Безумовно,найкращим профілактичним засобом збереження психічного здоров'я в період адаптації дітей будь-якого віку є добре ставлення батьків до дітей, розуміння їх внутрішнього світу, проблем, переживань. Відомо, що не існує готових рецептів та моделей виховання, які можна просто взяти і без змін «прикласти» до своєї дитини. Але, незважаючи на це, можна дати деякі рекомендації з полегшення процесу адаптації дітей до школи, допомогти знайти в собі додаткові ресурси. Цей тренінг допоможе вирішити наступні задачі:
ПРОГРАМА
НАВЧАЛЬНОГО ТРЕНІНГУ БАТЬКІВСЬКОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ
Автор: Гончарова Ірина Миколаївна, практичний психолог Лиманської ЗОШ І – ІІІ ст. Старобільської районної ради Луганської області
Тема: «Давайте жити дружньо!»
Мета: підвищення батьківської ефективності.
Задачі:
Учасники: соціальні педагоги, психологи, класні керівники, педагоги, батьки.
Ресурсне забезпечення: стікери, маркери, ручки, кольорова бумага, скотч, бейджі, яблуко
Оформлення: хмарки, крапельки, яблука, листя, квіти; цегла (фундамент будинку, стіни, труба); черепиця даху, сонце з промінцями (окремо), паркан, дерево, ворота, поштова скринька, правила «Сімейного статуту», плакат з метою та задачами, листи.
ПРОГРАМА ТРЕНІНГУ
№ з/п |
Зміст діяльності |
Тривалість |
Ресурсне забезпечення |
|
ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА |
|
|
|
Актуалізація проблеми: тема, мета, задачі |
3 хв. |
Плакат |
|
Вправа «Знайомство»: Ім’я, візитівка родини по вихованню дитини. Позитивні і (або) негативні риси дитини, ім’я дитини |
20 хв. |
Бейджі, цеглинки фундаменту |
|
Визачення правил Сімейного статуту |
3 хв. |
Плакат |
|
Очікування |
5 хв. |
Дерево, листя |
|
ОСНОВНА ЧАСТИНА |
|
|
|
Вправа: «Наші діти очима батьків» (досягнення за період навчання у школі) |
15 хв. |
Цегла стін |
|
Вправа «Якості характеру, на які можна спиратися» (групова робота:
|
5 хв. |
Черепиця даху |
|
Вправа «Якості характеру, які заважають навчанню» |
5 хв. |
Паркан |
|
Труднощі - допомога |
15 хв. |
Хмарки - крапельки |
|
Вправа «Листи» (яка допомога і підтримка потрібна для вашої дитини) |
10 хв. |
Поштова скринька, листи |
|
Вправа «Разом дружня родина» (Можливості батьків, які стимулюватимуть розвиток дітей і життя у класі).Вправа «Здібності» (окрім навчальної діяльності) |
15 хв. |
Сонце, промінці. |
|
Міні-лекція «Адаптація дитини до школи» |
10 хв. |
(За потребою діагностичний матеріал) |
|
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА |
|
|
|
Зворотній зв’язок: «Що дав тренінг?» |
7 хв. |
Яблука |
|
Побажання (класному керівнику) |
7 хв. |
Яблуко |
|
|
1,5 год. |
|