Тренінгове заняття на тему: «Стоп агресії та насиллю в сучасному світі»

Про матеріал

Тренінгове заняття на тему:

«Стоп агресії та насиллю в сучасному світі»

Мета:

створити комфортні умови роботи та позитивну атмосферу в групі;

профілактика проявів насилля та жорстокої поведінки у колективі підлітків;

попередження власного прояву насилля;

розглянути почуття, переваги, недоліки та шляхи подолання агресивного типу поведінки;

розвивати вміння і навички реагування агресії;

стимулювати учасників до роздумів та вільного висловлювання власної думки.

Перегляд файлу

Тренінгове заняття на тему:
«Стоп агресії та насиллю в сучасному світі»

Мета:

  • створити комфортні умови роботи та позитивну атмосферу в групі;
  • профілактика проявів насилля та жорстокої поведінки у колективі підлітків;
  • попередження власного прояву насилля;
  • розглянути почуття, переваги, недоліки та шляхи подолання агресивного типу поведінки;
  • розвивати вміння і навички реагування агресії;
  • стимулювати учасників до роздумів та вільного висловлювання власної думки.

Обладнання та матеріали: плакат «Правила роботи групи» та «Дерево», плакат для мозкового штурму, мультимедійний проектор та відео-ролік, картки з роздатковим матеріалом, малюнки обличь, аркуші А3, олівці та фломастери.

Тривалість заняття: 60 хвилин

Вікова група: учні 7-9 класів

 

Хід заняття

 

  1. Привітання. «Я… , я люблю ….. І це здорово!» (5 хв.)

 

  1. Правила роботи групи (3 хв.)
    • Бути активним;
    • Виконувати правила гри чи завдання;
    • Один говорить  - інші слухають;
    • Толерантне ставлення один до одного.

 

  1. Оголошення теми заняття (2 хв.)

Сьогодні тема нашого заняття «Стоп агресії та насиллю в сучасному світі». Ви знаєте, що явище насилля та агресивної поведінки є актуальним для нашого суспільства, тому сьогодні ми будемо з цим працювати.

Запитання для обговорення:

  • Чи поводити ви себе агресивно у життєвих ситуаціях? (відповіді учасників)
  • Пригадайте у яких ситуаціях це трапляється? (відповіді учасників)

Наше заняття допоможе вам проаналізувати власну поведінку розглянувши типи насилля та жорстокого поводження. Ми розглянемо почуття, переваги, недоліки та шляхи подолання агресивного типу поведінки; встановимо яким чином наше тіло, розум та емоції попереджають про загрозу прояву насильства.

 

  1. Очікування «Дерево» (5 хв.)

Учням пропонується на папірцях-листочках закінчити речення: «Від цього тренінгу я очікую…». Наробки презентуються, учасники приклеюють їх до плаката-дерева.

 

  1. Розгляд висловлювання поета (2 хв.)

Якщо ти байдужий до страждань інших, ти не заслуговуєш називатися людиною. (Сааді)

Запитання для обговорення:

  • Які думка у вас виникають?
  • Як ви розумієте це висловлювання? (відповіді учасників)

 

  1. Мозковий штурм «Типи насильства та жорстокої поведінки…» (3 хв)

Мета: збір інформації з учасників, актуалізація знань.

Учасники групи перелічують якомога більше прикладів насильства. Всі приклади записують на великому аркуші паперу. Необхідно розподілити їх на групи, щоб показати, що існують різні категорії насильства: фізичне, емоційне, психологічне, сексуальне, соціальне, фінансове тощо.

Обговорення напрацювань.

 

  1. Інформаційне повідомлення (5 хв.)

Мета: надання інформації про явище насилля; профілактика проявів насильства та жорстокої поведінки у колективі підлітків.

Вся історія людства переконливо доводить, що агресія є невід'ємною частиною життя особистості і суспільства. Більш того, агресія володіє потужною привабливою силою і властивістю заразливості - більшість людей на словах відкидає агресію, а при цьому широко демонструє її у своєму повсякденному житті. У перекладі з латинської мови «агресія» означає «напад». В даний час термін «агресія» вживається надзвичайно широко. Даний феномен пов'язують і з негативними емоціями (наприклад, гнівом), і з негативними мотивами (наприклад, прагненням нашкодити), а також з негативними установками (наприклад, расовими упередженнями) і руйнівними діями.

Булінг (від англ. bully— хуліган, залякувати) – форма психічного насильства у вигляді травлі, бойкоту, насмішок, дезінформації, псуванню особистих речей, фізичній розправі тощо.

Кіномайстерня CinemaHall в Ужгороді в своєму черговому ролику звертає увагу на насильство, якому в сучасному суспільстві не повинно бути місця. Режисер Дмитро Галін в ролику «Ляпас» хоче показати те, як ми ведемо себе в суспільстві. Так, саме ми. Практично кожен з нас, в тій чи іншій мірі потрапляє в категорію людей, про яких і знято дане відео. У кожному з цих чудових акторів ми повинні побачити в першу чергу самого себе ... і неодмінно зробити висновки. Переглянувши цей ролик давайте не будемо намагатися змінити світ, друзів, рідних, а просто подумаємо і будемо дивитися за собою, за своєю поведінкою в соціумі, стежити за своїми словами і діями - більше нічого не потрібно. Насилля породжує насильство. Давайте подивимося цей ролик і подумаємо...
Джерело: Ужгород-Інфо http://citylife.uzhgorod.ua/view_post.php?id=1297

Перегляд відео-ролику «Ляпас». (5 хв.)

Запитання для обговорення:

  • Чи потрапляли ви в такі ситуації?
  • Ким ви буди кривдником чи жертвою?

Обговорення відео.

 

  1. Вправа «Ознаки насилля та жорстокої поведінки» (15хв)

Мета: дати кожному учаснику змогу встановити, яким чином його тіло, розум та емоції попереджають про загрозу прояву насильства.

Роздається роздатковий матеріал «Ознаки насильства та жорстокої поведінки»

Роздатковий матеріал:

ОЗНАКИ НАСИЛЬСТВА ТА ЖОРСТОКОЇ ПОВЕДІНКИ

Фізичні ознаки:

  напруга в м’язах (наприклад, шиї, плечей, спини, живота, ніг, рук);

  стискання кулаків;

  виступають вени на шиї чи голові;

  ходіння туди - сюди;

  зміна частоти дихання.

Емоційні ознаки:

  відчуття, що вас недооцінюють, що вас не розуміють, принижують, не цінують або утискають;

  почуття болю, розчарування, образи, гніву або люті;

  неотримання очікуваної реакції – наприклад, вам не скорилися.

Фантазування:

  фантазування про помсту;

  уявлення себе, що ви караєте за погану поведінку.

 

Роздатковий матеріал зачитати вголос.

Запитання для обговорення:

- Чи є ще якісь типи поведінки, що не відображені в цьому роздатковому матеріалі?

Поясніть, що метою цієї вправи є надання кожному учаснику змоги встановити, яким чином його тіло, розум та емоції попереджають про загрозу прояву насильства.

Чим краще людина усвідомлює ці особисті сигнали, то вона зможе зупинити себе – як біля дорожнього знаку.

Такі особисті попереджувальні знаки (або ознаки) можуть з’явитися несподівано, і людина може вирішити вчинити насильство або проявити жорстоку поведінку дуже швидко. Як і з дорожніми знаками, життя наражається на небезпеку, якщо їх ігнорувати. Попереджувальний знак для одної людини може цілком відрізнятися від подібного знака для іншої. Кожна людина повинна знати про свої власні знаки та нести відповідальність за вибір реакції таким чином, щоб його близькі залишалися в безпеці.

Прикріпіть до стіни малюнки обличь, які ви підготували – кожний намальований на окремому великому аркуші паперу, – які зображують континуум емоцій: насуплені брови, похмурий вигляд, напружені плечі, відведені очі, ходіння навколо великими кроками, крик, суперечка.

Поговоріть про кожну емоцію та дійдіть згоди щодо того, де кожна емоція чи дія може статися перед вербальним нападом або фізичним насильством.

Перевірте, як учасники себе почувають та що вони відчувають. Нагадайте їм, що матеріал вимагає зусиль і може викликати у них бурхливі емоції.

Зворотній зв'язок.

 

  1. Робота в групах. (10 хв)

Мета: розглянути почуття, переваги, недоліки та шляхи подолання агресивного типу поведінки та розвивати вміння і навички реагування агресії.

Учасники об’єднуються в чотири підгрупи. На роботу в групі відводиться 5 хв. Кожна підгрупа отримує своє завдання, представити на плакаті:

  • Почуття, характерні для агресивного типу поведінки
  • Переваги й недоліки агресивного типу поведінки
  • Ви поводитесь агресивно, якщо…
  • Шляхи подолання

Презентація наробок. Обговорення напрацювань.

Запитання для обговорення:

  • Що було легко, а що складно виконувати?
  • Як вам працювалося у групах?
  • Що ви взяли для себе з цієї вправи?

 

  1.  Вправа «5  хвилин на роздуми» (2 хв)

ПРИТЧА ПРО ЖОРСТОКІСТЬ

В одному з монастирів Шаоліню майстер навчав учня. І якось учень поставив майстру запи­тання:

  •  Учителю, а як довідатися, наскільки я жорстокий?
  •  Щоразу, коли ти завдава­тимеш удару своєму ворогу, уяви себе на його місці і відчуй його біль. І якщо один раз ти не від­чуєш болю — знай, жорстокість поглинула тебе.

Будьмо толерантними один до одного, до самих себе!

 

  1.  Підсумок заняття. Зворотній зв'язок «Сьогодні я…., мої очікування…» (3 хв.)

 

 

Практичний психолог         Н.М. Федорова

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Попова Людмила Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Пархоменко Оксана Вячеславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
5129
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку