Програмово – методичне навчальне забезпечення з української літератури в умовах інклюзивного навчання

Про матеріал
Дидактичні картки з української літератури розроблені з урахуванням технологій, що дають можливість дитині з ООП вчитися незалежно від рівня її розвитку, виконувати завдання, які знаходяться за межами її індивідуальних зусиль.
Перегляд файлу

 

Рефлексія знань                               image Рефлексія настрою   image

 

imageТема № 1: Книжка в житті людини. Творча майстерня автора від давнини до сьогодення. Зміни формату книги впродовж віків

1.     З’єднай частини прислів’я.

           

Хто книгу читає,                                                     в того розум прибавляє.

Книга добру навчить,                                             від дурного відверне.

Книга в щасті прикрашає,                                     як на світі жить.

Книга вчить,                                                           а в нещасті утішає.

2.     imageЗ’єднай автора    і його твір.

 

3.     Випиши з підручника визначення.

БУКВИЦЯ -

________________________________________________________________ _______________________________________________________________ .

ОБКЛАДИНКА -

________________________________________________________________ ________________________________________________________________.

 

ФОРЗАЦОМ підручника називається _______________________________ -

________________________________________________________________ Рефлексія знань                               image    Рефлексія настрою  

Тема №2: Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди.  Народна обрядова пісня, її різновиди

1.     Випиши з підручника визначення.

ФОЛЬКЛОР - ________________________________ ________________________________________________ ________________________________________________.

image НАРОДНІ ПІСНІ -________________________________ ________________________________________________. Їм властива ______________________________________ ________________________________________________.

 

КАЛЕНДАРНО –ОБРЯДОВІ ПІСНІ -

________________________________________________

________________________________________________.

2.     Розглянь таблицю й доповни її, користуючись підручником

Календарно –обрядові  пісні

                                              

Рефлексія знань                               image Рефлексія настрою  

imageimageТема № 3-4: Пісні літнього циклу: «У ржі на межі», «Ой біжить,  біжить мала дівчина», «Проведу я русалоньку до бору» (русальні), «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, купайло» ( купальські), «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» ( жниварські)

1. Випиши з підручника визначення.

РУСАЛЬНІ ПІСНІ - _______________________________________________ _______________________________________________________________.

Русальні пісні виконували під час обрядів, пов’язаних із Зеленими святами чи Клечальною неділею.

                                                РУСАЛКА (мавка, нявка)              їх задобрювали

                                                                                Не мають душі, лиш серце

КУПАЛЬСЬКІ ПІСНІ -_______________

___________________________________.

4.                 Продовж речення, дібравши потрібне слово з довідки.

Дохристиянський бог земних плодів - ____________.  На свято дівчата плели

Вінок у  купальських піснях є символом безконечності, а також_________________________.

Ввечері молодь ішла до лісу шукати__________________.   

ДОВІДКА: цвіт папороті, дівочої долі,  вінки, Купало.

5.                 imageimageimageimageВипиши з підручника визначення.

ЖНИВАРСЬКІ ПІСНІ -

____________________________________________

___________________________________________.

зажинкові         жнивні        обжинкові

 

 

 

Не той урожай, що на полі,                                                   а той, що в коморі.

Один жнив'яний день                                                            рік годує.

imageБуде той голодний, хто                                                     жнивами холодочку шукає.

1.Пісні, що відкривали літній цикл обрядової поезії:

А. купальські      Б. русальні     В. жниварські

А. в ніч на 7 липня    Б. в ніч на 17 липня     В. в ніч на 27 липня

А. купальська                              Б. русальна                          В. Жниварська

4.   Чию роботу оспівують жниварські пісні ?

А. вчителя                              Б. хлібороба                       В. лікаря

5.   У жниварській пісні «Маяла житечко, маяло», віночок котився по чому?

А. по полю                          Б. по небу                    В. по стежині

Дата       

 Прізвище та ім’я учня

Рефлексія знань                               image Рефлексія настрою  

Тема №5: Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка»

1.                 Заповни календар зимових свят, скориставшись довідкою. 

19 грудня - _____________________________________________________.

7 січня - ________________________________________________________.

13 січня - _______________________________________________________.

19 січня - _______________________________________________________.

Довідка: Різдво Христове, День святого Миколая, Водохреща, Щедрий вечір, Святвечір.

2.                 Випиши з підручника. 

КОЛЯДКИ -____________________________________________________

imageimage__________________________________________________________________. ЩЕДРІВКИ - _______________________________________________________ __________________________________________________________________.

ПОСІВАЛЬНІ (засівальні) ПІСНІ - ___________________________________

__________________________________________________________________.

3.                 Розглянь малюнок, який обряд зображений ньому. Доповни текст словами,     скористайся підказками.

Колядки виконували з нагоди   _______

_________________.  Колядувати ходили переважно  ________________________.

Вони брали із собою зображення нового Сонця - ___________________________. 

4.                 Підкресли и слова-побажання господарю у «Засівній». Сію, сію посіваю, з Новим роком вас вітаю!

Щоб родило на землі, щоб був хліб на столі.

Щоб водилися пернаті і без чубка, і чубаті.

Щоб не знали всі, нехай прийдуть всі гаразди.

 


image

Дата

 Прізвище та ім’я учня

Рефлексія знань                               image Рефлексія настрою   image

Тема №7: Веснянки: «Ой весна, весна – днем красна», «Ой кувала зозуленька»,   « А в кривого танця»

1) Розфарбуй і продовж речення, дібравши слова з довідки

imageВеснянками закликають весну, прославляють її прихід і оспівують воскреслу _____________.

Щоб допомогти весні подолати зиму, люди топили в річці солом’яне опудало зими, носили зображення сонця й водили _______________.

Найпершими птахами, що поверталися з вирію були __________.

                                                                   Довідка: хороводи, жайворонки, природу. 

2.   imageimageЗапиши визначення термінів

ВЕСНЯНКИ  -

_________________________________________________________

_____________________________________________________________________

ГАЇВКИ -

______________________________________________________________.

3.   Гра «Так – Ні»

 

 

 

 

 

 

1.   Веснянки – це закличні пісні.

2.   Гаївки виконують на Різдво.

3.Веснянки виконували переважно парубки.

4.Серед веснянок є хороводи й пісні-ігри.

5.   Весна принесла усім літечко, зіллячко, травицю.

6.   Зозулю у веснянці називають товаришкою.

      

 

Найпростіша лексика

Одноманітний ритм

Виконують тихим,

спокійним голосом

image Прізвище та ім’я учня

                                                                   image Рефлексія настрою  

Тема №8: Народні колискові пісні: «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спати». Провідні мотиви, лексичні

                       КОЛИСКОВА                сон                              ПІСНЯ             

2.     imageВипиши визначення  терміну й запам’ятай особливості колискових.  Колискові пісні  - _______________________________________________ _____________________________________________________________.

 

3.     Випиши із колискової «Ой ти, коте, коточок» слова з зменшенопестливими суфіксами.

Коточок, колисонька, ходусеньки, _________________________________.

4.     Виконай тестові завдання

1.     У колискових найчастіше звертаються до

А  півника                Б  песика         В котика         Г рибки

2.     Скільки  квіточок принесе мати з міста 

А 2                            Б 4                      В 3                 Г 1

3.     Які побажання дитині висловлюються в колискових?

А здоров’я            Б розуму        В щастя


 

Дата

 Прізвище та ім’я учня

imageimage    Рефлексія знань                               Рефлексія настрою  

                                                                                                                                                         

Тема №9 : Пісні літературного походження. «Ще не вмерла Україна»  Павла

imageimage 

2.   Випиши з підручника визначення.

ЛІТЕРАТУРНІ ПІСНІ -_______________________________________________

___________________________________________________________________.

ГІМН -  _________________________________. Гімни бувають _____________,_____________,_____________.

3.   Запам’ятай:

Гімн державний – офіційна урочиста пісня, що символізує державу і є одним з атрибутів державності країни.

4.   Заповни кросворд, сформулюй головну думку пісні.

 

image

 

5. Запам’ятай.

 

Гімн – це пісн

1.        image…  і ми, браття, у своїй сторонці.

2.        Ще на нашій Україні … доспіє.

3.        Душу й тіло ми … за нашу свободу. 4.  І покажем, що .., браття, козацького роду.

5. Прізвище композитора Гімну України.

 

я, що стала символом єдності народу.

 

 Прізвище та ім’я учня

                                                                   image Рефлексія настрою    image

Тема №10 : Легенда про дівчину – Україну, яку Господь обдарував піснею, та її зв'язок з «Молитвою» О.Кониського, духовним гімном України 1. Запам’ятай. 

« Молитва»  О.Кониського — духовно-патріотична пісня, що служила і служить високій меті

національного відродження народу.

2.     Випиши з пісні дієслова, з якими звертаються до Бога.

Осіни, зрости, зверни, ____________________________________________.

                                         image

3.     Випиши з підручника портрет дівчини-України.

                                                          Одягнута у _____________________

 

imageРуса коса переплетена _________________

imageimage 

 

 

Дарунок, що міцно  притиснула до серця  ______________________

 

 

 

 

4. Виконай тестові завдання

1)    З яким проханням люди звертаються до Бога?

А Зберегти Україну     Б Покарати винного       В Допомогти ближньому

2)    Кого необхідно просвітити «світлом науки»  Богу?

А Дітей                            Б Дорослих

3)    Від чого плакала дівчина-Україна, стоячи в куточку? А від щастя         Б від жалю      В від несподіванки

 

image                                                           1871 рік на Катеринославщині

                                                                             гурток «Українська громада»               


Дата

 

 Прізвище та ім’я учня

Рефлексія знань                               image Рефлексія настрою   image

 

Тема №13: Урок мовленнєвого розвитку №1. Добір прислів’їв, крилатих висловів, фразеологічних зворотів, що виражають головну ідею твору                         М. Вороного «Євшан-зілля» 

1.     Підкресли прислів’я й  крилаті вислови, що возвеличують любов до рідного краю.                                                                                                                     

За морем тепліше, та вдома миліше.

Краще на рідній землі кістьми полягти, ніж на чужій слави досягти.

Всюди на світі добре, а вдома найкраще. Слова як мед, а діла як полин.

 

Можеш вибирати друзів і дружину, вибрати не можна тільки Батьківщину.

imageimage(В.Симоненко)

В своїй хаті своя  й правда, і сила, і воля. (Т.Шевченко) Забудеш рідний край – твоє всохне коріння. (П.Тичина)

 

2.     Гра « Знайди слово»

 

П

А

Т

Р

І

О

Т

А

Е

Н

А

Х

Б

А

Т

Ь

К

І

В

Щ

М

Щ

В

Ц

Е

Є

У

П

З

И

Я

П

А

М

Я

Т

Ь

О

Р

Н

Т

М

У

Д

Р

І

С

Е

А

А

Ь

Ї

Й

С

Я

Р

Т

М

Д

О

Ю

П

О

Л

И

Н

Ь

А

А

Ж

 

 Батьківщина                    Патріот                                       поема                                                 imageзрада                                 полин                                           пам'ять          мудрість

 

Дата

    Прізвище та ім’я учня

   Рефлексія знань                               image Рефлексія настрою               image

Тема № 14: Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт – Петербурзі. Патріотичні мотиви творів Т.Шевченка («Думка», «Іван Підкова»)

 

1.     Випиши з підручника події з життя Т.Шевченка, які відбулися у такі роки:

1814 р. - ____________________________________________________.

22 квітня 1838 р. - ____________________________________________ ____________________________________________________________.

image1840р. - ______________________________________________________. 

2.     Образ козака . Запиши,  з якого твору дані уривки. Розмалюй.

 

Сидить козак на тім боці, Грає синє море.

Думав, доля зустрінеться –  Спіткалося горе.

imageimage_______________________________

 

Кругом хвилі, як ті гори:

Ні землі, ні неба. Серце мліє, а козакам Того тілько й треба. 

Пливуть собі та співають;

____________________________

   Закрутивши чорні уси,

За вухо чуприну,

Підняв шапку – човни стали.

«Нехай ворог гине!..»

______________________________________________

 

3.Вибери й підкресли з поданих характеристик ті, які притаманні козацькому отаманові.

Безстрашний, досвідчений, ледачкуватий, лідер, впевнений, неуважний, мужній,  відважний, рішучий, цілеспрямований, байдужий, вільний.

imagé


image

image

image

image ЛЕСЯ УКРАЇНКА                                   мама – відома письменниця                                                              перший вірш «Надія» написала у 9 років

                                                                       знала 10 іноземних мов                                              правило поетеси «Щоб не плакать, я сміялась»

3.             Доповни асоціативне гроно до слова «мрія».

image                     бажане, приємне                                    казка                   фантазія                                МРІЯ                         сила волі

4.             Прочитай поезію « Як дитиною, бувало…» в підручнику. Впиши пропущені слова.

 АВТОБІОГРАФІЧНИМ ( з грецьк. сам, життя,


image Поетеса вільно володіла 3 мовами.

6.     Розфарбуй малюнок. Підпиши ілюстрацією одним із творів Лесі Українки. 

image

   ___________________________________________________________________

7.     Доповни асоціативне гроно до слова «тиша».

Насторожена                                                  мертва                          нічна

imageimageimageimage вечірня                                            ТИША                              дзвінка

 

8.     Прочитай поезію « Тиша морська» в підручнику. Впиши пропущені слова.

Як би я тепер  _______________________                                                                              

У мале ______________________ сісти. І далеко на схід _____________________ __________________ шляхом поплисти.

image5. Склади акровірш, дібравши по слову на відповідну букву з довідки.

Л _________________________

Лірична, ладна, ласкава, ерудована, елегантна, егоїстична, емоційна, славетна, смілива, самовіддана, спокійна, сильна, сонячна, яскрава, ясна.

Е_________________________

С__________________________

Я____________________________

Дата

 Прізвище та ім’я учня

Рефлексія знань                               image Рефлексія настрою   image

Тема № 20: Урок позакласного читання.№2. Калинець І. Оповідання-казка

«Хлопчик-Фігурка, який задоволений собою»

1.     Запам’ятай.

Ігор Калинець народився 1939 року в м. Ходорів на Львівщині.

2.     imageimageЗапиши, що ти знаєш про героя. Розфарбуй.

image

 

 

4. Гра «Вірю – не вірю».

 

    

 

 

 

Хлопчик-фігурка відклеївся з трамвайного вікна.

Гануся й  Соломія поклали аркуш із малюнком у портфель Олегові.

Другий життєпис Ха-еФа про зустріч із хлопцем у печері.

Автобіографія – це «по-нашому мій життєпис».

Для Хлопчика-Фігурки найголовнішим була воля.

Дата

 Прізвище та ім’я учня

Рефлексія знань                               image Рефлексія настрою   image

Тема №21-22: Володимир Винниченко. Дитинство письменника. «Федько – халамидник». Художня розповідь про Федька, його життя, стосунки з однолітками

1.     Запам’ятай.

Володимир Винниченко (1880-1950)

                                                             image                              image                   image                    image

письменник          художник        громадянин       емігрант 

 

2.     imageimageВідтвори послідовність сюжету за малюнками.

image

3.     Запам’ятай.

Оповідання «Федько-халамидник» із багатьох поглядів є твором автобіографічним.

 

 

 

 

 

 

4.     Гра «Вірю – не вірю».

      Батьківщиною для Винниченка є Кіровоградщина.

      Останні роки життя В. Винниченко провів у еміграції у Франції.

      Найбільше цінував батько у своєму синові Федькові  правду.

      Халамидник —це бешкетник, пустун, урвитель.

      Твір В. Винниченка має щасливий кінець.

 

image 

      

 

 

6.     imageimageВкажи стрілкою де   Головні герої                                Другорядні герої

7. Підкресли риси характеру, які притаманні головному героєві. 

 

Непосидючий, тендітний, сильний, брехливий, відкритий, байдужий, впертий, підступний, стійкий, богобоязливий, правдолюб; непримиренний до зрадництва, спокусник, шанобливий до батька, спритний.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

image

image 

pdf
Додано
25 січня 2022
Переглядів
482
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку