Програма виховної роботи “ Миттєвості зростання “ для учнів 9 -11 класів

Про матеріал

Цілеспрямованість виховного процесу забезпечує програма «Миттєвості зростання», яка підпорядковується найвищий меті виховання: всебічний, гармонійний розвиток особистості.

Мета програми: формування науково-філософського світогляду особистості – творця майбутнього на засадах морально-ціннісних орієнтирів.

Бажаю успіхів!


Перегляд файлу

 

 

 

 

Програма

виховної роботи

“ Миттєвості зростання “

для учнів 9 -11 класів

Результат пошуку зображень за запитом "Личность"

Вступ

 

         Початок третього тисячоліття відкриває нову сторінку в розвиткові людського суспільства. Яким змістом буде заповнено нову сторінку – залежить від кожного з нас. Адже розпочалося  тисячоліття невпинного зростання персональної відповідальності, індивідуального внеску в історію цивілізації. Основне, до чого має привести еволюція людину – зростання вагомості особистісного досягнення, внеску в розвиток історії, до актуалізації особистісного «Я».

       Нинішнє життя складніше, у ньому більше стресу, воно висуває нам більше вимог. Ми здійснили перехід від індустріальної доби до доби інформації. У зв’язку з такими радикальними змінами в суспільстві кожній людині потрібна чітка система поглядів, яка надає життю осмисленості, ясності мети і цінностей.

       Які цінності мають слугувати орієнтиром для майбутніх поколінь? Адже цінності виконують функцію перспективних стратегій життєвих цілей і виступають основним мотивом життєдіяльності. Цінності визначають моральні орієнтири та принципи поведінки, тому будь-яке суспільство зацікавлене у тому, щоб люди дотримувалися актуальних у сучасних реаліях правил поведінки. Саме тому, на початку свого розвитку кожна дитина у цивілізованому суспільстві потрапляє під цілеспрямований вплив виховного процесу. Діяльність у сфері освіти, особливо безпосередня педагогічна діяльність, тісно переплетена з основами світогляду людини, навіть якщо вона його не усвідомлює. Педагогічний процес здебільшого виявляє і формує нові ціннісні орієнтири особистості, тому у педагогічній діяльності дуже важливо керуватися такими світоглядними принципами, котрі орієнтують людей на творчу самореалізацію, усвідомлення власної планетарно-космічної сутності.

       Формування планетарно-космічного типу особистості неможливе доти, доки в основу світосприймання не буде закладено систему поглядів, що гарантує людині не підпорядковану роль у повсякденному існуванні, а свободу вибору і самостійність у визначенні власної долі. Людина повинна усвідомлювати, що повноцінність її власного життя визначається не надприродними силами, а нею самою, її повсякденною працею . Планетарно-космічний тип особистості повинен використовувати виключно науково-філософський спосіб сприйняття дійсності.

 

 ÐŸÐ¾Ð²â€™ÑÐ·Ð°Ð½Ðµ зображення

Пояснювальна записка

 

       Отримавши документ про загальну середню освіту, молоді люди  ступають на поріг незалежного дорослого життя який дуже складний. З одного боку, цей світ наповнений захоплюючими речами. А з іншого – він не може не лякати, оскільки тягар незалежності виявляється не таким вже й легким: потрібно стати на власні ноги, обрати професію, визначити свою життєву мету, цінності і принципи. І головне - не піддатися течії життя і перетворитися на слабовільну істоту, позбавлену світогляду. Формування світогляду вимагає  тонкого підходу, адже кожний невірний крок може стати фатальним.

       Цілеспрямованість виховного процесу забезпечує програма «Миттєвості зростання», яка підпорядковується найвищий меті виховання:  всебічний, гармонійний розвиток особистості.

       Програма розрахована на три навчальні роки і спрямована на організацію виховної роботи  з учнями  9 - 11-х класів .

       Програма розроблена відповідно до Конституції України, Державної національної програми «Освіта» («Україна ХХІ століття), Законів України «Про освіту», «Про позашкільні освіту», Наказу МОНМС № 1243 від 30.10.11 «Про основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів».

       Мета програми: формування науково-філософського світогляду особистості – творця майбутнього на засадах морально-ціннісних орієнтирів .

       Зміст програми спрямований на вирішення завдань:

  • сприяння створенню  психологічного мікроклімату для відкритого діалогу на засадах довіри та порозуміння;
  • діагностування світоглядних позицій учнів, визначення основних світоглядних  цінностей;
  • поетапне формування системи цінностей особистості , як  світоглядної основи всіх сфер і аспектів її життєдіяльності;
  • поєднання становлення особистості з оволодінням з культурними цінностями;
  • орієнтація учнів на творчу самореалізацію, усвідомлення власної планетарно-космічної сутності;
  • закладення системи поглядів, що гарантує людині не підпорядковану роль у повсякденному існуванні, а свободу вибору і самостійність у визначенні власної долі;
  • стимулювати інтелектуальне і моральне вдосконалення особистості.

       З метою цілеспрямованої організації виховного процесу програма «Миттєвості зростання» ґрунтується світоглядним принципом, який орієнтує особистість на творчу самореалізацію, усвідомлення власної планетарно-космічної суті.

       Для реалізації програми необхідно мати виховний ідеал. Це той духовний маяк, який освітлює магістральний шлях соціалізації кожної особистості впродовж всього життя. Виховним ідеалом нашої молоді має бути служіння Батьківщині, своєму народові на засадах загальнолюдських і національних морально-духовних цінностей.

Програма реалізується

під

гаслом:

 

Найвища цінність Вічності – Всесвіт.

Найвища цінність Всесвіту  - Всевишній.

Найвища цінність Всевишнього – Земля.

Найвища цінність Землі – Природа.

Найвища цінність Природи – Людина.

Найвища цінність Людини – Життя.

Найвища цінність Життя – Здоров’я.

Найвища цінність Здоров’я – Духовне начало.

Найвище Духовного  – Добро.

Добро – найвища вселюдська цінність.

Добро – Вічне!

 

«Золотим правилом»:

 

«Людина не повинна здійснювати по відношенню до інших того,

чого не бажає для себе»

 

девізом:

 

«Розум у голові,чесність у серці, сила у тілі»

Джун Рі

 

Пов’язане зображення

 

Для досягнення кінцевої мети

в основу планування покладені такі світоглядні миттєвості:

 

  • світоглядна мить

«Я – Людина»

  • ціннісне ставлення до власно «Я»

Ким я не буду по житті – Людиною я бути зобов’язаний…

 

 

  • світоглядна мить

«Я – Віра, Надія, Любов»

  • ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей

Людиною я буду лише тоді, якщо не зраджу мить,

що «колискова» зветься, яку співала мати.

 

 

  • світоглядна мить

«Я – крила братства «Ліцеїст»

  • ціннісне ставлення до колективу

Людиною я залишусь назавжди, якщо зумію мудрість пронести роками,

що проростили батьки, і друзі, й вчителі в ліцеї шкільними роками

 

 

  • світоглядна мить

«Я – минуле, сучасне й майбутнє  України»

  • ціннісне ставлення до суспільства, держави

Перед тобою, Україно, схиляю скроні, ставши на коліно…

Людиною я вважаю і в цю мить себе: я син твій, нене Україно,

народу парость я твого!

 

 

  • світоглядна мить

«Я – оберіг вселюдських духовних цінностей»

  • ціннісне ставлення до культур всіх часів і народів

Людина я ще і тому, що пращурів культурну спадщину несу.

Я прихиляюсь до народів інших, в культурі світу нове запозичу,

Культури неньки України збережу.

 

 

  • світоглядна мить

«Я – янгол-охоронець планети Земля»

  • ціннісне ставлення до природи, планети Земля

Людина Я!

Як Всесвіт вічна і свята Земля, тобі вклоняюсь Я!

 

 

       Формування науково-філософського світогляду особистості на засадах морально-ціннісних орієнтирів забезпечується застосуванням методів формування свідомості та переконань, методів стимулювання та методів самовиховання.

       Методи формування свідомості та переконань: переконування, розповідь, пояснення, етичні бесіди, навіювання, приклад, диспут, лекція, перспектива, інформації (оглядова, тематична, оперативна).

       Методи стимулювання: змагання, заохочення, покарання.

       Методи самовиховання: самозобов’язання, самозвіт, самоаналіз, самоконтроль, самооцінка.

       Прогнозовані результати:

  • становлення творчо-гуманітарної особистості як цілісного суб’єкта культури;
  • гармонійна взаємодія усіх індивідуальних процесів світосприймання;
  •  сформованість науково-філософського світогляду, високих ідеалів;
  • прийняття  власного космічно-планетарного  «Я» ;
  • розвинуте почуття обов’язку, відповідальності,  національної гідності;
  • потреба в проявах доброти, чуйності, гуманізму, милосердя;
  • усвідомлення моральної максими «Золоте правило»;
  • висока етична культура;
  • постійна потреба в самоосвіті та самовдосконаленні;
  • свідомий вибір життєвого шляху, поведінки.

 

 

 

Пов’язане зображення

 

 

 

 

 

 

 

 

Основні дефініції:

 

  • Світогляд – система найзагальніших знань, цінностей, переконань, практичних настанов, які регулюють ставлення людини до  світу.

 

  • Філософія освіти – сукупність світоглядних теорій (ідей), які обумовлюють методологію виховання і навчання, становлення відповідного типу особистості.

 

  • Формування творчо-гуманітарного, планетарно-космічного типу особистості можливе з використанням методологічного апарату та потенціальних можливостей «філософії освіти».

 

  • Категорії, що описують сучасну модель освіти, зорієнтовану на формування планетарно-космічного типу особистості, відносяться: універсальність, цілісність, фундаментальність, компетентність і професійність,  гуманізація та гуманітаризація.

 

  • Універсальність, яка в освіті має дві взаємозв’язані сторони: універсальність освіченої особистості, здатної результативно діяти в широкому діапазоні сфер життя, і опора навчання на універсалії, тобто гранично загальні поняття, що об’єднують в єдиний проблемний вузол багато галузей буття.

 

  • Цілісність, що має три сторони: зміст освіти, який утримує цілісність буття в переліку навчальних предметів, методи його надання, що спираються на всі здібності людини: її інтелект, відчуття, інтерес до пізнання, а також духовна єдність світу і учня, коли їх неможливо розділити на «об’єкт і суб’єкт пізнання».

 

  • Фундаментальність – концептуальне вивчення законів світу, вироблення фундаментальних сенсів буття, спрямованість освіти на універсальні і узагальнені знання, істотні і стійкі зв’язки, на структурний і змістовний перегляд навчальних курсів та їх узгодження один з одним для вироблення єдиних культурно-науково-освітніх просторів.

 

  • Компетентність і професійність за своїм значенням протилежні вузькій спеціалізації і включають таку обов’язкову якість, як етична позиція по відношенню до предмету свого вивчення і дослідження в контексті гармонії практичності й людяності.

 

  • Гуманізація та гуманітаризація – це процеси приведення освіти, її змісту і форми у відповідність до природи людини, її душі та духу.

 

  • Гуманізація та гуманітаризація освіти – основний напрям змістовного реформування системи освіти.
  • Формування планетарно-космічного типу особистості неможливе доти, доки в основу світосприймання не буде закладено систему поглядів, що гарантує людині не підпорядковану роль у повсякденному існуванні, а свободу вибору і самостійність у визначенні власної долі.

 

  • Науково-філософський спосіб сприйняття дійсності, домінуючий в активному планетарно-космічному типу особистості.

 

  • Філософія формує гармонійну узагальнену картину світу, в якій чітко вказані місця людини, органічного і неорганічного світу.

 

  • Наука показує лише один із зрізів різноманіття світу та людського існування. Найважливішою характеристикою науки є ознака наочності й об’єктивності.. Наука наочна.

 

  • Цінності – це актуалізована інформація, закодована в знакових системах і поняттях, відображена в нейронних об’єднаннях довготривалої пам’яті і складова основи внутрішнього абстрактного образу.

 

  • Цінності виконують функцію перспективних стратегій життєвих цілей і виступають основним мотивом життєдіяльності. Цінності визначають моральні орієнтири та принципи поведінки.

 

  • Світоглядний принцип орієнтує людей на творчу самореалізацію, усвідомлення власної планетарно-космічної суті.

 

Результат пошуку зображень за запитом "особистість"

 

 

 

 

 

 

Література

 

використана література:

  1. Базалук О.О., Юхименко Н.Ф. Філософія освіти : Навчально-методичний посібник. – К. – 2009.
  2.  Боронін С.В. Словник культурної грамотності. – К.: «Біота» – 2001. – 206 с.
  3. Гудінг Д., Леннокс Дж. “Людина та її світогляд : для чого ми живемо, і яке наше місце у світі” - Перекл. З рос. зі звіркою з англ. оригіналом під заг. ред. М.А.Жукалюка. – Л.:  МБФ, 2008, Т.1, 416 с.
  4. Заброцький М.М. Основи вікової спихології. Навчальний посібник. – Т. : Навчальна книга - Богдан, 2008. – 112 с.
  5. Кові Стівен Р. 7 звичок надзвичайно ефективних людей / Стівен Р.Кові; пер, з англ. О.Любенко. – Х. : Книжковий клуб “Клуб Сімейного дозвілля”, 2012. – 384 с.
  6. Літковська О.В. 100 притч для тих, хто вчить, і тих, хто вчиться . – К. : Шк. Світ, 2012. – 224 с. – (Серія психологічна скарбничка )
  7. Мельничук С.Г. Педагогіка (Теорія виховання). Навчальний посібник. – К. : Видавничий Дім “Слово”, 2012. – 288 с.
  8. Причепій Є.М. Філософія : підручник – 3-те вид., стер. / Причепій Є.М., Черній А.М., Чекаль ЛД.А. – К. : Академвидав, 2009. – 592 с. (Серія «Альма-матер»).
  9. Райт Норман Г. Як говорити так, щоб діти нас слухали / пер. з англ. О.Гладкого. – Л. : Свічадо, 2009. – 140 с. (серія “Порадник для батьків”)
  10. Цибульова Л.В., Билдіна В.В., Єфремова Л.І. Довідник класного керівника. 7 - 8 класи . – Х. : Веста : Видавництво “Ранок”, 2008. – 176 с. – (Педагогіка управління)

рекомендована література для педагога:

  1. Базалук О.О., Юхименко Н.Ф. Філософія освіти : Навчально-методичний посібник. – К. – 2009.
  2.  Боронін С.В. Словник культурної грамотності. – К.: «Біота» – 2001. – 206 с.
  3. Гудінг Д., Леннокс Дж. “Людина та її світогляд : для чого ми живемо, і яке наше місце у світі” - Перекл. З рос. зі звіркою з англ. оригіналом під заг. ред. М.А.Жукалюка. – Л.:  МБФ, 2008, Т.1, 416 с.
  4. Кові Стівен Р. 7 звичок надзвичайно ефективних людей / Стівен Р.Кові; пер, з англ. О.Любенко. – Х. : Книжковий клуб “Клуб Сімейного дозвілля”, 2012. – 384 с.
  5. Літковська О.В. 100 притч для тих, хто вчить, і тих, хто вчиться . – К. : Шк. Світ, 2012. – 224 с. – (Серія психологічна скарбничка )
  6. Мельничук С.Г. Педагогіка (Теорія виховання). Навчальний посібник. – К. : Видавничий Дім “Слово”, 2012. – 288 с.
  7. Райт Норман Г. Як говорити так, щоб діти нас слухали / пер. з англ. О.Гладкого. – Л. : Свічадо, 2009. – 140 с. (серія “Порадник для батьків”)
  8. Цибульова Л.В., Билдіна В.В., Єфремова Л.І. Довідник класного керівника. 7 - 8 класи . – Х. : Веста : Видавництво “Ранок”, 2008. – 176 с. – (Педагогіка управління)

рекомендована література для вихованців:

  1. Боронін С.В. Словник культурної грамотності. – К.: «Біота» – 2001. – 206 с.
  2. Гудінг Д., Леннокс Дж. “Людина та її світогляд : для чого ми живемо, і яке наше місце у світі” - Перекл. З рос. зі звіркою з англ. оригіналом під заг. ред. М.А.Жукалюка. – Л.:  МБФ, 2008, Т.1, 416 с.
  3. Кові Стівен Р. 7 звичок надзвичайно ефективних людей / Стівен Р.Кові; пер, з англ. О.Любенко. – Х. : Книжковий клуб “Клуб Сімейного дозвілля”, 2012. – 384 с.
  4. Літковська О.В. 100 притч для тих, хто вчить, і тих, хто вчиться . – К. : Шк. Світ, 2012. – 224 с. – (Серія психологічна скарбничка )

 

Морально-ціннісна настанова

 

Сприймай цей світ таким, яким він є,

Не думай, що про тебе будуть говорити.

Ніхто тебе за це не вдарить, не вб’є.

А ти навчишся мислити і жити.

За правилом , що зветься «Золоте»,

Все в ньому просто і про те:

Що до людей так ставитися треба,

Як ти б хотів, щоб ставились до тебе.

Не радуйся постійно і не веселись,

Не плач постійно, не носи печалі,

Не йди за кимось і кудись

У невідомі та далекі далі.

Життя – велика гра, тому не загравайся.

Щодня шукай той неповторний шанс,

Щоб підкорити Еверест, ніколи не здавайся,

Коли впадеш… Коли зійдеш, вважай, що то аванс

На здобуття тих знань, які тобі потрібні

Вершину нову, вищу підкорити.

Знання останні нелегкі є, своєрідні,

Вони потрібні, щоби мудро жити.

Не говори: «Якби ж то я…» ніколи і ніде, -

«якби я був багатим та здоровим,

Ще був би в мене друг, який не підведе…»

Це – все пусте, це – мильні бульбашки до слова.

А ліпше кожен день по кілька кроків уперед

Рішуче йди, упевнено, настирно.

Звичайно у житті не тільки мед,

Але до успіху дійдеш спокійно й мирно.

Майбутнє наше дивне і прекрасне,

Якщо.., якщо ти будеш діяти, як слід.

Бо сходить і заходить сонце ясне

Для тебе і для всіх, ти – не один на цілім світі.

Лишень у праці всі здійсняться твої мрії,

І відкладать на потім ти не маєш права.

Коли зерен знання в житті ти не посієш,

Збереш натомість купу мрій яскравих.

Не квапся говорить: «життя моє невдале,

Що я нічого у цім світі не зумію,

І бажане не здійсниться надалі».

Збереш, звичайно, те, що сам посієш.

По-перше, досвід, нехай він буде і поганим –

На ті самі граблі ти більше не наступиш,

Коли твої зусилля будуть продуктивні і плодючі.

Ворожість, страх – твої найбільші вороги.

Ти не воюй з собою, не зводь високі перепони,

А краще помилуйся світом, ти люби його, твори

І не звертай уваги на всілякі забобони.

Від посмішки розтануть невезіння,

Її промінчики розчинять темне й зле.

Тоді проклюнуться добра і радості насіння

І неодмінно повезе!

Нехай тягар невдач минулих тебе не тисне до землі,

Не копирсайся в невезіннях, трудись сміливо.

Не розчиняй себе в чужій, своїй біді.

А розчинись у справжнім ділі, і настане диво,

І станеш ти творцем свого життя!

Радій його миттєвостям сьогодні,

Стань справжнім, скинь із себе маску небуття,

Тоді засяєш кришталем ти самороднім.

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "Личность"

 

 

 

 

 

 

І РОЗДІЛ. Я – Людина

 

Ким я не буду по житті –

Людиною я бути зобов’язаний…

 

       Людина – найдивовижніший і найбільш досконалий витвір природи. Вона складається із двох взаємозв’язаних  між собою сфер – фізичної та духовної.     

       Турбота про фізичну досконалість складає важливу передумову повноцінного життя людини. Здоров’я людини – запорука її життєвого успіху.

 

Мета: визначення особистості як вищої природної і соціальної цінності; формування ціннісного ставлення до свого «Я» .

 

Завдання:

  • формування здорового способу життя;
  • формування негативного ставлення до шкідливих звичок;
  • формування соціально-психічних і фізичних якостей;
  • формування  особистості з активною життєвою позицією, ціннісним ставлення до свого «Я»;
  • формування звичок до активного способу життя;
  • формування  вміння, здатність протистояти негативним впливам середовища;
  • набуття санітарно-гігієнічних вмінь та навичок по догляду за власним тілом, підтримка і розвиток його потенціальних можливостей;
  • поєднувати виховання із самовихованням;

Очікувані результати: передбачає сформованість у зростаючої особистості вміння цінувати себе як носія фізичних, духовно-душевних та соціальних сил, що є важливою умовою формування у дітей та учнівської молоді активної життєвої позиції .

Пов’язане зображення

 

9 клас

 

Орієнтовна тематика виховних заходів

 

 

Здорові діти – здорова нація

Мета:

  • формування здорового способу життя

Форма проведення:  тренінг

Орієнтовний зміст: людина, здоров’я, здоровий спосіб життя

 

 

Кожен і всі разом проти СНІДу

Мета:

  • формування  особистості з активною життєвою позицією, ціннісним ставлення до свого «Я»

Форма проведення: тренінг

Орієнтовний зміст:СНІД, ВІЛ-інфікований,вірус імунодефіциту людини (ВІЛ), інкубаційний період, перші прояви інфекції, група ризику, здоровий спосіб життя – найкращий метод профілактики СНІДу

 

Знати, щоб жити

Мета:

  • формування  особистості з активною життєвою позицією, ціннісним ставлення до свого «Я»;

Форма проведення: година спілкування

Орієнтовний зміст: наркоманія, причини наркоманії, основні наркотичні речовини, тютюн, алкоголь, наркозалежність, наслідки, здоровий спосіб життя

 

 

Посієш звичку – пожнеш характер

Мета:

  • формування негативного ставлення до шкідливих звичок

Форма проведення: година спілкування

Орієнтовний зміст: вольові якості характеру, типи темпераменту, позитивні якості характеру, жити в гармонії зі своїм «Я»

 

 

 

 

 

 

 

 

10 клас

 

Орієнтовна тематика виховних заходів

 

 

Твоє життя – твій вибір. Опір тиску однолітків

Мета:

  • формування звичок до активного способу життя, здатності протистояти негативним впливам середовища;

Форма проведення: тренінг

Орієнтовний зміст: життєві навички: уміння вирішувати, розв’язування проблем, критичне мислення, креативне мислення, спілкування, уміння слухати, упевненість у собі, опір тиску однолітків, самоповага, співчуття, долання стресу та керування емоціями;  психологічна рівновага,здоровий спосіб життя

 

1 грудня – Всесвітній день боротьби зі СНІДом

Мета:

  • формування  особистості з активною життєвою позицією, ціннісним ставлення до свого «Я»

Форма проведення: година спілкування

Орієнтовний зміст: ЮНЕЙДС – союз шести всесвітніх організацій з проблем ВІЧ/СНІД, символ боротьби зі СНІДом – червона стрічка, міфи про СНІД, ВІЛ-іфекція – це покаоання за наркоманію, статеву розпусту; толерантність до ВІЛ-інфікованих, життя поруч з Віл-іфекцією та СНІДом

 

За крок до біди

Мета:

  • формування здорового способу життя

Форма проведення: круглий стіл

Орієнтовний зміст: сучасна еколого-географічна ситуація в Україні, сутність зорового способу життя людини та умови його формування, причини і наслідки наркоманії,, профілактика наркоманії серед підлітків і молоді

 

Я в круговерті життя

Мета:

  • формування звичок до активного способу життя, здатності протистояти негативним впливам середовища

Форма проведення: диспут

Орієнтовний зміст: світоглядна позиція, життєрадісність, позитивне й негативне у круговерті життя , вихованість, аморальність

 

 

 

11 клас

 

Орієнтовна тематика виховних заходів

 

 

Дискримінація хворих на СНІД та ВІЛ-інфікованих людей

Мета:

  • формування  особистості з активною життєвою позицією

Форма проведення:  бесіда

Орієнтовний зміст:дискримінація, упередження, пандемія, стигма, стигматизація, нетерпимість, стереотипи

 

Здоровий спосіб життя

Мета:

  • формування здорового способу життя

Форма проведення: проект

Орієнтовний зміст: здоровий спосіб життя,аналіз способу життя свого та своєї родини, спадковість, медицина, екологія, високоморальні якості особистості, життєві ситуації

 

Гра власним життям

Мета:

  • формування  вміння, здатність протистояти негативним впливам середовища

Форма проведення: бесіда

Орієнтовний зміст: суїцид на поведінка – аномалія в людському житті, псевдосуїцид через призму психології, аморальність гри власним життям, небезпека поведінки

 

Пізнай себе

Мета:

  • формування  особистості з активною життєвою позицією, ціннісним ставлення до свого «Я»;

Форма проведення: тестування

Орієнтовний зміст: самовиховання, імунітет проти злого і потворного, свідомі дії, ситуація, вчинок, життя, здоров’я, честь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Афоризми

 

  • Ми народжуємося зі спроможностями, що дозволяють робити майже все, - у всякому разі, ці спроможності такі великі, що можуть повести нас значно далі за нашу уяву. Але тільки надзвичайна активність і постійне застосування цих сил дають нам різносторонні вміння і можливість досягти досконалості.

Д.Локк

 

  • Небеса не допомагають людям, які не проявляють ніякої активності.

Софокл

 

  • Є тільки одна альтернатива для людини пригніченої, але примиренної зі своєю невдачею – зібрати власні волю в кулак і боротися до переможного кінця.

Д.Мєффіт

 

  • Юність – єдина пора, коли треба все обмірковувати, аналізувати і приймати важливі рішення. Потому настає час змужніння, коли треба діяти. І дуже тяжко змінювати своє життя у віці, коли час згаяно і втрачено сили.

Р.Браунінг

 

  • Намагайся стати розумним, а не дуже багатим: багатство можна втратити, розумність – завжди з тобою.

Езоп

 

  • Байдужість – це параліч душі та передчасна смерть.

А.Чехов

 

  • Безвольна людина – це вже не людина.

Н.Шамфор

 

  • Будьте вимогливі до самого себе і милостиві до інших, і ви не будете мати ворогів.

Г.Сковорода

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ РОЗДІЛ. Я – Віра, Надія, Любов

 

Людиною я буду лише тоді,

якщо не зраджу мить,

що « колискова» зветься,

яку співала мати

 

       В основі родинно-побутової культури лежить глибока і всеперемагаюча материнська і батьківська любов до дітей, шанобливе ставлення до старших. Зміст родинно-побутової культури становить народне розуміння краси і моралі, що виявляється в гуманному ставленні до людей, продовженні родинних традицій, у дбайливому веденні господарства, піклуванні про дітей.

 

Мета: формування ціннісного ставлення до сім’ї, родини, людей. Загальносоціальна, моральна, психологічна, правова, господарсько-економічна, естетична підготовка до сімейного життя.

 

Завдання:

  • формування морально-духовних цінностей;
  • виховання правильного розуміння дорослості, відповідальності за свої вчинки;
  • ознайомлення з особливостями сучасної сім’ї, її значенням у житті людини та суспільства.;
  • формування сімейних моральних цінностей: моральні основи життя сім’ї, стосунки поколінь, закони подружньої вірності, піклування про дітей, пам'ять про предків;
  • формування дисципліни і культури у взаєминах людей;
  • забезпечення духовної єдності та спадкоємності поколінь;
  • Формування якостей людяності

 

Очікувані результати: учні усвідомлюють, що родинно-побутова культура – це збереження рідної мови, виконання заповітів батьків і дідів, вивчення свого родоводу, історії народу, розвиток рідного мистецтва, життя за нормами моралі та етикету.

Пов’язане зображення

9 клас

 

Орієнтовна тематика виховних заходів

 

 

Людиною я буду лише тоді, якщо не зраджу мить,

що «колискова» зветься, яку співала мати

Мета:

  • забезпечення духовної єдності та спадкоємності поколінь

Форма проведення: година спілкування

Орієнтовний зміст: духовна спадщина, родина, любов до матері, пошана жінки

 

Батьки і діти

Мета:

  • забезпечення духовної єдності та спадкоємності поколінь

Форма проведення: година спілкування

Орієнтовний зміст: проблема взаємовідносин батьків і дітей, труднощі, що перешкоджають їх взаємопорозумінню, шанобливе ставлення до старших, батьків зокрема

 

3 грудня – Міжнародний день інвалідів

Мета:

  • формування дисципліни і культури у взаєминах людей

Форма проведення: година спілкування

Орієнтовний зміст: проблема людей-інвалідів, прояв ввічливості, тактовності, поваги до людини, порядність

 

Волонтерська акція до Дня учителя

Мета:

  • формування дисципліни і культури у взаєминах людей

Форма проведення: вітальний рейд

Орієнтовний зміст: привітання з професійним святом вчителів-пенсіонерів

 

Волонтерська акція: «Святий Миколай»

Мета: 

  • формування якостей людяності

Форма проведення: вітальний рейд

Орієнтовний зміст: свято Святого Миколая

 

 

 

 

 

 

10 клас

 

Орієнтовна тематика виховних заходів

 

 

Сімейна жорстокість: міф чи реальність?

Мета:

  • формування дисципліни і культури у взаєминах людей, сімейних морально-духовних цінностей

Форма проведення: година спілкування

Орієнтовний зміст: сімейна жорстокість, види сімейного насильства, причини виникнення сімейної жорстокості, її реалії та наслідки, захист прав дітей у сім’ї

 

Ми приходимо у світ кохання

Мета: 

  • формування правильного розуміння дорослості, відповідальності за свої вчинки

Форма проведення: година спілкування

Орієнтовний зміст: природний зв'язок етичного рівня особистості і здатності людини до справжньої любові, вплив почуттів на поведінку і осмислення власного життя

 

Як знайти щастя

Мета:

  • формування морально-духовних цінностей

Форма проведення: тренінг

Орієнтовний зміст: самовиховання, негативне ставлення до примітивного розуміння щастя, заснованого на матеріальних цінностях, високі морально-духовні цінності

 

Волонтерська акція до Дня учителя

Мета:

  • формування дисципліни і культури у взаєминах людей

Форма проведення: вітальний рейд

Орієнтовний зміст: привітання з професійним святом вчителів-пенсіонерів

 

Волонтерська акція: «Святий Миколай»

Мета: 

  • формування якостей людяності

Форма проведення: вітальний рейд

Орієнтовний зміст: свято Святого Миколая

 

 

 

11 клас

 

Орієнтовна тематика виховних заходів

 

 

Людина починається з добра

Мета:

  • формування морально-духовних цінностей

Форма проведення:  година спілкування

Орієнтовний зміст:  добро і зло, доброзичливість і людяність, світогляд людини, пізнання, толерантність

 

Як бути вихованим?

Мета:

  • формування правильного розуміння дорослості, відповідальності за свої вчинки

Форма проведення: інтелектуально-етична вікторина

Орієнтовний зміст:засоби самопізнання, умови вихованості,  самоповага й повага до інших, почуття та мотиви поведінки, культура поведінки, ввічливість, привітність, людяність

 

Протидія торгівлі людьми

Мета:

  • формування якостей людяності

Форма проведення:  година спілкування

Орієнтовний зміст: торгівля людьми, небезпека соціальних і гендерних стереотипів, навички безпечної поведінки, доросле життя

 

Статеве виховання

Мета:

  • формування правильного розуміння дорослості, відповідальності за свої вчинки

Форма проведення: диспут

Орієнтовний зміст :основні напрями статевого виховання

 

Волонтерська акція до Дня учителя

Мета:

  • формування дисципліни і культури у взаєминах людей

Форма проведення: вітальний рейд

Орієнтовний зміст: привітання з професійним святом вчителів-пенсіонерів

Волонтерська акція: «Святий Миколай»

Мета: 

  • формування якостей людяності

Форма проведення: вітальний рейд

Орієнтовний зміст: свято Святого Миколая

Афоризми

 

  • Батько стоїть вище за сотню вчителів, мати – вище за сотню батьків. Безчесний той, хто не поважає батьків, адже – це головний обов’язок людини; усі інші обов’язки мають другорядне значення.

Закони Ману

 

  • Хоч би що робила людина, усі її справи, навіть найвидатніші, нічого не варті, якщо вона не виконує свого обов’язку перед батьками.

Б.Ауєрбах

 

  • Якщо та не будеш шанувати батьків, люди обов’язково це помітять і не будуть тебе поважати. Ти можеш зовсім залишитися без друзів. Адже, помітивши твою невдячність до батьків, вони одразу втратять впевненість у тому, що ти віддаси їм належне за добру справу.

Сократ

 

  • Низька, за своїми моральними якостями, людина нам все  відповідає брутальністю, середня – брутальністю на брутальність, гідна людина ніколи не брутальна, хоч як з нею поводилися.

Д.Джебран

 

  • Уважному спостерігачеві неважко переконатися, що вічно буркотять, усіх паплюжать та нікого не люблять як раз ті люди, які самі ні на що не здатні.

Г.Сковорода

 

  • Бідний на любов – скупий і на свою ввічливість.

Ф.Ніцше

 

  • Ввічливість для людини – як вогонь для воску.

А.Шопенгауер

 

  • Найкраща риса великої особистості та, що до інших вона ставить набагато менше вимог, ніж до самої себе.

М.Ебнер Ешенбах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ РОЗДІЛ. Я – крила братства “Ліцеїст”

 

Людиною я залишуся назавжди ,

якщо зумію мудрість пронести роками,

 що проростили батьки, і друзі, й вчителі 

в ліцеї  шкільними роками

 

       Успішна вихована робота неможлива без згуртованого колективу, адже саме через колектив відбувається позитивний вплив на ставлення учнів до навчальних обов’язків, до суспільно-корисної праці. Здорова громадська думка учнівського колективу, товариська взаємодопомога, критика і самокритика сприяють розвитку громадської активності учнів  і формування у них цінних моральних якостей.

 

Мета: формування ціннісного ставлення до колективу; свідомого ставлення до дійсності, моральних переконань, певних норм і правил поведінки

Завдання:

  • формування морально-ціннісних орієнтирів;
  • вироблення вміння і навичок поведінки в колективі, уміння спільно працювати;
  • формування відповідальності за свої справи і вчинки;
  • розвиток таких якостей як наполегливість, прагнення швидко і якісно виконувати доручену справу;
  • уміння організовувати і проводити дозвілля; колективізм; ініціатива, самостійність; дисциплінованість та організованість;
  • залучення учнів до різних видів громадсько-корисної діяльності та залучення їх до реальних життєвих процесів .

 

Очікувані результати: учні глибше усвідомлюють мотиви своєї діяльності, керуючись певними ідейними та моральними принципами; виявляють глибоку повагу до людини; потребують участі у різних видах суспільно-корисної, культурно-масової та інших видах діяльності

Пов’язане зображення

9 клас

 

Орієнтовна тематика виховних заходів

 

 

Формування органів самоврядування.

Правила поведінки для учнів

Мета:

  • формування відповідальності за свої справи і вчинки

Форма проведення: година спілкування

Орієнтовний зміст: залучення учнів до різних видів громадської діяльності, правила поведінки в колективі, спільна співпраця

 

День здоров’я

Мета:

  • уміння організовувати і проводити дозвілля

Форма проведення: похід

Орієнтовний зміст: організація і проведення дозвілля, колективізм, уміння спільно працювати, ініціатива, відповідальність за результати праці, дисциплінованість, організованість

 

День ліцею

Мета:

  • залучення учнів до різних видів громадсько-корисної діяльності та залучення їх до реальних життєвих процесів

Форма проведення: загальноліцейне свято

Орієнтовний зміст: активна участь у підготовці та святкуванні Дня ліцею, візитка класу

 

Конфлікти

Мета:

  • вироблення вміння і навичок поведінки в колективі

Форма проведення: рольова гра

Орієнтовний зміст :конфлікт, психологічна природа конфлікту, ефективні шляхи розв’язання конфліктних ситуацій, робота над собою

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 клас

 

Орієнтовна тематика виховних заходів

 

 

Формування органів самоврядування.

Правила поведінки для учнів

Мета:

  • формування відповідальності за свої справи і вчинки

Форма проведення: година спілкування

Орієнтовний зміст: залучення учнів до різних видів громадської діяльності, правила поведінки в колективі, спільна співпраця

 

День здоров’я

Мета:

  • уміння організовувати і проводити дозвілля

Форма проведення: похід

Орієнтовний зміст: організація і проведення дозвілля, колективізм, уміння спільно працювати, ініціатива, відповідальність за результати праці, дисциплінованість, організованість

 

День ліцею

Мета:

  • залучення учнів до різних видів громадсько-корисної діяльності та залучення їх до реальних життєвих процесів

Форма проведення: загальноліцейне свято

Орієнтовний зміст: активна участь у підготовці та святкуванні Дня ліцею, візитка класу

 

Ціннісно-моральна орієнтація учнів

Мета:

  • діагностика цінних моральних якостей

Форма проведення: анкетування

Орієнтовний зміст: ставлення до поглядів батьків на життя, найголовніше у житті, ставлення до людей інших рас і національностей, стосунки з однокласниками, моє місце у життєдіяльності класного колективу

 

Без толерантності немає дружби

Мета:

  • формування морально-ціннісних  якостей

Форма проведення: година спілкування

Орієнтовний зміст: толерантність, культура спілкування, пошук конструктивних способів розв’язання проблемних ситуацій

 

 

 

11 клас

 

Орієнтовна тематика виховних заходів

 

 

Формування органів самоврядування.

Правила поведінки для учнів

Мета:

  • формування відповідальності за свої справи і вчинки

Форма проведення: година спілкування

Орієнтовний зміст: залучення учнів до різних видів громадської діяльності, правила поведінки в колективі, спільна співпраця

 

День здоров’я

Мета:

  • уміння організовувати і проводити дозвілля

Форма проведення: похід

Орієнтовний зміст: організація і проведення дозвілля, колективізм, уміння спільно працювати, ініціатива, відповідальність за результати праці, дисциплінованість, організованість

 

День ліцею

Мета:

  • залучення учнів до різних видів громадсько-корисної діяльності та залучення їх до реальних життєвих процесів

Форма проведення: загальноліцейне свято

Орієнтовний зміст: активна участь у підготовці та святкуванні Дня ліцею, візитка класу

 

Навички ділового спілкування

Мета: 

  • вироблення вміння і навичок поведінки в колективі

Форма проведення: година спілкування з елементами тренінгу

Орієнтовний зміст: ділова розмова з позиції невербальної культури, комунікативні вміння і навички, правила ефективного і безпечного спілкування, ділове спілкування

 

Як ми сприймаємо оточуючих

Мета:

  • формування дисципліни і культури у взаєминах людей

Форма проведення: тренінг

Орієнтовний зміст: навички спілкування згуртованість, прагнення усвідомлювати та виражати свої почуття, приймати й розуміти почуття інших людей, вміння знаходити в людях  позитивні якості

 

 

Афоризми

 

  • Дурень та невіглас вирізняються п’ятьма прикметами: гніваються без причин, говорять абсурдні речі без потреби, лицемірять невідомо для чого, втручаються в те, що їх зовсім не стосується, і не вміють розрізняти, хто бажає їм добра, а хто – зла.

Хайдарі

 

  • Приховуючи свої хиби, кращим не станеш. Наш авторитет виграє від тієї щирості, з якою ми визнаємо власні недоліки.

М.Ліхтенберг

 

  • Агресивність породжується невіглаством, яке намагається захистити свої кордони від розумності.

К.Ганкевич

 

  • Намагайся, щоб під час суперечки слова твої були м’які, аргументи ж – тверді.

Д.Вілкінс

 

  • Бездоганність та наше щастя значною мірою залежать від вдалого вибору нами товаришів і друзів. Якщо вони погані, то можуть довести нас до повного і безповоротного занепаду; якщо ж вони гарні, то здатні піднести нас до неймовірних висот.

Д.Леббок

 

  • Тільки в одному випадку нам нічого боятися образити свого друга, - це, коли справа йде про те, щоб сказати йому правду, - й у такий спосіб довести йому свою вірність.

Цицерон

 

  • Віроломний друг – небезпечніший за ворога.

М.Філдінг

 

  • Якщо думки людини, її вчинки і слова відзначені вульгарністю та невіглаством, то це ознака того, що вона вихована та звикла перебувати у поганому товаристві.

Ф.Честерфілд

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV РОЗДІЛ. Я – минуле, сучасне й майбутнє України

 

Перед тобою, Україно,

схиляю скроні, ставши на коліно…

Людиною я вважаю і в цю мить себе:

я син твій, нене Україно,

народу парость я твого

 

       Для реалізації програми необхідно мати виховний ідеал. Це той духовний маяк, який освітлює магістральний шлях соціалізації кожної особистості впродовж всього життя. Виховним ідеалом нашої молоді має бути служіння Батьківщині, своєму народові на засадах загальнолюдських  і національних морально-духовних цінностей

 

Мета: формування ціннісного ставлення до суспільства, держави; розвиток  почуття національної гордості і патріотизму, громадської активності.

 

Завдання:

  • формування почуття національної гордості і патріотизму; поваги до Конституції держави, органів державної влади, Президента України, державних символів; відповідальності за долю держави;
  • формування правосвідомості, політичної культури та культури міжетнічних відносин;
  • розвиток таких якостей як виконання громадських обов’язків – почуття відповідальності перед країною, суспільством; готовність плідно працювати на благо країни;
  • виховувати в молоді почуття соціальної відповідальності за збереження, примноження і продовження етнічної культури.

 

Очікувані результати: учні виявляють любов до свого народу, повагу до українських звичаїв і обрядів, відчувають свою належність до України; усвідомлюють моральні та культурні цінності, свої права, свободи, обов’язки; свідомо ставляться до законів та державної влади

 

Пов’язане зображення

9 клас

 

Орієнтовна тематика виховних заходів

 

Україна – наш спільний дім

Мета:

  • формування почуття національної гордості і патріотизму

Форма проведення : усний журнал

Орієнтовний зміст: національна свідомість, система моральних цінностей, патріотизм, гордість за свою Батьківщину

Закон і ми

Мета:

  • формування правосвідомості

Форма проведення: година спілкування

Орієнтовний зміст: основні питання законодавства, приклади правопорушень серед молоді, попередження правопорушень, правова свідомість

Річниця визволення Києва та України

від німецько-фашистських загарбників

Мета:

  • формування  почуття національної гордості і патріотизму

Форма проведення: година спілкування

Орієнтовний зміст: Велика Вітчизняна війна 1941-1945,  визволення Києва та України від німецько-фашистських загарбників, незалежність держави, патріотизм

День збройних сил України

Мета:

  • формування ціннісного ставлення до суспільства, держави,  почуття національної гордості і патріотизму

Форма проведення: загальноліцейний виховний захід

Орієнтовний зміст : прийняти активну участь у підготовці та проведенні свята

У єдності наша сила: День Соборності України

Мета:

  • формування почуття національної гордості і патріотизму

Форма проведення: година спілкування

Орієнтовний зміст: День Соборності України – історичне минуле нашої держави

Вибір професії – це важливо

Мета:

  • розвиток таких якостей як виконання громадських обов’язків – почуття відповідальності перед країною, суспільством; готовність плідно працювати на благо країни;

Форма проведення: панорама ярмарку професій

Орієнтовний зміст: профорієнтація, вибір професій, творча уява-чинник успіху, комунікативні навички – запорука успіху

І курс (10 клас)

 

Орієнтовна тематика виховних заходів

 

Мій рідний край у незалежній Україні

Мета:

  • формування почуття національної гордості і патріотизму; поваги до Конституції держави, органів державної влади, Президента України, державних символів; відповідальності за долю держави

Форма проведення : усний журнал

Орієнтовний зміст: національна свідомість,, система моральних цінностей, повага до прав і свободи інших людей,, почуття патріотизму, гордості за свою Батьківщину

Воїнам АТО присвячується…

Мета:

  • формування  почуття національної гордості і патріотизму

Форма проведення: урок-коніеренція

Орієнтовний зміст: події на сході України

Перервана пісня про хліб

Мета:

  • виховувати в молоді почуття соціальної відповідальності за збереження, примноження і продовження етнічної культури

Форма проведення: година спілкування-реквієм

Орієнтовний зміст: акція «Запали свічку», загальнолюдські цінності,, історична пам'ять поколінь

День збройних сил України

Мета:

  • формування ціннісного ставлення до суспільства, держави,  почуття національної гордості і патріотизму

Форма проведення: загальноліцейний виховний захід

Орієнтовний зміст : прийняти активну участь у підготовці та проведенні свята

Чи здатні ми на подвиг?

Мета:

  • розвиток таких якостей як виконання громадських обов’язків – почуття відповідальності перед країною, суспільством; готовність плідно працювати на благо країни;

Форма проведення: година спілкування

Орієнтовний зміст: юнацьке захоплення красою подвигу,, непримиренність до пристосовництва, прагнення до високих ідеалів

Відлуння Афганських гір

Мета:

  • формування правосвідомості, політичної культури та культури міжетнічних відносин

Форма проведення: година спілкування

Орієнтовний зміст: трагедія Афганістану, сумні уроки війни, шанобливе ставлення до воїнів-інтернаціоналістів

ІІ курс (11 клас)

 

Орієнтовна тематика виховних заходів

 

Волі народної дзвін

Мета:

  • виховувати в молоді почуття соціальної відповідальності за збереження, примноження і продовження етнічної культури

Форма проведення: усний журнал

Орієнтовний зміст: події під Крутами 29 січня 1918року, історичне минуле держави, повага до героїчних вчинків людей

Світ професій безмежний

Мета:

  • розвиток таких якостей як виконання громадських обов’язків – почуття відповідальності перед країною, суспільством; готовність плідно працювати на благо країни

Форма проведення: анкетування

Орієнтовний зміст: світ професій, почуття поваги до свої батьків-трудівників, доброзичливість і співробітництво у стосунках дорослих і дітей

Дзвони Чорнобиля

Мета:

  • виховувати в молоді почуття соціальної відповідальності за збереження, примноження і продовження етнічної культури

Форма проведення: урок пам’яті

Орієнтовний зміст: Чорнобильська трагедія 1986 року, минуле й майбутнє держави, потреба будувати, створювати, відроджувати заради України – громадянський обов’язок, співчуття до чужого болю як свого, до загальнонародного болю як особистого

Я – проти насильства

Мета:

  • формування правосвідомості

Форма проведення: година спілкування

Орієнтовний зміст: проектування власного життя, ідентифікація себе як члена суспільства, громади, групи, відпрацювання варіантів реагування на прояви насильства

Це потрібно не мертвим – це потрібно живим

Мета:

  • формування ціннісного ставлення до суспільства, держави; розвиток  почуття національної гордості і патріотизму, громадської активності

Форма проведення: урок пам’яті

Орієнтовний зміст: вшанування пам’яті загиблих воїнів АТО

 

 

 

 

Афоризми

 

  • Людина, не зайнята ніякою справою, не зможе насолоджуватися повним щастям, а на обличчі ви завжди знайдете відбиток невдоволення та апатії.

Г.Гейне

 

 

  • Я люблю свою вітчизну, бажаю їй слави, вмію цінувати гарні якості мого народу. Але я не навчився любити свою батьківщину із заплющеними очима.

П.Чаадаєв

 

 

  • Немає нічого ганебнішого, ніж бути непотрібним ані суспільству, ані самому собі, так само – володіти силою і розумом, щоб жити безтурботно.

Б.Паскаль

 

 

  • Найсвятіша справа стає блюзнірством і мерзотністю, якщо заради неї вдаються до злочину.

Ф.Ламенне

 

 

  • Хто брав участь у боротьбі, хоча б у зіткненні з ледарством, той завжди буде сильніший і мудріший за людину, яка спостерігала за цією сутичкою здалеку.

Т.Карлейль

 

 

  • Люди розумні та енергійні змагаються до кінця, а люди порожні, ні до чого не здатні, підкоряються без боротьби усім дрібним перешкодам свого безглуздого існування.

Д.Писарєв

 

 

  • Безталанна країна, яка не має героїв.

П.Буаст

 

 

 

 

 

 

 

V РОЗДІЛ. Я – оберіг
вселюдських духовних цінностей

 

Людина я  ще і  тому,

що пращурів культурну спадщину  несу .

Я прихиляюсь до народів інших,

в культурі  світу нове запозичу,

культуру неньки України збережу

 

 

       Культура українського народу розвивалася не ізольовано від культур інших народів, а перебувала, закономірно, в контексті світового культурного процесу. Українці віками творили власну самобутню культуру, успадковуючи культурні цінності своїх предків, переймаючи і творчо осмислюючи надбання інших народів. Цим самим вони розвивали не лише національну культуру, але й зробили вагомий  внесок у скарбницю світової

 

Мета: формування ціннісного ставлення до мистецтва, якостей та властивостей, які в комплексі становлять її здатність пізнавати, оцінювати і перетворювати світ за законами краси, досконалості і гармонії

Завдання:

  • розвиток здібностей сприймати естетичні явища у навколишній дійсності та мистецтві;
  • розвиток  естетичного почуття, а також почуття міри, вміння сприймати гармонію форми і змісту, бачити естетичні якості суспільних явищ, предметів об’єктивної дійсності, творів мистецтва тощо;
  • збереження і розвиток духовних надбань свого народу;
  • формувати бережливе ставлення до прекрасного, цінування його в природі, мистецтві, побуті та всіх інших ланках навколишньої дійсності;
  • навчити бачити, розуміти, відчувати прекрасне та огидне, комічне і трагічне, величне й низьке і в тій чи іншій формі висловлювати своє оціночне ставлення до цих явищ;

Очікувані результати: учні можуть дати естетичну оцінку предметів та явищ об’єктивного світу; творче ставлення до будь-якої справи стають необхідною потребою учнів; учні відчувають потребу спілкування з різними видами мистецтва

 

9 клас

 

Орієнтовна тематика виховних заходів

 

 

Світ очима дітей

Мета:

 

  • розвиток здібностей сприймати естетичні явища у навколишній дійсності та мистецтві;

Форма проведення: виставка учнівських робіт

Орієнтовний зміст: залучити учнів до участі у виставці юних художників

Осінній ярмарок

Мета:

  • формувати бережливе ставлення до прекрасного, цінування його в природі, мистецтві, побуті та всіх інших ланках навколишньої дійсності

Форма проведення: загальноліцейний ярмарок осінніх дарів

Орієнтовний зміст: залучення учнів до участі у ярмарку

Чарівниця з Богданівки

Мета:

  • розвиток  естетичного почуття, а також почуття міри, вміння сприймати гармонію форми і змісту, бачити естетичні якості суспільних явищ, предметів об’єктивної дійсності, творів мистецтва тощо

Форма проведення: презентація

Орієнтовний зміст: творчість народної художниці Катерині Білокур

Добро – сенс життя

Мета:

  • навчити бачити, розуміти, відчувати прекрасне та огидне, комічне і трагічне, величне й низьке і в тій чи іншій формі висловлювати своє оціночне ставлення до цих явищ

Форма проведення: віртуальна подорож

Орієнтовний зміст: модель свідомості людини та її закони на засадах добра, як найвищої, абсолютної вселюдської цінності, опредметнення добра в діяльності й поведінці

Велика Вітчизняна війна очима дітей

Мета:

  • розвиток  естетичного почуття, а також почуття міри, вміння сприймати гармонію форми і змісту, бачити естетичні якості суспільних явищ, предметів об’єктивної дійсності, творів мистецтва тощо

Форма проведення: виставка учнівських робіт

Орієнтовний зміст: залучити учнів до участі у виставці юних художників

 

10 клас

 

Орієнтовна тематика виховних заходів

 

Світ очима дітей

Мета:

 

  • розвиток здібностей сприймати естетичні явища у навколишній дійсності та мистецтві;

Форма проведення: виставка учнівських робіт

Орієнтовний зміст: залучити учнів до участі у виставці юних художників

Осінній ярмарок

Мета:

  • формувати бережливе ставлення до прекрасного, цінування його в природі, мистецтві, побуті та всіх інших ланках навколишньої дійсності

Форма проведення: загальноліцейний ярмарок осінніх дарів

Орієнтовний зміст: залучення учнів до участі у ярмарку

Доторкнися своєю добротою

Мета:

  • навчити бачити, розуміти, відчувати прекрасне та огидне, комічне і трагічне, величне й низьке і в тій чи іншій формі висловлювати своє оціночне ставлення до цих явищ

Форма проведення: прес-конференція

Орієнтовний зміст: діяльність матері Терези, шанобливе ставлення до людських чеснот – доброти, милосердя, співчуття, розкрити на  фактах  біографії матері Терези прояви безкорисливості, самозречення у діяльності людини, толерантність, доброзичливість

Символи у писанкарстві

Мета:

  • формувати бережливе ставлення до прекрасного, цінування його в природі, мистецтві, побуті та всіх інших ланках навколишньої дійсності

Форма проведення : проект

Орієнтовний зміст: прекрасне у традиціях українського народу, картина світу в естетично сприйнятливих образах, символи у писанкарстві

Велика Вітчизняна війна очима дітей

Мета:

  • розвиток  естетичного почуття, а також почуття міри, вміння сприймати гармонію форми і змісту, бачити естетичні якості суспільних явищ, предметів об’єктивної дійсності, творів мистецтва тощо

Форма проведення: виставка учнівських робіт

Орієнтовний зміст: залучити учнів до участі у виставці юних художників

 

 

11 клас

 

Орієнтовна тематика виховних заходів

 

 

Світ очима дітей

Мета:

  • розвиток здібностей сприймати естетичні явища у навколишній дійсності та мистецтві;

Форма проведення: виставка учнівських робіт

Орієнтовний зміст: залучити учнів до участі у виставці юних художників

 

Осінній ярмарок

Мета:

  • формувати бережливе ставлення до прекрасного, цінування його в природі, мистецтві, побуті та всіх інших ланках навколишньої дійсності

Форма проведення: загальноліцейний ярмарок осінніх дарів

Орієнтовний зміст: залучення учнів до участі у ярмарку

 

Музика та людина

Мета:

  • розвиток здібностей сприймати естетичні явища у навколишній дійсності та мистецтві

Форма проведення: музична панорама

Орієнтовний зміст: сучасна людина у світі музики, жанри музики та їх вплив на психічний стан, уміння слухати та аналізувати свої почуття

 

Подорож у світ прекрасного

Мета:

  • навчити бачити, розуміти, відчувати прекрасне та огидне, комічне і трагічне, величне й низьке і в тій чи іншій формі висловлювати своє оціночне ставлення до цих явищ

Форма проведення: мистецька галерея

Орієнтовний зміст: ціннісне ставлення до мистецтва, якості та властивості, які в комплексі становлять здатність пізнавати, оцінювання і перетворення світу за законами краси, досконалості і гармонії

 

Герої АТО

Мета:

  • розвиток  естетичного почуття, а також почуття міри, вміння сприймати гармонію форми і змісту, бачити естетичні якості суспільних явищ, предметів об’єктивної дійсності, творів мистецтва тощо

Форма проведення: виставка учнівських робіт

Орієнтовний зміст: залучити учнів до участі у виставці юних художників

 

Афоризми

 

  • Поезія робить людину духовно багатою, математика – проникливою, природознавство – глибокодумною, мораль – серйозною, логіка і риторика т- спроможною захищатися, а вміння швидко акліматизуватися у всіх цих речах нагороджує людину мудрістю.

Т.Маколей

 

 

  • Люди мало знаючі, як правило, багатослівні, а ті, що багато знають, зазвичай говорять дуже мало.

Ж.-Ж.Руссо

 

 

  • Брутальні та вульгарні душі будуть завжди більше поважати багатство, ніж талант.

Ч.Колон

 

 

  • Виверткі люди, як правило, посередні та духовно небагаті.

Ф.Ніцше

 

 

  • Без розумової культури не може бути й витонченості почуттів.

А.Франс

 

 

  • Внутрішньо витончена людина також проявляє витонченість і в любові.

Б.Паскаль

 

 

  • Найкраще, що є в культурі та мистецтві, - все це плоди відчуженості та відлюдності.

І.Кант

 

 

  • Багато є людей із вродливою зовнішністю, котрим, проте, немає чим похвалитися всередині.

Ф.Купер

 

 

  • Чарівність – це невимушеність почуттів, так само як граціозність – невимушеність рухів.

А.Моруа

 

VІ РОЗДІЛ. Я – янгол-охоронець планети Земля

 

Людина Я!

Як Всесвіт,

вічна і свята Земля,

тобі вклоняюсь Я!

 

       Людина є невід’ємною частиною природи. Проте, у наслідок варварського ставлення людини до природи було знищено тисячі видів тварин і рослин, завдано непоправної школи флорі й фауні Землі.
Лише під впливом екологічної кризи, реальної загрози загибелі життя на Землі людство схаменулося і визнало свою відповідальність не тільки за відносини між людьми, а й за природу, її охорону, збереження, гуманне до неї ставлення.

 

Мета: активізувати громадську думку щодо захисту природи; озброєння учнів елементарними знаннями в царині екології і формування в неї моральної відповідальності за збереження природного довкілля і розумного співіснування з ним

 

Завдання:

  • формування бережливого ставлення до природи та суспільної власності, небайдужості до проявів безгосподарності, безвідповідальності, варварського ставлення до природи;
  • Формування морального ставлення учнів не тільки до флори і фауни, а й до себе, до людини як живої істоти;
  • виховання екологічної культуру особистості, почуття особистої відповідальності за охорону довкілля, любові до рідного краю;
  • Формування екологічної етики (моральне ставлення до живої і неживої природи)

 

Очікувані результати: становлення й удосконалення культури життя людини в природному середовищі, аби дотримуватися рівноваги та гармонії з навколишнім світом; учні відчувають потребу відповідального (правового і морального) ставлення до природи

 

Результат пошуку зображень за запитом "планета Земля"

 

9 клас

 

Орієнтовна тематика виховних заходів

 

 

Відповідаючи перед майбутнім

Мета:

  • виховання екологічної культуру особистості, почуття особистої відповідальності за охорону довкілля, любові до рідного краю;

Форма проведення: презентація

Орієнтовний зміст: екологічна ситуація на Землі, в Україні, особливості впливу діяльності людини на довкілля

 

Благі задуми – ніщо, якщо вони не перетворюються на добрі справи

Мета:

  • формування бережливого ставлення до природи та суспільної власності, небайдужості до проявів безгосподарності, безвідповідальності, варварського ставлення до природи

Форма проведення: бесіда

Орієнтовний зміст:  екологічна культура, бережливе ставлення до живої та неживої природи, добрі справи на шляху порятунку природи

 

Доброго вам здоров’я

Мета:

  • Формування морального ставлення учнів не тільки до флори і фауни, а й до себе, до людини як живої істоти

Форма проведення: година спілкування

Орієнтовний зміст:  природа – це здоров’я, збережи природу – збережеш здоров’я, народні засоби та нетрадиційні методами зміцнення власного здоров’я 

 

Не може бути добрим той, хто безжалісно ставиться до тварин

Мета:

  • формування бережливого ставлення до природи , небайдужості до проявів безвідповідальності, варварського ставлення до природи;

Форма проведення: дискусія

Орієнтовний зміст: добро - сенс життя, світ тварин, відповідальність за тих кого приручили, співчуття до бездомних тварин

Глобальні проблеми людства в малюнках дітей

Мета:

  • виховання екологічної культуру особистості, почуття особистої відповідальності за охорону довкілля, любові до рідного краю

Форма проведення: виставка учнівських робіт

Орієнтовний зміст: залучити учнів до участі у виставці юних художників

 

10 клас

 

Орієнтовна тематика виховних заходів

 

 

Дім, у якому ти живеш

Мета:

  • формування бережливого ставлення до природи та суспільної власності, небайдужості до проявів безгосподарності, безвідповідальності, варварського ставлення до природи

Форма проведення: екскурсія

Орієнтовний зміст: дбайливе ставлення до природи, віртуальна подорож смітниками довкілля

 

За крок до біди

Мета:

  • Формування морального ставлення учнів не тільки до флори і фауни, а й до себе, до людини як живої істоти

Форма проведення: усний журнал

Орієнтовний зміст: обговорення сучасної еколого-географічної ситуації в Україні, сутність здорового способу життя людини, історія виникнення й поширення шкідливих звичок у суспільстві

 

Скромна далекоглядність краща за безрозсудний ризик

Мета:

  • виховання екологічної культуру особистості, почуття особистої відповідальності за охорону довкілля, любові до рідного краю

Форма проведення: година спілкування

Орієнтовний зміст: узагальнити знання учнів про екологічну ситуацію на планеті Земля, в Україні; ознайомити з особливостями впливу діяльності людини на довкілля

 

Глобальні проблеми людства в малюнках дітей

Мета:

  • виховання екологічної культуру особистості, почуття особистої відповідальності за охорону довкілля, любові до рідного краю

Форма проведення: виставка учнівських робіт

Орієнтовний зміст: залучити учнів до участі у виставці юних художник

 

 

 

 

 

 

 

11 клас

 

Орієнтовна тематика виховних заходів

 

 

Шукаємо вихід із сміттєвих лабіринтів

Мета:

  • формування бережливого ставлення до природи та суспільної власності, небайдужості до проявів безгосподарності, безвідповідальності, варварського ставлення до природи

Форма проведення: віртуальна подорож

Орієнтовний зміст: шукаємо вихід із сміттєвих лабіринтів, активна соціальна позиція, екологічна культура особистості

 

Глобальні проблеми людства

Мета:

  • формування бережливого ставлення до природи та суспільної власності, небайдужості до проявів безгосподарності, безвідповідальності, варварського ставлення до природи

Форма проведення: проект

Орієнтовний зміст: глобальні проблеми людства та шляхи їх подолання,  основні причини виникнення техногенних катастроф, особиста причетність до проблем людства

 

Ті, хто вважають, що гроші – це все, без сумніву, готові все заради грошей

Мета:

  • формування морального ставлення учнів не тільки до флори і фауни, а й до себе, до людини як живої істоти

Форма проведення: дискусія

Орієнтовний зміст: людство під загрозою виживання, синтетичне харчування, мотиви виготовлення небезпечної продукції для харчування людини

 

Глобальні проблеми людства в малюнках дітей

Мета:

  • виховання екологічної культуру особистості, почуття особистої відповідальності за охорону довкілля, любові до рідного краю

Форма проведення: виставка учнівських робіт

Орієнтовний зміст: залучити учнів до участі у виставці юних художник

 

 

 

 

 

 

Афоризми

 

  • І створив Господь Бог людину з пороху земного. І дихання життя вдихнув у ніздрі її, - і стала людина живою душею.

Буття 2 : 7

 

 

  • Тільки тоді будеш взмозі утримуватися від поганих справ, коли навчишся уникати аналогічних думок.

Л.Толстой

 

 

  • Співчуття не лише до людей, а й до тварин тісно пов’язане з добротою характеру, тому можна з упевненістю стверджувати: не може бути добрим той, хто безжалісно ставиться до тварин.

А.Шопенгауер

 

 

  • Нікому не уникнути відповідальності за свої діяння, за все треба буде платити.

О.Керенський

 

 

  • Якщо можливо, подбайте про те, щоб ні до кого не відчувати ворожості.

А.Шопенгауер

 

 

  • Ті, хто вважає, що гроші – це все, без сумніву, готові на все заради грошей.

Е.Бошен

 

 

  • Скромна далекоглядність краща за безрозсудний ризик.

М.Ролленгаген

 

 

  • Якщо егоїстичне прагнення добробуту – єдина мета у житті, то життя дуже швидко стає безцільним.

Р.Ролан

 

 

  • Ніяка користь, досягнута ціною злочину, не зможе винагородити втрату добросердного спокою.

М.Філдінг

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Єрмак Марина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 березня 2018
Переглядів
1072
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку