Ви бажаєте організувати роботу з обдарованою молоддю як систему діяльності закладу, спрямовану на розвиток обдарованої особистості через створення сучасних умов для розвитку творчого потенціалу учня, піднесення статусу обдарованої молоді шляхом надання можливості дітям реалізувати власні творчі здібності у форматі школи? Тоді вашій увазі програма "Обдарована дитина".
Актуальність Програми визначається новими політичними і соціальними обставинами, за яких необхідно подбати про збереження та розвиток «золотого фонду» країни, який у майбутньому державотворчому процесі українського суспільства займе місце духовної еліти.
ОЗ НВК АСКАНІЯ-НОВА – ГІМНАЗІЯ СЕЛИЩНОЇ РАДИ АСКАНІЯ-НОВА ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ШКІЛЬНА ПРОГРАМА «ОБДАРОВАНА ДИТИНА»
ПРОГРАМА
«Обдарована дитина»
І. Вступ
У національній доктрині розвитку освіти ставиться завдання постійного оновлення змісту освіти та навчально-виховного процесу. Він повинен будуватися відповідно до потреб особистості та індивідуальних можливостей учнів, зростання їхньої самостійності й творчої активності, що має зміцнити демократичні основи громадянського суспільства та прискорити його розвиток. Перед учителями постало завдання формувати й зміцнювати в школярів внутрішні джерела мотивації не тільки щодо навчальної діяльності, але й до саморозвитку своїх інтелектуальних, творчих здібностей, а також їх успішної соціалізації. Сьогодні вкрай необхідно створювати ситуації успіху, розвивати творчу, пошукову, дослідницьку активність та навички колективно злагоджених дій.
Програма «Обдарована дитина» на більш високому рівні сприяє розкриттю інтелектуального та творчого потенціалу обдарованої молоді, а також спрямована на стимулювання творчого самовдосконалення учнів, сприяння їхній самореалізації, соціалізації в сучасному суспільстві.
Завдання кожного педагога - створити умови задоволення потреб пізнавального, комунікативного, інтелектуального, творчого, фізичного розвитку школярів відповідно до їх індивідуально - вікових особливостей, здібностей, таланту.
Школа організовує роботу з обдарованою молоддю як систему діяльності закладу, спрямовану на розвиток обдарованої особистості через створення сучасних умов для розвитку творчого потенціалу учня, піднесення статусу обдарованої молоді шляхом надання можливості дітям реалізувати власні творчі здібності у форматі школи.
Актуальність Програми визначається новими політичними і соціальними обставинами, за яких необхідно подбати про збереження та розвиток «золотого фонду» країни, який у майбутньому державотворчому процесі українського суспільства займе місце духовної еліти.
За умов реформування системи національної освіти, піднесення ролі творчої особистості в суспільстві проблема розвитку обдарованих дітей є значною і актуальною.
Метою Програми «Обдарована дитина» є:
Завдання Програми:
ІІ. КОМПОНЕНТИ ПЕРСПЕКТИВНОЇ МОДЕЛІ
«ОБДАРОВАНА ДИТИНА»
1. Психофізіологічні властивості школяра:
2. Інтелектуальні здібності:
3. Креативний потенціал:
4. Світоглядні цінності:
ІІІ. ПЕРСПЕКТИВА ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ЗМІСТУ
НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ
1. Основні завдання оновлення змісту та організації освіти навчального
процесу:
2. Напрямки організації змісту навчального процесу:
3. Педагогічні технології в реалізації програми:
4. Перспектива соціально-психологічного забезпечення
5. Забезпечення можливостей учителя для реалізації власних творчих здібностей
6. Науково-методичного забезпечення
7. Матеріально-технічного забезпечення
ІУ. РЕАЛІЗАЦІЇ ОСНОВНИХ ПОЛОЖЕНЬ ПРОГРАМИ
1. Організація роботи:
2. Пропаганда мети і завдань програми «Обдарованість», кращих наукових авторських робіт дидактичного, психолого-педагогічного забезпечення навчально-виховного процесу з обдарованими дітьми на батьківських зборах, районних та обласних семінарах, конференціях, ярмарках педагогічних ідей.
У. ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ЗМІСТУ ВИХОВНОЇ РОБОТИ
1. Основні завдання національного виховання школярів:
Етапи |
Термін виконання |
Відповідальні |
Організаційна робота в школі |
||
Створення робочих та творчих груп з розробки програми «Обдарована дитина» |
Серпень-вересень |
Творча група |
Робота груп з питань:
|
Серпень –вересень |
Творча група |
Збір заявок на участь у І та ІІ етапах Всеукраїнських олімпіад |
вересень |
ЗД НВР Вчителі предметники |
Організація роботи факультативів, гуртків, секцій, клубів, театрів |
Вересень шорічно |
Керівники гуртків |
Створення класів для поглибленого навчання учнів, курсів за вибором |
За можливістю |
адміністрація |
Запровадження найбільш оптимальних методів і форм роботи |
Протягом року |
колектив |
Складання та оновлення банку даних здібних та обдарованих дітей |
Грудень, травень |
Класні керівники, ЗВР, ЗД НВР, психолог |
Робота з педагогічними кадрами |
||
|
|
|
Виявлення здібностей та обдарованостей учнів |
Протягом року |
ЗВР, психолог |
Участь в конкурсах, спортивних змаганнях, іграх всіх рівнів |
Протягом року |
Вчителі предметники, ЗНВР, ЗВР |
Залучення до творчої та науково-дослідницької діяльності учнів та роботи клубу «Еліт» |
Протягом року |
ЗД ВР Вчителі – предметними |
Залучення до участі в роботі МАН |
Протягом року |
ЗД НВР, вчителі предметники |
Залучення учнів школи до роботи клубів, театральних гуртків |
Протягом року |
Керівники гуртків і клубів |
Вивчення творчих запитів обдарованих та здібних дітей |
Протягом року |
ЗВР, психолог |
Проведення педагогічної ради «Стратегія і тактика» педагогічної діяльності колективу з реалізації - етапу програми «Обдарована дитина» |
Квітень |
ЗНВР, ЗВР, психолог, соціальний педагог |
Проведення творчих конкурсів «Таврійський барвограй», «Алло, ми шукаємо таланти» |
Протягом року відповідно до плану роботи школи |
Адміністрація, ОДК |
Залучення учнів до участі в районній дистанційній школі «Обдарованність» |
вересень |
адміністрація |
Запровадження навчальних та виховних КТС |
Протягом року |
Класні керівники, ЗНВР, ЗВР, вчителі предметники |
Вивчення питань розвитку особистості школярів через різноманітні види творчої діяльності на засіданнях методичних об’єднань, методичній раді |
Відповідно до планів роботи МО |
Керівники МО |
Оформлення методичних наробок |
ІІ семестр року |
Всі учасники навчально-виховного процесу |
Впровадження програми «Обдарована дитина» |
Протягом року |
колектив |
Психологічні дослідження …. |
За планом психолога |
психолог |
Проведення інструктивно- методичних заходів |
|
Координатор програми |
Оформлення методичних наробок |
ІІ семестр |
Творча група |
Робота з учнями |
||
Аналіз виконання програми: досягнення, причини успіхів і невдач. |
І семестр |
Творча група |
Планування роботи з обдарованими учнями |
Серпень-вересень |
Творча група |
Залучення учнів до творчої, інтелектуальної, спортивної, дослідницької діяльності |
Протягом року |
Всі учасники навчально-виховного процесу |
Випуск авторських збірок юних поетів |
ІІ семестр року |
Вчителі предметники, ЗВР, ЗНВР |
Проведення персональних виставок творів ужитково-прикладного та художнього мистецтва |
Постійно протягом року |
Керівники гуртків, вчитель малювання |
Проведення творчих звітів, презентацій роботи класу, діяльності учнів |
Протягом року |
ЗВР |
Проведення персональних дистанційних занять та залучення учнів до роботи в них |
Протягом року |
Вчителі предметники |
Залучення учнів до створення власних порт фоліо |
Постійно |
Вчителі предметники, класні керівники |
УІ. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
Одним із найважливіших засобів для виконання Програми є моніторинг динаміки розвитку творчого потенціалу учнів, який здійснюється за напрямками:
- визначення рівня знань учнів з конкретних навчальних дисциплін за допомогою експертних контрольних робіт (за текстами адміністрацій); аналіз динаміки цього показника;
- аналіз динаміки ефективності навчання за шкільними статистичними матеріалами семестрової підсумкової успішності;
- оцінка професійного потенціалу педагогічного колективу школи за статистичними матеріалами і аналіз його динаміки;
- виявлення рівня розвитку творчих здібностей учнів старших класів за допомогою оригінальних психологічних експрес-методик і аналіз динаміки цього показника, зв'язок його з навченістю та рівнем соціального та особистісного розвитку;
- дослідження психологічних установок, мотивації, ціннісних орієнтацій педагогів школи за допомогою спеціально розроблених анкет, аналіз динаміки цих показників;
- проведення експрес-дослідження соціально-психологічних особливостей розвитку навчального закладу і подальше відстеження динаміки цього розвитку;
- застосування інноваційної моніторингової методики контролю залишкових знань учнів.
Алгоритм моніторингу динаміки розвитку творчого потенціалу учня складається з етапів:
1. Збір інформації про рівень розвитку творчих здібностей учнів.
2. Систематизація зібраної інформації.
3. Планування.
4. Мотивація.
5. Координація.
6. Системний контроль і облік.
Моніторинг динаміки розвитку творчого потенціалу учня забезпечує продуктивну організацію роботи з академічно здібними учнями.
Педагогічний колектив усвідомлено працює над створенням освітнього простору школи як сукупності умов для розвитку особистості. Враховуючі сучасні тенденції, поступово здійснюється перехід до нової педагогічної установки - від ідеї розвитку до ідеї саморозвитку, самоактуалізації всіх учасників освітнього процесу в школі