Діти сприймають і запам'ятовують інформацію через світ образів. Як допомогти дитині запам'ятовувати необхідну інформацію і вчасно згадувати її? Як будити інтерес, спонукати школярів до мовної активності, розвивати емоційно – образну пам'ять, дарувати дітям відчуття успіху?
В цьому допоможе «Щоденник з ейдетики», який пропонують автори американської «Школи ейдетики».
Дітям пропонується заповнювати зміст сторінок щоденника, який я адаптувала і доповнила спираючись на особливості сучасних дітей. Структура щоденника побудований за простою формулою:
УЯВА + ПОЗИТИВНІ ЕМОЦІЇ + МІЖПІВКУЛЬОВА ВЗАЄМОДІЯ = ШЛЯХ ДО УСПІШНОГО РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНО – ОБРАЗНОЇ ПАМ'ЯТІ
МІЙ ЩОДЕННИК
(розповідь про себе)
_____________
_____________
ПРО СЕБЕ
(Приклей свою
фотографію або
намалюй свій портрет)
Мене звуть ___________________________________________
(ім'я, прізвище)
Друзі називають мене ___________________________________
(прізвисько або зменщенно – пестливе ім'я)
Мій вік _______________________________________________
Я народився (народилася) ________________________________
(день, місяць, рік)
Коли я був (була) зовсім маленькою дитиною, мій перший спогад про себе _______________________________________
____________________________________________________
____________________________________________________
Краще, що відбулося зі мною останнім часом _______________
____________________________________________________
____________________________________________________
Найщасливіший момент мого життя був, коли ______________
____________________________________________________
____________________________________________________
____________________________________________________
ПРО СЕБЕ
Відбиток великого пальця лівої руки |
|
Відбиток великого пальця правої руки |
|
Мій зріст _____________________________________________
Моя вага _____________________________________________
Моє волосся _____________________ кольору _____________
Очі _________________________________________________
Обхват голови______________________________________ см
Довжина правої руки _________________________________ см
Вказівний палець на правій руці ________________________ см
Довжина великого пальця лівої руки ____________________ см
Якщо мене запитають, що я за людина відповім: ____________
____________________________________________________
Що мені найбільше подобається в собі:
Єдине, що я хотів би (хотіла б) змінити в собі це: ___________
_____________________________________________________
ДНІ МОГО ЖИТТЯ
У звичайний день …
Я…
роблю всього ___________________________ вдихів і видихів,
виходжу на вулицю _______________________________ разів,
граю на нервах батьків _____________________________ разів,
мию руки _______________________________________ разів,
бажаю миру і добра близьким, друзям та іншим хорошим людям ________________________________________________ разів,
іншим хорошим людям ____________________________ разів,
і тим, хто мені чомусь не подобається ________________ разів,
відпочиваю ______________________________________ разів.
Крім того, декілька разів на день я ________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ЩО Я ЛЮБЛЮ РОБИТИ
У цих квадратах намалюй, що тобі подобається найбільше робити, або виріж малюнки із журналів і наклей їх.
|
|
|
|
|
|
ЩО Я ЛЮБЛЮ
Я , ЯК …
_________________________________________
Невже це справді я?!
КОГО Я ЛЮБЛЮ
Мій найкращий друг |
|
Мій улюблений вчитель |
|
Мої улюблені герої |
|
Мій улюблений актор (акторка) |
|
Мій улюблений співак (співачка чи поп - група) |
|
З ким я найбільше люблю бути |
|
Людина, якою я захоплююсь найбільше |
|
Я захоплююсь ним (нею), тому що |
|
ЦЕ - Я, КОЛИ …
Намалюй себе, коли ти почуваєшся ….
Добре
|
|
Мені добре, коли
|
Сумно |
|
Мені сумно, коли
|
Безглуздо |
|
Я почуваюся безглуздо, коли
|
Сердито |
|
Я серджуся, коли
|
ЦЕ - Я, КОЛИ …
Намалюй себе, коли ти почуваєшся ….
Невпевнено
|
|
Я почуваюся невпевнено, коли
|
Злякано |
|
Я боюсь, коли
|
Сміливо |
|
Я почуваюся сміливо, коли
|
Гордо |
|
Я горджусь собою, коли
|
…ТИХО…
Закінчи речення словами, або малюнками:
Я люблю помовчати, коли я перебуваю … |
|
Я уявляю тишу …
|
|
Коли я мовчу, я відчуваю… |
|
Я люблю помовчати, коли.. |
|
ЗАКІНЧИ РЕЧЕННЯ
словами, або малюнками
Моє життя |
|
Моє тіло |
|
Найщасливіше я почуваюсь, коли |
|
Найгірше я почуваюсь, коли |
|
Я ДУМАЮ, ЩО Я МОЖУ…
Я ЗНАЮ, ЩО Я МОЖУ ….
Краще за все я вмію |
|
Я дуже добре вмію |
|
Понад усе я хочу навчитися краще … |
Я думаю, що мені вдасться зробити …
Я знаю, що я це зможу
|
Ось що мені для цього потрібно |
|
Я НІЯК НЕ МОЖУ ЗРОЗУМІТИ…
Якби у мене була можливість поставити три питання наймудрішій і найрозумнішій людині на Землі, ось якими б вони були ці питання.
|
|
|
Я НІКОЛИ НЕ ЗАБУДУ
ДЕНЬ, КОЛИ …
Опиши, або намалюй один із цих спогадів …
відбулася найяскравіша, найнезвичайніша, найприємніша, найрадісніша … подія в ТВОЄМУ житті |
|
відбулася найяскравіша, найнезвичайніша, найприємніша, сумна … подія в ТВОЄМУ житті |
|
ШКОЛА
Закінчи речення словами, або малюнками:
Школа для мене – це … |
|
Клас, в якому я навчаюся… |
|
Моє улюблене місце в школі … |
|
Мої друзі в школі … |
|
Мені в школі подобається … |
|
+ ШКОЛИ
_________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
_______________________________________________
_______________________________________________
МОЇ ПОЧУТТЯ В
ПРОМЕНЯХ СОНЦЯ
Які відчуття тобі хотілося мати прямо зараз?
Збоку сонечка опиши, як ти уявляєш собі це почуття. На променях напиши все, що необхідно зробити або сказати, що б це відчувати.
МОЄ УЛЮБЛЕНЕ МІСЦЕ
Це може бути цілком реальне місце, або створене твоєю уявою. Воно може бути будь – де на Землі … або будь – де у Всесвіті.
Я ДУЖЕ ХОЧУ ....
Напиши бажання в кожній із кульок.
Тепер уяви, якщо ті відпустиш кульки і твоє бажання здійсниться.
1