Рефлексія знань Рефлексія настрою
Тема № 1: Книжка в житті людини. Творча майстерня автора від давнини до сьогодення. Зміни формату книги впродовж віків
1. З’єднай частини прислів’я.
Хто книгу читає, в того розум прибавляє.
Книга добру навчить, від дурного відверне.
Книга в щасті прикрашає, як на світі жить.
Книга вчить, а в нещасті утішає.
2. З’єднай автора і його твір.
3. Випиши з підручника визначення.
БУКВИЦЯ -
________________________________________________________________ _______________________________________________________________ .
ОБКЛАДИНКА -
________________________________________________________________ ________________________________________________________________.
ФОРЗАЦОМ підручника називається _______________________________ -
________________________________________________________________ Рефлексія знань Рефлексія настрою
Тема №2: Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди
1. Випиши з підручника визначення.
ФОЛЬКЛОР - ________________________________ ________________________________________________ ________________________________________________.
НАРОДНІ ПІСНІ -________________________________ ________________________________________________. Їм властива ______________________________________ ________________________________________________.
КАЛЕНДАРНО –ОБРЯДОВІ ПІСНІ -
________________________________________________
________________________________________________.
2. Розглянь таблицю й доповни її, користуючись підручником
Календарно –обрядові пісні
Рефлексія знань Рефлексія настрою
Тема № 3-4: Пісні літнього циклу: «У ржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалоньку до бору» (русальні), «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, купайло» ( купальські), «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» ( жниварські)
1. Випиши з підручника визначення.
РУСАЛЬНІ ПІСНІ - _______________________________________________ _______________________________________________________________.
Русальні пісні виконували під час обрядів, пов’язаних із Зеленими святами чи Клечальною неділею.
Не мають душі, лиш серце
КУПАЛЬСЬКІ ПІСНІ -_______________
___________________________________.
4. Продовж речення, дібравши потрібне слово з довідки.
Дохристиянський бог земних плодів - ____________. На свято дівчата плели
Вінок у купальських піснях є символом безконечності, а також_________________________.
Ввечері молодь ішла до лісу шукати__________________.
ДОВІДКА: цвіт папороті, дівочої долі, вінки, Купало.
5. Випиши з підручника визначення.
ЖНИВАРСЬКІ ПІСНІ -
____________________________________________
___________________________________________.
зажинкові жнивні обжинкові
Не той урожай, що на полі, а той, що в коморі.
Один жнив'яний день рік годує.
Буде той голодний, хто жнивами холодочку шукає.
1.Пісні, що відкривали літній цикл обрядової поезії:
А. купальські Б. русальні В. жниварські
А. в ніч на 7 липня Б. в ніч на 17 липня В. в ніч на 27 липня
А. купальська Б. русальна В. Жниварська
4. Чию роботу оспівують жниварські пісні ?
А. вчителя Б. хлібороба В. лікаря
5. У жниварській пісні «Маяла житечко, маяло», віночок котився по чому?
А. по полю Б. по небу В. по стежині
Дата |
Прізвище та ім’я учня |
Рефлексія знань Рефлексія настрою
1. Заповни календар зимових свят, скориставшись довідкою.
19 грудня - _____________________________________________________.
7 січня - ________________________________________________________.
13 січня - _______________________________________________________.
19 січня - _______________________________________________________.
Довідка: Різдво Христове, День святого Миколая, Водохреща, Щедрий вечір, Святвечір.
2. Випиши з підручника.
КОЛЯДКИ -____________________________________________________
__________________________________________________________________. ЩЕДРІВКИ - _______________________________________________________ __________________________________________________________________.
ПОСІВАЛЬНІ (засівальні) ПІСНІ - ___________________________________
__________________________________________________________________.
3. Розглянь малюнок, який обряд зображений ньому. Доповни текст словами, скористайся підказками.
Колядки виконували з нагоди _______
_________________. Колядувати ходили переважно ________________________.
Вони брали із собою зображення нового Сонця - ___________________________.
4. Підкресли и слова-побажання господарю у «Засівній». Сію, сію посіваю, з Новим роком вас вітаю!
Щоб родило на землі, щоб був хліб на столі.
Щоб водилися пернаті і без чубка, і чубаті.
Щоб не знали всі, нехай прийдуть всі гаразди.
Дата |
Прізвище та ім’я учня |
Рефлексія знань Рефлексія настрою
1) Розфарбуй і продовж речення, дібравши слова з довідки
Веснянками закликають весну, прославляють її прихід і оспівують воскреслу _____________.
Щоб допомогти весні подолати зиму, люди топили в річці солом’яне опудало зими, носили зображення сонця й водили _______________.
Найпершими птахами, що поверталися з вирію були __________.
Довідка: хороводи, жайворонки, природу.
2. Запиши визначення термінів
ВЕСНЯНКИ -
_________________________________________________________
_____________________________________________________________________
ГАЇВКИ -
______________________________________________________________.
3. Гра «Так – Ні»
|
|
|
|
|
|
1. Веснянки – це закличні пісні.
2. Гаївки виконують на Різдво.
3.Веснянки виконували переважно парубки.
4.Серед веснянок є хороводи й пісні-ігри.
5. Весна принесла усім літечко, зіллячко, травицю.
6. Зозулю у веснянці називають товаришкою.
Найпростіша лексика |
Одноманітний ритм |
Виконують тихим, спокійним голосом |
Прізвище та ім’я учня
Рефлексія настрою
Тема №8: Народні колискові пісні: «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спати». Провідні мотиви, лексичні
2. Випиши визначення терміну й запам’ятай особливості колискових. Колискові пісні - _______________________________________________ _____________________________________________________________.
3. Випиши із колискової «Ой ти, коте, коточок» слова з зменшенопестливими суфіксами.
Коточок, колисонька, ходусеньки, _________________________________.
4. Виконай тестові завдання
1. У колискових найчастіше звертаються до
А півника Б песика В котика Г рибки
2. Скільки квіточок принесе мати з міста
А 2 Б 4 В 3 Г 1
3. Які побажання дитині висловлюються в колискових?
А здоров’я Б розуму В щастя
Рефлексія знань Рефлексія настрою
Тема №9 : Пісні літературного походження. «Ще не вмерла Україна» Павла
2. Випиши з підручника визначення. ЛІТЕРАТУРНІ ПІСНІ -_______________________________________________ ___________________________________________________________________. ГІМН - _________________________________. Гімни бувають _____________,_____________,_____________. 3. Запам’ятай: Гімн державний – офіційна урочиста пісня, що символізує державу і є одним з атрибутів державності країни. 4. Заповни кросворд, сформулюй головну думку пісні. |
|
|||
5. Запам’ятай.
Гімн – це пісн |
1. … і ми, браття, у своїй сторонці. 2. Ще на нашій Україні … доспіє. 3. Душу й тіло ми … за нашу свободу. 4. І покажем, що .., браття, козацького роду. 5. Прізвище композитора Гімну України. |
|
||
я, що стала символом єдності народу. |
|
Прізвище та ім’я учня
Рефлексія настрою
Тема №10 : Легенда про дівчину – Україну, яку Господь обдарував піснею, та її зв'язок з «Молитвою» О.Кониського, духовним гімном України 1. Запам’ятай.
« Молитва» О.Кониського — духовно-патріотична пісня, що служила і служить високій меті |
національного відродження народу.
2. Випиши з пісні дієслова, з якими звертаються до Бога.
Осіни, зрости, зверни, ____________________________________________.
3. Випиши з підручника портрет дівчини-України.
Одягнута у _____________________
4. Виконай тестові завдання
1) З яким проханням люди звертаються до Бога?
А Зберегти Україну Б Покарати винного В Допомогти ближньому
2) Кого необхідно просвітити «світлом науки» Богу?
А Дітей Б Дорослих
3) Від чого плакала дівчина-Україна, стоячи в куточку? А від щастя Б від жалю В від несподіванки
1871 рік на Катеринославщині
гурток «Українська громада»
Дата |
|
Прізвище та ім’я учня |
Рефлексія знань Рефлексія настрою
1. Підкресли прислів’я й крилаті вислови, що возвеличують любов до рідного краю.
За морем тепліше, та вдома миліше.
Краще на рідній землі кістьми полягти, ніж на чужій слави досягти.
Всюди на світі добре, а вдома найкраще. Слова як мед, а діла як полин.
Можеш вибирати друзів і дружину, вибрати не можна тільки Батьківщину.
(В.Симоненко)
В своїй хаті своя й правда, і сила, і воля. (Т.Шевченко) Забудеш рідний край – твоє всохне коріння. (П.Тичина)
2. Гра « Знайди слово»
П |
А |
Т |
Р |
І |
О |
Т |
А |
Е |
Н |
А |
Х |
Б |
А |
Т |
Ь |
К |
І |
В |
Щ |
М |
Щ |
В |
Ц |
Е |
Є |
У |
П |
З |
И |
Я |
П |
А |
М |
Я |
Т |
Ь |
О |
Р |
Н |
Т |
М |
У |
Д |
Р |
І |
С |
Е |
А |
А |
Ь |
Ї |
Й |
С |
Я |
Р |
Т |
М |
Д |
О |
Ю |
П |
О |
Л |
И |
Н |
Ь |
А |
А |
Ж |
Батьківщина Патріот поема зрада полин пам'ять мудрість
Дата |
Прізвище та ім’я учня |
Рефлексія знань Рефлексія настрою
1. Випиши з підручника події з життя Т.Шевченка, які відбулися у такі роки:
1814 р. - ____________________________________________________.
22 квітня 1838 р. - ____________________________________________ ____________________________________________________________.
1840р. - ______________________________________________________.
2. Образ козака . Запиши, з якого твору дані уривки. Розмалюй.
Сидить козак на тім боці, Грає синє море.
Думав, доля зустрінеться – Спіткалося горе.
_______________________________
Кругом хвилі, як ті гори:
Ні землі, ні неба. Серце мліє, а козакам Того тілько й треба.
Пливуть собі та співають;
____________________________
Закрутивши чорні уси,
За вухо чуприну,
Підняв шапку – човни стали.
«Нехай ворог гине!..»
______________________________________________
3.Вибери й підкресли з поданих характеристик ті, які притаманні козацькому отаманові.
Безстрашний, досвідчений, ледачкуватий, лідер, впевнений, неуважний, мужній, відважний, рішучий, цілеспрямований, байдужий, вільний.
́
ЛЕСЯ УКРАЇНКА мама – відома письменниця перший вірш «Надія» написала у 9 років
знала 10 іноземних мов правило поетеси «Щоб не плакать, я сміялась»
3. Доповни асоціативне гроно до слова «мрія».
бажане, приємне казка фантазія МРІЯ сила волі
4. Прочитай поезію « Як дитиною, бувало…» в підручнику. Впиши пропущені слова.
АВТОБІОГРАФІЧНИМ ( з грецьк. сам, життя,
Поетеса вільно володіла 3 мовами.
6. Розфарбуй малюнок. Підпиши ілюстрацією одним із творів Лесі Українки.
___________________________________________________________________
7. Доповни асоціативне гроно до слова «тиша».
Насторожена мертва нічна
вечірня ТИША дзвінка
8. Прочитай поезію « Тиша морська» в підручнику. Впиши пропущені слова.
Як би я тепер _______________________
У мале ______________________ сісти. І далеко на схід _____________________ __________________ шляхом поплисти.
5. Склади акровірш, дібравши по слову на відповідну букву з довідки.
Л _________________________
Лірична, ладна, ласкава, ерудована, елегантна, егоїстична, емоційна, славетна, смілива, самовіддана, спокійна, сильна, сонячна, яскрава, ясна. |
Е_________________________
С__________________________
Я____________________________
Дата |
Прізвище та ім’я учня |
Рефлексія знань Рефлексія настрою
Тема № 20: Урок позакласного читання.№2. Калинець І. Оповідання-казка
«Хлопчик-Фігурка, який задоволений собою»
1. Запам’ятай.
Ігор Калинець народився 1939 року в м. Ходорів на Львівщині.
2. Запиши, що ти знаєш про героя. Розфарбуй.
4. Гра «Вірю – не вірю».
|
|
|
|
|
Хлопчик-фігурка відклеївся з трамвайного вікна.
Гануся й Соломія поклали аркуш із малюнком у портфель Олегові.
Другий життєпис Ха-еФа про зустріч із хлопцем у печері.
Автобіографія – це «по-нашому мій життєпис».
Для Хлопчика-Фігурки найголовнішим була воля.
Дата |
Прізвище та ім’я учня |
Рефлексія знань Рефлексія настрою
Тема №21-22: Володимир Винниченко. Дитинство письменника. «Федько – халамидник». Художня розповідь про Федька, його життя, стосунки з однолітками
1. Запам’ятай.
Володимир Винниченко (1880-1950)
письменник художник громадянин емігрант
2. Відтвори послідовність сюжету за малюнками.
3. Запам’ятай.
Оповідання «Федько-халамидник» із багатьох поглядів є твором автобіографічним.
|
|
|
|
|
4. Гра «Вірю – не вірю».
• Батьківщиною для Винниченка є Кіровоградщина.
• Останні роки життя В. Винниченко провів у еміграції у Франції.
• Найбільше цінував батько у своєму синові Федькові правду.
• Халамидник —це бешкетник, пустун, урвитель.
• Твір В. Винниченка має щасливий кінець.
7. Підкресли риси характеру, які притаманні головному героєві.
Непосидючий, тендітний, сильний, брехливий, відкритий, байдужий, впертий, підступний, стійкий, богобоязливий, правдолюб; непримиренний до зрадництва, спокусник, шанобливий до батька, спритний.