Тема «Просимо казку в гості до себе». Українські народні казки
Мета: систематизувати знання дітей про українські народні казки; перевірити знання, вміння, навички дітей; розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення; виховувати доброту, гостинність, працелюбність, чесність
Тип уроку:
Пролунав дзвінок веселий,
Дружно всіх він кличе в клас.
Стали , дітки . всі рівненько,
Посміхнулися гарненько.
Настрій на урок взяли
Працювати почали
Цікаві вправи на уроці
Пропоную я для вас.
1.Робота з таблицею Шульте
— За 30 с прочитайте числа в послідовності від 1 до 25, не переміщуючи зір за межі центральної клітинки.
9 1 18 13 4
22 15 10 5 7
6 24 2 14 25
16 19 23 17 11
12 8 21 20 3
2. Робота над скоромовкою
Я — малесенька Марина —
Посадила кущ калини.
Я росту і він росте —
Хто кого переросте?
3. Гра «Літеру вставляй — слово читай»
— У поданих словах замість рисок уявляйте букву о і читайте. Першого разу читайте повільно, другого — швидше, третього — дуже швидко.
Д-бр- г-л-д м-з-к
с-р-м г-р-х г-л-с
м-р-з к-л- м-л-к-
к-мп-т з-л-т- б-л-т-
ж-вт-к м-л-т-к з-л-т-
к-л-с-к б-р-шн- п-в-р-т
л-т- п-т-п в-л-кн-
п-р-ш-к в-г-нь с-р-к
III. Перевірка домашнього завдання
Гра «Дуель». Робота в групах
IV. Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні ми з вами вирушимо у невеличку подорож країною Казок, де згадаємо знайомі вам українські народні казки, які вчать нас бути слухняними, добрими, милосердними, привітними. Будемо виконувати різні завдання, для того, щоб розвивати свій мозок і бути розумними і кмітливими. А допомагати нам буде добрий і веселий герой казки, відомої вам з дитинства.
Я – клубочок не простий,
Я – клубочок чарівний,
Я – тобі допоможу,
Ти за мною тепер йди
І знання собі знайди. („Колобок”)
Офтальмологічна пауза
V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1.Актуалізація опорних знань
3.Виконання розвивально – корекційних завдань
- Перед нами карта подорожі Колобка
Завдання1 «Цікава доріжка»
Колобок по своїй доріжці котився і на шляху потрапив на запашну квітку, спробуємо її скласти з паличок.
Завдання 2 «Ломиголова з паличками»
4.Фізхвилинка
У країні казочок
Жив веселий Колобок.
Разом з ним усі звірята
Шикувались на зарядку.
Похитали головою,
Раз – притупнули ногою,
Руки вгору піднесли,
Трішки ними потрясли,
Нахилились вліво, вправо,
Та цього іще замало.
Руки вгору, руки вниз,
Раз –присіли, піднялись.
Головою похитали
Й працювати знов почали.
Офтальмологічна пауза
5.Ілюстративна вікторина «З якої казки?»
Що за хатка на узліссі?
Вся ворушиться, дрижить.
Де не взявсь кабан біжить.
Тут і вовк іде, й ведмідь,
Й кожен хоче в хатці жить.
Так вже тісно їм усім-
Ось-ось- ось порветься дім.
Що за дім такий лежить,
І ворушиться й дрижить?
( „ Рукавичка”)
Знайшов півник колосок,
Змолов борошна мішок.
Спік негайно у печі
Пиріжки та калачі.
Мишенят не пригощав,
Бо жоден з них не помагав.
( „Колосок”)
Тут один цапок сміливий
Нишком глянув через пліт.
Бачить – вовк страшений, жахливий
Причаївсь біля воріт.
(«Вовк і семеро козенят»)
«Журавель стук, стук дзьобом — нічого не спіймав.
А Лисичка тим часом лиже та й лиже кашку, аж поки
сама всієї не з'їла.
(«Лисичка і Журавель»)
5. Робота в групі. Конкурс «Стара казка на новий лад»
— Створіть казку:
1-ша група — «Карлсон у підземеллі»;
2-га група — «Русалонька на сонці».
VІ. Підсумок уроку
Бесіда
Молодці!
Ви так багато казок знаєте!
Згадайте, чим закінчилася казка про Колобка?
За , що його з’їла Лисиця?
- Казка вчить нас бути слухняними? (Так)
- Ми повинні бути такими, як Колобок? (Ні)
- Потрібно з кожним, кого зустрінеш, починати розмову? (Ні)
- Потрібно завжди вітатися з тим, кого зустрінеш? (Так)
- Будьте слухняними, працелюбними, гостинними, чесними, поважайте матусю і татка, один одного, не робіть так, як Колобок, не будьте хвалькуватими!
Читайте казки, вони багато чому доброму навчають.
Завдання «Колобок настрою»
У вас на столі є маленький Колобочок, давайте домалюємо йому обличчя.
Якщо вам сподобалося наше заняття, у вас гарний настрій, добре себе
почуваєте, намалюйте радісне обличчя.
Якщо вам не все сподобалося, вам не зовсім цікаво, намалюйте похмуре обличчя.
Якщо вам не подобається заняття, вам було нудно і не весело, все байдуже, нічого не цікавить – намалюйте сердите обличчя.
Огляд намальованого. Аналіз.