МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ДЕПАРТАМЕНТ з ГУМАНІТАРНИХ ПИТАНЬ
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ГІМНАЗІЯ № 17»
КАМ’ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
МАТЕМАТИКА
ПРОСТІ ЗАДАЧІ НА РУХ
4-ий клас
Грицай Світлана Анатоліївна,
спеціаліст вищої категорії
ТЕМА ПРОСТІ ЗАДАЧІ НА ВСТАНОВЛЕННЯ ЗАЛЕЖНОСТІ МІЖ ШВИДКІСТЮ,ЧАСОМ, І ШЛЯХОМ ПРИ РІВНОМІРНОМУ ПРЯМОЛІНІЙНОМУ РУСІ.
МЕТА Формування Компетентностей:
Предметна компетентність:
Сприяти набуттю власного досвіду навчання школярів розв’язувати задачі(дослідження,моделювання);
вчити володіти навичками самоосвітньої діяльності;
розвивати пізнавальну активність та вміння розв’язувати задачі за коротким записом,схемою;
формувати інтерес до математики;
виховувати самостійність та наполегливість.
Ключові компетентності:
Математична компетентність-
розв’язувати задачі,виконуючі дії з натуральними числами;
Уміння вчитися впродовж життя-аналізувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності;усвідомлювати цінність набутих
знань і умінь.
Формувати позитивне ставлення до предмета, розвиток логічного мислення;
залучати здобувачів освіти до групової діяльності;
виховувати прагнення до знань,доброзичливість.
ОБЛАДНАННЯ ІКТ,таблиці з формулами,одиниці вимірювання швидкості,часу,відстані, дидактичні картки,інтерактивна дошка.
ТИП УРОКУ Формування умінь і навичок.
Хід уроку
І.Організаційний момент
Привітання -Поверніться обличчям до гостей.
Привітайтесь, -Добрий день!
-Урок у нас незвичний!
Чарівний,математичний!
-І саме таким він буде якщо ми будемо на уроці:
УВАЖНИМИ
РОЗУМНИМИ
ОРГАНІЗОВАНИМИ
КМІТЛИВИМИ
ПОМНОЖИТИ НА ПЛІДНУ РОБОТУ = ЗНАННЯ!
ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
-Математика наука точна і серйозна.
І прожити нам без неї навіть дня не можна!
У нас є три хвилинки
Для розумової розминки.
1. Інтерактивна вправа «Математичний м’ячик»
- Назвіть найменше одноцифрове число;
двоцифрове число;
трицифрове число;
чотирицифрове число;
-Назвіть найбільше двоцифрове число;
трицифрове число;
чотирицифрове число;
«РОЗУМ-НЕ ТІЛЬКИ ЗНАННЯ,А Й УМІННЯ ЗАСТОСУВАТИ ЗНАННЯ НА ДІЛІ» .
Аристотель
(Інтерактивна дошка)
Сім тисяч сто три;тридцять одна тисяча вісімсот;двісті сорок три тисячі чотири;сорок тисяч сімсот;тридцять дві тисячі двісті два.
(Птахам,які залишилися у нас зимувати.)
-Це осілі пташки.А саме:сіра ворон,.горобці,дятли,синичкт,сороки,сойки,дикі голуби.
-Допоможіть птахам узимку.
Вони віддячать нам улітку.
Бо,де багато пташок-
Там немає шкідливих комашок!
-Але багато перелітних птахів гріються зараз в теплих краях,а саме:
у Африці.І це,наприклад,білий птах з чорною ознакою-лелека.Який
долає довгий шлях перельоту. Аж три місяці!
(МАЛЮНОК ПТАХА)
з якою швидкістю летить лелека.
5х4:10 х 7х 10- 40:2-10=40м/с
5.Творча робота над задачею
-Скориставшись попередніми обчисленнями та формулами,пропоную визначити відстань, яку лелека подолає за 4 секунди.
Рухомий об’єкт |
V |
t |
S |
ЛЕЛЕКА |
40м/c |
4 с |
? |
-А щоб знайти відстань,треба V х t
-Яку задачу ми склали? Просту ,чи складену?
-Просту.
-На рух.
-Ось ви і озвучили самі тему уроку.
ІІІ.ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
ІV.ОСНОВНА ЧАСТИНА
-Назвіть ключові слова,числові дані.
-Три взаємозв’язані величини.
-Оскільки є 2 числових значення,то можна обчислити ,чому дорівнює відстань:
-Щоб довести,що три величини взаємов’язані між собою,необхідно скласти і розв’язати ОБЕРНЕНУ задачу
Рухомий об’єкт |
V |
t |
S
|
ЛЕЛЕКА |
40 м/с |
? |
160 м/c |
- Добре попрацювали.
- Тепер настав час відпочинку.
Проведем фізкультхвилинку.
(«А ти лети,ракето,лети»)
Рухомий об’єкт |
V |
t |
S |
РАКЕТА |
6 км/с |
5с |
? |
-Якою формулою скористаємося,щоб обчислити відстань?
S = v х t
ДОСЛІДЖУЄМО І МОДЕЛЮЄМО
1 ) 6 х 5 = 30 (км/с)
4. – Шановні мої,здобувачі освіти, а чи є у вас бажання попрацювати самостійно?
- Три взаємопов’язані величини до ваших послуг.
КОНЦЕНТРАЦІЯ УВАГИ. КІНЕЗІОЛОГІЯ.
5.Самостійна робота
-Хай перешкоди вас не лякають,
А труднощі – не зупиняють!
- ПАМ’ЯТАЙТЕ !Помилитися не соромно.
1-ий Варіант Рухомий об’єкт ----- АВТОБУС (схема)
2-ий Варіант Рухомий об’єкт ----ЧЕРЕПАХА (схема )
-ХТО ВВАЖАЄ,ЩО ВІН СПРАВИВСЯ?
6. – А скажіть,будь ласка,мені.
Чи є серед вас кмітливі?
ГРУПОВА РОБОТА
Завдання з логічним навантаженням:
-За допомогою знаків арифметичних дій і дужок,утворіть вираз,значення якого
Дорівнює нулю.
7 – 7 х 7 = 0 ПЕРЕВІРКА (7 – 7) х7 = 0
V.ПІДСУМОК УРОКУ.РЕФЛЕКСІЯ.
–Що було головним на уроці?
- Чи досягли ми мети уроку?
Самооцінювання
Оцінювання
– Всім хочу подякувати за співпрацю.
На згадку про урок всі отримують корисні закладки
з основними формулами .
Маю надію,що вони допоможуть вам і надалі успішно роз’язувати задачі
на рух.
Використані джерела
1 Державний стандарт початкової освіти
2 Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я.
3 Методичні рекомендації щодо використання навчального комплекту «Математика.4 клас» від С.О.Скворцової та Онопрієнко О.В.
4 Григоренко О.М. /Розв’язування задач./
5 С.О.Скворцова « Задачі на рух.Методика розв’язування .»