Програма варіативного модулю "Школа здорового харчування"

Про матеріал
Програма розроблена під час проведення проєкту "Гайда на кухню!" Проєкт створений з метою цілісного формування культури споживання їжі; виховання ставлення здобувачів освіти з ООП до свого здоров'я як до особистих цінностей, стан якого залежить від власної харчової поведінки конкретно кожної людини; усвідомлення цінності свого здоров'я.
Перегляд файлу

Варіативний модуль

Школа здорового харчування

(5-10 клас)

Пояснювальна записка

Зміст модуля передбачає ознайомлення учнів 5-10 класів спеціальної школи з основами раціонального харчування, загальними відомостями про здорове харчування; вивчення правил здорового харчування; засвоєння знань про поживну цінність харчових продуктів;  визначення найважливіших груп продуктів, які повинні входити до щоденного раціону;  окреслення  переліку необхідних організму продуктів та рекомендованих розмірів порцій;  ознайомлення  та відпрацювання  на практиці рецептури страв правильного харчування, з видами і способами кулінарної обробки овочів. В ході вивчення цього модулю учні також знайомляться з культурою харчування, поняттям про сервірування стола, режимом харчування підлітків, обладнанням кухні тощо.

Приготування страв передбачається через проєктно-технологічну діяльність. Учні добирають моделі-аналоги страв, вчяться визначати завдання для виконання проєкту, працюють з інформаційними джерелами, створюють банк ідей, проводять аналіз та систематизують інформацію, розробляють власні страви.

Як результат роботи над змістом модуля, учні мають виконати та захистити проєкти.

Для реалізації змісту модуля в закладі мають бути відповідні умови.

Під час виконання практичних робіт необхідно приділяти увагу особистій гігієні, правилам безпечної праці, організації робочого місця та санітарно-гігієнічним вимогам.

Тематичний план

№з/п

Назва теми

Кількість годин

1.

Культура здорового харчування.

6

2.

Основи технології приготування гарячих напоїв.

6

3.

Технологія приготування закритих бутербродів.

8

4.

Технологія приготування страв з яєць

6

5.

Технологія приготування салатів

12

 

 

38

 

 

Програма

з/п

Кількість годин

Назва теми та її зміст

Державні вимоги до рівня підготовки учня

1.

6

Культура здорового харчування.

Загальні відомості про харчування, його значення для життя людини.

Основні види харчових продуктів. Санітарно-гігієнічні вимоги до зберігання харчових продуктів. Відомості про раціональне харчування. Режим харчування підлітків. Обладнання кухні. Робоче місце для приготування їжі. Вимоги до організації робочого місця. Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час приготування їжі. Прийоми роботи   з ріжучими інструментами.    

Прийоми роботи з гарячими рідинами та нагрівальними приладами.

 

Має уявлення про значення для життя людини раціонального, здорового харчування, про асортимент харчових продуктів, про строки зберігання харчових продуктів;

характеризує режим і принцип здорового харчування;

розрізняє режими харчування;

організовує робоче місце;

називає обладнання кухні;

дотримується правил безпечної праці, санітарно-гігієнічних вимог, правил зберігання харчових продуктів.

 

2.

6

Основи технології приготування гарячих напоїв.

Види гарячих напоїв, їх значення для харчування людини. Посуд для приготування  гарячих напоїв. Подавання гарячих напоїв до столу.

Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час роботи з нагрівальними приладами, гарячими рідинами.

Практична робота. Технологія приготування гарячих напоїв: чай каркаде, лимонад. Вимоги до якості готових напоїв.

Розрізняє  основні види напоїв;

називає основні види гарячих напоїв;

добирає технологію їх приготування;

здійснює пошук виробів-аналогів;

має уявлення про лікувальні властивості трав’яних чаїв;

добирає складові для приготування гарячих напоїв;

визначає чай, цукор квітки каркаде за зовнішнім виглядом;

готує гарячі напої;

розробляє власні варіанти приготування гарячих напоїв;

контролює якість приготовлених виробів;

аналізує результати роботи;

сервірує стіл;

організовує робоче місце;

дотримується правил безпечної праці, санітарно-гігієнічних вимог.

 

3.

8

Технологія приготування закритих бутербродів.

Види бутербродів. Продукти для приготування.  Загальні правила сервірування стола до сніданку. 

Визначення якості харчових продуктів необхідних для приготування бутербродів.

Закриті бутерброди. Технологія приготування закритих бутербродів.    Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час роботи з ріжучими інструментами, нагрівальними приладами.

Практична робота. Технологія приготування солодких закритих бутербродів. Вимоги до якості готових страв.

Практична робота. Технологія приготування бургерів. Вимоги до якості готових страв.

Здійснює пошук виробів-аналогів;

характеризує основні види харчових продуктів для бутербродів та

способи їх підготовки до використання;

розрізняє  види бутербродів;

добирає технологію їх приготування;

добирає продукти для приготування закритих бутербродів;

готує та оздоблює бутерброди;

визначає якість готових харчових продуктів  для бутербродів;

розробляє власні варіанти бутербродів;

виконує сервірування столу до сніданку;

контролює якість приготовлених виробів;

аналізує результати роботи;

 організовує  робоче місце під  час приготування їжі;

дотримується правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог під час роботи з нагрівальними приладами та ріжучими інструментами.

 

4.

6

Технологія приготування

страв з яєць.

Харчова цінність яєць. Види яєць та термін їх зберігання. Способи визначення свіжості яєць. Страви з яєць. Сервірування стола.

Технологія приготування варених яєчних страв. Вимоги до якості готових страв. Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час роботи з нагрівальними приладами, гарячими рідинами.

Технологія приготування яєчних страв: салат з вареного яйця та зеленою цибулею. Вимоги до якості готових страв.

 

Добирає та визначає якість сирих яєць;

готує варені яєчні страви;

здійснює пошук виробів-аналогів;

оздоблює приготовлені страви;

визначає якість приготовлених страв;

сервірує страву;

аналізує результати роботи;

організовує  робоче місце;

дотримується правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог під час роботи з нагрівальними приладами, гарячими рідинами, ріжучими інструментами.

 

5

12

Технологія приготування салатів.

Значення овочів у харчуванні людини. Види салатів та їх харчова цінність. Умови та термін зберігання свіжих овочів. Первинна і теплова обробка овочів для салатів. Способи подрібнення овочів. Інструменти та пристосування для подрібнення овочів, форми нарізання овочів. Посуд для приготування і подавання до столу салатів.

Прийоми роботи  з інструментами та пристосування для подрібнення овочів. Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час обробки овочів. Правила поєднання харчових продуктів у салатах з іншими продуктами харчування. Вимоги до якості готових страв. Умови та термін зберігання салатів.

Практична робота. Технологія приготування овочевих салатів з сирих овочів (салат з капусти з насінням; салат з капусти). Вимоги до якості готових страв.

Практична робота. Технологія приготування овочевих салатів з варених овочів (салат картопляний; салат з буряком та сухариками, салат з буряком, картоплею та квашеною капустою). Вимоги до якості готових страв.

 

Має уявлення про

-значення овочів у харчуванні людини,

-умови зберігання овочів,

-послідовність первинної обробки свіжих овочів,

-способи і форми нарізання овочів;

добирає складові для приготування салатів;

визначає якість харчових продуктів;

характеризує технологічний процес обробки овочів;

здійснює пошук виробів-аналогів;

готує різні салати;

виконує операції миття, чищення, простого нарізання овочів;

виконує оздоблення приготовлених страв;

визначає та контролює якість приготовлених страв;

сервірує страву;

розробляє рецептуру салатів;

аналізує результати роботи;

організовує  робоче місце;

дотримується правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог під час роботи з ріжучими інструментами та пристосуваннями, нагрівальними приладами, гарячими рідинами.

 

Орієнтовний перелік об’єктів праці

Бутерброди, гарячі напої, страви з яєць, салати з варених та сирих овочів.

Орієнтовний перелік страв

Трав’яний чай каркаде; лимонад; солодкий закритий бутерброд; бургер; салат з вареного яйця та зеленою цибулею; салат з капусти з насінням;  салат з капусти з ароматною олією; салат картопляний; салат з буряком та сухариками; салат з буряком, картоплею та квашеною капустою

Інструменти та обладнання

Кухонний інвентар та посуд для приготування бутербродів, салатів, гарячих напоїв.

Продукти для приготування страв

Продукти обираються за рецептурою страв (додаток 1).

Корекційно-розвиткова спрямованність уроків

  1. Формування універсальних вмінь і навичок, прийомів мислительної діяльності, необхідних для розуміння (сприймання, розпізнавання) мовлення.
  2. Формування навичок говоріння і сприймання мовлення у тісному взаємозв'язку на одному і тому самому матеріалі.
  3. Формування і використання ритміко-інтонаційних навичок мовлення, їх удосконалення при сприйманні та розпізнаванні усного мовлення.
  4. Розвиток мовлення на основі поповнення та збагачення мовленнєвого та жестового словника назвами кулінарних страв, посуду тощо (усно, жестово).
  5. Розвиток зорово-моторної координації, розвиток просторового орієнтування на площині столу, корекція дрібної моторики на основі роботи з ріжучими інструментами.
  6. Формування практичних вмінь приготування нескладних кулінарних виробів.
  7. Розвиток оперативної і тривалої пам’яті на основі поданої інформації, розвиток мислення на основі здійснення технологічних операцій.         
  8. Формування аналізу виконаної роботи з використанням усних та письмових інструкцій.
  9. Формування комунікативних умінь та навичок на матеріалах інструкцій, планів виконання виробів, схем, описів,  під час технологічних процесів.
  10. Розпізнавання слухо-зоро-жестовому сприйманні слова, словосполучення, речення  подаому на різному мовленнєвому матеріалі з різних тем.
  11. Формування уміння та навичок встановлювати просторові, причинно – наслідкові зв’язки.
  12. Розвиток конструктивного мислення, потреби поетапної реалізації творчого задуму.
  13. Сприймання і сполучення різних предметів за функціональним призначенням, розуміння повідомлення.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, Інші матеріали
Інкл
Додано
1 листопада 2023
Переглядів
318
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку