Програма
реалізації методичної виховної проблеми
УПРОВАДЖЕННЯ ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
У ВИХОВНИЙ ПРОСТІР ІНТЕРНАТНОГО ЗАКЛАДУ
СПОРТИВНОГО ПРОФІЛЮ
для роботи методичної комісії вихователів та класних керівників
Редька Лілія Петрівна,
керівник методичної комісії
вихователів та класних керівників
Пояснювальна записка
Змінився час, змінюються і вимоги до людини, її освіченості. Життя висунуло суспільний запит на виховання творчої особистості, здатної самостійно мислити, пропонувати оригінальні ідеї, приймати сміливі, нестандартні рішення, тому орієнтиром змісту освіти є розвиток особистості.
Сьогодні у педагогічній науці яскраво заявляє про себе особистісно орієнтований підхід, який забезпечує створення нових механізмів навчання і виховання та ґрунтується на принципах глибокої поваги до особистості, самостійності особи, врахування індивідуальності.
Особистісно орієнтований підхід має суттєво гуманізувати навчально-виховний процес, наповнити його високими морально-духовними переживаннями, утвердити принципи справедливості і поваги, максимально розкрити потенційні можливості дитини, стимулювати її до особистісно розвивальної творчості.
Ефективність виховання - співвідношення між метою виховання і результатами, досягнутими у процесі формування особистості.
Для оцінювання результатів виховного процесу необхідно мати чітке уявлення про визначення рівнів вихованості ліцеїстів, їхньої свідомості, поведінки; вміти бачити зміни в її поведінці у результаті виховних впливів; обирати найефективніші форми і методи виховання. Без цього неможливо об’єктивно оцінити ефективність та якість виховної роботи, її впливу на колектив, кожного вихованця зокрема.
Взаємини вихователя і вихованців – це один з найважливіших факторів, що впливає на ефективність виховного процесу. Ефективність особистісно орієнтованого виховання значною мірою залежить від підготовки вихователів до його здійснення. Воно сприяє збагаченню ліцеїстів інноваційними знахідками, підтримуванню у них прагнення до новизни, творчості, пошуку інноваційних форм, методів та видів творчої діяльності.
Мета програми:
Завдання програми:
Форми організації методичної роботи вихователів:
Структура методичної роботи вихователів:
Очікувані результати:
Змістом програми передбачено використання таких форм роботи:
1. МЕТОДИЧНА РОБОТА
Мета: підвищення фахової майстерності та професійного зростання вихователів навчальних груп.
Форми методичної роботи:
2. ПЕДАГОГІЧНА МАЙСТЕРНІСТЬ
Мета: підвищення ефективності педагогічної діяльності й розвиток творчого потенціалу вихователів навчальних груп.
Форми педагогічної майстерності:
- впровадження передового педагогічного досвіду;
- творчі звіти вихователів та класних керівників, керівників творчих груп, гуртків;
- робота з батьківською спільнотою;
3. ШКОЛА МОЛОДОГО КЛАСНОГО КЕРІВНИКА
Мета: надання методичної та практичної допомоги молодим класним керівникам.
- індивідуальна робота з молодими класними керівниками;
- засідання.
4. ШКОЛА ПЕРЕДОВОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ
Мета: підвищення кваліфікації вихователів та класних керівників формою поширення і впровадження передового педагогічного досвіду, а також формування і удосконалення його.
- відвідування слухачами виховні години та загальноліцейські заходи керівника школи передового досвіду з метою вивчення досвіду;
- практичні заняття з розробки виховних справ, методичних заходів;
- лекції і семінарські заняття;
- консультації;
- співбесіди.
5. ТВОРЧА РОБОТА
Мета: виявлення творчих здібностей та обдарувань ліцеїстів навчальних груп.
Етапи реалізації програми
І етап.
ДІАГНОСТИЧНИЙ (вересень – жовтень)
Мета: сформувати особистісну потребу та психологічну готовність вихователів для підвищення професійної компетентності та роботи над методичною виховною проблемою ліцею.
Зміст роботи:
1. Аналіз результатів педагогічного процесу для виявлення загальних та окремих проблем методичної роботи.
1.1. Дослідження реального рівня професійної майстерності, потреб та інтересів вихователів.
2. Обґрунтування актуальності методичної проблемної теми.
Очікувані результати:
• психологічна готовність вихователів ліцею до роботи над втіленням методичної виховної проблеми, підвищення професійної компетентності;
• розробка та затвердження плану роботи над проблемою, розподіл обов'язків, забезпечення послідовності накреслених заходів, їхня взаємодія з іншими елементами педагогічного процесу;
• сформованість уяви про зміст та структуру професійної компетентності.
ІІ етап.
ТЕОРЕТИЧНЕ ТА ПРАКТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ
(листопад – червень)
Мета: ознайомлення з теоретичними засадами методичної проблеми;
вивчення науково-теоретичних засад, формування професійної компетентності вихователя, її сутності, структури, змісту.
Зміст роботи:
1. Ознайомлення членів методичної комісії вихователів та класних керівників з аналітичним матеріалом щодо визначення проблемної теми.
2. Вивчення науково – методичної літератури з проблеми.
3. Ознайомлення членів методичної комісії вихователів та класних керівників з досягненнями психолого-педагогічної науки, існуючим педагогічним досвідом з указаної проблемної теми.
4. Упровадження педагогічної інновації у виховний процес.
5. Створення системи заходів, спрямованих на вирішення запропонованих завдань щодо реалізації проблемної теми.
6. Підготовка та проведення засідань методичної комісії вихователів з відповідною тематикою.
7. Впровадження інноваційних педагогічних технологій у виховний простір ліцею – інтернату.
8. Поширення за межами ліцею-інтернату кращого досвіду, створеного в колективі.
Очікувані результати:
ІІІ етап.
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ РОБОТИ НАД ПРОБЛЕМНОЮ ТЕМОЮ
(вересень – травень)
Мета: здійснення моніторингу динаміки змін роботи професійної компетентності педагогів ліцею; підбиття підсумків над проблемою, оцінка рівня самореалізації вихователів; оприлюднення загальних підсумків впровадження проблемного питання, підготовка матеріалів з цього питання.
Зміст роботи:
1. Узагальнення й аналіз роботи над проблемною темою, вироблення практичних рекомендацій.
2. Проведення творчих звітів вихователів, керівників творчих груп, гуртків за наслідками роботи з методичної проблемної теми.
3. Підготовка та проведення ярмарку педагогічних ідей, панорами методичних знахідок.
4. Проведення моніторингу з метою вивчення рівня професійної компетентності вихователів.
5. Стимулювання і популяризація кращого досвіду.
Очікувані результати:
• впровадження компетентнісно орієнтованого виховання в практику роботи;
• цілісна реалізація методичної проблемної теми;
• підвищення професійної компетентності педагогів та результатів освітнього процесу в ліцеї;
• визначення нової проблемної теми.