Програма курсу за вибором "Основи євроремонту"

Про матеріал
Програма курсу за вибором «Професійні проби» для для учнів 8-11класів «Основи євроремонту» призначена : - для формування ключових і предметної проектно-технологічної компетентностей учнів; - усвідомленого вибору подальшого освітнього маршруту в профільній школі та після її закінчення; - з метою забезпечення умов для перевірки можливостей самореалізації в різних видах професійної діяльності, - реалізації проектно-технологічної діяльності.
Перегляд файлу

 

Міністерство освіти і науки України

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Навчальна програма

 

курсу за вибором 

для учнів 8-11класів

 

 

 

 

«Основи євроремонту»

 

 

 

 

 

 

 

 

Схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах

(Лист Інституту модернізації змісту освіти МОН України

№22.1/12-Г-346 від 09.06.2020р.)

 

 

Автори: Шестаковський Л.Л., директор Степанівського МНВК Чернігівської   області;

Полюхович І.В., заступник директора з навчально-виробничої     роботи Степанівського МНВК Чернігівської   області;

 

Рецензенти: Коляда А. М., канд. пед. наук, доцент, директор Чернігівського

                       професійного будівельного ліцею;

          Ровник І.А., методист відділу природничо-математичних

                       дисциплін ЧОІППО імені К.Д. Ушинського;

              Гріненко В.В., директор НМЦ ПТО в Чернігівській області.
Пояснювальна записка

 

Програма курсу за вибором «Професійні проби» для для учнів 8-11класів  «Основи євроремонту» призначена :

- для формування ключових і предметної проектно-технологічної компетентностей учнів;

- усвідомленого вибору подальшого освітнього маршруту в профільній школі та після її закінчення;

-  з метою забезпечення умов для перевірки можливостей самореалізації в різних видах професійної діяльності,

- реалізації проектно-технологічної діяльності.

 Головною метою курсу за вибором «Основи євроремонту» є формування проектно-технологічної компетентності учнів, що  спрямована на реалізацію їхнього творчого потенціалу, готовність і здатність ефективного пошуку і застосування потрібних знань, умінь, способів діяльності, свідомого професійного самовизначення, самоідентифікації і самовираження.

 Завдання курсу за вибором  «Основи євроремонту»

  1. Формування цілісного уявлення про проектно-технологічний тип виробничої культури як універсальної, що необхідна сучасному спеціалісту в будь-якій сфері діяльності.
  2. Усвідомлення значення будівельної галузі України.
  3. Побудова індивідуальних освітніх траєкторій учнів через розв’язання реальних життєвих проблем створеними особистісно і соціально значущими виробами  у партнерській взаємодії з іншими.
  4. Послідовне оволодіння алгоритмом й операціями проектно-технологічної діяльності з метою формування індивідуального рівня предметної компетентності.
  5. Задоволення професійно-пізнавальних інтересів і потреб для свідомого вибору власного професійного шляху.

 Основні підходи до побудови і реалізації змісту навчальної програми курсу за вибором «Основи євроремонту» :

 Національна спрямованість – формування уявлення про будівельну галузь України, як ціннісний компонент української і світової економіки.

 Компетентнісна спрямованість – надання процесу допрофільної підготовки та профільного навчання технологій предметно-діяльнісного, практико-орієнтованого характеру, забезпечення формування ключових, галузевих і предметної компетентностей, досягнення прогнозованих освітніх результатів.

 Професійна спрямованість – засвоєння професійних знань про українську будівельну галузь  в ринкових умовах; створення умов для об’єктивованої оцінки професійних потреб і можливостей учнів. Ознайомлення з професією «Монтажник гіпсокартонних конструкцій», «Штукатур»  та спорідненими.

 Культурологічна спрямованість – формування сучасної проектно-технологічної культури учнів на основі мотивації самоактуалізації (реалізації творчого потенціалу в процесі створення виробів), розвиток творчого мислення, цілісного уявлення про світ у єдності його природничого, національного, соціального, виробничого та інших складників.

 Методологічна спрямованість – оволодіння методологією проектно-технологічної діяльності, що дає змогу набуття досвіду ефективної організації власної діяльності в умовах повсякденного життя та сучасного виробництва, а також соціально й професійно важливих якостей.

 Коротка характеристика структури і змісту навчальної програми. Сучасне виробництво організовується процесами, а не окремими операціями, як це було в технократичному індустріальному суспільстві. Ці процеси тлумачаться як цілісні виробничі цикли (проекти), які організовуються для отримання певних якісних результатів зі встановленими рамками часу, витрат засобів і ресурсів.

 Такі реалії зумовлюють зміну акцентів технологічної освіти старшокласників з операційної технологічної діяльності з результатом: техніко-технологічні знання, уміння та навички на процесуальну проектно-технологічну діяльність з прогнозованими результатами: зовнішніми освітніми продуктами – створеними особистісно і соціально значущими художньо-матеріальними виробами, матеріалами особистого портфоліо та внутрішніми освітніми продуктами – індивідуальним рівнем сформованості предметної проектно-технологічної компетентності, яка характеризує готовність і здатність до засвоєння, осмислення і творення виробничої культури рідного народу, відповідальності за продуктивність і наслідки власної діяльності.

 Програма «Основи євроремонту» розроблена відповідно до концепції змісту технологічної освіти, що відображає соціальний досвід людства в контексті культури організації виробництва на основі проектів як завершених циклів проектно-технологічної діяльності, в якій формується предметна проектно-технологічна компетентність.

 Зміст програми забезпечує засвоєння учнями базових знань, умінь, компетенцій сфери виробництва, послідовне й поетапне оволодіння особливостями організації сучасного виробництва на основі структури проектно-технологічної діяльності. Передбачено обов’язкове виконання проектів, реалізацію індивідуальних освітніх траєкторій.

 Програма має таку структуру:

 Вступ.  Особистість в умовах сучасного ринку праці

 Розділ 1. Охорона праці на будівництві.

 Розділ 2. Конструктивні елементи будівель і споруд.

 Розділ 3. Основи будівельного креслення.

 Розділ 4. Матеріалознавство опоряджувальних робіт.

          Розділ 5. Технологія виконання штукатурних робіт.

Розділ 6. Прокладання в гіпсокартонних конструкціях мереж      електричного живлення.

Розділ 7. Оздоблення приміщень гіпсокартоном.

 Під час вступу учні ознайомлюються з програмою «Основи євроремонту», з метою, завданнями і змістом її вивчення, що забезпечує позитивну мотивацію навчання і цілепокладання щодо одержання очікуваних освітніх результатів.

Зміст і структура наступних розділів програми створюють умови для виконання проектів, реалізації потенціалу форм інноваційних виробничих процесів: проектування, тобто виявлення проблем, створення образу майбутнього виробу та визначення засобів і способів його виготовлення; технології реалізації, тобто виготовлення спроектованого особистісно й соціально значущого виробу; рефлексії, тобто усвідомлення смислу, основ і наслідків діяльності, самооцінювання, презентація і рекламування освітніх результатів. Перший розділ програми містить відомості про поняття охорони праці і виробничої санітарії оволодівши якими учні формують шанобливе й бережливе ставлення до життя і здоров`я людини, стають носіями культури будівельної галузі, здатними самостійно створювати оригінальні вироби.

 Зміст програми, що вибудовується за структурою проектно-технологічної діяльності, має дві форми прояву: реальну і понятійну. З одного боку організація власної проектно-технологічної діяльності забезпечує здатність розв’язувати реальні проблеми, з іншого – для успішного її здійснення потрібно набути відповідні знання про означену діяльність – в поняттях, правилах, нормах.

 Програма є відкритою системою, живим організмом, який адаптується до місцевих, національно-регіональних особливостей будівельної галузі України, умов профільного навчання конкретного навчального закладу, потреб, інтересів і можливостей учнів.

 Курс  за вибором «Основи євроремонту» обирається учнями самостійно, що забезпечує формування позитивної мотивації навчання, можливість побудови власної освітньої траєкторії, досягнення й об’єктивоване самооцінювання очікуваних результатів.

          Можуть використовуватися різноманітні організаційні  форми освітньої роботи ( екскурсії, віртуальні подорожі, майстер-класи, тощо).

 Очікується, що учні, які здобудуть сучасну технологічну освіту під час вивчення спеціалізації, ефективно долучатимуться до соціально-економічного життя країни, будуть здатні ініціювати розвиток сфер виробничої діяльності, в яких вони братимуть участь на основі сформованої проектно-технологічної компетентності, що забезпечить їхню підприємливість, адаптивність, мобільність і конкурентоздатність на ринку праці.

        Програма розрахована на 35,70,105 навчальних годин. Головним очікуваним результатом проходження курсу є проходження рольової практики - професійної проби. Спробувавши себе в даному виді професійної діяльності, підлітку значно легше визначити саме ту професію, яка найбільше відповідає його інтересам, здібностям та можливостям, вибрати найближчу життєву перспективу та уникнути наслідків невірного вибору професії.  В програмі вказано загальний зміст навчального матеріалу, з якого, в залежності від кількості годин, наявної матеріальної бази, підготовленості учнів, вчитель може обирати матеріал та завдання різного рівня складності.                        Навчальний  заклад має право, відповідно до наявної матеріальної бази, регіональних умов тощо, самостійно вносити зміни в тематичний план та програму до 20 відсотків у межах загального часу.

       В програмі міститься орієнтовний перелік робіт для виконання творчого проекту, який може бути доповнений на розсуд вчителя. Ступінь складності виконання проекту також визначається вчителем.

Навчальне проектування містить такі стадії: складання ескізних варіантів, розробка конструкторсько-технологічної документації, добір матеріалів, вибір інструментів та обладнання, вибір технології обробки деталей виробу, їх з’єднання, обробка, економічне та екологічне обґрунтування, міні-маркетингові дослідження, в яких визначають доцільність виготовлення проекту з точки зору  економії матеріалів та енергоресурсів для його виготовлення. Визначення  вартості виконуваних робіт можливо проводити  з використанням програми «Калькулятор ремонту». Передбачається захист проекту та розгляд перспективи успішного засвоєння курсу  для подальшого вибору професії з метою організації малого підприємства з виконання опоряджувальних робіт.

Резерв часу вчитель використовує на свій розсуд, для більш поглибленого вивчення окремих тем і розділів.

Під час роботи потрібно звертати увагу на дотримання учнями правил безпечної праці і санітарно-гігієнічних вимог.

 

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН НА 35 ГОДИН

 

№ з/п

 

Розділи і теми

К-сть год орієнтовна

1

Вступ. Особистість в умовах сучасного ринку праці

1

2

Розділ 1. Охорона праці на будівництві.

1

3

Розділ 2. Конструктивні елементи будівель і споруд.

3

4

Розділ 3. Основи будівельного креслення.

2

5

Розділ 4. Матеріалознавство опоряджувальних робіт.

2

6

Розділ 5. Технологія виконання штукатурних робіт.

9

7

Розділ 6. Прокладання в гіпсокартонних конструкціях мереж      електричного живлення.

2

8

Розділ 7. Оздоблення приміщень гіпсокартоном.

8

9

Підсумковий проект

6

10

Резерв часу

1

 

Разом:

35

Програма

 

Дата пров

К-сть год

Очікувані результати

(компетенції)

Зміст навчального матеріалу

 

1

Вступ. Особистість в умовах сучасного ринку праці

 

 

Знаннєвий компонент

Характеризує типи професій;

трудові процеси і професії, об’єкти праці, матеріали, інструменти;

Пояснює мету вивчення курсу  «Основи євроремонту»

Діяльнісний компонент

Ознайомлюється з засадами сучасного виробництва.

Ціннісний компонент

Характеризує українську будівельну галузь як ціннісний компонент української і світової економіки

Виявляє й оцінює власний рівень проектно-технологічної компетентності.

Характеризує перспективи власного

професійного шляху

Визначає професійно важливі якості

монтажника гіпсокартонних конструкцій, штукатура

Формулює ставлення до об`єкту праці

Вступ.

Значення професійного самовизначення для особистості й сучасного суспільства. Типи професій. Мотиви вибору професії. Ознайомлення з професією «Монтажник гіпсокартонних конструкцій» та спорідненими. Вимоги до представників даної професії. Кваліфікаційна характеристика професії.

Історія виникнення професії. Анкетування учнів. Професія в умовах сучасного ринку праці.

Безпека праці школярів у навчальних майстернях.

 

 

 

1

Розділ 1.Охорона праці на будівництві.

 

 

Знаннєвий компонент

Розкриває зміст поняття «Охорона праці»

Називає основні законодавчі документи по охороні праці;

Обґрунтовує організацію робочого місця;

Пояснює правила електро- та пожежної безпеки на будівельному майданчику та у виробничій майстерні.

Знає види інструктажів з охорони праці та орієнтовний перелік питань даних інструктажів.

Діяльнісний компонент

Опрацьовує й обговорює потрібну інформацію з різних джерел

Ціннісний  компонент

Аналізує можливості використання набутої компетентності в інших сферах діяльності.

Усвідомлює необхідність дотримання правил з техніки безпеки

Зміст поняття «Охорона праці», соціально-економічне значення охорони праці.

Загальна характеристика основних законодавчих актів з охорони праці: Конституція України, Закон України про охорону праці, Кодекс Законів України про працю, Закон України про охорону здоров'я населення, Закон України про пожежну безпеку, законодавство про охорону природи і навколишнього середовища.

Інструктажі з питань охорони праці, їх види, зміст та значення.

Документація призначена для ведення контролю охорони праці.

 

3

Розділ 2. Конструктивні елементи будівель і споруд.

 

 

Знаннєвий компонент

Пояснює класифікацію будівель за призначенням, за видом  будівельного матеріалу конструкцій будівель.

Називає експлуатаційні вимоги до будівель різних призначень

Характеризує призначення конструктивних елементів будівлі

Описує конструктивні типи цивільних будівель

Характеризує будівельний процес в послідовності виконання будівельних робіт.

Діяльнісний компонент

Опрацьовує й обговорює потрібну інформацію з різних джерел 

Ціннісний компонент

Аналізує можливості використання набутої компетентності в інших сферах діяльності.

Тема 2.1. Відомості про будівельні та основні будівельно-монтажні й опоряджувальні роботи.

Класифікація будівель: за призначенням, у залежності від матеріалу огороджувальних конструкцій, за кількістю поверхів. Експлуатаційні вимоги до будівель.

Тема 2.2. Основні групи елементів будівлі: об’ємно-планувальні елементи, конструктивні елементи, будівельні вироби.

Конструктивні елементи будівлі: фундамент, стіни, перегородки, колони, перегородки, підлоги, дах, покрівля, вікна, двері тощо. Конструктивні типи цивільних будівель: безкаркасні, каркасні, з неповним каркасом, об’ємно-блокові.

Тема 2.3. Технологія спорудження будівель.

 Будівельний процес. Операція. Підготовчий період. Основний період. Нульовий цикл. Земляні, кам’яні, бетонні, монтажні, столярні, теслярські роботи. Опоряджувальні роботи.

 

2

Розділ 3. Основи будівельного креслення.

 

 

 

Знаннєвий  компонент

Аналізує конструктивні елементи будівельних конструкцій.

Зазначає вимоги до держаних стандартів для виконання зображень креслень будівельних матеріалів.

Називає прийоми позначень будівельних матеріалів на кресленні; масштаби будівельних креслень затверджені державними стандартами.

Розрізняє умовні позначення на кресленнях

Виконує креслення віконних і дверних отворів, сходів, перегородок, загального плану кімнати будинку.

Діяльнісний компонент

Опрацьовує й обговорює потрібну інформацію з різних джерел

Ціннісний компонент

Аналізує можливості використання набутої компетентності в інших сферах діяльності.

Тема 3.1.  Види, призначення і загальна характеристика будівельних креслень.

Особливості будівельного креслення. Зміст та види будівельних креслень. Державні стандарти, які розповсюджуються на всі види проектної документації.

Назва і маркування будівельних креслень. Масштаби будівельних креслень. Вимоги державних стандартів щодо зображення на кресленнях будівельних матеріалів.

Тема 3.2.  Особливості оформлення будівельних креслень.

Призначення і види креслень плану фундаменту, поверхів, перекриття, покриття та покрівлі будівлі.

Призначення і види креслень фасадів і розрізів будівель. Позначення в планах, фасадах та розрізах будівель. Читання та виконання нескладних креслень.

Умовні позначення на будівельних кресленнях.

 

2

Розділ 4. Матеріалознавство опоряджувальних робіт.

 

 

Знаннєвий компонент

Характеризує основні властивості будівельних матеріалів;

Описує основні складові матеріалів для штукатурних робіт;

Називає види будівельних розчинів, в’яжучі матеріали будівельних сумішей

Пояснює сфери застосування будівельних розчинів

Характеризує класифікації сухих будівельних сумішей за призначенням і складом;

Називає заповнювачі та спеціальні добавки для сумішей.

Описує способи приготування та застосування різних за призначенням сухих будівельних сумішей по маркуваннях на упаковках.

Діяльнісний компонент

Визначає вимоги професії до особистості Діагностує особисті інтереси, потреби й можливості в професійній сфері

Визначає екологічність матеріалу.

Ціннісний компонент

Аналізує можливості використання набутої компетентності в інших сферах діяльності.

Усвідомлює важливість правильного вибору будівельних сумішей для якості виконуваних робіт.

 

Тема 4.1. Будівельні матеріали для штукатурних робіт.

Основні властивості будівельних розчинових сумішей: рухливість, міцність, легкоукладальність, водоутримувальна здатність розчину, морозостійкість. Прості та складні розчини. Основні компоненти розчинових сумішей та їх співвідношення . Приготування розчинових сумішей заданого складу. Залежність міцності розчину від його складу.

Розчини на основі гіпсових в’яжучих. Вимоги до води для будівельних розчинів. Тема 4.2. Сухі будівельні суміші.

Поняття про сухі будівельні суміші. Класифікація сухих будівельних сумішей за призначенням. Сухі будівельні суміші для штукатурних і плиткових робіт. Основні компоненти та їх властивості. Склад, способи приготування, пакування, маркірування сухих будівельних сумішей. Час застосування та тужавіння. Види сучасних сухих будівельних сумішей. Особливості приготування та застосування.

 

9

Розділ 5. Технологія виконання штукатурних робіт.

 

 

Знаннєвий компонент

Називає інструменти необхідні для виконання штукатурних робіт;

Пояснює призначення інструментів, прийоми роботи та правила техніки безпеки при користуванні даними інструментами.

Називає послідовність виконання операцій при виконанні опоряджувальних робіт при штукатурці стін по маячкам;

Характеризує  основні операції при виконанні штукатурних робіт.

Діяльнісний компонент

Визначає вимоги професії до особистості й фізичного здоров’я працівника Діагностує особисті інтереси, потреби й можливості в професійній сфері

Ціннісний компонент

Визначає професійно важливі якості особистості

Аналізує можливості використання набутої компетентності в інших сферах діяльності.

 

Тема 5.1. Інструменти для виконання штукатурних робіт.

Механізовані і ручні інструменти для виконання штукатурних робіт.

Контрольно-вимірювальні та робочі інструменти, їх призначення і прийоми використання під час штукатурки.

Тема 5.2. Штукатурка стін по маячкам.

Штукатурка стін по маячкам.

Актуальність використання даного методу. Технологічний процес обштукатурювання поверхонь . Послідовність і  способи операцій. Практичні роботи:

  1. Підготовка поверхонь під штукатурення.

Підготовка бетонних та цегляних поверхонь для установки маячків.

Вади робочих поверхонь і способи їх усунення.

  1. Установка маячків на поверхні для штукатурення. Визначення переваг методу штукатурки стін по маячкам

Способи установки маячків для проведення штукатурних робіт в залежності від призначення штукатурки (декоративна, оздоблювальна штукатурка)

  1. Нанесення основного шару штукатурки. Визначення доцільності механізованих методів нанесення штукатурки

Механізовані та ручні методи нанесення штукатурки. Товщина штукатурки основного шару.

  1. Нанесення чистового шару штукатурки.

Механізовані та ручні методи нанесення штукатурки. Товщина штукатурки чистового шару.

  1. Затирання чистового шару штукатурки.

Технологічний процес затирання штукатурки механізованими та ручними способами .

 

2

Розділ 6. Прокладання в гіпсокартонних конструкціях мереж      електричного живлення.

 

 

Знаннєвий компонент

Пояснює правила електро- та пожежної безпеки на будівельному майданчику та у виробничій майстерні.

Має знання з надання першої медичної допомогои при ураженні електричним струмом.

Називає особливості і сферу застосування послідовного і паралельного електричного кола.

Має знання з розрахунку, розмічання і монтажу електричного обладнання на гіпсокартонних конструкціях.

Діяльнісний компонент

Визначає вимоги професії до особистості й фізичного здоров’я працівника Діагностує особисті інтереси, потреби й можливості в професійній сфері

Ціннісний компонент

Аналізує можливості використання набутої компетентності в інших сферах діяльності.

Тема 6.1. Правила техніки безпеки при проведенні робіт з електромонтажу.

Правила техніки безпеки при проведенні робіт з електромонтажу

Види, властивості і призначення електричних провідників струму і додаткового обладнання. Надання першої медичної допомоги при враженні електричним струмом Методи закріплення електричного обладнання на гіпсокартонних конструкціях.

Тема 6.2. Методи закріплення електричного обладнання на гіпсокартонних конструкціях.

Методи з’єднання та відгалудження провідників струму та додаткового обладнаня у гіпсокартонних конструкціях.

 

8

Розділ 7. Оздоблення приміщень гіпсокартоном.

 

 

Знаннєвий компонент

Має уявлення про механізоване виробництво гіпсокартону;

Називає основні властивості гіпсокартону, матеріали і обладнання необхідне для виконання кріплення гіпсокартонних листів;

Характеризує доцільність кріплення гіпсокартонних листів різними методами.

Описує різні види гіпсокартонних систем;

Пояснює прийоми виконання одно- і дворівневих каркасів гіпсокартонних систем.

Діяльнісний компонент

Визначає вимоги професії до особистості й фізичного здоров’я працівника Діагностує особисті інтереси, потреби й можливості в професійній сфері

Ціннісний компонент

Визначає професійно важливі якості особистості

Аналізує можливості використання набутої компетентності в інших сферах діяльності.

Тема 7.1. Технологія виробництва гіпсокартону.

Технологія виробництва гіпсокартону. Властивості гіпсокартону. Матеріали для кріплення гіпсокартонних листів. Тема 7.2. Види каркасів гіпсокартонних систем.

Види каркасів гіпсокартонних систем за призначенням, за матеріалом, за розташуванням елементів в одній площині.

Основні елементи каркаса. Однорівневі, дворівневі, рамні конструкції каркаса . Вимоги до влаштування каркасів.

Практичні роботи:

  1. Технологія монтажу гіпсокартонних каркасів.

Визначення марок елементів вузлів простого металевого каркасу за зовнішнім виглядом.

Визначення розмірів металевих профілів за їх позначенням (за допомогою посібника).

Визначення допустимої висоти металевих каркасів перегородок в залежності від типу їхньої конструкції (за схемами ).

Визначення способу скріплення елементів вузлів  каркасів.

  1. Обшивка каркасів гіпсокартоном.

Види закріплення гіпсоволокнистих плит і гіпсокартонних плит до каркасів: жорстке і нежорстке. Види жорстких кріплень. Схема роз’ємного кріплення плит до каркаса . Способи нежорсткого кріплення плит до каркаса . Ширина спирання плит на елемент каркаса . Поперечний спосіб кріплення плит до несучих елементів. Повздовжній спосіб кріплення ГКП до несучих елементів.

  1. Монтаж засобів електричних мереж на гіпсокартонній конструкції.
  2. Шпаклювання гіпсокартонних конструкцій.

Технологія шпаклювальних робіт.

Види швів у гіпсокартонних (гіпсоволокнистих) обшивках.

Особливості виконання робіт із шпаклювання швів поміж ГКП.

Способи обробки швів між ГКП шпаклівкою з використанням армувальної стрічки.

Особливості шпаклювання кутів, кромок і ділянок сполучень перегородок до стель і стін.

Розділювальні стрічки. Дефекти швів плитних обшивок.

 

6

Підсумковий проект

 

1

Резерв навчального часу

 

 

35

Всього

 

Орієнтовний перелік робіт для виконання творчого проекту

  1.         Виготовити навчальну презентацію за темою, запропонованою вчителем.
  2. Виготовити демонстраційний макет оздоблення приміщень гіпсокартоном.
  3.         Підготувати реферат за темою, запропонованою вчителем.

 

 

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН НА 70 ГОДИН

 

№ з/п

 

Розділи і теми

К-сть год орієнтовна

1

Вступ. Особистість в умовах сучасного ринку праці

2

2

Розділ 1. Охорона праці на будівництві.

2

3

Розділ 2. Конструктивні елементи будівель і споруд.

6

4

Розділ 3. Основи будівельного креслення.

4

5

Розділ 4. Матеріалознавство опоряджувальних робіт.

4

6

Розділ 5. Технологія виконання штукатурних робіт.

18

7

Розділ 6. Прокладання в гіпсокартонних конструкціях мереж      електричного живлення.

4

8

Розділ 7. Оздоблення приміщень гіпсокартоном.

16

9

Підсумковий проект

12

10

Резерв часу

2

 

Разом:

70

 

Програма

 

Дата пров

К-сть год

Очікувані результати

(компетенції)

Зміст навчального матеріалу

 

2

Вступ. Особистість в умовах сучасного ринку праці

 

 

Знаннєвий компонент

Характеризує типи професій;

трудові процеси і професії, об’єкти праці, матеріали, інструменти;

Пояснює мету вивчення курсу  «Основи євроремонту»

Діяльнісний компонент

Ознайомлюється з засадами сучасного виробництва.

Ціннісний компонент

Характеризує українську будівельну галузь як ціннісний компонент української і світової економіки

Виявляє й оцінює власний рівень проектно-технологічної компетентності.

Характеризує перспективи власного

професійного шляху

Визначає професійно важливі якості

монтажника гіпсокартонних конструкцій, штукатура

Формулює ставлення до об`єкту праці

Вступ.

Значення професійного самовизначення для особистості й сучасного суспільства. Типи професій. Мотиви вибору професії. Ознайомлення з професією «Монтажник гіпсокартонних конструкцій» та спорідненими. Вимоги до представників даної професії. Кваліфікаційна характеристика професії.

Історія виникнення професії. Анкетування учнів. Професія в умовах сучасного ринку праці.

Безпека праці школярів у навчальних майстернях.

 

 

 

2

Розділ 1. Охорона праці на будівництві.

 

 

Знаннєвий компонент

Розкриває зміст поняття «Охорона праці» усвідомлює при цьому соціально-економічне значення охорони праці.

Називає основні законодавчі документи по охороні праці;

Обґрунтовує організацію робочого місця;

Пояснює правила електро- та пожежної безпеки на будівельному майданчику та у виробничій майстерні.

Знає види інструктажів з охорони праці та орієнтовний перелік питань даних інструктажів.

Діяльнісний компонент

Опрацьовує й обговорює потрібну інформацію з різних джерел

Ціннісний  компонент

Аналізує можливості використання набутої компетентності в інших сферах діяльності.

Усвідомлює необхідність дотримання правил з техніки безпеки

Зміст поняття «Охорона праці», соціально-економічне значення охорони праці.

Загальна характеристика основних законодавчих актів з охорони праці: Конституція України, Закон України про охорону праці, Кодекс Законів України про працю, Закон України про охорону здоров'я населення, Закон України про пожежну безпеку, законодавство про охорону природи і навколишнього середовища.

Інструктажі з питань охорони праці, їх види, зміст та значення.

Документація призначена для ведення контролю охорони праці.

 

6

Розділ 2. Конструктивні елементи будівель і споруд.

 

 

Знаннєвий компонент

Пояснює класифікацію будівель за призначенням, за видом  будівельного матеріалу конструкцій будівель.

Називає експлуатаційні вимоги до будівель різних призначень

Характеризує призначення конструктивних елементів будівлі

Описує конструктивні типи цивільних будівель

Характеризує будівельний процес в послідовності виконання будівельних робіт.

Описує види опоряджувальних робіт при будівництві приміщень різної класифікації.

Діяльнісний компонент

Опрацьовує й обговорює потрібну інформацію з різних джерел 

Ціннісний компонент

Аналізує можливості використання набутої компетентності в інших сферах діяльності.

Тема 2.1. Відомості про будівельні та основні будівельно-монтажні й опоряджувальні роботи.

Класифікація будівель: за призначенням, у залежності від матеріалу огороджувальних конструкцій, за кількістю поверхів. Експлуатаційні вимоги до будівель.

Тема 2.2. Основні групи елементів будівлі: об’ємно-планувальні елементи, конструктивні елементи, будівельні вироби.

Конструктивні елементи будівлі: фундамент, стіни, перегородки, колони, перегородки, підлоги, дах, покрівля, вікна, двері тощо. Конструктивні типи цивільних будівель: безкаркасні, каркасні, з неповним каркасом, об’ємно-блокові.

Тема 2.3. Технологія спорудження будівель.

 Будівельний процес. Операція. Підготовчий період. Основний період. Нульовий цикл. Земляні, кам’яні, бетонні, монтажні, столярні, теслярські роботи. Опоряджувальні роботи.

 

4

Розділ 3. Основи будівельного креслення.

 

 

 

Знаннєвий  компонент

Аналізує конструктивні елементи будівельних конструкцій.

Зазначає вимоги до держаних стандартів для виконання зображень креслень будівельних матеріалів.

Називає прийоми позначень будівельних матеріалів на кресленні; масштаби будівельних креслень затверджені державними стандартами.

Називає рівні елементів конструкцій;

Розрізняє розбивочні вісі будівель і їх позначення на будівельних кресленнях; умовні позначення на кресленнях віконних і дверних отворів, сходів, перегородок, отворів і каналів в стінах, санітарно-технічних та інших елементах.

Виконує креслення віконних і дверних отворів, сходів, перегородок, загального плану кімнати будинку.

Діяльнісний компонент

Опрацьовує й обговорює потрібну інформацію з різних джерел

Ціннісний компонент

Аналізує можливості використання набутої компетентності в інших сферах діяльності.

Тема 3.1.  Види, призначення і загальна характеристика будівельних креслень.

Особливості будівельного креслення. Зміст та види будівельних креслень. Державні стандарти, які розповсюджуються на всі види проектної документації.

Назва і маркування будівельних креслень. Масштаби будівельних креслень. Вимоги державних стандартів щодо зображення на кресленнях будівельних матеріалів.

Тема 3.2.  Особливості оформлення будівельних креслень.

Призначення і види креслень плану фундаменту, поверхів, перекриття, покриття та покрівлі будівлі.

Призначення і види креслень фасадів і розрізів будівель. Позначення в планах, фасадах та розрізах будівель. Читання та виконання нескладних креслень.

Умовні позначення на будівельних кресленнях. Основні умовності при зображенні на кресленнях віконних та дверних прорізів, сходів, перегородок, кабін шаф, отворів та каналів в стінах, санітарно-технічних пристроїв та інших елементів.

 

4

Розділ 4. Матеріалознавство опоряджувальних робіт.

 

 

Знаннєвий компонент

Характеризує основні властивості будівельних матеріалів;

Описує основні складові матеріалів для штукатурних робіт;

Називає види будівельних розчинів, в’яжучі матеріали будівельних сумішей та властивості сумішей при використанні визначених складових.

Пояснює сфери застосування будівельних розчинів відповідно до умов застосування приміщень

Характеризує класифікації сухих будівельних сумішей за призначенням і складом;

Називає заповнювачі та спеціальні добавки для сумішей.

Описує способи приготування та застосування різних за призначенням сухих будівельних сумішей по маркуваннях на упаковках.

Діяльнісний компонент

Визначає вимоги професії до особистості Діагностує особисті інтереси, потреби й можливості в професійній сфері

Визначає екологічність матеріалу.

Ціннісний компонент

Аналізує можливості використання набутої компетентності в інших сферах діяльності.

Усвідомлює важливість правильного вибору будівельних сумішей для якості виконуваних робіт.

 

Тема 4.1. Будівельні матеріали для штукатурних робіт.

Основні властивості будівельних розчинових сумішей: рухливість, міцність, легкоукладальність, водоутримувальна здатність розчину, морозостійкість. Прості та складні розчини. Основні компоненти розчинових сумішей та їх співвідношення . Приготування розчинових сумішей заданого складу. Залежність міцності розчину від його складу.

Розчини на основі гіпсових в’яжучих. Види, склади, властивості та приготування розчинів на основі гіпсових в’яжучих. Використання їх в опоряджувальних роботах. Застосування уповільнювачів тужавіння гіпсу. Розчини на меленому вапні-кипілці для внутрішніх і зовнішніх робіт. Значення та розмір додатків будівельного гіпсу, глиняного молочка в цих розчинах. Вимоги до води для будівельних розчинів. Тема 4.2. Сухі будівельні суміші.

Поняття про сухі будівельні суміші. Класифікація сухих будівельних сумішей за призначенням. Сухі будівельні суміші для штукатурних і плиткових робіт. Основні компоненти та їх властивості. Склад, способи приготування, пакування, маркірування сухих будівельних сумішей. Час застосування та тужавіння. Види сучасних сухих будівельних сумішей. Особливості приготування та застосування.

 

18

Розділ 5. Технологія виконання штукатурних робіт.

 

 

Знаннєвий компонент

Називає інструменти необхідні для виконання штукатурних робіт;

Пояснює призначення інструментів, прийоми роботи та правила техніки безпеки при користуванні даними інструментами.

Називає послідовність виконання операцій при виконанні опоряджувальних робіт при штукатурці стін по маячкам;

Характеризує  основні операції при виконанні штукатурних робіт.

Діяльнісний компонент

Визначає вимоги професії до особистості й фізичного здоров’я працівника Діагностує особисті інтереси, потреби й можливості в професійній сфері

Ціннісний компонент

Визначає професійно важливі якості особистості

Аналізує можливості використання набутої компетентності в інших сферах діяльності.

 

Тема 5.1. Інструменти для виконання штукатурних робіт.

Механізовані і ручні інструменти для виконання штукатурних робіт.

Контрольно-вимірювальні та робочі інструменти, їх призначення і прийоми використання під час штукатурки.

Тема 5.2. Штукатурка стін по маячкам.

Штукатурка стін по маячкам.

Актуальність використання даного методу. Технологічний процес обштукатурювання поверхонь . Послідовність і  способи операцій. Практичні роботи:

  1.             Підготовка поверхонь під штукатурення.

Підготовка бетонних та цегляних поверхонь для установки маячків.

Вади робочих поверхонь і способи їх усунення.

  1. Установка маячків на поверхні для штукатурення. Визначення переваг методу штукатурки стін по маячкам

Способи установки маячків для проведення штукатурних робіт в залежності від призначення штукатурки (декоративна, оздоблювальна штукатурка)

  1. Нанесення основного шару штукатурки. Визначення доцільності механізованих методів нанесення штукатурки

Механізовані та ручні методи нанесення штукатурки. Товщина штукатурки основного шару.

  1. Нанесення чистового шару штукатурки.

Механізовані та ручні методи нанесення штукатурки. Товщина штукатурки чистового шару.

  1. Затирання чистового шару штукатурки.

Технологічний процес затирання штукатурки механізованими та ручними способами .

 

4

Розділ 6. Прокладання в гіпсокартонних конструкціях мереж      електричного живлення.

 

 

Знаннєвий компонент

Обґрунтовує організацію робочого місця;

Пояснює правила електро- та пожежної безпеки на будівельному майданчику та у виробничій майстерні.

Має знання з надання першої медичної допомогои при ураженні електричним струмом.

Називає особливості і сферу застосування послідовного і паралельного електричного кола.

Має знання з розрахунку, розмічання і монтажу електричного обладнання на гіпсокартонних конструкціях.

Діяльнісний компонент

Визначає вимоги професії до особистості й фізичного здоров’я працівника Діагностує особисті інтереси, потреби й можливості в професійній сфері

Ціннісний компонент

Аналізує можливості використання набутої компетентності в інших сферах діяльності.

Тема 6.1. Правила техніки безпеки при проведенні робіт з електромонтажу.

Правила техніки безпеки при проведенні робіт з електромонтажу

Види, властивості і призначення електричних провідників струму і додаткового обладнання. Надання першої медичної допомоги при враженні електричним струмом Методи закріплення електричного обладнання на гіпсокартонних конструкціях.

Тема 6.2. Методи закріплення електричного обладнання на гіпсокартонних конструкціях.

Методи з’єднання та відгалудження провідників струму та додаткового обладнаня у гіпсокартонних конструкціях.

 

16

Розділ 7. Оздоблення приміщень гіпсокартоном.

 

 

Знаннєвий компонент

Має уявлення про механізоване виробництво гіпсокартону;

Називає основні властивості гіпсокартону, матеріали і обладнання необхідне для виконання кріплення гіпсокартонних листів;

Характеризує доцільність кріплення гіпсокартонних листів різними методами.

Описує різні види гіпсокартонних систем;

Пояснює прийоми виконання одно- і дворівневих каркасів гіпсокартонних систем.

Діяльнісний компонент

Визначає вимоги професії до особистості й фізичного здоров’я працівника Діагностує особисті інтереси, потреби й можливості в професійній сфері

Ціннісний компонент

Визначає професійно важливі якості особистості

Аналізує можливості використання набутої компетентності в інших сферах діяльності.

Тема 7.1. Технологія виробництва гіпсокартону. Технологія виробництва гіпсокартону. Властивості гіпсокартону. Матеріали для кріплення гіпсокартонних листів. Тема 7.2. Види каркасів гіпсокартонних систем. Види каркасів гіпсокартонних систем за призначенням, за матеріалом, за розташуванням елементів в одній площині.

Основні елементи каркаса. Однорівневі, дворівневі, рамні конструкції каркаса . Вимоги до влаштування каркасів.

Практичні роботи:

  1. Технологія монтажу гіпсокартонних каркасів.

Визначення марок елементів вузлів простого металевого каркасу за зовнішнім виглядом.

Визначення розмірів металевих профілів за їх позначенням (за допомогою посібника).

Визначення допустимої висоти металевих каркасів перегородок в залежності від типу їхньої конструкції (за схемами ).

Визначення способу скріплення елементів вузлів  каркасів.

  1. Обшивка каркасів гіпсокартоном.

Види закріплення гіпсоволокнистих плит і гіпсокартонних плит до каркасів: жорстке і нежорстке. Види жорстких кріплень. Схема роз’ємного кріплення плит до каркаса . Способи нежорсткого кріплення плит до каркаса . Ширина спирання плит на елемент каркаса . Поперечний спосіб кріплення плит до несучих елементів. Повздовжній спосіб кріплення ГКП до несучих елементів.

  1. Монтаж засобів електричних мереж на гіпсокартонній конструкції.
  2. Шпаклювання гіпсокартонних конструкцій.

Технологія шпаклювальних робіт.

Види швів у гіпсокартонних (гіпсоволокнистих) обшивках.

Особливості виконання робіт із шпаклювання швів поміж ГКП.

Способи обробки швів між ГКП шпаклівкою з використанням армувальної стрічки.

Особливості шпаклювання кутів, кромок і ділянок сполучень перегородок до стель і стін.

Розділювальні стрічки. Дефекти швів плитних обшивок.

 

12

Підсумковий проект

 

2

Резерв навчального часу

 

 

70

Всього

 

Орієнтовний перелік робіт для виконання творчого проекту

  1. Виготовити навчальну презентацію за темою, запропонованою вчителем.
  2. Виготовити демонстраційний макет оздоблення приміщень гіпсокартоном.
  3.          Підготувати реферат за темою, запропонованою вчителем.

 

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН НА 105 ГОДИН

 

№ з/п

 

Розділи і теми

К-сть год орієнтовна

1

Вступ. Особистість в умовах сучасного ринку праці

3

2

Розділ 1. Охорона праці на будівництві.

3

3

Розділ 2. Конструктивні елементи будівель і споруд.

9

4

Розділ 3. Основи будівельного креслення.

6

5

Розділ 4. Матеріалознавство опоряджувальних робіт.

6

6

Розділ 5. Технологія виконання штукатурних робіт.

27

7

Розділ 6. Прокладання в гіпсокартонних конструкціях мереж      електричного живлення.

6

8

Розділ 7. Оздоблення приміщень гіпсокартоном.

24

9

Підсумковий проект

18

10

Резерв часу

3

 

Разом:

105

 

Програма

 

Дата пров

К-сть год

Очікувані результати

(компетенції)

Зміст навчального матеріалу

 

3

Вступ. Особистість в умовах сучасного ринку праці

 

 

Знаннєвий компонент

Характеризує типи професій;

трудові процеси і професії, об’єкти праці, матеріали, інструменти;

Пояснює мету вивчення курсу  «Основи євроремонту»

Діяльнісний компонент

Ознайомлюється з засадами сучасного виробництва.

Ціннісний компонент

Характеризує українську будівельну галузь як ціннісний компонент української і світової економіки

Виявляє й оцінює власний рівень проектно-технологічної компетентності.

Характеризує перспективи власного

професійного шляху

Визначає професійно важливі якості

монтажника гіпсокартонних конструкцій, штукатура

Формулює ставлення до об`єкту праці

Вступ.

Значення професійного самовизначення для особистості й сучасного суспільства. Типи професій. Мотиви вибору професії. Ознайомлення з професією «Монтажник гіпсокартонних конструкцій» та спорідненими. Вимоги до представників даної професії. Кваліфікаційна характеристика професії.

Історія виникнення професії. Анкетування учнів. Професія в умовах сучасного ринку праці.

Безпека праці школярів у навчальних майстернях.

 

 

 

3

Розділ 1. Охорона праці на будівництві.

 

 

Знаннєвий компонент

Розкриває зміст поняття «Охорона праці» усвідомлює при цьому соціально-економічне значення охорони праці.

Називає основні законодавчі документи по охороні праці;

Обґрунтовує організацію робочого місця;

Пояснює правила електро- та пожежної безпеки на будівельному майданчику та у виробничій майстерні.

Знає види інструктажів з охорони праці та орієнтовний перелік питань даних інструктажів.

Діяльнісний компонент

Опрацьовує й обговорює потрібну інформацію з різних джерел

Ціннісний  компонент

Аналізує можливості використання набутої компетентності в інших сферах діяльності.

Усвідомлює необхідність дотримання правил з техніки безпеки

Зміст поняття «Охорона праці», соціально-економічне значення охорони праці.

Загальна характеристика основних законодавчих актів з охорони праці: Конституція України, Закон України про охорону праці, Кодекс Законів України про працю, Закон України про охорону здоров'я населення, Закон України про пожежну безпеку, законодавство про охорону природи і навколишнього середовища.

Інструктажі з питань охорони праці, їх види, зміст та значення.

Документація призначена для ведення контролю охорони праці.

 

9

Розділ 2. Конструктивні елементи будівель і споруд.

 

 

Знаннєвий компонент

Пояснює класифікацію будівель за призначенням, за видом  будівельного матеріалу конструкцій будівель.

Називає експлуатаційні вимоги до будівель різних призначень

Характеризує призначення конструктивних елементів будівлі

Описує конструктивні типи цивільних будівель

Характеризує будівельний процес в послідовності виконання будівельних робіт.

Описує види опоряджувальних робіт при будівництві приміщень різної класифікації.

Діяльнісний компонент

Опрацьовує й обговорює потрібну інформацію з різних джерел 

Ціннісний компонент

Аналізує можливості використання набутої компетентності в інших сферах діяльності.

Тема 2.1. Відомості про будівельні та основні будівельно-монтажні й опоряджувальні роботи.

Класифікація будівель: за призначенням, у залежності від матеріалу огороджувальних конструкцій, за кількістю поверхів. Експлуатаційні вимоги до будівель.

Тема 2.2. Основні групи елементів будівлі: об’ємно-планувальні елементи, конструктивні елементи, будівельні вироби.

 Конструктивні елементи будівлі: фундамент, стіни, перегородки, колони, перегородки, підлоги, дах, покрівля, вікна, двері тощо. Конструктивні типи цивільних будівель: безкаркасні, каркасні, з неповним каркасом, об’ємно-блокові.

Тема 2.3. Технологія спорудження будівель.

 Будівельний процес. Операція. Підготовчий період. Основний період. Нульовий цикл. Земляні, кам’яні, бетонні, монтажні, столярні, теслярські роботи. Опоряджувальні роботи.

 

6

Розділ 3. Основи будівельного креслення.

 

 

 

Знаннєвий  компонент

Аналізує конструктивні елементи будівельних конструкцій.

Зазначає вимоги до держаних стандартів для виконання зображень креслень будівельних матеріалів.

Називає прийоми позначень будівельних матеріалів на кресленні; масштаби будівельних креслень затверджені державними стандартами.

Називає рівні елементів конструкцій;

Розрізняє розбивочні вісі будівель і їх позначення на будівельних кресленнях; умовні позначення на кресленнях віконних і дверних отворів, сходів, перегородок, отворів і каналів в стінах, санітарно-технічних та інших елементах.

Виконує креслення віконних і дверних отворів, сходів, перегородок, загального плану кімнати будинку.

Діяльнісний компонент

Опрацьовує й обговорює потрібну інформацію з різних джерел

Ціннісний компонент

Аналізує можливості використання набутої компетентності в інших сферах діяльності.

Тема 3.1.  Види, призначення і загальна характеристика будівельних креслень.

Особливості будівельного креслення. Зміст та види будівельних креслень. Державні стандарти, які розповсюджуються на всі види проектної документації.

Назва і маркування будівельних креслень. Масштаби будівельних креслень. Вимоги державних стандартів щодо зображення на кресленнях будівельних матеріалів.

Тема 3.2.  Особливості оформлення будівельних креслень.

Призначення і види креслень плану фундаменту, поверхів, перекриття, покриття та покрівлі будівлі.

Призначення і види креслень фасадів і розрізів будівель. Позначення в планах, фасадах та розрізах будівель. Читання та виконання нескладних креслень.

Умовні позначення на будівельних кресленнях. Основні умовності при зображенні на кресленнях віконних та дверних прорізів, сходів, перегородок, кабін шаф, отворів та каналів в стінах, санітарно-технічних пристроїв та інших елементів.

 

6

Розділ 4. Матеріалознавство опоряджувальних робіт.

 

 

Знаннєвий компонент

Характеризує основні властивості будівельних матеріалів;

Описує основні складові матеріалів для штукатурних робіт;

Називає види будівельних розчинів, в’яжучі матеріали будівельних сумішей та властивості сумішей при використанні визначених складових.

Пояснює сфери застосування будівельних розчинів відповідно до умов застосування приміщень

Характеризує класифікації сухих будівельних сумішей за призначенням і складом;

Називає заповнювачі та спеціальні добавки для сумішей.

Описує способи приготування та застосування різних за призначенням сухих будівельних сумішей по маркуваннях на упаковках.

Діяльнісний компонент

Визначає вимоги професії до особистості Діагностує особисті інтереси, потреби й можливості в професійній сфері

Визначає екологічність матеріалу.

Ціннісний компонент

Аналізує можливості використання набутої компетентності в інших сферах діяльності.

Усвідомлює важливість правильного вибору будівельних сумішей для якості виконуваних робіт.

 

Тема 4.1. Будівельні матеріали для штукатурних робіт.

Основні властивості будівельних розчинових сумішей: рухливість, міцність, легкоукладальність, водоутримувальна здатність розчину, морозостійкість. Прості та складні розчини. Основні компоненти розчинових сумішей та їх співвідношення . Приготування розчинових сумішей заданого складу. Залежність міцності розчину від його складу.

Розчини на основі гіпсових в’яжучих. Види, склади, властивості та приготування розчинів на основі гіпсових в’яжучих. Використання їх в опоряджувальних роботах. Застосування уповільнювачів тужавіння гіпсу. Розчини на меленому вапні-кипілці для внутрішніх і зовнішніх робіт. Значення та розмір додатків будівельного гіпсу, глиняного молочка в цих розчинах. Вимоги до води для будівельних розчинів. Тема 4.2. Сухі будівельні суміші.

Поняття про сухі будівельні суміші. Класифікація сухих будівельних сумішей за призначенням. Сухі будівельні суміші для штукатурних і плиткових робіт. Основні компоненти та їх властивості. Склад, способи приготування, пакування, маркірування сухих будівельних сумішей. Час застосування та тужавіння. Види сучасних сухих будівельних сумішей. Особливості приготування та застосування.

 

27

Розділ 5. Технологія виконання штукатурних робіт.

 

 

Знаннєвий компонент

Називає інструменти необхідні для виконання штукатурних робіт;

Пояснює призначення інструментів, прийоми роботи та правила техніки безпеки при користуванні даними інструментами.

Називає послідовність виконання операцій при виконанні опоряджувальних робіт при штукатурці стін по маячкам;

Характеризує  основні операції при виконанні штукатурних робіт.

Діяльнісний компонент

Визначає вимоги професії до особистості й фізичного здоров’я працівника Діагностує особисті інтереси, потреби й можливості в професійній сфері

Ціннісний компонент

Визначає професійно важливі якості особистості

Аналізує можливості використання набутої компетентності в інших сферах діяльності.

 

Тема 5.1. Інструменти для виконання штукатурних робіт.

Механізовані і ручні інструменти для виконання штукатурних робіт.

Контрольно-вимірювальні та робочі інструменти, їх призначення і прийоми використання під час штукатурки.

Тема 5.2. Штукатурка стін по маячкам.

Штукатурка стін по маячкам.

Актуальність використання даного методу. Технологічний процес обштукатурювання поверхонь . Послідовність і  способи операцій. Практичні роботи:

  1. Підготовка поверхонь під штукатурення.

Підготовка бетонних та цегляних поверхонь для установки маячків.

Вади робочих поверхонь і способи їх усунення.

  1. Установка маячків на поверхні для штукатурення. Визначення переваг методу штукатурки стін по маячкам

Способи установки маячків для проведення штукатурних робіт в залежності від призначення штукатурки (декоративна, оздоблювальна штукатурка)

  1. Нанесення основного шару штукатурки. Визначення доцільності механізованих методів нанесення штукатурки

Механізовані та ручні методи нанесення штукатурки. Товщина штукатурки основного шару.

  1. Нанесення чистового шару штукатурки.

Механізовані та ручні методи нанесення штукатурки. Товщина штукатурки чистового шару.

  1. Затирання чистового шару штукатурки.

Технологічний процес затирання штукатурки механізованими та ручними способами .

 

6

Розділ 6. Прокладання в гіпсокартонних конструкціях мереж      електричного живлення.

 

 

Знаннєвий компонент

Обґрунтовує організацію робочого місця;

Пояснює правила електро- та пожежної безпеки на будівельному майданчику та у виробничій майстерні.

Має знання з надання першої медичної допомогои при ураженні електричним струмом.

Називає особливості і сферу застосування послідовного і паралельного електричного кола.

Має знання з розрахунку, розмічання і монтажу електричного обладнання на гіпсокартонних конструкціях.

Діяльнісний компонент

Визначає вимоги професії до особистості й фізичного здоров’я працівника Діагностує особисті інтереси, потреби й можливості в професійній сфері

Ціннісний компонент

Аналізує можливості використання набутої компетентності в інших сферах діяльності.

Тема 6.1. Правила техніки безпеки при проведенні робіт з електромонтажу.

Правила техніки безпеки при проведенні робіт з електромонтажу

Види, властивості і призначення електричних провідників струму і додаткового обладнання. Надання першої медичної допомоги при враженні електричним струмом Методи закріплення електричного обладнання на гіпсокартонних конструкціях.

Тема 6.2. Методи закріплення електричного обладнання на гіпсокартонних конструкціях.

Методи з’єднання та відгалудження провідників струму та додаткового обладнаня у гіпсокартонних конструкціях.

 

24

Розділ 7. Оздоблення приміщень гіпсокартоном.

 

 

Знаннєвий компонент

Має уявлення про механізоване виробництво гіпсокартону;

Називає основні властивості гіпсокартону, матеріали і обладнання необхідне для виконання кріплення гіпсокартонних листів;

Характеризує доцільність кріплення гіпсокартонних листів різними методами.

Описує різні види гіпсокартонних систем;

Пояснює прийоми виконання одно- і дворівневих каркасів гіпсокартонних систем.

Діяльнісний компонент

Визначає вимоги професії до особистості й фізичного здоров’я працівника Діагностує особисті інтереси, потреби й можливості в професійній сфері

Ціннісний компонент

Визначає професійно важливі якості особистості

Аналізує можливості використання набутої компетентності в інших сферах діяльності.

Тема 7.1. Технологія виробництва гіпсокартону. Технологія виробництва гіпсокартону. Властивості гіпсокартону. Матеріали для кріплення гіпсокартонних листів. Тема 7.2. Види каркасів гіпсокартонних систем. Види каркасів гіпсокартонних систем за призначенням, за матеріалом, за розташуванням елементів в одній площині.

Основні елементи каркаса. Однорівневі, дворівневі, рамні конструкції каркаса . Вимоги до влаштування каркасів.

Практичні роботи:

  1. Технологія монтажу гіпсокартонних каркасів.

Визначення марок елементів вузлів простого металевого каркасу за зовнішнім виглядом.

Визначення розмірів металевих профілів за їх позначенням (за допомогою посібника).

Визначення допустимої висоти металевих каркасів перегородок в залежності від типу їхньої конструкції (за схемами ).

Визначення способу скріплення елементів вузлів  каркасів.

  1. Обшивка каркасів гіпсокартоном.

Види закріплення гіпсоволокнистих плит і гіпсокартонних плит до каркасів: жорстке і нежорстке. Види жорстких кріплень. Схема роз’ємного кріплення плит до каркаса . Способи нежорсткого кріплення плит до каркаса . Ширина спирання плит на елемент каркаса . Поперечний спосіб кріплення плит до несучих елементів. Повздовжній спосіб кріплення ГКП до несучих елементів.

  1. Монтаж засобів електричних мереж на гіпсокартонній конструкції.
  2. Шпаклювання гіпсокартонних конструкцій.

Технологія шпаклювальних робіт.

Види швів у гіпсокартонних (гіпсоволокнистих) обшивках.

Особливості виконання робіт із шпаклювання швів поміж ГКП.

Способи обробки швів між ГКП шпаклівкою з використанням армувальної стрічки.

Особливості шпаклювання кутів, кромок і ділянок сполучень перегородок до стель і стін.

Розділювальні стрічки. Дефекти швів плитних обшивок.

 

18

Підсумковий проект

 

3

Резерв навчального часу

 

 

105

Всього

 

Орієнтовний перелік робіт для виконання творчого проекту

  1. Виготовити навчальну презентацію за темою, запропонованою вчителем.
  2. Виготовити демонстраційний макет оздоблення приміщень гіпсокартоном.
  3.          Підготувати реферат за темою, запропонованою вчителем.

 

 

 

 

РЕКОМЕНДОВАНІ ДЖЕРЕЛА ТА ЛІТЕРАТУРА

  1.   Нікуліна А. С., Заславська С. О. Штукатурні роботи.-К.: Вікторія, 2004.-384с.
  2.   Винокурова Л.Е., Васильчук М.В., Гаман М.В. ,Основи охорони праці. – Київ: «Вікторія», 2001- 192с.
  3.   Добровольський Г. М. Штукатурні і облицювальні роботи.-К.: Техніка,   1997.-304с.
  4.   Довідник будівельника оздоблювальника / П. И. Швець, В. А. Титов.-К.:Будівельник 1998.-160с.
  5.   Сухі будівельні суміші: Довідковий посібник / Е. К. Карапузов, Г. В. Лутц.- К.: Техніка 2000.-226с.
  6.   http:/www.arhitector.dp.ua. Штукатурка стін по маякам.
  7.   Цимбалістий В.М. Освітлювальне і силове електроустаткування. Монтаж і обслуговування / В.М. Цимбалістий, М.В. Принц. – Львів: Світ, 2006.
  8.   Агабеков В. Б. Монтаж електричних мереж і силового електроустаткування. — К.: Вища школа, 1995.

1

 

doc
Додано
18 червня 2020
Переглядів
671
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку