протокол 1 засідання команди ппс

Про матеріал
описано порядок денний протоколу 1 засідання команди ппс. яке має відбуватися на початку навчального року, з метою створення команди ППС .
Перегляд файлу

____________________________гімназія

 

Протокол № 1

Засідання команди психолого-педагогічного супроводу дитини

з особливими освітніми потребами

від 01.09.2023 р.

Голова засідання –___________________________– заступник директора з навчально-виховної роботи___________________ гімназії.

Секретар засідання –______________________– асистент вчителя з інклюзивного навчання

Присутні: 15 осіб

Відсутні: 1 особа

Порядок денний

  1. Створення команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами та вибори секретаря команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами.
  2. Опрацювання положенням про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами.
  3. Розподіл обов’язків між членами команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами.
  4. Опрацювання висновку ІРЦ.
  5. Ознайомлення та затвердження графіку роботи асистента вчителя на 2022-2023 навчальний рік.   
  6. Визначення та узгодження відповідних супровідних послуг: .розкладу уроків і корекційно-розвиткових занять дитини на 2023-2024 навчальний рік.   
  7. Згідно методичних рекомендацій, проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності під час воєнного стану, пожежної безпеки, поводження на природі, з собаками, мінної безпеки.

 

1.1СЛУХАЛИ:

_______________________– заступника директора з навчальної роботи, яка оголосила мету та завдання роботи в інклюзивному класі на 2023 – 2024 н. р. у ____________________ гімназії. Згідно наказу МОН № 609 від 08.06.2018 року «Про затвердження примірного положення про команду психолого – педагогічного супроводу дитини з ООП в закладі загальної середньої та дошкільної освіти», відповідно наказу по школі. Ознайомила присутніх з наказом про організацію інклюзивного навчання в ____________________ гімназії та складом команди психолого – педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, до якої увійшли:

  • ____________________директор, вчитель ОЗ;
  • ____________________заступник директора з навчальної роботи;
  • ____________________асистент вчителя у 8 класі;
  • ____________________класний керівник 8 класу, вчитель української мови та літератури;
  • ____________________. практичний психолог;
  • ____________________вчитель-логопед;
  • ____________________корекційний педагог, вчитель фізичної культури;
  • ____________________зарубіжної літератури;
  • ____________________вчитель англійської мови;
  • ____________________вчитель алгебри та геометрії;
  • ____________________вчитель історії України, всесвітньої історії та географії;
  • ____________________вчитель інформатики та фізики;
  • ____________________вчитель біології та хімії;
  • ____________________. вчитель трудового навчання та мистецтва;
  • ____________________. мама дитини (_____________________);
  • ____________________практичний психолог ІРЦ.

 

____________________, заступника директора з навчальної роботи, яка запропонувала обрати на посаду секретаря даної команди обрати асистента вчителя ____________________.

1.2. СЛУХАЛИ:

1. ____________________класного керівника 8 класу , яка розповіла про необхідність розробити відповідно до висновку психолого - педагогічної консультації та за згодою батьків для дітей з ООП Індивідуальної програми розвитку з урахуванням навчальних програм для загальноосвітніх загальних закладів.

2. ____________________, заступника директора з навчально-виховної роботи____________________гімназії, яка ознайомила з основною документацією для організації роботи в інклюзивному класі.

 

УХВАЛИЛИ:

1.Регулярно, по мірі потреби, проводити засідання групи фахівців команди психолого – педагогічного супроводу дітей з ООП (не менше 2 разів на семестр).

2.Обрати секретарем команди психолого-педагогічного супроводу (одноголосно) асистента вчителя ____________________на 2023/2024 н.р.

3 Доручити членам команди підготовку окремих пунктів Індивідуальної програми розвитку. Наступне засідання провести  ____________________року.

 

2.СЛУХАЛИ:

____________________,заступника директора з навчально-виховної роботи ____________________ гімназії, яка ознайомила з основними положеннями команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої освіти.

 

УХВАЛИЛИ

Ознайомитись та взяти до уваги основне положення команди психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП.

 

3. СЛУХАЛИ

____________________заступника директора з навчально-виховної роботи ____________________ гімназії, яка ознайомила з обов’язками команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої освіти.

 

УХВАЛИЛИ:

Розподілити обов’язки команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої освіти (Додаток 1)

 

4.СЛУХАЛИ:

____________________, асистента вчителя, яка пригадала основну інформацію членам команди психолого-педагогічного супроводу з висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.

 

УХВАЛИЛИ:

Висновок ІРЦ взяти до уваги та використовувати в подальшій роботі.

 

5.СЛУХАЛИ:

____________________, асистента вчителя, яка запропонувала визначитись з метою на І семестр. Створення та забезпечення умов для ефективного навчання в школі. Ознайомлення з  графіком роботи асистента вчителя.

 

УХВАЛИЛИ:

Створювати та забезпечувати умов для ефективного навчання в школі. Затвердити графіка роботи асистента вчителя.

 

6.СЛУХАЛИ:

____________________заступника директора з навчально-виховної роботи____________________гімназії, яка запропонувала для визначення та узгодження відповідних супровідних послуг: консультації психолога, індивідуальні корекційно-розвиткові заняття, заняття з логопедом, заняття з корекційним педагогом, тісно співпрацювати з ІРЦ на основі висновку.

 

УХВАЛИЛИ:

1.Визначити та узгодити відповідні супровідних послуг: консультації психолога (ІРЦ).

2.Проводити корекційні заняття відповідно до розкладу дитини.

 

7.СЛУХАЛИ:

Асистента вчителя ____________________яка повідомила, що з учнем та батьками було проведено інструктажі з безпеки життєдіяльності під час воєнного стану, алгоритму дій під час повітряної тривоги. Нагадала правила поводження на природі, на воді. Ознайомила з алгоритмом дій при виявлені невідомого предмету. Ознайомила з правила поводженнями з тваринами та правилами дорожнього руху (Додаток 2).

УХВАЛИЛИ:

Інформацію асистента вчителя ____________________, прийняти до відома і продовжити проводити консультативну та роз’яснювальну роботу з учнем з ООП та батьками стосовно безпеки життєдіяльності.

 

 

Голова засідання                                                                                      ____________________

Секретар засідання (асистент вчителя)                                                  ____________________

Класний керівник 8 класу,

 вчитель української мови та літератури                                               ­­­­­­­­____________________

Директор, вчитель ОЗ,                                                                          ____________________

Корекційний педагог, вчитель фізичної культури                               ____________________

Практичний психолог                                                                          ____________________

Вчитель зарубіжної літератури                                                                ____________________

Вчитель алгебри, геометрії                                                                ____________________

Вчитель біології та хімії                                                                           ____________________

Вчитель інформатики та фізики                                                            ____________________

Вчитель історії України, всесвітньої історії та географії           ____________________

Вчитель трудового навчання та мистецтва                                       ____________________

Мама ____________________                                                             ____________________

Практичний психолог ІРЦ                                                                     ____________________


Додаток 1

Розподілити обов’язки команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої освіти наступним чином:

 Адміністрація закладу освіти, заступник директора з навчально-виховної роботи ____________________ гімназії ____________________

     формування складу команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами;

     призначення відповідальної особи щодо координації розроблення ІПР;

     організація роботи складу команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами;

     контроль за виконання висновку ІРЦ;

     контроль за виконанням завдань учасниками команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами щодо своїх функцій;

     розроблення спільно з іншими часниками команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами індивідуального навчального плану дитини з ООП;

     залучення батьків дитини з ООП до розроблення і положення ІПР;

     оцінка діяльності педагогічних працівників, залучених до реалізації ІПР;

     моніторинг виконання ІПР.

 Педагогічним працівникам закладу освіти у роботі з дитиною ООП :

____________________

____________________

____________________

____________________

____________________

____________________

____________________

____________________

____________________

____________________

____________________

____________________

 

     консультативна робота з батьками дитини з ООП (за потребою);

     просвітницька робота щодо формування психологічної готовності в учасників освітнього процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі.

Класний керівник (____________________)

     Забезпечення освітнього процесу дітей з ООП з урахуванням особливостей її розвитку та ІПР;

     Підготовка інформації для учасників засідання команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами про особливості навчально-пізнавальної діяльності дітей з ООП, її сильні сторони та потреби; результати виконання дитиною навчальної програми/освітнього плану;

     участь у підготовці індивідуального навчального плану дітей з ООП;

     розробка індивідуальної навчальної програми в закладі загальної середньої освіти;

     визначення спільно з іншими педагогічними працівниками рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР;

     створення належного мікроклімату в колективі;

     надання інформації батькам про стан засвоєння навчальної програми/освітнього плану дітей з ООП;

Асистент вчителя (____________________.)

     спостереження за дітьми з ООП з метою визначення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб;

     участь в організації освітнього процесу з дітьми з ООП;

     участь у розробці ІПР;

     участь у підготовці індивідуального навчального плану та індивідуальної навчальної програми;

     адаптація освітнього середовища; навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей дітей з ООП;

     оцінка спільно з вчителем рівня досягнення кінцевих цілей навчання передбачених ІПР;

     підготовка для учасників засідання команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами за результатами спостереження за дитиною щодо її індивідуальних особливостей, інтересів та потреб;

     надання інформації батькам , педагогічним працівникам щодо особливостей розвитку дітей з ООП.

 


Додаток 2

Якщо сирена повітряної тривоги застала на вулиці, необхідно:

  • Одразу прямувати до найближчого укриття (підземні переходи, метро тощо).
  • Якщо дитина не знає, куди йти – нехай спитає у дорослих.
  • Якщо поряд немає укриття, але видно лісосмугу, варто прямувати туди і сховатися (дерева забирають на себе розліт осколків).

Вдома при повітряній тривозі потрібно:

  • Закрити вікна, вимкнути всі прилади та світло.
  • Швидко одягнутися, взяти з собою тривожну валізу з необхідними речами.
  • Разом з дорослими прямувати до укриття та уважно стежити за повідомленням місцевої влади, правоохоронців.
  • Якщо поруч немає укриття, дотримуватися правила "двох стін".

Що робити під час повітряної тривоги у школі

Якщо школярі почули сигнал повітряної тривоги, потрібно зробити такі кроки:

  • Чітко виконувати вказівки вчителів, швидко та без паніки пройти в укриття.
  • Після команди "Відбій повітряної тривоги" разом зі вчителем вийти з укриття та повернутися до класу.

Що треба робити під час повітряної тривоги у громадському місці

У Нацполіції порадили наступне:

  • Уважно слухати повідомлення адміністрації закладу, де перебуваєте дитина (або ви), і дотримуватись озвученої інструкції.
  • Під час евакуації не користуватися ліфтом, а спускатись тільки сходами.
  • Прямувати до укриття чітко визначеним маршрутом.

Правила поводження з вибуховими небезпечними предметами (ВНП), невизначеними предметами та речовинами. 

  • Щоб уникнути нещасних випадків, треба твердо запам’ятати, що доторкатися до вибухових або невизначених предметів не можна, бо це небезпечно для життя.
  • Виявивши вибухонебезпечні предмети далеко від населених пунктів, треба добре запам’ятати дорогу до того місця, де їх виявлено, поставити біля них пам’ятну мітку.
  • Про знайдені вибухонебезпечні предмети треба негайно сповістити працiвникiв місцевого самоврядування, мiлiцii (102), найближчого підприємства, школи або просто дорослих, які є поблизу. 
  • До жодних самостійних дій вдаватися не  можна!

МІННА БЕЗПЕКА: Ці правила має знати кожен!

КАТЕГОРИЧНО ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

  1. Торкатися знайденого предмета, пересувати його або робити з ним будь-які інші дії, особливо намагатися розібрати або знешкодити його.
  2. Проводити будь-які роботи біля знайденого предмета, особливо ті, які можуть викликати навіть незначне коливання ґрунту.
  3. Палити, користуватися запальничками, а також іншими джерелами відкритого вогню і предметами, які можуть його утворювати.
  4. Користуватися радіоелектронними пристроями (мобільними телефонами, пультами дистанційного керування, сигналізацією автомобілів тощо).
  5. Заливати предмет рідинами, засипати ґрунтом, намагатися чимось накрити або здійснювати інші дії на нього: звукові, світлові, теплові, механічні та ін.
  6. Допускати скупчення людей безпосередньо поруч зі знайденим предметом.

ЩО РОБИТИ У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНИХ ПРЕДМЕТІВ?

  1. Зупиніться, нічого не чіпайте. Зберігайте спокій, уникайте паніки. Запам’ятайте місце виявлення предмета.
  2. Попередьте про виявлений предмет осіб, які поруч.
  3. Якщо ви або люди навколо виконують якісь роботи – негайно припиніть їх.
  4. Відійдіть самі і відведіть людей поруч якнайдалі (не менше 100 м) від знайденого предмета. Водночас відходити необхідно тим самим маршрутом (бажано слід у слід), яким ви прийшли. Якщо відходить група людей, то рухатися необхідно колоною по одному й так само, слід у слід.
  5. Повідомте про виявлення підозрілого предмета в правоохоронні органи і спеціальні служби за телефонами 101 зі 102 (повідомлення необхідно робити без поспіху, чітко, із зазначенням точної адреси (орієнтирів) місця знаходження вибухонебезпечного предмета).
  6. По можливості до прибуття правоохоронних органів або спеціальних служб вживіть заходів щодо недопущення до небезпечної зони сторонніх людей. Негайно повідомте про виявлення підозрілого предмета в правоохоронні органи або спеціальні служби.

Правила дорожнього руху

Під час канікулярного періоду, перебуваючи на вулиці і ставши учасником дорожньо-транспортного руху, чітко виконувати правила дорожнього руху:

  • рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках, притримуючись правого боку;
  • за межами населених пунктів, рухаючись узбіччям чи краєм проїжджої частини, йти назустріч руху транспортних засобів;
  • переходити проїжджу частину тільки по пішохідних переходах, зокрема підземних і наземних, а у разі їх відсутності – на перехрестях по лініях тротуарів або узбіч;
  • у місцях із регульованим рухом керуватися тільки сигналами регулювальника чи світлофора;
  • виходити на проїжджу частину з транспортних засобів переконавшись, що не наближаються інші транспортні засоби;
  • чекати на транспортний засіб тільки на зупинках, узбіччях, не створюючи перешкод для дорожнього руху;
  • у разі наближення транспортного засобу з увімкненим маячком чи спеціальним звуковим сигналом, треба утриматися від переходу на пішохідному переході проїжджої частини або негайно залишити її;
  • заборонено вибігати на проїжджу частину, влаштовувати на ній або поблизу неї ігри,                                    
  •  по проїжджій дорозі рухатися на велосипеді можна тільки особам, які досягли 16-ти років; мопеди й велосипеди повинні бути обладнані звуковим сигналом та світловими відбивачами: попереду – білого кольору, по боках – оранжевого, позаду – червоного; на голові у водія має бути захисний шолом;
  • слід чітко дотримуватися правил дорожнього руху;
  • водіям мопедів і велосипедів заборонено:керувати транспортом із несправним гальмом, звуковим сигналом, у темну пору доби; рухатися по автомагістралях, якщо є поряд велосипедна доріжка; рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках; їздити не тримаючись за кермо та знімати ноги з педалей; перевозити пасажирів; буксирувати інші транспортні засоби;
  • для катання на інших засобах (скейтборди, самокати, ролики тощо) слід обирати місце на безпечних майданчиках та пристосованих для цього місцях, на проїжджу частину виїжджати заборонено.                                                                                                                       ДОТРИМАННЯ ПРАВИЛ ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ
  •  Під час канікулярного періоду, перебуваючи вдома, на вулиці, в різних установах, організаціях, необхідно чітко виконувати правила пожежної безпеки.
  • У разі пожежної небезпеки (наявності вогню, іскріння, диму) слід подзвонити до служби 101 (якщо це можливо), повідомити: повну адресу, де відбувається пожежа, свій телефон, прізвище, ім'я та по батькові, скільки поверхів у будинку і, якщо ви знаєте як до нього під'їхати;
  • Вікна відкривати не можна, адже кисень посилить полум'я. Слід негайно вийти з приміщення, покликати дорослих, повідомити чи в приміщенні залишились люди;
  • З висотного будинку не біжіть сходами вниз, якщо зайнялося внизу, а рятуйтеся на даху, використовуйте пожежну драбину, не користуйтесь ліфтами. Щоб уберегти органи дихання від чадного газу, слід пробиватися до виходу поповзом, бо внизу менше диму, накрити голову шматком мокрої тканини, покривалом, пальтом тощо.

Основні вимоги пожежної безпеки в лісі.

  • Причинами пожежі в лісі можуть стати блискавка або засуха, але основною причиною виникнення пожеж у лісі є необережність людини. Пам'ятайте, що украй небезпечно:
  • кидати палаючі сірники, недопалки на землю;
  • палити суху траву, розводити вогнища;
  • залишати в лісі промаслені або просочені іншою горючою речовиною шматки тканини.              
  • Щоб запобігти пожежі необхідно дотримуватись таких правил поведінки в лісі:
  • розводити багаття в лісі тільки в спеціально передбачених для цього місцях;
  • багаття розпалювати дрібними сухими сосновими і ялиновими гілками, корою, трісками тощо;
  • перед тим як розпалювати багаття, звільніть місце для нього від нагромадження сушняку, сухої трави або ж обкопайте місце навколо багаття невеликим рівчаком;
  • у суху погоду навколо багаття прибирати суху траву, мох, хвою, щоб запобігти пожежі;
  • не лягайте відпочивати біля багаття – це небезпечно, ви можете обгоріти або й задихнутися;
  • перед тим, як залишити місце, де було розпалено багаття, обов'язково загасіть вогонь,залийте багаття водою, якщо її немає, то розгребіть та подрібніть великі вуглини;
  • покидати місце багаття можна тільки тоді, якщо є повне переконання, що вогонь не розгориться знову;
  • категорично забороняється розводити багаття на торфовищі;
  • якщо ви не можете погасити багаття, негайно телефонуйте за номером "101" або "112".

 ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ НА ВОДІ

Відпочиваючи у прибережній зоні водоймища, річки чи озера, слід виконувати правила безпечної поведінки на воді:

  • купатися можна тільки у спеціально відведених і обладнаних для цього місцях, а безпечніше відпочивати на воді у світлу частину доби;
  • купатися краще в спокійну безвітряну погоду за температури води не нижче +20С°, повітря – не нижче +24С°;
  • у воду заходити слід повільно: постояти і почекати, дозволяючи тілу пристосуватися до температури води, а перед самим зануренням у воду необхідно змочити обличчя і плечі;
  • не запливати за огороджувальні буї, не підпливати до моторних човнів, вітрильників, веслових човнів та інших плавзасобів; не залізати на технічні та попереджувальнізнаки, буї та інші предмети;
  • не використовувати рятувальні засоби і спорядження не за призначенням;
  • не стрибати у воду зі споруд, не пристосованих для цього, й у місцях, де невідомі глибина та стан дна;
  • не організовувати у воді ігри, пов’язані з пірнанням і захопленням тих, хто купається;
  • перед тим як стрибнути у воду, переконайся у безпеці дна і достатній глибині водоймища, не стрибати у воду з човнів, катерів, вітрильників та інших плавзасобів;
  • не використовувати для плавання дошки, камери від волейбольних м’ячів, рятувальні круги, надувні матраци (особливо у штормову погоду);
  • не купатися біля причалів та у вечірній час, особливо після заходу сонця;
  • не купатися біля обривів, зарослих рослинністю берегів;
  • перебуваючи у воді не стояти на одному місці, активно рухатися, плавати а, при перших ознаках переохолодження негайно виходити з води, переодягнутися у сухий одяг, зробити кілька фізичних вправ;
  • не засмічувати воду та узбережжя, не залишати та не кидати сміття. Заборонено купання у затоплених кар’єрах, каналах, озерах, пожежних водоймах, ставках, морських акваторіях та інших водоймах, що не мають обладнаних пляжів сезонними рятувальними постами, не зареєстровані місцевою владою як місця масового відпочинку;
  • коли вже трапилося лихо і хтось тоне, слід швидко витягнути потерпілого з води. Якщо ви не впевнені у своїх силах - кличте на підмогу;
  • до прибуття лікарів “швидкої допомоги” надайте першу домедичну допомогу.

ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ПРИ ВИНИКНЕННІ НАДЗВИЧАЙНОЇ АБО АВАРІЙНОЇ СИТУАЦІЇ.

Надзвичайна ситуація – порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об’єкті або території, спричинена аварією, катастрофою, стихійним лихом чи іншою небезпечною подією, яка призвела (може призвести) до загибелі людей та значних матеріальних втрат. Не панікувати, не кричати, не метушитися, а чітко і спокійно зателефонувати до служб екстреної допомоги.

Природні небезпеки. Серед надзвичайних ситуацій природногопоходження в Україні найчастіше трапляються:

  • геологічні небезпечні явища (зсуви, обвали, просадки земної кори);
  • метеорологічнінебезпечні явища(зливи,урагани, сильні снігопади, сильний град, ожеледь);
  • гідрологічні небезпечні явища (повені, підвищення ґрунтових вод та ін.);
  • пожежі лісових та хлібних масивів;
  • масові інфекції та хвороби людей, тварин та рослин. Щорічно в суху, жарку погоду небезпека від лісових та торф’яних пожеж різко зростає. Лісові пожежі виникають головним чином з вини людини та в наслідок деяких природних чинників. Причиноюпожеж з вини людини є: спалювання відходів на прилеглих до лісу територій, недопалки, кинутий сірник тощо. Найбільш небезпечними бувають жаркі та сухі літні дні. Серед інфекційних захворювань найбільш поширені на території України дифтерія, кір, гострі кишкові інфекційні хвороби.

Радіаційна небезпека.

Основними шляхами підвищення безпеки життєдіяльності в умовах радіоактивного забруднення є захист людини від:

  • зовнішнього опромінення; ураження радіоактивними опадами;
  • захист органів дихання та шлунково-кишкового тракту від попадання радіоактивних речовин всередину.

У разі повідомлення про радіоактивну небезпеку необхідно:

  • укритися у середовищі проживання чи виробничому середовищі. Стіни дерев'яних споруд послаблюють іонізуюче випромінювання в 2рази, цегляні - в 10 раз, заглиблені цегляні та бетонні – в 40...100 разів;
  • закрити кватирки та вентиляційні люки, ущільнити рами вікон та дверей;
  • створити запас питної води, набрати її у закриті посудини;
  • підготувати мило та інші простізасоби санітарного призначення для обробки рук та інших частин тіла;
  • після спеціального оповіщення провести екстрену йодну профілактику. Йодистий калій чи водно-спиртовий розчин є перешкодою для надходження радіоактивного йоду в щитовидну залозу та сприяє виведенню радіонуклідів, що потрапили до організму. Їх приймають після їжі разом з рідиною один раз на 7днів по 3-5 крапель. Протягом тижня раз на день наносити на поверхню кистей рук настойку йоду у вигляді сітки.

 Безпека поводження з вибухонебезпечними пристроями.

Для того, щоб вирізнити вибухові пристрої з-поміж усіх інших, варто запам’ятати їхні характерні ознаки:

  • предмети є незнайомими або незвичними для цієї обстановки чи території;
  • наявність звуків, що лунають від предмету (цокання годинника, сигнали через певний проміжок часу), миготіння індикаторної лампочки;
  • наявність джерел живлення на механізмі або поряд з ним (батарейки, акумулятори тощо);
  • наявність розтяжки дротів, або дротів, що тягнуться від механізму на велику відстань, предмет може бути підвішений на дереві або залишений на лавці. У разі виявлення вибухонебезпечного пристрою забороняється:
  • наближатися до нього, пересувати або брати в руки;
  • користуватися засобами радіозв’язку, мобільними телефонами - поблизу пристроїв(вони можуть спровокувати вибух);
  • заливати його рідинами, засипати землею, або чимось його накривати;
  • розпалювати поряд багаття або кидати в нього предмети;
  • торкатися підозрілого пристрою та здійснювати на нього звуковий, світловий, тепловий чи механічний вплив, адже практично всі вибухові речовини отруйні та чутливі до механічних, звукових впливів та нагрівання;
  • при виявленні підозрілого предмету повідомити за номером: 101 або 112.

Правила безпечної поведінки дітей на природі

На природі дітям необхідно:

  • бути обережним, перебуваючи на природі: слід берегти природу, дотримуватися законів спілкування з навколишньою природою!
  • необхідно одягати для прогулянок і походів на природу зручне взуття.
  • надягати закритий одяг і головний убір, вирушаючи на природу, щоб уберегтися від укусів комах, особливо кліщів.
  • побоюватися високої температури, задимленості, падіння підгоріли дерев і провалів в прогорілий ґрунті під час лісової пожежі.
  • вміти надавати першу невідкладну долікарську допомогу потерпілому при механічних пошкодженнях сучками, хмизом, колючими рослинами, гострим камінням, осколками скла і т.д., а також при укусах отруйними тваринами і комахами (змії, тарантули, скорпіони і т.д.), при падінні з висоти і при опіках.

На природі дітям не слід:

  • відставати від групи або тієї людини, з якою ви прийшли на природу.
  • ходити в ліс не маючи при собі компаса;
  • залишати після себе сміття і різні відходи після відпочинку на природі, слід завжди відносити їх з собою.
  • ламати гілки дерев і засмічувати малі річки та джерела.
  • знімати взуття і ходити по лісі або парку босоніж.

На природі дітям не дозволяється:

  • збирати незнайомі рослини і гриби.
  • брати в руки незнайомі предмети, так як вони можуть бути вибухонебезпечні. У разі виявлення вибухонебезпечних предметів, слід негайно повідомити про це дорослим.
  • розпалювати багаття без присутності дорослих і не в спеціально відведених для цього місцях. Йдучи, не забувайте ретельно загасити його водою.

На природі дітям строго заборонено:

  • відвідувати ліс або парк під час грози, дощу, туману і в темний час доби.
  • пити воду з відкритих водойм. Необхідно заздалегідь взяти з собою (з дому) питну воду в пляшках.
  • купатися в річках, озерах, водосховищах, на море без нагляду дорослих.
  • відвідувати лісову зону в період найбільшої активності кліщів (травень-червень).
  • Обов'язково після відвідування лісової і степової зони необхідно перевірити себе на наявність кліщів.

ПАМ’ЯТКА ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ПІД ЧАС ЗУСТРІЧІ З БЕЗПРИТУЛЬНИМ ТВАРИНАМи

Якщо Ви раптом на вулиці зустрілися з незнайомою твариною  запам’ятате наступне:

  • Не наближайся і не намагайся  торкнутися незнайомої тваринки. Ти можеш її налякати, а вона у відповідь може завдати тобі шкоди.
  • Вулицями бігає багато безпритульних собак. Пам’ятайте,  що ці тварини часто хворі, їх укуси можуть спричинити  захворювання на сказ. Якщо вас вкусить собака, негайно зверніться до лікаря.
  • Якщо ж ти, наприклад, зустрів на вулиці незнайому собаку чи зграю собак,  і вони дивляться у твій бік, перше, що треба зробити —  не рухатися у бік тварин.  Головне,  не панікуй,  не махай руками, не зли тварин і різко не втікай. Цим ти можеш роздратувати собак і вони поженуться за тобою. Намагайся обережно йти в протилежний бік або залізти на дерево чи сховатися.
  • Собака по своїй природі мисливець, тому ніколи не тікайте від нього, бо він може подумати, що вас треба ловити і побіжить за вами. Навіть якщо ви боїтесь собаки, не показуйте йому цього, бо собака не терпить боягузів і може вкусити вас.
  • Не годуйте чужих собак і не зачіпайте їх під час їжі або сну — вони можуть розгніватись.   Ніколи не давайте собаці їжу з руки — він може ненароком вас вкусити за руку.
  • Ніколи не кричіть на собак, не дражніть їх, навіть коли ті перебувають за парканом – розлючений пес може перескочити і дуже високу загородь та й поквитатися зі своїм кривдником.
  • Коти — маленькі, гарненькі, лагідні тварини. Але й вони можуть бути небезпечні, адже вони мають гострі пазурі та зуби. Тому, щоб не отримати подряпини рук та обличчя і більш тяжкі травми, запам’ятайте такі правила:

— не можна тягати кота за хвіст або спеціально наступати на нього;

— не можна тягати кота за вуса і вуха;

-не можна гладити кота проти хутра;

— не можна лякати кота.

 

docx
Додав(-ла)
Яніцька Аліна
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Інкл
Додано
16 жовтня 2023
Переглядів
245
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку