Українська мова, 5 клас
ІV блок проміжних контролюючих завдань
Звертання непоширені й поширені. Вставні слова та сполучення слів. Розділові знаки при звертаннях, вставних словах та сполученнях слів
https://www.youtube.com/watch?v=o-fJVVDOws8
https://www.youtube.com/watch?v=PD3bGpmed2g
Шановний учню, виконуй завдання безпосередньо на цьому ж листку: вписуй, обводь правильну відповідь, складай схему тощо.
1.Розстав, де потрібно, розділові знаки.
Мамо іде вже зима. О хмарко грайлива яка ти щаслива. Дякую тобі сину за твою доброту. Кажуть мудрість приходить з роками. Тут все-таки легше дихати. Вибачте будь ласка за турботу.
2.Уважно прочитай речення. Визнач правильне твердження.
Ти, друже мій, мабуть, іще не бачив, як зелено та пишно буває у червні на нашому городі.
а) у реченні два звертання: «ти» і «друже мій»;
б) звертання «друже мій» - поширене;
в) слово «мабуть» є вставним і виражає сумнів;
г) звертання і вставне слово, вжиті у цьому реченні, не виконують синтаксичної ролі.
3. Постав слова чи сполучення слів у форму звертання.
мама-… пані Катерина -…
земля- добродій сусід -…
рідний край -… добродійка сусідка -…
Петро Михайлович -… маля -…
V блок проміжних контролюючих завдань
Мовленнєвий розвиток. Ділові папери. Оформлення конверта. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів
Шановний учню, виконуй завдання безпосередньо на цьому ж листку: вписуй, обводь правильну відповідь, складай схему тощо.
1.Уважно ознайомся з матеріалом підручника «Українська мова, 5 клас» (с. 178-179). Оформи конверт на основі поданої ситуації:
Василенку Дмитру Івановичу, що мешкає в місті Херсоні в будинку № 31 по вулиці Енергетичній, пише Кравець Ірина Олександрівна із села Приморського Скадовського району Херсонської області, яка живе в будинку №14 по вулиці Шевченка.
Адреса відправника
----------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Індекс відправника
Адреса отримувача
-------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------
Індекс отримувача
2. Уважно ознайомся з матеріалом підручника «Українська мова, 5 клас» (с. 172-173). Напиши лист до рідної людини (родичу, другу, подрузі) з використанням звертань та вставних слів.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
VІ блок проміжних контролюючих завдань
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв'язком. Кома між частинами складного речення, з'єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв'язком
https://www.youtube.com/watch?v=yh_b4PfD1Bo
Шановний учню, виконуй завдання безпосередньо на цьому ж листку: вписуй, обводь правильну відповідь, складай схему тощо.
1.Цифровий самодиктант. Уважно перечитай кожне із тверджень. Якщо воно неправильне – постав після нього «0», якщо правильне – «1».
1. У простому реченні є одна граматична основа.
2. Граматична основа складається з підмета і присудка.
3. У складному реченні є дві чи більше граматичних основ.
4. Між частинами складного речення треба ставити розділовий знак.
5. Перед сполучником і завжди ставимо кому.
6. Прості речення у складному з’єднуються тільки за допомогою сполучників.
2. Установи відповідність стрілочками.
1.Осінній день ввірвався в літо, вітрами й холодом дихнув, дощем пройшов несамовито, у димарі старім загув. |
|
А. Складне безсполучникове речення |
2.Спустила ніч свої пухнасті крила, незримо ткались зоряні мости. |
Б. Складне речення зі сполучнтковим та безсполучниковим зв'язком |
|
3.В новорічну ніч я топила піч, і гарячий дух доторкався пліч. |
В. Просте речення |
|
4.Незнайко на печі лежить, знайко по дорозі біжить, а я на них дивлюся. |
Г. Складне речення зі сполучниковим зв'язком |
VІІ блок проміжних контролюючих завдань
Контрольна робота №7. Відомості з синтаксису й пунктуації (ІІ частина)
Усі завдання контрольної роботи виконуй у цьому листку. Тестові завдання розгорнутих відповідей не потребують.
1. У якому варіанті представлено речення з однорідними підметами?
а) Над широкими сіножатями, над зеленими ярами встав легесенький туман .
б) Праця чоловіка годує, а лінь марнує.
в) Блакитними очами дивляться мені в очі весна й небо.
2. У якому варіанті при узагальнювальному слові ставимо двокрапку? (Розділові знаки не розставлені)
а) Зима це період зимових свят, подарунків та канікул.
б) Дерева кущі птахи все завмерло навколо.
в) Я зробив усі завдання розв’язав задачі, написав вправу.
3. У якому варіанті представлено речення зі звертанням?
а) Мабуть, весна принесе з собою і радість.
б) Сподіваюся, сину мій, ти усе зробив правильно.
в) Поля, ліси, гори – усе сяяло після дощу.
4. У якому варіанті правильно розставлені розділові знаки?
а) Усі: вовки, білки, зайці – бігають по снігу і мимоволі мабуть залишають свої сліди.
б) Усі: вовки, білки, зайці – бігають по снігу і мимоволі, мабуть, залишають свої сліди.
в) Усі: вовки, білки, зайці бігають по снігу і мимоволі, мабуть, залишають свої сліди.
5. У якому варіанті правильно виділене вставне слово?
а) Ти, напевно знаєш, що у ніч перед Різдвом трапляється щось таємниче.
б) Ти напевно, знаєш, що у ніч перед Різдвом трапляється щось таємниче.
в) Ти, напевно, знаєш, що у ніч перед Різдвом трапляється щось таємниче.
6. У якому варіанті представлене складне речення?
а) У хатинці, як і в твоїй кімнаті, мерехтить іграшками й ліхтариками святкова ялинка.
б) Життя людське таке коротке, а світ такий чарівний.
в) Засмутилося Літо, а тоді усміхнулося.
7. У якому варіанті представлене складне речення має безсполучниковий зв'язок?
а) Та ворона, хоч і довго жила й багато бачила, завжди крякала щось неприємне.
б) Сонце заходить, гори чорніють, пташечка тихне, поле німіє.
в) До нас прилетіла на срібних конях всемогутня зима, і скоро випав сніг.
8. У якому варіанті правильно розставлені розділові знаки?
а) Уже відспівав свою мелодію березень, і поплив з гір у долини швидкими потоками.
б) Уже відспівав свою мелодію березень і поплив з гір, у долини швидкими потоками.
в) Уже відспівав свою мелодію березень і поплив з гір у долини швидкими потоками.
9. Звертання – це:
а) слово, яке виражає ставлення мовця до висловлюваного ним повідомлення;
б) слово, що називає особу або предмет, до якого звертаються з мовленням;
в) чуже мовлення, передане дослівно, без змін;
10. Укажіть речення, у якому вставне слово виражає впевненість.
а) Ви, звичайно, знаєте мою сестру.
б) Отже, що тут багато говорити й сперечатися.
в) Кажуть, юність нерозсудлива й тривожна.
11. Укажіть речення з поширеним звертанням.
а) Плач же, серце, плачте, очі, поки не заснули.
б) Кобзарю, знаєш, нелегка епоха оцей двадцятий невгамовний вік.
в)Запалай, мій вогнику крилатий, полум’ям привітним і незлим.
12. Своє ставлення до повідомлюваного мовець висловлює за допомогою:
а) звертань;
б) головних членів речення;
в) дужками або тире.