фарба на темному тлі.

22. Бесіда «У зимовому лісі». Вправа – гра «Маленькі звірята».

Практична частина: малювання «Ялиночка у зимовому лісі». Повторення зеленого кольору.

23. Бесіда про Новий рік. Мультфільм «Про Діда Мороза».

Практична частина: малювання «Святкова ялинка». Пензлик. Патички. Пальчики. Кольорова гуаш.

24. Гра «Зайчик». Дидактична гра «Ми гуляємо взимку».

Практична частина: малювання «Тихо падає сніжок». Біла фарба на блакитному тлі.

25. Вірш М.Познанської «Сніг їде». Танок «Сніжиночки».

Практична частина: малювання «Лісова красуня».

26. Гра-забава «Ляльки танцюють». Дидактична гра «Прикрашаємо сукню для ляльки».

Практична частина: малювання «Святковий феєрверк». Нетрадиційна техніка – пальчикова. Гуаш різного кольору. Змішування.

27. Гра «Впізнай за голосом». Бесіда про пташок узимку.

Практична частина: малювання «Нагодуємо пташок» - зернятка та ягідки. Пензлик. Ватяний патичок.

28. Гра «Хто сховався». Слухання музики. Танцювальні вправи з хустинками.

Практична частина: малювання «Хустинка для мами». Пензлики. Ватяні патички. Пальчики.

29. Гра «Не замерзнемо». Дидактична гра «Одягни ляльку на прогулянку».

Практична частина: малювання «Сніжні кулі». Біла фарба.

30. Рухлива гра «Прокати м’яч». Дидактична гра «Упізнай іграшку».

Практична частина: малювання «Наші іграшки». Фарба різного кольору. Пензлик товстий і тонкий.

31. Рухлива гра «Пташки в гніздечках». Вірші про маму.

Практична частина: малювання «Квіти для мами» - тюльпани. Фарба різного кольору. Пензлик товстий і тонкий.

32. Рухлива гра «Почуй дзвіночок». Пальчикова гра «Сонце гріє промінцями».

Практична частина: малювання «Сонечко сміється»

33. Гра «Хто в дзеркалі?». Пальчикова гра «Клубочки».

Практична частина: малювання «Бабусині клубочки».

34. Бесіда. Писанкові мотиви. Розфарбовування заданого контуру.

Практична частина: малювання «Гарна писанка у мене».

35. Гра «Пташки і кіт». Дидактична гра «Назви пташку».

Практична частинамалювання «Погодуємо пташок». Патички, пальчики.

36. Гра «У гості до ляльок». Розглядання картинок про весняні квіти.

Практична частина: малювання «Кульбаби на лузі». Примакування – серветка, жовта фарба. Пензлик – зелена фарба.

37. Гра «Кого ми бачимо». Рухлива гра «Сонечко і дощик».

Практична частина: малювання «Жучок - сонечко».

38. Гра «Сонячні зайчики». Дидактична гра «Одягнемо ляльку на прогулянку»

Практична частина: малювання «Літо - літечко». Власна фантазія дітей.

39. Рухлива гра «Жуки та метелики». Дидактична гра «Посади метелика на квітку того ж кольору».

Практична частина: малювання «Метелик прилетів». Нетрадиційна техніка малювання долонькою.

40. Гра «Сонячні зайчики».

Практична частина: колективна робота «Сонячний віночок». Комбінована техніка – малювання + аплікація.

 

Розділ ІІ. Ліплення (12год).

1. Вступна бесіда. Техніка безпеки. Матеріали та інструменти.

2. Дихальна вправа «Надуваємо кульку».

Практична частина: ознайомлення з прийомами ліплення: «Куля», «Колобок».

3. Рухлива гра «Збери грибочки».

Практична частина: ліплення простих геометричних форм. «Грибочок».

4. Гра «Їстівне – неїстівне».

Практична частина: ліплення простих форм: «Яблуко», «Груша».

5. Гра - потішка «Печу, печу, хлібчик»

Практична частина: ліплення з солоного тіста: «Пригощаємо ляльку печивом»

6. Мультфільм «Де зимує Сніговик». Обговорення.

Практична частина: ліплення простих форм – «Сніговик». Прийом з’єднання окремих деталей.

7. Дидактична гра «Поклади у кошик».

Практична частина: виконання композиції з кількох предметів: «Тарілка з фруктами».

8. Гра «Їстівне – неїстівне» з м’ячем. 

Практична частина: ліплення фігур поєднанням різних за формою деталей: «Ромашка», «Черепаха».

9. Загадки про ялинку. Дидактична гра «Впізнай іграшку».

Практична частина: ліплення з циліндрів різної довжини «Ялинка».

10. Бесіда про зимові свята.

Практична частина: пластилінографія «Прикрасимо ялиночку».

11. Гра - руханка «Танці – зігріванці».

Практична частина: ліплення з солоного тіста «Новорічні бублики, кульки на ялинку»

12. Гра - руханка «Нагодуємо пташок».

Практична частина: пластилінографія «Горобинка для пташок». Прикрашання кульками.

 

Розділ ІІІ. Аплікація (16год).

1. Вступна бесіда. Техніка безпеки. Навички користування клеєм, пензликом для клею.

Практична частина: Знайомство з папером. Знайомити з властивостями паперу: легко мнеться, скочується, рветься. Формувати прості форми з паперу - товсті джгути різної довжини, кулі.

2. Дихальна вправа «Вітерець».

Практична частина: аплікація «Повітряні кульки».

2. Мультфільм «Де живе хмарка». Ритмічна вправа «Дощик накрапає».

Практична частина: «Хмарка і дощик». Комбінована техніка – аплікація з домальовуванням.

3. Мультфільм «Колобок на новий лад»

Практична частина: «Колобок на підвіконні». Комбінована техніка – аплікація з домальовуванням.

4. Бесіда «Зимові розваги». Мультфільм «Про зиму».

Практична частина: аплікація «Снігові грудочки на дахах». Серветки білого кольору. Обривання.

5. Бесіда «Зимові розваги».

Практична частина: аплікація з ватяних дисків «Сніговик».

6. Дидактична гра «Одягни ляльку».

Практична частина: аплікація «Рукавичка», використання геометричних фігур.

7. Дидактична гра «Вгадай іграшку».

Практична частина: аплікація з ватяних кульок «Пінгвін».

8. Вірш – гра «Падав сніг на поріг, кіт зліпив собі пиріг…»

Практична частина: аплікація «Падав сніг на поріг». Серветка білого кольору. Відривна техніка.

9. Бесіда «Моя мама…»

Практична частина: аплікація «Листівка для мами».

10. Дидактична гра – пазли «Склади квітку»

Практична частина: аплікація «Пролісок».

11. Бесіда про безпеку руху пішохода. Повторення кольорів.

Практична частина: аплікація «Світлофор».

12. Дидактична гра «Транспорт»

Практична частина: аплікація «Вагончики».

13. Мультфільм «Квітковий феєрверк»

Практична частина: аплікація «Квіти у вазі».

14. Дидактична гра «Сонечко і дощик».

Практична частина: аплікація «Квіткова галявина».

Підсумковий захід наприкінці семестру (2год). І семестр - Зустріч з Дідом Морозом. ІІ семестр - «Галявина розумашок».

 

Початковий рівень, другий рік навчання (діти  4-5 років)

 

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

 

Тема заняття

 

 

Кількість годин

Форми контролю

 теорія

практика

усього

 

Вступ. Організаційна робота

2

-

2

бесіда

Розділ І. Малювання

 

2

38

40

Опитування, практична гра

Розділ ІІ. Ліплення

2

 

13

15

практична гра

Розділ ІІІ. Аплікація

2

11

13

практична гра, відкрите заняття

Підсумковий захід

-

2

2

 

Всього:

8

64

72

 

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

Вступ. Організаційна робота (2год). Знайомство з дітьми. Створення сприятливої атмосфери. Вступне заняття. Бесіда про живопис, як вид мистецтва. Техніка безпеки при користуванні олівцями, пензлями, фарбами, фломастерами.

 

 

Розділ І. Малювання(40год).

1. Кольори навколо нас.

Теоретична частина: Повторення назв кольорів.

Практична частина: вправи на розфарбовування заданого контуру. Підбір кольорів. Технічні прийоми. Наприклад: «натюрморт», «наш акваріум», «соняшник».

  1.                     Малюнок на вільну тему одним кольором. Коло.

Теоретична частина: Бесіда про кольори в природі.

Практична частина: Вправи. Малювання «Жучок сонечко». Пензлик. Пальчик.

  1.                     Розфарбовування заданого контуру.

Теоретична частина: поняття контуру.

Практична частина: малювання «Соняшник».

  1.    Використання природних контурів рослин. Дидактична гра «З якого дерева листочок».

Практична частина: малювання «Осіннє дерево» (ІНТЕГРОВАНИЙ БЛОК – «Осінь»). Див. ДОДАТОК 1.

  1.    Мультфільм «Смішарики».

Теоретична частина: Змішування фарб. Вправи.

Практична частина: малювання за сюжетом мультфільму «Смішарики»:

  1.    Бесіда, присвячена зимовим святам від Миколая до Різдва.

Теоретична частина: обговорення елементів традиційного святкування. 

Практична частина: малювання на тему зимових свят «Діти і святий Миколай».

7. Малювання по пам’яті та за спостереженням.

Практична частина: малюнок-фантазія «Пригоди у зимовому лісі» (ІНТЕГРОВАНИЙ БЛОК – «Іграшки»).

8. Колективна робота. Розфарбовування заданого контуру.

Практична частина: декоративна композиція «Калина».

9. Бесіда. Обговорення змісту улюблених казок, головних героїв, їх характерів та вигляду.

Практична частина: малювання ілюстрацій, наприклад до казок: «Попелюшка», «Снігова королева», «Кіт у чоботях».

10. Створення олівцем задуманого контуру.

Практична частина: малювання «Букет в вазі».

11. Малювання по пам’яті та за спостереженням.

Практична частина: малювання «Загадка».

12. Бесіда «Наше чудове місто». Виконання робіт з передачею перспективи та пропорцій об’єктів, що зображуються.

Практична частина: малювання «Вулиці мого міста».

13. Повторення назв кольорів.

Практична частина: малювання «Веселка над містом».

14. Бесіда. Писанкові мотиви.

Практична частина: малювання «Орнамент», «Великодні свята».

15. Бесіда. Орнамент, як малюнок, утворений повторенням форм і кольору в певному ритмі. Поняття  симетрії і ритму. Демонстрація орнаментів вишивок, тканих виробів, розпису.

Практична частина: малювання орнаменту в різноманітних композиціях. Вправи.

Малювання «Півник» (декоративна композиція).

16. Малювання по пам’яті та за спостереженням.

Теоретична частина: особливості передачі образу засобами образотворчого мистецтва.

Практична частина: малювання «Свято мами», «Портрет».

17. «Моя родина» (ІНТЕГРОВАНИЙ БЛОК)

Практична частина: малювання «Найдорожче слово – мама».

18. Природні форми об’єктів живої природи.

Теоретична частина: обговорення баченого пейзажу, окремих рослин та їх елементів. Виконання робіт з відображенням природних контурів рослин.

Практична частина: малювання «Букет у вазі».

19. Природні форми об’єктів живої природи.

Теоретична частина: обговорення баченого пейзажу, окремих дерев, кущів та їх елементів. Виконання робіт з відображенням природних контурів дерев та кущів.

Практична частина: малювання «Пригоди у зимовому лісі»

20. Природні форми об’єктів живої природи.

Теоретична частина:дидактична гра «Нагодуй пташку». Відеослайди.

Практична частина:  малювання «Підгодуймо птахів»

21. Передача природних форм об’єктів живої природи.

Теоретична частина: рухлива гра «Швидко – повільно». Мультфільм.

Практична частина:  малювання «Як ведмідь зимує»

22. Малювання восковими олівцями. Передача образів неживої природи.

Теоретична частина: загадки про зимові явища природи.

Практична частина:  малювання «Метелиця – хурделиця»

23. Декоративне малювання.

Теоретична частина: прийоми декоративного малювання. Виставка рукавичок дітей. Обговорення.

Практична частина: малювання «Про що розкаже рукавичка».

24. (ІНТЕГРОВАНИЙ БЛОК «Числа»).

Теоретична частина: дидактична гра «Про що розповідають числа».

Практична частина: малювання «Намальовані історії»

25. Передача образу людини.

Теоретична частина: бесіда «З ким ти живеш». Дидактична гра «Одягнемось на прогулянку».

Практична частина:  малювання «Моя родина»

26. Малювання улюблених героїв мультфільмів. Передача образу за допомогою кольору, форми.

Теоретична частина: мультфільм «Капітошка». Обговорення.

Практична частина:  малювання «В гостях у Капітошки»

27. Техніка монотипії.

Теоретична частина: дидактична гра «Кольорові метелики». Відеослайди.

Практична частина:  малювання «Весна настає».

28. Передача природних форм об’єктів живої природи.

Теоретична частина: загадки про квіти. Дидактична гра «Квіти у вазі».

Практична частина:  малювання «Весняні квіти – підсніжники»

29. Самостійне малювання за ілюстрацією.

Теоретична частина: розгляд ілюстрації. Обговорення. Відеослайди.

Практична частина:  малювання «Привітаємо птахів»

30. Колективна робота.

Теоретична частина: відеослайди. Прийоми зображення дерев, кущів, квітів.

Практична частина:  малювання «Сади квітують»

31.(ІНТЕГРОВАНИЙ БЛОК – «Райдуга-веселка»)

Теоретична частина: загадки. Дидактична гра «Знайди колір».

Практична частина: малювання «Райдуга – веселка»

32. Малювання за уявою.

Теоретична частина: бесіда про пори року – літо. Відеослайди.

Практична частина:  малювання «Незабаром літечко»

33. Техніка монотипії.

Теоретична частина: відеослайди. Вірші про метеликів.

Практична частина: малювання «Метелик».

34. Пальчикова техніка малювання.

Теоретична частина: дидактична гра «Овочі – фрукти».

Практична частина:  малювання «Кошик з фруктами».

35. Використання різних за формою частин – коло, овал.

Теоретична частина: загадки про домашніх тварин. Рухлива гра «Киця».

Практична частина: малювання «Киця».

36. Техніка малювання по вологому паперу.

Теоретична частина: мультфільм «Де народжується хмарка». Обговорення.

Практична частина:  малювання «Дощова хмарка».

37. Техніка малювання по вологому паперу.

Теоретична частина: бесіда про домашнього улюбленця. Відеослайди.

Практична частина:  малювання «Мій дружок – собачка».

38. Колективна робота, виконана з окремих частин.

Теоретична частина: комбінована техніка – малювання + аплікація.

Практична частинаколективна робота «Сонячний віночок».

39-40. Підсумковий захід наприкінці семестру (2год). І семестр - Зустріч з Дідом Морозом. ІІ семестр - «Галявина розумашок».

 

Розділ ІІ. Ліплення (15год).

1. Вступна бесіда. Техніка безпеки. Матеріали та інструменти для роботи. Пластичні вправи.

2. Повторення прийомів ліплення. Вправи. Дидактична гра «Знайди предмет».

Практична частина: виконання простих геометричних форм: «Куля», «Конус», «Циліндр».

3. Ліплення простих предметів «Овочі, фрукти». Дидактична гра «Кухарі».

Практична частина: ліплення «Овочі для зайчика» - пластилін.

4. Ліплення предметів з різних частин. Дидактична гра «Поклади в кошик».

Практична частина: ліплення «Грибочки»

5. Виготовлення керамічного посуду способом пласта. Дидактична гра «Знайди предмет».

Практична частина: ліплення «Сервіз для ляльки».

6. Виконання композиції з кількох предметів. Закріплення ліплення способом пласта. 

Практична частина: ліплення «Тарілка з фруктами», «Кошик з овочами».

7. Засвоєння методу ліплення за допомогою «шнура».

Практична частина: виконання композиції з кількох предметів: «Кошик з грибочками».

8. Ліплення фігурок поєднанням різних за формою деталей.

Практична частина: ліплення «Птахи» (півник, лебідь, качка, сова); «Тварини» (кішка, собачка, лисичка, зайчик, їжачок).

9. Повторення прийомів декорування поверхні. Дидактична гра «Нагодуй пташку».

Практична частина: прикрашання тарілочки горохом та насінням соняшника.

         10.   Бесіда «Моя улюблена казочка». Ілюстрації.

Практична частина: ліплення персонажів українських народних казок: «Курочка», «Мишка».

11. Ліплення з солоного тіста «Іграшка на ялинку» (ІНТЕГРОВАНИЙ БЛОК «Новий рік»).

12. Ліплення фігурок з застосуванням прийомів витягування. Вправи.

Практична частина: ліплення української народної іграшки «Баранчик».

13. Мультфільм «Рукавичка».

Практична частина: ліплення персонажів українських народних казок: «Зайчик», «Ведмедик». Закріплення прийомів ліплення.

14. Ліплення складних тематичних композицій з використанням раніше засвоєних форм.

Практична частина: композиція «Лісова галявина».

15. Виконання стилізованої людської фігурки: ліплення «Лялька».

 

Розділ ІІІ. Аплікація (13год).

1. Вступна бесіда. Техніка безпеки. Матеріали та інструменти для роботи. Пластичні вправи.

2. Відривна аплікація.

 Теоретична  частина: орієнтація в просторі,  вище – нище. Рухлива гра «Листя полетіло».

Практична частина: аплікація «Листя кружляє».

3. Повторення геометричних фігур. Вирізання частин із цілого.

Теоретична  частина: рухлива гра «Світлофор». Бесіда про небезпеку на дорозі.

 Практична частина: аплікація «Світлофор».

4. Аплікація з декількох геометричних фігур.

Теоретична  частина: дидактична гра «Вгадай геометричну фігуру».

Практична частина: аплікація «Подорожуємо потягом» (ІНТЕГРОВАНА ЧАСТИНА «Транспорт»)

5. Самостійна робота.

Теоретична  частина: дидактична гра «Хто на якому транспорті їде».

Практична частина: аплікація «Вантажівка».

6. Комбінована техніка. Конструювання з паперу + аплікація.

Теоретична  частина: мультфільм. Бесіда.

Практична частина: конструювання з паперу + аплікація «Мишеня», «Котик».

7. Ілюстрація казки за допомогою різних прийомів аплікації. Передача сюжету.

Теоретична  частина: бесіда про пори року, особливості зими. Загадки про диких тварин.

Практична частина: аплікація «Казкова картинка».

8. Колективна робота з використанням різних прийомів роботи з папером, серветками, ватою.

Теоретична  частина: відеослайди про снігопад, зимові явища в природі. Вірші.

Практична частина:   аплікація «Сніг на дереві».

9. Робота за уявою.

Теоретична  частина: загадки про зиму. Рухлива гра «Хурделиця».

Практична частина:   аплікація «Зимові загадки» (ІНТЕГРОВАНА ЧАСТИНА «Зима»)

10. Самостійна робота. Виготовлення подарунку під ялинку.

Теоретична  частина: бесіда «Ми святкуємо Новий рік». Вірші.

Практична частина:    аплікація «Чобіток від Діда Мороза».

11. Творча робота за сюжетною картиною.

Теоретична  частина: загадки про пори року. Дидактична гра «Звірята у лісі».

Практична частина:    аплікація «Сонечко сяє» (ІНТЕГРОВАНА ЧАСТИНА «Природа»)

12. Самостійна робота.

Теоретична  частина: дидактична гра «Вгадай квітку».

Практична частина:    аплікація «Кульбаба» (ІНТЕГРОВАНА ЧАСТИНА «Квіти весняні»).

13. Підсумок роботи.

Практична частина:    Колективна аплікація з батьками «Галявина розумашок».

 

 

                              Початковий рівень, третій рік навчання (діти  5-6 років)

 

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

 

Тема заняття

 

 

Кількість годин

Форми контролю

 теорія

практика

усього

 

Вступ. Організаційна робота

2

-

2

бесіда

Розділ І. Малювання

 

2

43

45

Опитування, практична гра

Розділ ІІ. Ліплення

2

 

11

13

практична гра

Розділ ІІІ. Аплікація

2

8

10

практична гра, відкрите заняття

Підсумковий захід

-

2

2

 

Всього:

8

64

72

 

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

Вступ. Організаційна робота (2год). Знайомство з дітьми. Створення сприятливої атмосфери. Вступне заняття. Бесіда про живопис, як вид мистецтва. Техніка безпеки при користуванні олівцями, пензлями, фарбами, фломастерами.

 

Розділ І. Малювання(45год).

1-2. Кольори навколо нас.

Теоретична частина: Повторення назв кольорів. Дидактична гра.

Практична частина: вправи на розфарбовування заданого контуру. Підбір кольорів. Технічні прийоми. Малювання «Півник», «Павич».

3-4-5. Розфарбовування заданого контуру. Дидактична гра.

Теоретична частина: Підбір кольорів. Технічні прийоми. Дидактична гра.

Практична частина: малювання на вільну тему одним кольором. (Наприклад: «Гілка калини», «Тропічні рибки»).

6. Виконання малюнку одним кольором. Дидактична гра.

Теоретична частина : Бесіда про кольори в природі. Діалог з дітьми про овочі, квіти, їх назви, вигляд, кольори.

 Практична частина: малювання на вільну тему.

  1. Природні форми об’єктів живої природи. Дидактична гра.

Теоретична частина: Обговорення баченого пейзажу, окремих рослин та їх елементів.

Практична частина: Виконання робіт з відображенням природних контурів рослин. Малювання «Осіннє листя». Малюнок по пам’яті з натури.

8-9. Ілюстрація до казки.

Теоретична частина: Обговорення змісту улюблених казок, головних героїв, їх характерів та вигляду. Виконання малюнків – ілюстрацій.

Практична частина: малювання «Півник і двоє мишенят », «Рукавичка».

10. Зимові свята «від Миколая до Різдва».

Теоретична частина: Бесіда. Обговорення елементів традиційного святкування. 

Практична частина: малювання до свята Миколая «Іде святий Миколай».

11. Самостійна робота.

Теоретична частина: Виконання малюнків на тему зимових свят.

Практична частина: малювання «Ялинка в лісі».

12. Орнамент, як малюнок, утворений повторенням форм і кольору в певному ритмі.

Теоретична частина: Бесіда. Поняття  симетрії і ритму. Демонстрація орнаментів вишивок, тканих виробів, розпису.

Практична частина: Вправи. Виконання робіт – спроба відтворити орнамент в різноманітних композиціях.

13. Колективна робота.

Теоретична частина: Розфарбовування заданого контуру.

Практична частина: малювання «Квіткова декоративна композиція».

14-15-16. Ілюстрація до літературного твору (вірша, оповідання).

Теоретична частина: перегляд мультфільму. Бесіда.

Практична частина: малювання «Трудівниця бджола», «Про жука», «Село, як писанка».

17. Створення олівцем задуманого контуру.

Теоретична частина: Бесіда про традиційні українські ремесла – кераміка.

Практична частина: малювання керамічного посуду.

18. Наше чудове місто.

Теоретична частина: Передача перспективи та пропорцій об’єктів, що зображуються.

Практична частина: малювання «Моє місто».

19-20. Особливості народного українського розпису.

Теоретична частина: Демонстрація зразків. Обговорення.

Практична частина: Виконання вправ. Виконання робіт з копіюванням окремих елементів запропонованих зразків. Відтворення по пам’яті зразків, що сподобались. Малювання: «Півник», «Квіткова декоративна композиція».

21-22. Малюнки по пам’яті та за спостереженням.

Теоретична частина: Передача особливості образу засобами образотворчого мистецтва.

Практична частина: малювання «Люба матуся», «Портрет друга».

23. Створення олівцем задуманого контуру.

Теоретична частина: Передача особливості образу засобами образотворчого мистецтва.

Практична частина: малювання  «Квіти» (бджілки збирають мед).

24. Передача образу засобами образотворчого мистецтва.

Теоретична частина: Бесіда про циркових артистів.

Практична частина: малювання «Цирк» (портрет клоуна, виступ лева).

25. Повторення назв кольорів.

Теоретична частина: загадки про явища природи.

Практична частина: малювання «Веселка» (метелики над квітами). Змішування фарб.

26-27. Писанкові мотиви.

Теоретична частина: Бесіда про елементи святкування Великодня.

Практична частина: Розфарбовування заданого контуру (орнамент). Малювання  «Українські писанки», «Рушник».

28. Українське декоративно-прикладне мистецтво.

Теоретична частина: розгляд предметів українського побуту. Обговорення характерних елементів орнаменту.

Практична частина: малювання «Півник» (відтворення народного розпису).

29. Намальовані історії.

Теоретична частина: Складання разом з дітьми цікавих історій. Повторення вивченого матеріалу.

Практична частина: малювання дітьми власних створених історій.

30. Передача власного настрою за допомогою різнокольорових фарб.

Теоретична частина: читання віршів про маму. Обговорення.

Практична частина: малювання «Подарунок для мами - квіти» (свято мами).

31. Створення контуру за допомогою олівця. Розфарбування заданого контуру.

Теоретична частина: Птахи нашого краю.  Бесіда «Птахи прилетіли».

Практична частина: малювання «Пташка по пам’яті».

32. Довільне малювання.

Теоретична частина: дидактична гра «Відгадай загадку-покажи відгадку!».

Практична частина: малювання «Свійські тварини».

33. Передача явищ природи за допомогою фарб.

Теоретична частина: Розповідь про дощик. Рухлива гра «Дощик».

Практична частина: малювання по вологому паперу «Дощова хмаринка».

34. Поєднання в роботі різних технік.

Теоретична частина: Бесіда про пору року. Дидактична гра «Поговоримо про сніг».

Практична частина: малювання «Сніг-сніжок» (сніжинки та виготовлення сніжинки з серветки способом відриву).

35. Зображення обличчя людини.

 Теоретична частина: Прослуховування вірша «Чепуруха». Дидактична гра «Предмети гігієни».

Практична частина: розфарбовування обличчя чисте-брудне.

36. Самостійна робота.

Теоретична частина: Бесіда про прикрашання Новорічної ялинки. Загадки. Дидактична гра «Чарівні прикраси».

Практична частина: пальчикове малювання «Прикраси для ялинки».

37.  Малювання за уявою.

Теоретична частина: Відгадування загадки. Складання колективної розповіді про Діда Мороза, спираючись на питання вчителя. Дидактична гра «Що принесе нам Дід Мороз?».

Практична частина: малювання за уявою «Що несе в торбинці Дід Мороз»

 

38. Нетрадиційні техніки малювання.

Теоретична частина: Бесіда «Чим ми вміємо малювати?». Дидактична гра «Ой мете метелиця».

Практична частина: малювання восковими олівцями «Хуртовина».

39. Зображення диких та свійських тварин. Ілюстрація до казки «Рукавичка».

 Теоретична частина: перегляд мультфільму – казки «Рукавичка». Обговорення. Дидактична гра «Яка рукавичка?».

Практична частина: малювання звірів – мешканців рукавички.

40. Малюнок – композиція.

Теоретична частина: бесіда про родину. Дидактична гра «Хто як виглядає?»

Практична частина: малювання «Моя родина». Фарби з домальовуванням олівцями.

  1. Використання нетрадиційних технік при зображенні живої природи.

Теоретична частина: Обговорення картини «Рання весна». Прослуховування віршика «Веснянка».

Практична частина: малювання пальчиком первоцвітів, доопрацьовування обривною аплікацією.

42. Використання нетрадиційних технік при зображенні живої природи.

Теоретична частина: Обговорення картини «Сади квітують». Прослуховування вірша «Край городу вишні білі».

Практична частина: малювання долоньками та пальчиками «Сади квітують».

  1. Довільне малювання.

Теоретична частина: Дидактична гра «Послухай і виправ». Дидактична гра «Що на картинках маємо – про те й розповідаємо!».

Практична частина: малювання «Веселі примовки».

  1. Самостійне малювання з використання засвоєних технік.

Теоретична частина: Дидактична гра «Веселкові кольори». Дидактична гра «Пригадай колір!».

Практична частина: малювання «Незабаром літечко» за уявою.

 44 – 45. Підсумковий захід наприкінці семестру (2год). І семестр - Зустріч з Дідом Морозом. ІІ семестр - «Галявина розумашок».

 

Розділ ІІ. Ліплення (13год).

1. Вступна бесіда. Техніка безпеки. Матеріали та інструменти для роботи. Пластичні вправи.

2. Повторення прийомів ліплення. Вправи.

Практична частина: «Чарівна квіточка». Знайомство з мозаїчною технікою.

3. Пластилінографія.

Теоретична частина: Дидактична гра «Вгадай. Хто в акваріумі живе». Бесіда про акваріумних рибок. Відеослайди.

Практична частина: «Золота рибка». Заповнюємо контур.

  1. Передача форми і пропорцій.

Теоретична частина: перегляд мультфільму «Чарівний птах». Обговорення.

Практична частина: «Казковий птах». Ескіз. Примазування. Змішування кольорів.

  1. Українська кераміка.

Теоретична частина: перегляд виставочних робіт. Опишнянська кераміка. Дидактична гра «Піраміда запитань».

Практична частина: «Дивовижний баранець» з цілого шматка глини (за мотивами опишнянської кераміки».

  1. Колективна робота. Використання різних технік при створенні композиції.

Теоретична частина: Дидактична гра «Пори року». Рухлива гра «Збери грибочки в кошик».

Практична частина: «Осінній ліс» - рельєфне ліплення, ліплення способом продряпання (гілок), наліплення листочків, розмазування пластиліну по фону.

  1. Природні та допоміжні матеріали для передачі символіки оберегу. 

Теоретична частина: Бесіда з метою ознайомлення з поняттями: «берегиня», «оберіг», «підкова». Дидактична вправа «Знайди місце оберегу».

Практична частина: створення виразного образу з глини пластичним способом «Підкова».

  1.                     Змішана техніка.

Теоретична частина: традиційні елементи української писанки. Дидактична гра «Запитайлик».

Практична частина:  Прикрашаємо писанку.

  1.                     Закріплення прийомів роботи з пластиліном.

Теоретична частина: відеозапис мультфільму «Муха-цокотуха», ілюстрації із зображенням посуду.

Практична частина: Ліплення чайника та чашки.

11. Ліплення з натури.

Теоретична частина: ігрова ситуація «до нас у гості прийшов заєць», бесіда про зайця (частини тіла, деталі), спонукання дітей до дії - «зліпимо зайцю друзів», самостійна діяльність дітей.

 Практична частина: «Зайченя» (ліпити зайця, використовуючи іграшку в якості натури; передавати форму частин іграшки: овальну (тулуб), округлу (голова), циліндричну (ноги); передавати пропорційне співвідношення частин і деталі (вуха, хвіст, лапи); вчити поєднувати виліплені частини в одне ціле, щільно з'єднувати їх шляхом промазування однієї частини до іншої.

  1.                     Стилізація форми.

Теоретична частина: дидактична гра «Знайди малечу». Рухлива гра «Сховайся в будиночок».

Практична частина:  ліплення із кульок «Весела вівця».

12. Об’ємне ліплення.

Теоретична частина: Дидактична гра «Впізнай пташку». Бесіда про птахів. Відеослайди.

Практична частина:  ліплення «Ластівка додому знову до нас летить».

13. Узагальнення і закріплення набутих навичок.

Теоретична частина: дидактична гра «Намисто запитань». Відеослайди «Квіти».

Практична частина:  ліплення «Квіти для матусі».

 

Розділ ІІІ. Аплікація (10год).

  1.                   Вступна бесіда. Техніка безпеки. Матеріали та інструменти для роботи. Пластичні вправи.
  2.                   Збирання малюнку із заданих форм за зразком.

Теоретична частина:  Бесіда про аплікацію як вид мистецтва. Показ зразків.

Практична частина:  аплікація «Квіти», «Іжачки з грибочками».

  1.                   Збирання малюнку із заданих форм за описом. 

Теоретична частина:  ілюстрації за змістом. Показ зразків.

Практична частина:  аплікація  «Бджілки», «Підводний світ», «Цирк».

  1.                   Колективна аплікація.

Теоретична частина:  Техніка безпеки при спільній роботі над виробом. Показ зразків.

Практична частина:  аплікація «Осінь», аплікація «Орнамент».

  1.                   Повторення поняття паперопластики.

 Теоретична частина:  Демонстрація зразків.

Практична частина:   виготовлення ланцюжків на ялинку, моделювання іграшок «Котик», «Мишка».

  1.                   Повторення поняття моделювання з паперу, як способу надання об’ємної форми плоским елементам для отримання бажаного ефекту.

Теоретична частина:  Техніка безпеки при спільній роботі над виробом. Показ зразків.

Практична частина:   виготовлення забавок на основі циліндра, конуса: «Грибочок», «Зайчик», «Пташка», «Півник».

  1.                   Виготовлення аплікації на задану тему з використанням готових елементів.

Теоретична частина:  розміщення роботи в обумовленому просторі (листівка, ф.А4, ф.А3, ф.А2). Дидактична гра «Кого сонечко збудило?». Прослуховування вірша про сонечко.

 Практична частина:   аплікація «Сонечко сміється», «Квіткові галявини», «Моє місто».

  1.                   Самостійна робота.

Теоретична частина:  дидактична гра «Оповідка про квітку». Бесіда про квіти. Дидактична гра «Порівняймо квіти!».

Практична частина:  аплікація з серветок  «Квіти весняні».

  1.                   Колективна аплікація.

Теоретична частина:  дидактична гра «Поміркуй і скажи». Дидактична гра «Чому не можна?». Рухлива гра «Світлофор»

Практична частина:   аплікація «Увага! Небезпека!»

  1.               Заключне заняття. Підведення підсумків за рік. Оголошення та привітання учасників конкурсів та виставок.

 

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

Малювання

 

Діти повинні виявляти пізнавальну компетентність (знати):

  • про живопис, як вид мистецтва;
  • про матеріали та інструменти, що застосовуються на заняттях живописом;
  • техніку роботи з олівцями, фломастерами, фарбами;
  • про етапність створення картин (задум, ескіз, вибір техніки виконання, виконання, оформлення);
  • про існування традиційного народного розпису;
  • про існування таких видів живописних творів, як портрет, пейзаж, натюрморт, ілюстрація;
  • про зображення, як декоративні, реалістичні, абстрактні;
  • про існування перспективи і передачу її на малюнку;
  • про відтворення пропорцій (більше, менше, однакове, ширше, вужче, нижче, вище);
  • основні кольори;
  • відтінки, способи їх утворення;
  • про стилізацію (спрощення) при зображенні;
  • про декорування (прикрашання) зображення;

 

Діти повинні виявляти практичну компетентність (вміти):

  • естетично сприймати середовище;
  • виділяти окремі об’єкти композиції, що розглядається;
  • аналізувати форму і колір цих об’єктів;
  • розміщувати (компонувати) малюнок в заданому форматі;
  • виконувати малюнок на задану тему;
  • виконувати всі етапи створення картини (задум, ескіз, компонування, виконання, декорування);
  • відтворювати форми простих об’єктів.

 

Діти повинні виявляти творчу компетентність:

  • стилізовано зображувати складні об’єкти;
  • відтворювати малюнок за мотивами народного розпису;
  • виконувати малюнок в заданій кольоровій гамі;
  • працювати самостійно.

 

Діти повинні виявляти соціальну компетентність:

  • співпрацювати з однолітками при виконанні колективної роботи;
  • шанобливо ставитись до своїх робіт, робіт інших авторів;
  • сприймати як високу оцінку своєї роботи участь творчих виробів у виставках;
  • розуміти естетичні еталони щодо свого зовнішнього вигляду, здорового та естетично красивого способу життя.

 

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

Ліплення 

 

Діти повинні виявляти пізнавальну компетентність (знати):

  • відомості про ліплення, як вид мистецтва;
  • відомості про види матеріалів, що застосовують для ліплення;
  • властивості пластиліну, глини, солоного тіста;
  • інструменти та способи їх використання в роботі;
  • технологію виконання ліплення (задум, деталювання, збирання виробу, оформлення);
  • різні способи ліплення;
  • найпростіші способи обробки паперу в техніці паперопластики.

 

Діти повинні виявляти практичну компетентність (вміти):

  • естетично сприймати середовище;
  • користуватись різними способами ліплення:

                     - конструктивним;

                     - пластичним;

                     - комбінованим;

- рельєфним;

- мозаїчним;

  • виконувати роботу на задану тему;
  • готувати ескіз для створення панно;
  • компонувати роботу в обумовленому просторі;
  • декорувати композицію;
  • моделювати найпростіші форми з паперу;
  • використовувати розгортку для виготовлення моделі;

 

Діти повинні виявляти творчу компетентність:

  • стилізовано зображувати складні об’єкти;
  • застосовувати найпростіші прийоми роботи в техніці пластилінографії;
  • виконати роботи методом спільних дій, за наслідуванням, зразком; 
  • використовувати допоміжні матеріали для передачі виразності образу;
  • працювати самостійно.

 

Діти повинні виявляти соціальну компетентність:

  • співпрацювати з однолітками при виконанні колективної роботи;
  • шанобливо ставитись до своїх робіт, робіт інших авторів;
  • намагатись доводити розпочату справу до кінця;
  • сприймати як високу оцінку своєї роботи участь творчих виробів у виставках.

 

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

Аплікація  

 

Діти повинні виявляти пізнавальну компетентність (знати):

  • Назви кольорів;
  • відомості про аплікацію, як вид мистецтва;
  • відомості про види матеріалів, що застосовують для аплікації;
  • інструменти та способи їх використання в роботі;
  • технологію виконання аплікації (задум, ескіз, малюнок, деталювання, збирання композиції, виклеювання, декорування, оформлення);
  • правила використання розгортки для отримання об’ємної форми;
  • найпростіші способи обробки паперу в техніці паперопластики.

 

Діти повинні виявляти практичну компетентність (вміти):

  • естетично сприймати середовище;
  • користуватись готовими елементами для створення аплікації:

                     - за зразком

                     - за описом

                     - за уявою

  • виконувати роботу на задану тему;
  • готувати ескіз для створення панно;
  • компонувати роботу в обумовленому просторі;
  • декорувати композицію;
  • моделювати найпростіші форми з паперу;
  • використовувати розгортку для виготовлення моделі;

 

Діти повинні виявляти творчу компетентність:

  • стилізовано зображувати складні об’єкти;
  • застосовувати найпростіші прийоми обробки паперу в техніці паперопластики;
  • працювати самостійно.

 

Діти повинні виявляти соціальну компетентність:

  • співпрацювати з однолітками при виконанні колективної роботи;
  • шанобливо ставитись до своїх робіт, робіт інших авторів;
  • сприймати як високу оцінку своєї роботи участь творчих виробів у виставках.

 

НЕОБХІДНЕ ОБЛАДНАННЯ ТА МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ЗАНЯТЬ

 

  1. Нарукавники та фартушок.
  2.  Вологі, сухі серветки.
  3.  Папір для креслення А-4, А-5, А-2.
  4.  Кольорові олівці. Воскові олівці.
  5.  Гуаш фірми «Луч». 6 кольорів
  6.  Акварель фірми «Луч». 6 кольорів.
  7.  Пластилін фірми «Луч». 6 кольорів.
  8.  Дощечки для ліплення. Стеки. Клейонка.
  9.                      Папір кольоровий односторонній.
  10.                 Картон кольоровий односторонній, цупкий.
  11.                 Ватяні патички. Поролон.
  12.                 Пензлі круглі натуральні № 4, №8. Пензлі плоскі синтетичні №6.
  13.                 Простий олівець HB. Ластик.
  14.                 Клей ПВА. Клей - олівець. Ножиці для дитячої творчості.
  15.                 Папка для готових робіт.
  16.                 Папір офісний 20 листочків.
  17.                 Палітра.
  18.                 Стаканчик-непроливайка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ІНФОРМАЦІЙНИХ ДЖЕРЕЛ

 

  1. Алексєєв С.С. «О колорите», М., 1974р.
  2. Алексєєв С.С. «О цвете и красках», М., 1962р.
  3. Антонович Є. А., Свид С. П., Шпільчак В. А. Поглиблене вивчення образотворчого мистецтва. - К., 1990.
  4. Антонович Є. А., Свид С. П., Шпільчак В. А. Програми для шкіл із поглибленим теоретичним і практичним вивченням образотворчого мистецтва та архітектури. - К., 1990.
  5. Аронов В. Р. Художник и предметное творчество. - М., 1987.
  6. «Базовий компонент дошкільної освіти», Київ, 1999р.
  7. Богуш А.М., Лисенко Н.В. «Українське народознавство в дошкільному закладі», Міністерство освіти України, Інститут змісту і методів навчання, Київ, 1997р.
  8. Богатеєва З.А. «Чудесные поделки из бумаги», Москва, «Просвещение», 1991р.
  9. Волков Н.Н. «Композиция в живописи», М., 1977р.
  10. Глущенко А.Г. «Внеклассная робота в начальних классах», Київ, «Радянська школа», 1982р.
  11. Гусакова М.А. «Апликация», Москва, «Просвещение», 1987р.
  12. Доронова Т. Н., Якобсон С. Г. Обучение детей 2-4 лет рисованию, лепке, аппликации в игре. - М., 1992.
  13. Журнал «Юный художник», розділ «Уроки изобразительного исскуства для маленьких».
  14. Задорожний В. I., Боровиков О. Я. Уроки образотворчого мистецтва в 1-3 класах. - К., 1982.
  15. Історія педагогіки, «Вища школа», Київ, 1973р.
  16. Любарська Л. М., Резніченко М. І. Образотворче мистецтво в 1-4 класах.-К., 1996.
  17. «Малятко», програма, Київ, 1999р.
  18. «Мистецтво та освіта», Київ, 1998р.
  19. «Мудрость красоти», «Просвещение», Москва, 1981р.
  20. Немецкий Б. М., Фомина Н. Н., Коротеева Е. И., Михайлова Н. М. Изобразительное искусство и художественный труд. - М., 1991.
  21. Процидим Г.І. «Образотворче мистецтво», 1990р.
  22. Серова Г. Г., Савинский В. Е. Художник и педагог. - М., 1983.
  23. Теория и методика изобразительной деятельности в детском саду. - М., 1985.

 

 

БЛОК ІІ. МУЗИЧНО-ЕСТЕТИЧНИЙ РОЗВИТОК

(«Музичні сходинки»)

БЛОК ІІІ. ТАНЦЮВАЛЬНО-РИТМІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ

(«Кроки до танцю»)

БЛОК ІУ. ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

(«У світі англійської мови»)

 

 

ДОДАТОК 1.

Початковий рівень, другий рік навчання (діти  4-5 років)

             ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН  ІНТЕГРОВАНОГО БЛОКУ

№/№

 

Тема

 

«Мистецька мозаїка»

 

«Музичні сходинки»

 

«Кроки до танцю»

 

«У світі англійської мови»

 

1.

«Осінь»

Малювання «Осіннє листя»

Дидактична гра «З якого дерева листочок».

Музична абетка.

Дидактичні вправи

«Парасолька», «Калюжки»

Засвоєння простих танцювальних фігур:  коло. Повороти на 180˚. Етюд з листочками.

«Кольори». Складання квіточки з різнобарвними пелюстками. Назви кольорів.

2.

«Іграшки»

Малювання «Пригоди у зимовому лісі» - розфарбовування.

Сприйняття музики.

Передача динамічних відтінків у рухах: голосно, тихо; біг, ходьба, стрибки.

Підібрати іграшку до музики, або портрет композитора

 

Різні види  ходьби: дидактична гра «Тваринки крокують», як ведмедик, зайчики, жабки тощо.

«Улюблений Лео»

Назви іграшок - тваринок

3.

«Моя родина»

Малювання «Найдорожче слово – мама».

Сприйняття музики.

Розрізняти музичні твори за характером і настроєм: колискова для матусі, вальс, марш, танець.

Ознайомлення з піснею «Сонько-дрімко»

 

Засоби музичної виразності.

Дидактична гра «Разом з мамою».

Пояснення та повторення термінів: вступ, закінчення, темп, сила звучання (allegro, balance)

«Сім’я».

Бесіда на тему. Вивчення нової лексики.

4.

«Зима. Зимові ігри»

Аплікація «Зимові загадки»

Загадки про зиму. Рухлива гра «Хурделиця».

Виконання творів.

Розучування пісеньки «Зимонька».

Ритмічні вправи зі сніжками.

Колективно-порядкові вправи.

Вправа для підйомів.

Ритмічна вправа «Холодно ніжкам» -

повільна ходьба на високих пів-пальцях і на п'яточках

 

Вивчення назв дитячих ігор англійською мовою. Опис зимових ігор.

5.

«Числа поряд з нами»

Малювання «Намальовані історії»

Дидактична гра «Про що розповідають числа».

Абетка теорії музики.

Дихальні вправи з використанням ряду чисел від 1-10. Підготовка до вивчення ступенів ладу. Нотний стан на підлозі.

 

Вивчення свого місця в залі: колона, ланцюжок. Колективно - порядкові вправи.

Лічба до 10.

Гра «Торбинка»

6.

«Новий рік»

Ліплення з солоного тіста «Іграшка на ялинку»

Ігрова мозаїка. Ритмічна гра «Гойдалка»

Дихальна вправа «Сніжинки».

Виконання твору «Дід Мороз».

Праця в колективі.

 

Основи хореографії.

Танцювальний крок по колу.

Вивчення елементів танцю «Свято, свято»

 

Вивчення віршів, пісень, ігор до Нового року.

7.

«Райдуга – веселка»

Малювання «Райдуга – веселка»

Загадки. Дидактична гра «Знайди колір».

Абетка теорії музики.

Вправа «Кольоровий звукоряд». Розвиток координації між слухом та голосом. Засвоєння напрямку мелодії. Спів за кольоровою пірамідою. Музичні інструменти.

 

Вправи на підлозі

Вправа «Ножиці».

Колективно-порядкові вправи.

Дидактична вправа «Шикуйся за кольором веселки»

 

 

 

 

 

 

Природа.

Вивчення слів відповідно природі.

8.

«Транспорт»

Аплікація «Подорожуємо потягом»

Дидактична гра

«Вгадай геометричну фігуру».

Засоби музичної виразності. Вправа «Потяг». Розвиток діапазону голосу. Вправа «Автомобіль»

Вправи на підлозі (партерна гімнастика).

Вправа «Потяг».

 

Транспорт.

Вивчення слів відповідно темі.

9.

«Весняні квіти»

Аплікація «Кульбаба»

Дидактична гра

«Вгадай квітку».

Сприйняття музики.

Жанри музики: танець вальс.

П.І.Чайковський «Вальс квітів».

Найпростіші елементи сучасної хореографії.

Засвоєння правильної постанови корпусу та голови на середині залу.

Виконання «Весняний танець»

Вивчення віршів

та лічилок про весну.

10.

«Природа»

Аплікація «Сонечко сяє»

Загадки про пори року. Дидактична гра

«Звіри у лісі».

Слухання музики.

Дихання.

Дикція.

Артикуляція. Відчуття темпу.

Пальчикова гімнастика.

Розвиток мислення.

Вправи на координацію.

Вправи на відтворення рухів у природі:  біг по колу на півпальцях,

шикування на лінії, в колони.

Вивчення слів відповідно темі.

C:\Users\VLAD\Desktop\МАНЮСИКИ\20181106_120724.jpg 

 

 

doc
Додав(-ла)
Ланцова Олена
Додано
26 січня 2021
Переглядів
4083
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку