Презентація "Система виховної роботи"

Про матеріал

Система

виховної роботи
вчителя початкових класів
Очеретинської ЗОШ
І - III ступенів
Міщенко Тетяни Володимирівни

ПЛАН:

ØПоняття про особистість, її розвиток і формування.

ØОсновні фактори розвитку особистості.

ØВікові періоди розвитку особистості.

ØГоловна умова успішного виховання сучасного громадянина України.

ØВиховна модель школи.

ØОсновні компоненти виховної системи.

ØМета виховної системи.

ØЗавдання виховної системи.

ØПідходи до організації виховного процесу.

ØПринципи виховної системи.

ØЗміст виховання.

ØСистемоутворюючі види діяльності.

ØФункції виховної системи.

ØШляхи реалізації проекту.

ØОчікувані результати.

ØСписок літератури.

ØРезультати виховного процесу.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Система виховної роботи вчителя початкових класів Очеретинської ЗОШ І - III ступенів. Міщенко Тетяни Володимирівни2010 рік

Номер слайду 2

План. Поняття про особистість, її розвиток і формування. Основні фактори розвитку особистості. Вікові періоди розвитку особистості. Головна умова успішного виховання сучасного громадянина України. Виховна модель школи. Основні компоненти виховної системи. Мета виховної системи. Завдання виховної системи. Підходи до організації виховного процесу. Принципи виховної системи. Зміст виховання. Системоутворюючі види діяльності. Функції виховної системи. Шляхи реалізації проекту. Очікувані результати. Список літератури. Результати виховного процесу.

Номер слайду 3

Розвиток. Процес становлення людини як особистості під впливом зовнішніх і внутрішніх , керованих і некерованих, природних і соціальних факторів

Номер слайду 4

Особистість Категорія соціально історична, це активний перетворювач дійсності, свідомий індивід, що займає відповідне становище в суспільстві та виконує відповідну сучасну роль

Номер слайду 5

Якості та властивості особистостіНаявність свідомостіДовільні діїЗдатність пізнавати себе і оточуючий світ. Регулювання своєю діяльністю та поведінкою. Керування іншими людьми

Номер слайду 6

Індивідуальність Своєрідна несхожість однієї людини на іншу, що характеризується особливими рисами характеру та темпераменту, своєрідністю творчої діяльності, здібностями тощо.

Номер слайду 7

ІндивідІндивід характеризує належність до людського роду

Номер слайду 8

Формування. Процес і результат розвитку особистості під впливом спадковості, середовища і виховання.

Номер слайду 9

Основні фактори, що впливають на розвиток особистості

Номер слайду 10

Виховання. Виховання, як спеціально організований суспільний процес, що спрямований на розвиток у особистості певних цінностей, потреб, рис характеру, знань, умінь, навичок і здібностей є основним фактором впливу на розвиток і формування особистості.

Номер слайду 11

Технократична концепція виховання Вихователь стає подібним до скульптора, який за допомогою певних методів із необробленої брили творить досконалий образ, заздалегідь сформований у його уяві. Вихованець розглядається як пасивний матеріал, з якого можна “ліпити” все, що завгодно. Суть

Номер слайду 12

Натуралістична концепція виховання. Дитина розвивається спонтанно, сама по собі, як органічно зростає рослина. Виховання ж полягає у догляді, сприянні розвитку. Вихователь виступає у ролі садівника, який турботливо і обережно допомагає розвиткові, що природно відбувається сам по собі. Суть

Номер слайду 13

Середовище. Все те, що оточує людину від її народження. Мікро середовище. Мезо середовище. Макро середовище

Номер слайду 14

Спадковість. Відтворення у потомства біологічної схожості з батьками або передача від батьків до дітей відповідних якостей і особливостей, закладених генетичною програмою (код, який зберігає і передає інформацію про властивості організму)

Номер слайду 15

Спадкові ознакианатомо-фізіологічна структура;особливості організму: колір шкіри, очей, волосся;особливості нервової системи;задатки ходьби, мови, мислення;оволодіння певним видом діяльності.

Номер слайду 16

Спілкування Форма активності особистості, яка виражається в обміні інформацією, в становленні та розвитку контактів між людьми, у формуванні міжособистісних відносин

Номер слайду 17

Діяльність Форма буття й спосіб існування людини, її активність, спрямована на доцільну зміну і перетворення оточуючої дійсності

Номер слайду 18

Головна умова успішного виховання сучасного громадянина України є системний характер виховного процесу, тобто створення виховних систем

Номер слайду 19

Складові частини виховної системи

Номер слайду 20

Система виховної роботи школи. Організаційна. Контролююча функціїАдміністрація школи. Методична функція. Координуюча функція. Створення умов для розвитку особистості учня. Проведення виховних бесід, свят, походів. Робота класних керівників. Разом із батьками. Вивчення умов життя учнів. Вивчення розвитку особистостіКорекція діяльності особистостіПедагог-організатор. Робота з класними керівниками. Допомога в проведенні виховних заходів. Виховання на уроціГурткова робота та робота секцій. Робота вчителів та керівників гуртків у школіВиховна робота під час предметних уроків. Заняття дітей за інтересами

Номер слайду 21

Мета виховної системи: створення умов для формування фізично, психічно, морально здорової особистості

Номер слайду 22

Завдання виховної системизабезпечити сприятливі умови для самореалізації особистості;сформувати систему моральних цінностей;виховання правової культури;забезпечити збереження і зміцнення здоров´я учнів, їхній соціальний захист;сформувати потребу у безперервній освіті, самовдосконаленні;забезпечення базової культури, розвиток естетичних потреб і почуттів;формування екологічної культури;забезпечити досягнення заданого рівня освіченості

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Принципи виховної системиєдність національного і загальнолюдськогоприродовідповідністькультуровідповідністьактивність, самодіяльність і творча ініціатива учнівіндивідуальністьдовіра і підтримка

Номер слайду 25

Зміст виховання. Формування уявлень та засобів самореалізації суб´єктів виховного процесу

Номер слайду 26

Системоутворюючі види діяльностіпізнавальнахудожньо-естетичнагромадянсько-правоваекологічнаоздоровча

Номер слайду 27

Функції виховної системирозвиваючаінтегруючарегулюючазахиснакомпенсуючакорекційна

Номер слайду 28

Шляхи реалізації проекту. Особистісне виховання (загальні питання)Розвиток правової культури учнів та їх соціальний захист. Утвердження здорового способу. Розвиток творчої особистості

Номер слайду 29

Особистісне виховання (загальні питання)ОСНОВНІ ЗАХОДИВивчення нормативно-правової бази, Концепції особистісного виховання дітей та молоді Проведення засідання педради за темою «Формування всебічно розвиненої особистості учня»Презентація науково-методичної літератури з особистісного виховання. Забезпечення  безперервної співпраці вчителів, батьків, учнів у особистісному вихованні школярів. Вивчення та апробація сучасних педагогічних технологій із особистісного виховання. Поширення теоретично-педагогічних знань серед батьків щодо особистісного виховання їхніх дітей. Проведення засідання педагогічної ради за темою «Підсумки проведеної роботи з особистісного виховання учнів школи та означення наступних цілей»

Номер слайду 30

Утвердження здорового способу життя. ОСНОВНІ ЗАХОДИПроведення засідання педагогічної ради за темою «Культура здоров’я як основа життя і людського щастя»Проведення засідання педагогічної ради за темою «Виховання особистості, зорієнтованої на здоровий спосіб життя»Проведення тренінгів з основ здоров’я для вчителів. Організація дозвілля учнів. Пропаганда здорового способу життя. Проведення засідання круглого столу для учнів за темою «Голосую за здоровий спосіб життя»Проведення конференції для батьків «Роль сім’ї у формуванні свідомої потреби у здоров’ї та розвитку повноцінної особистості»

Номер слайду 31

Розвиток творчої особистостіОСНОВНІ ЗАХОДИРобота шкільних гуртків “Умілі руки”, “Грація”, “Чарівний пензлик”, “Пошук”. Участь учнів школи у різноманітних шкільних та районних конкурсах та святах. Підвищення самоосвітньої діяльності педагогів школи з питання “Розвитку творчої особистості”Участь учнів у різноманітних шкільних святах, проектах, виховних заходах, шоу, вечорницях, літературних вітальнях, та ін.

Номер слайду 32

Розвиток правової культури. ОСНОВНІ ЗАХОДИФормування національної свідомості через вивчення культури та історії української держави, духовного надбання українського народу. Моніторинг зайнятості учнів у позаурочний час. Вивчення рівнів вихованості учнів. Складання діагностичних карток вихованостіОрганізація роботи постійно діючого семінару «Створення позитивного психологічного мікроклімату на уроці»Проведення засідання педагогічної ради «Соціально-правовий захист дитини як важлива складова навчально-виховного процесу»Оформлення у школі стендів з правового виховання, проведення класних годин та бесід із теми: “Знай свої права, дитино!”

Номер слайду 33

Очікувані результати: створення цілісної системи виховання особистості у закладі; підвищення якості виховної роботи; удосконалення методів і технологій особистіної освіти, зокрема через впровадження інтерактивних форм навчання, виховання; забезпечення відповідних умов для розвитку фізично та психічно здорової особистості; профілактика тютюнокуріння, алкоголізму, наркоманії, насильства, що негативно впливають на здоров’я дітей; підвищення соціальної, психологічної, фізичної адаптації учнів у суспільстві; мотивування учнів на усвідомлення значення знань через збільшення відвертості, довірливості;розвиток творчих самоякостей учнів;вирішення особистісних проблем школярів у навчанні через вдосконалення оздоровчої та дозвіллєвої діяльності; спонукання батьків до спільного розв’язання проблем їхніх дітей через просвітницьку роботу; вдосконалення професійної компетентності вчителів.

Номер слайду 34

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ З ПРОБЛЕМИ ДЛЯ САМООСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛІВЄрмаков І. Г. Виховання життєтворчості: моделі виховних систем. Харків, «Основа», 2007 Захаренко О. А. Слово до нащадків. Київ, 2006 Иванов И. П. Энциклопедия коллективных творческих дел. Москва, «Педагогика», 1989Іова В. Ю. Формування правової культури особистості на засадах духовності. Кам’янець-Подільский, «Абетка», 2003 Пометун О. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. Київ, «Видавництво А. С. К.», 2004 Сорока Г. І. Організація виховної роботи. Харків, «Основа», 2005 Сорока Г. І. Сучасні виховні системи та технології. Харків, «Ранок», 2002 Безкоровайна О. Як зробити школу толерантною. Київ, «Шкільний світ», 2006 Виноградова Т. В. Книга класного керівника. Харків, «Основа», 2006 Вороніна Г. Л. Довідник заступника директора школи з виховної роботи. Харків, «Ранок», 2006 Врублевська М. О., Григораш В. В. Настільна книга заступника директора. Харків, «Основа», 2007 Гончаренко Т. Г. Підліток: як йому допомогти. Бібліотека «Шкільний світ». Київ, «Редакція загальнопедагогічних газет», 2004

Номер слайду 35

Результати виховної системи. Здорова, компетентна, адаптована та творча особистість

Номер слайду 36

Дякую за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
16 квітня 2018
Переглядів
2903
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку