ПРОСТІ ЗАДАЧІ НА ВСТАНОВЛЕННЯ ЗАЛЕЖНОСТІ МІЖ ШВИДКІСТЮ,ЧАСОМ, І ШЛЯХОМ ПРИ РІВНОМІРНОМУ ПРЯМОЛІНІЙНОМУ РУСІ.

Про матеріал
МЕТА Формування Компетентностей: Предметна компетентність: Сприяти набуттю власного досвіду навчання школярів розв’язувати задачі(дослідження,моделювання); вчити володіти навичками самоосвітньої діяльності; розвивати пізнавальну активність та вміння розв’язувати задачі за коротким записом,схемою; формувати інтерес до математики; виховувати самостійність та наполегливість. Ключові компетентності: Математична компетентність- розв’язувати задачі,виконуючі дії з натуральними числами; Уміння вчитися впродовж життя-аналізувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності;усвідомлювати цінність набутих знань і умінь. Формувати позитивне ставлення до предмета, розвиток логічного мислення; залучати здобувачів освіти до групової діяльності; виховувати прагнення до знань,доброзичливість.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

 

ДЕПАРТАМЕНТ з ГУМАНІТАРНИХ ПИТАНЬ

 

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ГІМНАЗІЯ № 17»

КАМ’ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

МАТЕМАТИКА

 

ПРОСТІ  ЗАДАЧІ  НА  РУХ

                                

4-ий клас

 

 

                                 

 

         

                                                                            

                                                                                   Грицай Світлана Анатоліївна,

                                                                                         спеціаліст вищої категорії

 

       

                 

 

 

 

 

ТЕМА     ПРОСТІ ЗАДАЧІ НА ВСТАНОВЛЕННЯ ЗАЛЕЖНОСТІ МІЖ ШВИДКІСТЮ,ЧАСОМ, І ШЛЯХОМ  ПРИ  РІВНОМІРНОМУ ПРЯМОЛІНІЙНОМУ РУСІ.

 

 

МЕТА          Формування Компетентностей:

                 Предметна компетентність:

Сприяти набуттю власного досвіду навчання школярів    розв’язувати  задачі(дослідження,моделювання);

вчити володіти навичками самоосвітньої діяльності;

розвивати пізнавальну активність та вміння розв’язувати задачі за коротким записом,схемою;

формувати інтерес до математики;

виховувати самостійність та наполегливість.

 

                           Ключові компетентності:

                     Математична компетентність-

                     розв’язувати задачі,виконуючі дії з натуральними числами;

                     Уміння вчитися впродовж життя-аналізувати та оцінювати результати     своєї навчальної діяльності;усвідомлювати цінність набутих

                     знань і умінь.

                     Формувати позитивне ставлення до предмета, розвиток логічного мислення;

                     залучати здобувачів освіти до групової діяльності;

                     виховувати прагнення до знань,доброзичливість.

 

ОБЛАДНАННЯ       ІКТ,таблиці з формулами,одиниці вимірювання  швидкості,часу,відстані, дидактичні картки,інтерактивна дошка.

 

ТИП УРОКУ  Формування умінь і навичок.

                                                 Хід  уроку                                

І.Організаційний  момент

Привітання                -Поверніться обличчям до гостей.

                                       Привітайтесь, -Добрий день!

                                                        -Урок у нас незвичний!

                                                          Чарівний,математичний!

                                       -І саме таким він буде якщо ми будемо на уроці:

 

   УВАЖНИМИ

   РОЗУМНИМИ                        

   ОРГАНІЗОВАНИМИ

   КМІТЛИВИМИ

 

ПОМНОЖИТИ НА ПЛІДНУ РОБОТУ = ЗНАННЯ!

 

ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

-Математика наука точна і серйозна.

І прожити нам без неї навіть дня не можна!

У нас є три хвилинки

Для розумової розминки.

 

 1.        Інтерактивна вправа «Математичний м’ячик»

       - Назвіть найменше одноцифрове число;

                                      двоцифрове число;

                                      трицифрове число;

                                      чотирицифрове число;

       -Назвіть найбільше двоцифрове число;

                                      трицифрове число;

                                      чотирицифрове число;

 

   «РОЗУМ-НЕ ТІЛЬКИ ЗНАННЯ,А Й УМІННЯ ЗАСТОСУВАТИ ЗНАННЯ НА ДІЛІ» .

                                                                                                           Аристотель

 

 

 

                                         (Інтерактивна дошка)

  1.               –Прочитайте і запишіть багатоцифрові числа:

              Сім тисяч сто три;тридцять одна тисяча вісімсот;двісті сорок три тисячі    чотири;сорок тисяч сімсот;тридцять дві тисячі двісті два.

  1.               –Яка зараз пора року на календарі? (Зима)
  •                   Тепло і затишно в класі у нас.А кому холодно і голодно?

(Птахам,які залишилися у нас зимувати.)

-Це осілі пташки.А саме:сіра ворон,.горобці,дятли,синичкт,сороки,сойки,дикі голуби.

-Допоможіть птахам узимку.

 Вони віддячать нам улітку.

Бо,де багато пташок-

Там немає шкідливих комашок!

-Але багато перелітних  птахів гріються зараз в теплих краях,а саме:

у Африці.І це,наприклад,білий птах з чорною ознакою-лелека.Який

долає довгий шлях перельоту. Аж три місяці!

                                (МАЛЮНОК   ПТАХА)

  1.               –Якщо ви правильно обчислите «ЛАНЧУЖОК» виразів,то дізнаєтеся,

з якою швидкістю летить лелека.

 

5х4:10 х 7х 10- 40:2-10=40м/с

5.Творча робота над задачею

     -Скориставшись попередніми обчисленнями та формулами,пропоную визначити відстань, яку лелека подолає за 4 секунди.

Рухомий об’єкт                  

V

t

S

ЛЕЛЕКА

40м/c                    

4 с

?

 

                          

 

 

-А щоб знайти відстань,треба   V х t

-Яку задачу ми склали? Просту ,чи складену?

-Просту.

-На рух.

-Ось ви і озвучили самі тему уроку.

 

ІІІ.ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

 

ІV.ОСНОВНА ЧАСТИНА

 

  1.               Міркування.Аналіз задачі.

 

              -Назвіть ключові слова,числові дані.

   -Три взаємозв’язані величини.

   -Оскільки є 2 числових значення,то можна обчислити ,чому дорівнює відстань:

 

  1.               40х4=160(м/с)

-Щоб довести,що три величини взаємов’язані між собою,необхідно скласти і розв’язати  ОБЕРНЕНУ задачу

Рухомий об’єкт               

V

t

S

 

ЛЕЛЕКА

40 м/с

?

160 м/c

 

  1.               160  : 40 = 4 (с)

- Добре попрацювали.

- Тепер настав час відпочинку.

Проведем фізкультхвилинку.

А ти лети,ракето,лети»)

  1.               –Продовжуємо роботу над темою уроку.

       

  •                   Які види транспорту можуть бути рухомими об’єктами?
  •                   На чому ми щойно «літали» ?

 

  1.               Робота з підручником.

Рухомий об’єкт                                                                  

V

t

S

РАКЕТА

6 км/с

?

 

-Якою формулою скористаємося,щоб обчислити відстань?

                                              S = v х t

                             ДОСЛІДЖУЄМО І МОДЕЛЮЄМО

1 ) 6  х 5 = 30 (км/с)

4. – Шановні мої,здобувачі освіти, а чи є у вас бажання попрацювати самостійно?

     - Три взаємопов’язані величини до ваших послуг.

 

 

                   КОНЦЕНТРАЦІЯ УВАГИ. КІНЕЗІОЛОГІЯ.

 

5.Самостійна робота

 -Хай перешкоди вас не лякають,

  А труднощі – не зупиняють!

                  -   ПАМ’ЯТАЙТЕ !Помилитися не соромно.

    1-ий Варіант  Рухомий об’єкт   ----- АВТОБУС (схема)

    2-ий Варіант  Рухомий об’єкт    ----ЧЕРЕПАХА   (схема )

 

-ХТО ВВАЖАЄ,ЩО ВІН СПРАВИВСЯ?

6. – А скажіть,будь ласка,мені.

       Чи є серед вас кмітливі?

 

ГРУПОВА   РОБОТА

Завдання з логічним навантаженням:

-За допомогою знаків арифметичних дій і дужок,утворіть вираз,значення якого

Дорівнює нулю.

                           7 – 7 х 7 = 0                ПЕРЕВІРКА       (7 – 7) х7 = 0

 

V.ПІДСУМОК УРОКУ.РЕФЛЕКСІЯ.                

  –Що було головним на уроці?

 - Чи досягли ми мети уроку?

    Самооцінювання

    Оцінювання                                                                  

       – Всім хочу подякувати за співпрацю.

         На згадку про урок всі отримують корисні закладки

         з  основними   формулами .

         Маю надію,що вони допоможуть вам і надалі успішно роз’язувати задачі

          на рух.

Використані джерела

 

 1 Державний стандарт початкової освіти 

2  Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я.

3  Методичні рекомендації щодо  використання навчального комплекту «Математика.4 клас» від С.О.Скворцової та Онопрієнко   О.В.

 4  Григоренко О.М. /Розв’язування задач./

5 С.О.Скворцова « Задачі на рух.Методика розв’язування .»

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
24 лютого 2023
Переглядів
664
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку