Цілеспрямованість виховного процесу забезпечує програма «Миттєвості зростання», яка підпорядковується найвищий меті виховання: всебічний, гармонійний розвиток особистості.
Мета програми: формування науково-філософського світогляду особистості – творця майбутнього на засадах морально-ціннісних орієнтирів.
Бажаю успіхів!
Програма
виховної роботи
“ Миттєвості зростання “
для учнів 9 -11 класів
Вступ
Початок третього тисячоліття відкриває нову сторінку в розвиткові людського суспільства. Яким змістом буде заповнено нову сторінку – залежить від кожного з нас. Адже розпочалося тисячоліття невпинного зростання персональної відповідальності, індивідуального внеску в історію цивілізації. Основне, до чого має привести еволюція людину – зростання вагомості особистісного досягнення, внеску в розвиток історії, до актуалізації особистісного «Я».
Нинішнє життя складніше, у ньому більше стресу, воно висуває нам більше вимог. Ми здійснили перехід від індустріальної доби до доби інформації. У зв’язку з такими радикальними змінами в суспільстві кожній людині потрібна чітка система поглядів, яка надає життю осмисленості, ясності мети і цінностей.
Які цінності мають слугувати орієнтиром для майбутніх поколінь? Адже цінності виконують функцію перспективних стратегій життєвих цілей і виступають основним мотивом життєдіяльності. Цінності визначають моральні орієнтири та принципи поведінки, тому будь-яке суспільство зацікавлене у тому, щоб люди дотримувалися актуальних у сучасних реаліях правил поведінки. Саме тому, на початку свого розвитку кожна дитина у цивілізованому суспільстві потрапляє під цілеспрямований вплив виховного процесу. Діяльність у сфері освіти, особливо безпосередня педагогічна діяльність, тісно переплетена з основами світогляду людини, навіть якщо вона його не усвідомлює. Педагогічний процес здебільшого виявляє і формує нові ціннісні орієнтири особистості, тому у педагогічній діяльності дуже важливо керуватися такими світоглядними принципами, котрі орієнтують людей на творчу самореалізацію, усвідомлення власної планетарно-космічної сутності.
Формування планетарно-космічного типу особистості неможливе доти, доки в основу світосприймання не буде закладено систему поглядів, що гарантує людині не підпорядковану роль у повсякденному існуванні, а свободу вибору і самостійність у визначенні власної долі. Людина повинна усвідомлювати, що повноцінність її власного життя визначається не надприродними силами, а нею самою, її повсякденною працею . Планетарно-космічний тип особистості повинен використовувати виключно науково-філософський спосіб сприйняття дійсності.
Пояснювальна записка
Отримавши документ про загальну середню освіту, молоді люди ступають на поріг незалежного дорослого життя який дуже складний. З одного боку, цей світ наповнений захоплюючими речами. А з іншого – він не може не лякати, оскільки тягар незалежності виявляється не таким вже й легким: потрібно стати на власні ноги, обрати професію, визначити свою життєву мету, цінності і принципи. І головне - не піддатися течії життя і перетворитися на слабовільну істоту, позбавлену світогляду. Формування світогляду вимагає тонкого підходу, адже кожний невірний крок може стати фатальним.
Цілеспрямованість виховного процесу забезпечує програма «Миттєвості зростання», яка підпорядковується найвищий меті виховання: всебічний, гармонійний розвиток особистості.
Програма розрахована на три навчальні роки і спрямована на організацію виховної роботи з учнями 9 - 11-х класів .
Програма розроблена відповідно до Конституції України, Державної національної програми «Освіта» («Україна ХХІ століття), Законів України «Про освіту», «Про позашкільні освіту», Наказу МОНМС № 1243 від 30.10.11 «Про основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів».
Мета програми: формування науково-філософського світогляду особистості – творця майбутнього на засадах морально-ціннісних орієнтирів .
Зміст програми спрямований на вирішення завдань:
З метою цілеспрямованої організації виховного процесу програма «Миттєвості зростання» ґрунтується світоглядним принципом, який орієнтує особистість на творчу самореалізацію, усвідомлення власної планетарно-космічної суті.
Для реалізації програми необхідно мати виховний ідеал. Це той духовний маяк, який освітлює магістральний шлях соціалізації кожної особистості впродовж всього життя. Виховним ідеалом нашої молоді має бути служіння Батьківщині, своєму народові на засадах загальнолюдських і національних морально-духовних цінностей.
Програма реалізується
під
гаслом:
Найвища цінність Вічності – Всесвіт.
Найвища цінність Всесвіту - Всевишній.
Найвища цінність Всевишнього – Земля.
Найвища цінність Землі – Природа.
Найвища цінність Природи – Людина.
Найвища цінність Людини – Життя.
Найвища цінність Життя – Здоров’я.
Найвища цінність Здоров’я – Духовне начало.
Найвище Духовного – Добро.
Добро – найвища вселюдська цінність.
Добро – Вічне!
«Золотим правилом»:
«Людина не повинна здійснювати по відношенню до інших того,
чого не бажає для себе»
девізом:
«Розум у голові,чесність у серці, сила у тілі»
Джун Рі
Для досягнення кінцевої мети
в основу планування покладені такі світоглядні миттєвості:
«Я – Людина»
Ким я не буду по житті – Людиною я бути зобов’язаний…
«Я – Віра, Надія, Любов»
Людиною я буду лише тоді, якщо не зраджу мить,
що «колискова» зветься, яку співала мати.
«Я – крила братства «Ліцеїст»
Людиною я залишусь назавжди, якщо зумію мудрість пронести роками,
що проростили батьки, і друзі, й вчителі в ліцеї шкільними роками
«Я – минуле, сучасне й майбутнє України»
Перед тобою, Україно, схиляю скроні, ставши на коліно…
Людиною я вважаю і в цю мить себе: я син твій, нене Україно,
народу парость я твого!
«Я – оберіг вселюдських духовних цінностей»
Людина я ще і тому, що пращурів культурну спадщину несу.
Я прихиляюсь до народів інших, в культурі світу нове запозичу,
Культури неньки України збережу.
«Я – янгол-охоронець планети Земля»
Людина Я!
Як Всесвіт вічна і свята Земля, тобі вклоняюсь Я!
Формування науково-філософського світогляду особистості на засадах морально-ціннісних орієнтирів забезпечується застосуванням методів формування свідомості та переконань, методів стимулювання та методів самовиховання.
Методи формування свідомості та переконань: переконування, розповідь, пояснення, етичні бесіди, навіювання, приклад, диспут, лекція, перспектива, інформації (оглядова, тематична, оперативна).
Методи стимулювання: змагання, заохочення, покарання.
Методи самовиховання: самозобов’язання, самозвіт, самоаналіз, самоконтроль, самооцінка.
Прогнозовані результати:
Основні дефініції:
Література
використана література:
рекомендована література для педагога:
рекомендована література для вихованців:
Морально-ціннісна настанова
Сприймай цей світ таким, яким він є,
Не думай, що про тебе будуть говорити.
Ніхто тебе за це не вдарить, не вб’є.
А ти навчишся мислити і жити.
За правилом , що зветься «Золоте»,
Все в ньому просто і про те:
Що до людей так ставитися треба,
Як ти б хотів, щоб ставились до тебе.
Не радуйся постійно і не веселись,
Не плач постійно, не носи печалі,
Не йди за кимось і кудись
У невідомі та далекі далі.
Життя – велика гра, тому не загравайся.
Щодня шукай той неповторний шанс,
Щоб підкорити Еверест, ніколи не здавайся,
Коли впадеш… Коли зійдеш, вважай, що то аванс
На здобуття тих знань, які тобі потрібні
Вершину нову, вищу підкорити.
Знання останні нелегкі є, своєрідні,
Вони потрібні, щоби мудро жити.
Не говори: «Якби ж то я…» ніколи і ніде, -
«якби я був багатим та здоровим,
Ще був би в мене друг, який не підведе…»
Це – все пусте, це – мильні бульбашки до слова.
А ліпше кожен день по кілька кроків уперед
Рішуче йди, упевнено, настирно.
Звичайно у житті не тільки мед,
Але до успіху дійдеш спокійно й мирно.
Майбутнє наше дивне і прекрасне,
Якщо.., якщо ти будеш діяти, як слід.
Бо сходить і заходить сонце ясне
Для тебе і для всіх, ти – не один на цілім світі.
Лишень у праці всі здійсняться твої мрії,
І відкладать на потім ти не маєш права.
Коли зерен знання в житті ти не посієш,
Збереш натомість купу мрій яскравих.
Не квапся говорить: «життя моє невдале,
Що я нічого у цім світі не зумію,
І бажане не здійсниться надалі».
Збереш, звичайно, те, що сам посієш.
По-перше, досвід, нехай він буде і поганим –
На ті самі граблі ти більше не наступиш,
Коли твої зусилля будуть продуктивні і плодючі.
Ворожість, страх – твої найбільші вороги.
Ти не воюй з собою, не зводь високі перепони,
А краще помилуйся світом, ти люби його, твори
І не звертай уваги на всілякі забобони.
Від посмішки розтануть невезіння,
Її промінчики розчинять темне й зле.
Тоді проклюнуться добра і радості насіння
І неодмінно повезе!
Нехай тягар невдач минулих тебе не тисне до землі,
Не копирсайся в невезіннях, трудись сміливо.
Не розчиняй себе в чужій, своїй біді.
А розчинись у справжнім ділі, і настане диво,
І станеш ти творцем свого життя!
Радій його миттєвостям сьогодні,
Стань справжнім, скинь із себе маску небуття,
Тоді засяєш кришталем ти самороднім.
І РОЗДІЛ. Я – Людина
Ким я не буду по житті –
Людиною я бути зобов’язаний…
Людина – найдивовижніший і найбільш досконалий витвір природи. Вона складається із двох взаємозв’язаних між собою сфер – фізичної та духовної.
Турбота про фізичну досконалість складає важливу передумову повноцінного життя людини. Здоров’я людини – запорука її життєвого успіху.
Мета: визначення особистості як вищої природної і соціальної цінності; формування ціннісного ставлення до свого «Я» .
Завдання:
Очікувані результати: передбачає сформованість у зростаючої особистості вміння цінувати себе як носія фізичних, духовно-душевних та соціальних сил, що є важливою умовою формування у дітей та учнівської молоді активної життєвої позиції .
9 клас
Орієнтовна тематика виховних заходів
Здорові діти – здорова нація
Мета:
Форма проведення: тренінг
Орієнтовний зміст: людина, здоров’я, здоровий спосіб життя
Кожен і всі разом проти СНІДу
Мета:
Форма проведення: тренінг
Орієнтовний зміст:СНІД, ВІЛ-інфікований,вірус імунодефіциту людини (ВІЛ), інкубаційний період, перші прояви інфекції, група ризику, здоровий спосіб життя – найкращий метод профілактики СНІДу
Знати, щоб жити
Мета:
Форма проведення: година спілкування
Орієнтовний зміст: наркоманія, причини наркоманії, основні наркотичні речовини, тютюн, алкоголь, наркозалежність, наслідки, здоровий спосіб життя
Посієш звичку – пожнеш характер
Мета:
Форма проведення: година спілкування
Орієнтовний зміст: вольові якості характеру, типи темпераменту, позитивні якості характеру, жити в гармонії зі своїм «Я»
10 клас
Орієнтовна тематика виховних заходів
Твоє життя – твій вибір. Опір тиску однолітків
Мета:
Форма проведення: тренінг
Орієнтовний зміст: життєві навички: уміння вирішувати, розв’язування проблем, критичне мислення, креативне мислення, спілкування, уміння слухати, упевненість у собі, опір тиску однолітків, самоповага, співчуття, долання стресу та керування емоціями; психологічна рівновага,здоровий спосіб життя
1 грудня – Всесвітній день боротьби зі СНІДом
Мета:
Форма проведення: година спілкування
Орієнтовний зміст: ЮНЕЙДС – союз шести всесвітніх організацій з проблем ВІЧ/СНІД, символ боротьби зі СНІДом – червона стрічка, міфи про СНІД, ВІЛ-іфекція – це покаоання за наркоманію, статеву розпусту; толерантність до ВІЛ-інфікованих, життя поруч з Віл-іфекцією та СНІДом
За крок до біди
Мета:
Форма проведення: круглий стіл
Орієнтовний зміст: сучасна еколого-географічна ситуація в Україні, сутність зорового способу життя людини та умови його формування, причини і наслідки наркоманії,, профілактика наркоманії серед підлітків і молоді
Я в круговерті життя
Мета:
Форма проведення: диспут
Орієнтовний зміст: світоглядна позиція, життєрадісність, позитивне й негативне у круговерті життя , вихованість, аморальність
11 клас
Орієнтовна тематика виховних заходів
Дискримінація хворих на СНІД та ВІЛ-інфікованих людей
Мета:
Форма проведення: бесіда
Орієнтовний зміст:дискримінація, упередження, пандемія, стигма, стигматизація, нетерпимість, стереотипи
Здоровий спосіб життя
Мета:
Форма проведення: проект
Орієнтовний зміст: здоровий спосіб життя,аналіз способу життя свого та своєї родини, спадковість, медицина, екологія, високоморальні якості особистості, життєві ситуації
Гра власним життям
Мета:
Форма проведення: бесіда
Орієнтовний зміст: суїцид на поведінка – аномалія в людському житті, псевдосуїцид через призму психології, аморальність гри власним життям, небезпека поведінки
Пізнай себе
Мета:
Форма проведення: тестування
Орієнтовний зміст: самовиховання, імунітет проти злого і потворного, свідомі дії, ситуація, вчинок, життя, здоров’я, честь
Афоризми
Д.Локк
Софокл
Д.Мєффіт
Р.Браунінг
Езоп
А.Чехов
Н.Шамфор
Г.Сковорода
ІІ РОЗДІЛ. Я – Віра, Надія, Любов
Людиною я буду лише тоді,
якщо не зраджу мить,
що « колискова» зветься,
яку співала мати
В основі родинно-побутової культури лежить глибока і всеперемагаюча материнська і батьківська любов до дітей, шанобливе ставлення до старших. Зміст родинно-побутової культури становить народне розуміння краси і моралі, що виявляється в гуманному ставленні до людей, продовженні родинних традицій, у дбайливому веденні господарства, піклуванні про дітей.
Мета: формування ціннісного ставлення до сім’ї, родини, людей. Загальносоціальна, моральна, психологічна, правова, господарсько-економічна, естетична підготовка до сімейного життя.
Завдання:
Очікувані результати: учні усвідомлюють, що родинно-побутова культура – це збереження рідної мови, виконання заповітів батьків і дідів, вивчення свого родоводу, історії народу, розвиток рідного мистецтва, життя за нормами моралі та етикету.
9 клас
Орієнтовна тематика виховних заходів
Людиною я буду лише тоді, якщо не зраджу мить,
що «колискова» зветься, яку співала мати
Мета:
Форма проведення: година спілкування
Орієнтовний зміст: духовна спадщина, родина, любов до матері, пошана жінки
Батьки і діти
Мета:
Форма проведення: година спілкування
Орієнтовний зміст: проблема взаємовідносин батьків і дітей, труднощі, що перешкоджають їх взаємопорозумінню, шанобливе ставлення до старших, батьків зокрема
3 грудня – Міжнародний день інвалідів
Мета:
Форма проведення: година спілкування
Орієнтовний зміст: проблема людей-інвалідів, прояв ввічливості, тактовності, поваги до людини, порядність
Волонтерська акція до Дня учителя
Мета:
Форма проведення: вітальний рейд
Орієнтовний зміст: привітання з професійним святом вчителів-пенсіонерів
Волонтерська акція: «Святий Миколай»
Мета:
Форма проведення: вітальний рейд
Орієнтовний зміст: свято Святого Миколая
10 клас
Орієнтовна тематика виховних заходів
Сімейна жорстокість: міф чи реальність?
Мета:
Форма проведення: година спілкування
Орієнтовний зміст: сімейна жорстокість, види сімейного насильства, причини виникнення сімейної жорстокості, її реалії та наслідки, захист прав дітей у сім’ї
Ми приходимо у світ кохання
Мета:
Форма проведення: година спілкування
Орієнтовний зміст: природний зв'язок етичного рівня особистості і здатності людини до справжньої любові, вплив почуттів на поведінку і осмислення власного життя
Як знайти щастя
Мета:
Форма проведення: тренінг
Орієнтовний зміст: самовиховання, негативне ставлення до примітивного розуміння щастя, заснованого на матеріальних цінностях, високі морально-духовні цінності
Волонтерська акція до Дня учителя
Мета:
Форма проведення: вітальний рейд
Орієнтовний зміст: привітання з професійним святом вчителів-пенсіонерів
Волонтерська акція: «Святий Миколай»
Мета:
Форма проведення: вітальний рейд
Орієнтовний зміст: свято Святого Миколая
11 клас
Орієнтовна тематика виховних заходів
Людина починається з добра
Мета:
Форма проведення: година спілкування
Орієнтовний зміст: добро і зло, доброзичливість і людяність, світогляд людини, пізнання, толерантність
Як бути вихованим?
Мета:
Форма проведення: інтелектуально-етична вікторина
Орієнтовний зміст:засоби самопізнання, умови вихованості, самоповага й повага до інших, почуття та мотиви поведінки, культура поведінки, ввічливість, привітність, людяність
Протидія торгівлі людьми
Мета:
Форма проведення: година спілкування
Орієнтовний зміст: торгівля людьми, небезпека соціальних і гендерних стереотипів, навички безпечної поведінки, доросле життя
Статеве виховання
Мета:
Форма проведення: диспут
Орієнтовний зміст :основні напрями статевого виховання
Волонтерська акція до Дня учителя
Мета:
Форма проведення: вітальний рейд
Орієнтовний зміст: привітання з професійним святом вчителів-пенсіонерів
Волонтерська акція: «Святий Миколай»
Мета:
Форма проведення: вітальний рейд
Орієнтовний зміст: свято Святого Миколая
Афоризми
Закони Ману
Б.Ауєрбах
Сократ
Д.Джебран
Г.Сковорода
Ф.Ніцше
А.Шопенгауер
М.Ебнер Ешенбах
ІІІ РОЗДІЛ. Я – крила братства “Ліцеїст”
Людиною я залишуся назавжди ,
якщо зумію мудрість пронести роками,
що проростили батьки, і друзі, й вчителі
в ліцеї шкільними роками
Успішна вихована робота неможлива без згуртованого колективу, адже саме через колектив відбувається позитивний вплив на ставлення учнів до навчальних обов’язків, до суспільно-корисної праці. Здорова громадська думка учнівського колективу, товариська взаємодопомога, критика і самокритика сприяють розвитку громадської активності учнів і формування у них цінних моральних якостей.
Мета: формування ціннісного ставлення до колективу; свідомого ставлення до дійсності, моральних переконань, певних норм і правил поведінки
Завдання:
Очікувані результати: учні глибше усвідомлюють мотиви своєї діяльності, керуючись певними ідейними та моральними принципами; виявляють глибоку повагу до людини; потребують участі у різних видах суспільно-корисної, культурно-масової та інших видах діяльності
9 клас
Орієнтовна тематика виховних заходів
Формування органів самоврядування.
Правила поведінки для учнів
Мета:
Форма проведення: година спілкування
Орієнтовний зміст: залучення учнів до різних видів громадської діяльності, правила поведінки в колективі, спільна співпраця
День здоров’я
Мета:
Форма проведення: похід
Орієнтовний зміст: організація і проведення дозвілля, колективізм, уміння спільно працювати, ініціатива, відповідальність за результати праці, дисциплінованість, організованість
День ліцею
Мета:
Форма проведення: загальноліцейне свято
Орієнтовний зміст: активна участь у підготовці та святкуванні Дня ліцею, візитка класу
Конфлікти
Мета:
Форма проведення: рольова гра
Орієнтовний зміст :конфлікт, психологічна природа конфлікту, ефективні шляхи розв’язання конфліктних ситуацій, робота над собою
10 клас
Орієнтовна тематика виховних заходів
Формування органів самоврядування.
Правила поведінки для учнів
Мета:
Форма проведення: година спілкування
Орієнтовний зміст: залучення учнів до різних видів громадської діяльності, правила поведінки в колективі, спільна співпраця
День здоров’я
Мета:
Форма проведення: похід
Орієнтовний зміст: організація і проведення дозвілля, колективізм, уміння спільно працювати, ініціатива, відповідальність за результати праці, дисциплінованість, організованість
День ліцею
Мета:
Форма проведення: загальноліцейне свято
Орієнтовний зміст: активна участь у підготовці та святкуванні Дня ліцею, візитка класу
Ціннісно-моральна орієнтація учнів
Мета:
Форма проведення: анкетування
Орієнтовний зміст: ставлення до поглядів батьків на життя, найголовніше у житті, ставлення до людей інших рас і національностей, стосунки з однокласниками, моє місце у життєдіяльності класного колективу
Без толерантності немає дружби
Мета:
Форма проведення: година спілкування
Орієнтовний зміст: толерантність, культура спілкування, пошук конструктивних способів розв’язання проблемних ситуацій
11 клас
Орієнтовна тематика виховних заходів
Формування органів самоврядування.
Правила поведінки для учнів
Мета:
Форма проведення: година спілкування
Орієнтовний зміст: залучення учнів до різних видів громадської діяльності, правила поведінки в колективі, спільна співпраця
День здоров’я
Мета:
Форма проведення: похід
Орієнтовний зміст: організація і проведення дозвілля, колективізм, уміння спільно працювати, ініціатива, відповідальність за результати праці, дисциплінованість, організованість
День ліцею
Мета:
Форма проведення: загальноліцейне свято
Орієнтовний зміст: активна участь у підготовці та святкуванні Дня ліцею, візитка класу
Навички ділового спілкування
Мета:
Форма проведення: година спілкування з елементами тренінгу
Орієнтовний зміст: ділова розмова з позиції невербальної культури, комунікативні вміння і навички, правила ефективного і безпечного спілкування, ділове спілкування
Як ми сприймаємо оточуючих
Мета:
Форма проведення: тренінг
Орієнтовний зміст: навички спілкування згуртованість, прагнення усвідомлювати та виражати свої почуття, приймати й розуміти почуття інших людей, вміння знаходити в людях позитивні якості
Афоризми
Хайдарі
М.Ліхтенберг
К.Ганкевич
Д.Вілкінс
Д.Леббок
Цицерон
М.Філдінг
Ф.Честерфілд
ІV РОЗДІЛ. Я – минуле, сучасне й майбутнє України
Перед тобою, Україно,
схиляю скроні, ставши на коліно…
Людиною я вважаю і в цю мить себе:
я син твій, нене Україно,
народу парость я твого
Для реалізації програми необхідно мати виховний ідеал. Це той духовний маяк, який освітлює магістральний шлях соціалізації кожної особистості впродовж всього життя. Виховним ідеалом нашої молоді має бути служіння Батьківщині, своєму народові на засадах загальнолюдських і національних морально-духовних цінностей
Мета: формування ціннісного ставлення до суспільства, держави; розвиток почуття національної гордості і патріотизму, громадської активності.
Завдання:
Очікувані результати: учні виявляють любов до свого народу, повагу до українських звичаїв і обрядів, відчувають свою належність до України; усвідомлюють моральні та культурні цінності, свої права, свободи, обов’язки; свідомо ставляться до законів та державної влади
9 клас
Орієнтовна тематика виховних заходів
Україна – наш спільний дім
Мета:
Форма проведення : усний журнал
Орієнтовний зміст: національна свідомість, система моральних цінностей, патріотизм, гордість за свою Батьківщину
Закон і ми
Мета:
Форма проведення: година спілкування
Орієнтовний зміст: основні питання законодавства, приклади правопорушень серед молоді, попередження правопорушень, правова свідомість
Річниця визволення Києва та України
від німецько-фашистських загарбників
Мета:
Форма проведення: година спілкування
Орієнтовний зміст: Велика Вітчизняна війна 1941-1945, визволення Києва та України від німецько-фашистських загарбників, незалежність держави, патріотизм
День збройних сил України
Мета:
Форма проведення: загальноліцейний виховний захід
Орієнтовний зміст : прийняти активну участь у підготовці та проведенні свята
У єдності наша сила: День Соборності України
Мета:
Форма проведення: година спілкування
Орієнтовний зміст: День Соборності України – історичне минуле нашої держави
Вибір професії – це важливо
Мета:
Форма проведення: панорама ярмарку професій
Орієнтовний зміст: профорієнтація, вибір професій, творча уява-чинник успіху, комунікативні навички – запорука успіху
І курс (10 клас)
Орієнтовна тематика виховних заходів
Мій рідний край у незалежній Україні
Мета:
Форма проведення : усний журнал
Орієнтовний зміст: національна свідомість,, система моральних цінностей, повага до прав і свободи інших людей,, почуття патріотизму, гордості за свою Батьківщину
Воїнам АТО присвячується…
Мета:
Форма проведення: урок-коніеренція
Орієнтовний зміст: події на сході України
Перервана пісня про хліб
Мета:
Форма проведення: година спілкування-реквієм
Орієнтовний зміст: акція «Запали свічку», загальнолюдські цінності,, історична пам'ять поколінь
День збройних сил України
Мета:
Форма проведення: загальноліцейний виховний захід
Орієнтовний зміст : прийняти активну участь у підготовці та проведенні свята
Чи здатні ми на подвиг?
Мета:
Форма проведення: година спілкування
Орієнтовний зміст: юнацьке захоплення красою подвигу,, непримиренність до пристосовництва, прагнення до високих ідеалів
Відлуння Афганських гір
Мета:
Форма проведення: година спілкування
Орієнтовний зміст: трагедія Афганістану, сумні уроки війни, шанобливе ставлення до воїнів-інтернаціоналістів
ІІ курс (11 клас)
Орієнтовна тематика виховних заходів
Волі народної дзвін
Мета:
Форма проведення: усний журнал
Орієнтовний зміст: події під Крутами 29 січня 1918року, історичне минуле держави, повага до героїчних вчинків людей
Світ професій безмежний
Мета:
Форма проведення: анкетування
Орієнтовний зміст: світ професій, почуття поваги до свої батьків-трудівників, доброзичливість і співробітництво у стосунках дорослих і дітей
Дзвони Чорнобиля
Мета:
Форма проведення: урок пам’яті
Орієнтовний зміст: Чорнобильська трагедія 1986 року, минуле й майбутнє держави, потреба будувати, створювати, відроджувати заради України – громадянський обов’язок, співчуття до чужого болю як свого, до загальнонародного болю як особистого
Я – проти насильства
Мета:
Форма проведення: година спілкування
Орієнтовний зміст: проектування власного життя, ідентифікація себе як члена суспільства, громади, групи, відпрацювання варіантів реагування на прояви насильства
Це потрібно не мертвим – це потрібно живим
Мета:
Форма проведення: урок пам’яті
Орієнтовний зміст: вшанування пам’яті загиблих воїнів АТО
Афоризми
Г.Гейне
П.Чаадаєв
Б.Паскаль
Ф.Ламенне
Т.Карлейль
Д.Писарєв
П.Буаст
V РОЗДІЛ. Я – оберіг
вселюдських духовних цінностей
Людина я ще і тому,
що пращурів культурну спадщину несу .
Я прихиляюсь до народів інших,
в культурі світу нове запозичу,
культуру неньки України збережу
Культура українського народу розвивалася не ізольовано від культур інших народів, а перебувала, закономірно, в контексті світового культурного процесу. Українці віками творили власну самобутню культуру, успадковуючи культурні цінності своїх предків, переймаючи і творчо осмислюючи надбання інших народів. Цим самим вони розвивали не лише національну культуру, але й зробили вагомий внесок у скарбницю світової
Мета: формування ціннісного ставлення до мистецтва, якостей та властивостей, які в комплексі становлять її здатність пізнавати, оцінювати і перетворювати світ за законами краси, досконалості і гармонії
Завдання:
Очікувані результати: учні можуть дати естетичну оцінку предметів та явищ об’єктивного світу; творче ставлення до будь-якої справи стають необхідною потребою учнів; учні відчувають потребу спілкування з різними видами мистецтва
9 клас
Орієнтовна тематика виховних заходів
Світ очима дітей
Мета:
Форма проведення: виставка учнівських робіт
Орієнтовний зміст: залучити учнів до участі у виставці юних художників
Осінній ярмарок
Мета:
Форма проведення: загальноліцейний ярмарок осінніх дарів
Орієнтовний зміст: залучення учнів до участі у ярмарку
Чарівниця з Богданівки
Мета:
Форма проведення: презентація
Орієнтовний зміст: творчість народної художниці Катерині Білокур
Добро – сенс життя
Мета:
Форма проведення: віртуальна подорож
Орієнтовний зміст: модель свідомості людини та її закони на засадах добра, як найвищої, абсолютної вселюдської цінності, опредметнення добра в діяльності й поведінці
Велика Вітчизняна війна очима дітей
Мета:
Форма проведення: виставка учнівських робіт
Орієнтовний зміст: залучити учнів до участі у виставці юних художників
10 клас
Орієнтовна тематика виховних заходів
Світ очима дітей
Мета:
Форма проведення: виставка учнівських робіт
Орієнтовний зміст: залучити учнів до участі у виставці юних художників
Осінній ярмарок
Мета:
Форма проведення: загальноліцейний ярмарок осінніх дарів
Орієнтовний зміст: залучення учнів до участі у ярмарку
Доторкнися своєю добротою
Мета:
Форма проведення: прес-конференція
Орієнтовний зміст: діяльність матері Терези, шанобливе ставлення до людських чеснот – доброти, милосердя, співчуття, розкрити на фактах біографії матері Терези прояви безкорисливості, самозречення у діяльності людини, толерантність, доброзичливість
Символи у писанкарстві
Мета:
Форма проведення : проект Орієнтовний зміст: прекрасне у традиціях українського народу, картина світу в естетично сприйнятливих образах, символи у писанкарстві |
Велика Вітчизняна війна очима дітей
Мета:
Форма проведення: виставка учнівських робіт
Орієнтовний зміст: залучити учнів до участі у виставці юних художників
11 клас
Орієнтовна тематика виховних заходів
Світ очима дітей
Мета:
Форма проведення: виставка учнівських робіт
Орієнтовний зміст: залучити учнів до участі у виставці юних художників
Осінній ярмарок
Мета:
Форма проведення: загальноліцейний ярмарок осінніх дарів
Орієнтовний зміст: залучення учнів до участі у ярмарку
Музика та людина
Мета:
Форма проведення: музична панорама
Орієнтовний зміст: сучасна людина у світі музики, жанри музики та їх вплив на психічний стан, уміння слухати та аналізувати свої почуття
Подорож у світ прекрасного
Мета:
Форма проведення: мистецька галерея
Орієнтовний зміст: ціннісне ставлення до мистецтва, якості та властивості, які в комплексі становлять здатність пізнавати, оцінювання і перетворення світу за законами краси, досконалості і гармонії
Герої АТО
Мета:
Форма проведення: виставка учнівських робіт
Орієнтовний зміст: залучити учнів до участі у виставці юних художників
Афоризми
Т.Маколей
Ж.-Ж.Руссо
Ч.Колон
Ф.Ніцше
А.Франс
Б.Паскаль
І.Кант
Ф.Купер
А.Моруа
VІ РОЗДІЛ. Я – янгол-охоронець планети Земля
Людина Я!
Як Всесвіт,
вічна і свята Земля,
тобі вклоняюсь Я!
Людина є невід’ємною частиною природи. Проте, у наслідок варварського ставлення людини до природи було знищено тисячі видів тварин і рослин, завдано непоправної школи флорі й фауні Землі.
Лише під впливом екологічної кризи, реальної загрози загибелі життя на Землі людство схаменулося і визнало свою відповідальність не тільки за відносини між людьми, а й за природу, її охорону, збереження, гуманне до неї ставлення.
Мета: активізувати громадську думку щодо захисту природи; озброєння учнів елементарними знаннями в царині екології і формування в неї моральної відповідальності за збереження природного довкілля і розумного співіснування з ним
Завдання:
Очікувані результати: становлення й удосконалення культури життя людини в природному середовищі, аби дотримуватися рівноваги та гармонії з навколишнім світом; учні відчувають потребу відповідального (правового і морального) ставлення до природи
9 клас
Орієнтовна тематика виховних заходів
Відповідаючи перед майбутнім
Мета:
Форма проведення: презентація
Орієнтовний зміст: екологічна ситуація на Землі, в Україні, особливості впливу діяльності людини на довкілля
Благі задуми – ніщо, якщо вони не перетворюються на добрі справи
Мета:
Форма проведення: бесіда
Орієнтовний зміст: екологічна культура, бережливе ставлення до живої та неживої природи, добрі справи на шляху порятунку природи
Доброго вам здоров’я
Мета:
Форма проведення: година спілкування
Орієнтовний зміст: природа – це здоров’я, збережи природу – збережеш здоров’я, народні засоби та нетрадиційні методами зміцнення власного здоров’я
Не може бути добрим той, хто безжалісно ставиться до тварин
Мета:
Форма проведення: дискусія
Орієнтовний зміст: добро - сенс життя, світ тварин, відповідальність за тих кого приручили, співчуття до бездомних тварин
Глобальні проблеми людства в малюнках дітей
Мета:
Форма проведення: виставка учнівських робіт
Орієнтовний зміст: залучити учнів до участі у виставці юних художників
10 клас
Орієнтовна тематика виховних заходів
Дім, у якому ти живеш
Мета:
Форма проведення: екскурсія
Орієнтовний зміст: дбайливе ставлення до природи, віртуальна подорож смітниками довкілля
За крок до біди
Мета:
Форма проведення: усний журнал
Орієнтовний зміст: обговорення сучасної еколого-географічної ситуації в Україні, сутність здорового способу життя людини, історія виникнення й поширення шкідливих звичок у суспільстві
Скромна далекоглядність краща за безрозсудний ризик
Мета:
Форма проведення: година спілкування
Орієнтовний зміст: узагальнити знання учнів про екологічну ситуацію на планеті Земля, в Україні; ознайомити з особливостями впливу діяльності людини на довкілля
Глобальні проблеми людства в малюнках дітей
Мета:
Форма проведення: виставка учнівських робіт
Орієнтовний зміст: залучити учнів до участі у виставці юних художник
11 клас
Орієнтовна тематика виховних заходів
Шукаємо вихід із сміттєвих лабіринтів
Мета:
Форма проведення: віртуальна подорож
Орієнтовний зміст: шукаємо вихід із сміттєвих лабіринтів, активна соціальна позиція, екологічна культура особистості
Глобальні проблеми людства
Мета:
Форма проведення: проект
Орієнтовний зміст: глобальні проблеми людства та шляхи їх подолання, основні причини виникнення техногенних катастроф, особиста причетність до проблем людства
Ті, хто вважають, що гроші – це все, без сумніву, готові все заради грошей
Мета:
Форма проведення: дискусія
Орієнтовний зміст: людство під загрозою виживання, синтетичне харчування, мотиви виготовлення небезпечної продукції для харчування людини
Глобальні проблеми людства в малюнках дітей
Мета:
Форма проведення: виставка учнівських робіт
Орієнтовний зміст: залучити учнів до участі у виставці юних художник
Афоризми
Буття 2 : 7
Л.Толстой
А.Шопенгауер
О.Керенський
А.Шопенгауер
Е.Бошен
М.Ролленгаген
Р.Ролан
М.Філдінг