Програма реалізації методичної виховної проблеми УПРОВАДЖЕННЯ ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ВИХОВНИЙ ПРОСТІР ІНТЕРНАТНОГО ЗАКЛАДУ СПОРТИВНОГО ПРОФІЛЮ

Про матеріал
Реалізація методичної проблеми «Упровадження особистісно орієнтованих технологій у виховний простір інтернатного закладу спортивного профілю»
Перегляд файлу

Програма

реалізації методичної виховної проблеми

УПРОВАДЖЕННЯ ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

У ВИХОВНИЙ ПРОСТІР ІНТЕРНАТНОГО ЗАКЛАДУ

СПОРТИВНОГО ПРОФІЛЮ

для роботи методичної комісії вихователів та класних керівників

 

Редька Лілія Петрівна,

керівник методичної комісії

вихователів та класних керівників

 

Пояснювальна записка

     Змінився час, змінюються і вимоги до людини, її освіченості. Життя висунуло суспільний запит на виховання творчої особистості, здатної самостійно мислити, пропонувати оригінальні ідеї, приймати сміливі, нестандартні рішення, тому орієнтиром змісту освіти є розвиток особистості.

     Сьогодні у педагогічній науці яскраво заявляє про себе особистісно орієнтований підхід, який забезпечує створення нових механізмів навчання і виховання та ґрунтується на принципах глибокої поваги до особистості, самостійності особи, врахування індивідуальності.

     Особистісно орієнтований підхід має суттєво гуманізувати навчально-виховний процес, наповнити його високими морально-духовними переживаннями, утвердити принципи справедливості і поваги, максимально розкрити потенційні можливості дитини, стимулювати її до особистісно розвивальної творчості.

     Ефективність виховання - співвідношення між метою виховання і результатами, досягнутими у процесі формування особистості.

    Для оцінювання результатів виховного процесу необхідно мати чітке уявлення про визначення рівнів вихованості ліцеїстів, їхньої свідомості, поведінки; вміти бачити зміни в її поведінці у результаті виховних впливів; обирати найефективніші форми і методи виховання. Без цього неможливо об’єктивно оцінити ефективність та якість виховної роботи, її впливу на колектив, кожного вихованця зокрема.

    Взаємини вихователя і вихованців – це один з найважливіших факторів, що впливає на ефективність виховного процесу. Ефективність особистісно орієнтованого виховання значною мірою залежить від підготовки вихователів до його здійснення. Воно сприяє збагаченню ліцеїстів інноваційними знахідками, підтримуванню у них прагнення до новизни, творчості, пошуку інноваційних форм, методів та видів творчої діяльності.

Мета програми:

  • реалізація методичної проблеми «Упровадження особистісно орієнтованих технологій у виховний простір інтернатного закладу спортивного профілю»;
  • вдосконалення розвитку професіоналізму, творчості, педагогічної майстерності в умовах модернізації системи освіти;
  • формування конкурентоспроможного ліцеїста шляхом удосконалення професійної компетентності вихователя.

Завдання програми:

  • підвищувати теоретичний та методичний рівень професійної майстерності вихователів;
  • упроваджувати в практику інноваційні технології виховання, досягнення сучасної педагогічної науки;
  • створювати умови для розвитку творчого потенціалу вихователів;
  • допомагати вихователям в організації самоосвіти;
  • поширювати перспективний педагогічний досвід вихователів ліцею-інтернату через публікації матеріалів у фахових виданнях.

Форми організації методичної роботи вихователів:

  • індивідуальні;
  • групові;
  • колективні.

Структура методичної роботи вихователів:

  1. Методична робота.
  2. Педагогічна майстерність.
  3. Школа молодого класного керівника.
  4. Школа передового педагогічного досвіду.
  5. Творча робота.

Очікувані результати:

  • удосконалення змісту, форм і методів методичної роботи;
  • підвищення професійного зростання, творчого потенціалу вихователів;
  • забезпечення науково-методичного підґрунтя з метою впровадження інноваційних технологій у виховний процес;
  • використання набутого досвіду на практиці;
  • поширення за межами ліцею-інтернату кращого досвіду, створеного в колективі;
  • створення сприятливих умов для навчання і розвитку ліцеїстів в умовах модернізації виховного процесу.

 

Змістом програми передбачено використання таких форм роботи:

 

1. МЕТОДИЧНА РОБОТА

Мета:   підвищення   фахової майстерності   та   професійного   зростання вихователів навчальних груп.

Форми методичної роботи:

  • засідання методичної комісії вихователів та класних керівників;
  • інструктивно-методичні наради вихователів;
  • випуск методичних бюлетенів;
  • семінари-практикуми;
  • педагогічні читання;
  • круглі столи;
  • тренінгові заняття;
  • діагностування;
  • спільні семінари з викладачами;
  • самоосвіта;
  • створення кожним вихователем програм роботи з навчальною групою та батьківською спільнотою;
  • підготовка та випуск навчально-методичних посібників та збірників виховних справ;
  • співпраця з засобами масової інформації.

2. ПЕДАГОГІЧНА МАЙСТЕРНІСТЬ

Мета:   підвищення   ефективності   педагогічної  діяльності      й  розвиток творчого потенціалу вихователів навчальних груп.

    Форми педагогічної майстерності:

  •      проведення тижнів діяльності навчальних груп;

- впровадження передового педагогічного досвіду;

- творчі звіти вихователів та класних керівників, керівників творчих груп, гуртків;

- робота з батьківською спільнотою;

  •      реалізація проектів;
  •      створення мультимедійних презентацій;
  •      співпраця з Київським обласним інститутом післядипломної освіти педагогічних кадрів;
  •      атестація педагогічних працівників;
  •      курси підвищення кваліфікації.

      3. ШКОЛА МОЛОДОГО КЛАСНОГО КЕРІВНИКА

Мета:   надання методичної та  практичної допомоги молодим  класним керівникам.

- індивідуальна робота з молодими класними керівниками;

  • діагностування;

- засідання.

4. ШКОЛА ПЕРЕДОВОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ

Мета: підвищення кваліфікації вихователів та класних керівників формою поширення і впровадження передового педагогічного досвіду, а також формування і удосконалення його.

- відвідування слухачами виховні години та загальноліцейські заходи керівника школи передового досвіду з метою вивчення досвіду;

- практичні заняття з розробки виховних справ, методичних заходів;

- лекції і семінарські заняття;

- консультації;

- співбесіди.

     5. ТВОРЧА РОБОТА

Мета: виявлення творчих здібностей та обдарувань ліцеїстів навчальних груп.

  •      тижні ініціативи і творчості навчальних груп;
  •      гурткова робота;
  •      загальноліцейські заходи;
  •      конкурсно-розважальні програми: «Королева ліцею», «Містер ліцею»;
  •      реалізація проектів в навчальних групах;
  •      участь в обласних та Всеукраїнських конкурсах та виставках.

 

Етапи реалізації програми

І етап.

ДІАГНОСТИЧНИЙ (вересень – жовтень)

Мета:  сформувати особистісну потребу та психологічну готовність вихователів для підвищення професійної компетентності та роботи над методичною виховною проблемою ліцею.

Зміст роботи:

1. Аналіз результатів педагогічного процесу для виявлення   загальних  та  окремих   проблем методичної роботи.

1.1. Дослідження реального рівня професійної майстерності, потреб та інтересів вихователів.

  • виявлення професійного рівня педагогів;
  • анкетування, діагностування вихователів з метою вивчення рівня їх методичної кваліфікації, систематизації побажань вихователів;
  • ознайомлення з досягненнями педагогічної науки, новими педа­гогічними технологіями.

2. Обґрунтування актуальності методич­ної проблемної теми.

  1.               Проведення засідання круглого столу з метою опрацювання науково-педагогічної літератури з обраної теми.
  2.               Створення ініціативної творчої групи з ме­тою планування системи заходів, спрямованих на вирішення запропонованих завдань

Очікувані результати:

• психологічна готовність вихователів ліцею до роботи над втіленням методичної виховної проблеми, підвищення професійної компетентності;

• розробка та затвердження плану роботи над проблемою, роз­поділ обов'язків, забезпечення послідовності накреслених заходів, їхня взаємодія з іншими елементами педагогічного процесу;

• сформованість уяви про зміст та структуру професійної компетентності.

ІІ етап.

ТЕОРЕТИЧНЕ ТА ПРАКТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ

 (листопад – червень)

 Мета: ознайомлення з  теоретичними засадами методичної проблеми;

вивчення науково-теоретичних засад, формування професійної компетентності вихователя, її сутності, структури, змісту.

Зміст роботи:

1. Ознайомлення членів методичної комісії вихователів та класних керівників з аналітичним матеріалом щодо визначення проблемної теми.

2. Вивчення науково – методичної літератури з проблеми.

3. Ознайомлення членів методичної комісії вихователів та класних керівників з досягненнями психолого-педагогічної науки, існуючим педагогічним досвідом з указаної проблемної теми.

4. Упровадження педагогічної інновації у виховний процес.

5. Створення системи заходів, спрямованих на вирішення запропонованих завдань щодо реалізації проблемної теми.

6. Підготовка та проведення засідань методичної комісії вихователів з відповідною тематикою.

7. Впровадження інноваційних педагогічних технологій у виховний простір ліцею – інтернату.

8. Поширення за межами ліцею-інтернату кращого досвіду, створеного в колективі.

Очікувані результати:

  • вихователі повинні засвоїти всі поняття, чітко уявляти об’єкт, зміст дослідження з питань компетентнісного підходу до сучасного виховного процесу.
  • наявність чітких уявлень і готовність вихователів ліцею до реалізації поставлених завдань щодо удосконалення виховного процесу шляхом впровадження особистісно орієнтованих технологій у виховний простір.

ІІІ етап.

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ РОБОТИ НАД ПРОБЛЕМНОЮ ТЕМОЮ

(вересень – травень)

Мета: здійснення моніторингу динаміки змін роботи професійної компетентності педагогів ліцею; підбиття підсумків над проблемою, оцінка рівня самореалізації вихователів;  оприлюднення загальних підсумків впровадження проблемного питання, підготовка матеріалів з цього питання.

Зміст роботи:

1. Узагальнення й аналіз роботи над проблемною темою, вироблення практичних рекомендацій.

2. Проведення творчих звітів вихователів, керівників творчих груп, гуртків за наслідками роботи з методичної проблемної теми.

3. Підготовка та проведення ярмарку педагогічних ідей, панорами методичних знахідок.

4. Проведення моніторингу з метою вивчення рівня професійної компетентності вихователів.

5. Стимулювання і популяризація кращого досвіду.

Очікувані результати:

• впровадження компетентнісно орієнтованого виховання в практику роботи;

• цілісна реалізація методичної проблемної теми;

• підвищення професійної компетентності педагогів та результатів освітнього процесу в ліцеї;

• визначення нової проблемної теми.

 

 

 

 

docx
Додано
1 грудня 2021
Переглядів
275
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку