Майстер-клас "Створення ситуаціх успіху під час навчального та виховного процесу в початкових класах"

Про матеріал

Майстер-клас допоможе вчителю донести до колег,як створити умови успіху,згуртувати колектив

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

МАЙСТЕР-КЛАС «СТВОРЕННЯ СИТУАЦІЇ УСПІХУ  У НАВЧАЛЬНО –ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ»

 

ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

                     ПРИДНІПРЯНСЬКОЇ ЗОШ І- ІІІ СТУПЕНІВ

ШИШАЦЬКОЇ Т.Г.                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020рік

МЕТА: ознайомити колег із інноваційними методами, що сприяють   

    творенню ситуації успіху на уроках та показати їх практичне застосування. 

ЗАВДАННЯ:

1 Що таке ситуація успіху та як її досягти?

2.Практично показати, як можна створити ситуацію успіху на уроці та в роботі з батьками.

3.Формувати уміння командної взаємодії.

ОБЛАДНАННЯ: мультимедійний проектор, наочність для педагогів, папір,маркери,відеоматеріал,презентація.

ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ МАЙСТЕР –КЛАСУ:

1.Організаційний момент:

- вправа « Кольорові квіти»

2.Теоритичне частина.

3.Практична робота

Вправа «Рваний аркуш»

Вправа «Чарівна пташечка»

Вправа «Завдання в темряві»

Робота в групах »Врятуй пташку»

Вправа »Художник»

 

4.Рефлексія:

  

  Відео – притча

Вправа» Емоційний ланцюжок»

«Ресурсний  мішечок»

ПЕРЕБІГ МАЙСТЕР – КЛАСУ:

Організаційно -  психологічний момент.

ВЧИТЕЛЬ:Шановні колеги!

Рада вітати вас  у нашій школі  на майстер – класі. Сподіваюся на вашу підтримку та активну співпрацю. За вікном весна , тому хочу привнести трішечки весняних барв до нашого спілкування.

ВПРАВА» Кольорові квіти» (Слайд1)

Оберіть квіточку  ту ,котра  відповідає вашому настрою та  оберіть місце відповідно до кольору вашої квіточки. Запишіть  що ви очікуєте від сьогоднішнього заняття. Я бачу за вашим вибором, що ви готові до співпра-ці. А  до нашого заняття візьміть впевненість, ініціативність,старанність. І тоді в кінці нашого заняття  нас чекатиме успіх.

 

(Слайд 2)

Діяльність учителя  надзвичайно багатогранна, коло  обов ′ язків  дуже широке. Є і прикрощі,і невдачі, радощі і перемоги.

Але водночас – це радість спілкування, це бажання бути потрібним кожному  своєму учневі,і досягнення маленьких чи великих висот у навчанні та вихованні. Кожен із нас намагається відшукати свої шляхи вирішення цих завдань.

Тема сьогоднішнього майстер – класу: «Створення ситуації успіху в навчально - виховному процесі.»

Свій майстер-клас хочеться розпочати з однієї історії.

Вік  назад дев′ятирічний хлопчик з італійського міста Неаполь дуже хотів займатися музикою. Та перший вчитель охолодив його:

  -Ти , не зможеш співати, у тебе немає слуху та голосу.

Ці слова дуже засмутили хлопчика, та його мама проста селянка, обійняла сина і сказала:

- Нікого не слухай . Ти все зможеш!

-Я вже бачу, як ти даруєш людям радість.

Ці слова підбадьорили його. Дякуючи цій жінці, весь світ може насолоджуватися чудесним голосом  Енріке  Корузо.

УСПІХ- значить вчасно встигнути допомогти дитині повірити в свої сили.

Дорослим потрібно встигнути зрозуміти внутрішній світ дитини і направити її в потрібному напрямку.

Успіх – як метелик доторкнеться своїм  крильцем і окрилить, дасть сили для подолання труднощів. А може пролетіти мимо.

К.Д. Ушинський стверджував, що дитина,яка не відчула радості від подолання труднощів, не відчула смаку перемоги, втрачає інтерес до навчання . Якщо у дитини зникає віра у власні сили, якщо їй не дали відчути радості від свого успіху, ніякі  педагогічні прийоми та хитрощі не повернуть знову інтересу до пізнання.

Хочу запропонувати вам поговорити про те, як створити ситуацію успіху.

Що ж таке успіх і для чого потрібний на уроці?

Що для вас успіх?

А давайте разом з вами зберемо в одне ціле складові успіху .(кластер)

                                               УСПІХ

 

УСПІХ – поняття багатогранне . За  визначенням психологів, це емоції  від радості, задоволення, пов ′язаних з подоланням складної задачі. Тут дещо є схожість з почуттям ейфорії.

    Успіх-з точки зору педагогіки - це моделювання певної ситуації, коли дається можливість досягти значних результатів як для окремого учня, так і для усього колективу.

Слайд

Усім відома істина – діти люблять учитися, але часто забуваємо ,діти люблять учитися добре! І тому головне завдання для мене, як вчителя – створити такі умови, що забезпечать дитині успіх у навчанні, відчуття радості від того, що «я знаю»,» я вмію»,»я можу».

СЛАЙД

Створення ситуації успіху породжує радість, задоволення. А вони є джерелом внутрішніх сил дитини, що породжує енергію для боротьби з труднощами, бажання вчитися,а також є підґрунтям для творчої співпраці вчителя з учнем  і досягнення ними високих результатів.

СЛАЙД

Хочу зазначити, надія на успіх живе в кожній людині. Можу з  упевненістю сказати, що я, учні й батьки стараємось докладати максимальних зусиль, щоб успіх кожного й успіх всіх був гарантованим.  Ро-боту по створенню ситуації успіху  починаю з перших днів знайомства з батьками в «маминій школі»

Попрацюємо разом ,пропоную вам побути в ролі батьків. Візьміть до рук сердечко.

 

ВПРАВА »Рваний аркуш»

(Від сердечка відриваємо шматочок з кожною стресовою ситуацією)

-         Дитина довго вовтузиться перед тим,як йти до школи – мама підганяє, сварить.—1ситуація стресова.

-         Дитина запізнилася на урок учитель зробив зауваження.—2 ситуація.

-         Дитина отримала  погану оцінку-мама відчитала—3 ситуація.

-         Дитина розбила тарілку – батьки насварили  -4 ситуація.

Що сталося з сердечком?

Як повинні вчинити батьки?(відповіді учасників)

Вчитель:

Колеги, у вас на столах лежать чисті аркуші паперу та олівці. Поділіться на пари.

Ваше завдання нічого не говорячи, намалювати малюнок олівцем, тримаючись разом за олівець.

- Скажіть, що вам  заважало малювати картину?Досягли ви успіху?

- Чому?

СЛАЙД

-         Пропоную повернутися в дитинство, в шкільні роки. Згадайте, чи завжди із задоволенням ви йшли до школи?

-         Минули роки. В школі з’явилися комп’ютери, працює  інтернет , здається, все по-сучасному. Так чому ж проблема залишається?

-         Що ж сьогодні можна створити нового в школі, щоб діти навчалися із задоволенням?

Моїм дітям  подобаються  такі вправи, як «Рятівники»

-         Уявіть, що у вас в руках маленька беззахисна пташечка. Витягніть руки долонями до гори. А тепер зігрійте її своїм рівним, спокійним подихом, повільно, по одному пальчику складіть долоні, прикладіть їх до своїх грудей , віддайте пташечці доброту свого серця. Розкрийте долоні, і ви побачите, що пташка радісно злетіла, посміхніться їй і  не сумуйте, вона ще прилетить до вас.

-         Схожі вправи» Чарівні кульки»,»Промінчики добра»,»Я всміхаюсь»,»Чарівна коробочка»,»Співчуття»

-         ВПРАВА» Завдання в темряві»

-         Заплющіть очі,опустіть голову на парту і слухайте уважно. Повторимо склад числа:10 складається з 6 і..на пальчиках демонструють відповідь.

-         (проходжу між партами, торкаюся пальчиків і кожному промовляю «згідна,або  подумай,або будь уважним,молодець)

-         А також можна проводити усний рахунок:100-60:10

ВПРАВА: «Пташечка»

Малюють 2  одинакові малюнки. (гарний  малюнок)

-        

І коментар: Що ти намалював?

                     Не правильно підібрано колір.

                     У тебе зовсім не вийшло.

                     Та ти ніколи не впораєшся з цим завданням!

(Гірший малюнок)

 

ІІ коментар: Молодець!

                    А ось тут, можливо, слід  краще подумати.

                   Поміркуй! Ти зможеш! Я вірю в твої сили.

-         Скажіть, які почуття переповнювали Вас, коли Ви чули слова вчителя?

-         В якому випадку виконане завдання було успішнішим? Що цьому сприяло?

-         Згодна, заохочувальні слова вчителя, підтримка віри в свої сили зробили свою справу.

-         Отже, шляхом до успішного навчання є СТВОРЕННЯ СИТУАЦІЇ УСПІХУ.

-         Це допомагає учневі усвідомити себе повноцінною особистістю і збільшити продуктивність навчання.

-         Що ж таке успіх для учня? Це неочікувана радість від того, що результат її діяльності, перевершив її ж очікування. Сприяти цьому,насамперед, може слово вчителя:

У тебе обов’язково вийде.

Без твоєї допомоги твоїм друзям не впоратись.

Тільки тобі я можу доручити.

Так хочеться швидше побачити результат твоєї праці.

-         Бо, як писав Василь Сухомлинський: « Є успіх – є бажання вчитися.»

-         А  зараз будемо робити відкриття. Кожен стане науковцем, рятівником і відправиться на урок природознавства за темою «ПТАХИ НАШОГО КРАЮ», працювати будемо в групах.

-         ВПРАВА»ЗВІЛЬНИ  ПТАШКУ» Кросворд.

-         Кожна група вибирає одну пташок.

-         Чому, на вашу думку, навчаться діти, працюючи за цією технологією?

-         Так, правильно, ми повинні НАВЧИТИ ДИТИНУ ВЧИТИСЯ.

-         А допоможуть нам в цьому інтерактивні вправи. Моїм учням до вподоби: МІКРОФОН , АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ, КРИГОЛАМ ,   НАВЧАЮЧИ-УЧУСЬ, ПРЕС, БРОУНІВСЬКИЙ РУХ , НЕЗАВЕРШЕНЕ РЕЧЕННЯ, ЧИТАННЯ З ПОЗНАЧКАМИ, РОБОТА В ПАРАХ, СЕНКАН.

Вони стимулюють активність і творчість у вирішенні проблеми, дають можливість учневі застосувати свої знання на практиці.

ВПРАВА»ХУДОЖНИК»

-         Скажіть, будь ласка, чи не мріяли Ви хоч на мить стати художником? Ні? Тому зараз я пропоную зайнятися цією цікавою справою. У Вас на столі кольорові олівці, спробуйте на аркуші паперу зобразити дії художника за моєю розповіддю.

Одного разу вирішив художник намалювати ліс. Він намалював дерева: берези, дуби, сосни. Повісив картину і пішов .А коли повернувся, то побачив лише сухі стовбури. Що ж сталося?

Так, ліс не може жити без кущів, трави і квітів. І він намалював іншу картину з деревами, кущами, квітами. Але минув якийсь час і дерева повисихали знову. Чому?

Він забув намалювати гриби. Та знову ліс усох. «Але чому?» - не розумів художник. «Добре, я намалюю жуків, метеликів, бджіл і поселю їх у лісі», - подумав художник. Але ліс знову загинув. Залишилася лише чорна земля та стовбури дерев, вкриті комахами.

- Що його робити? Допоможіть, як позбутися шкідливих комах?

(треба намалювати птахів, , ліс не може жити без тварин)

І тоді художник знову намалював ліс. Не встиг покласти пензлика, як почув шурхіт, пирхання, спів. Ліс зажив своїм гомінким життям.

-         Як ви думаєте, сформувалось у дитини поняття «ліс»?

-         Завдяки чому?

-         Цей сюжет можна інсценізувати, запросивши на урок Лісовичка, що проживає в цьому лісі, малювати за уявою, використовувати музичний супровід. І таким чином ПЕРЕТВОРИТИ УРОК НА ГРУ, ВИКОРИСТОВУЮЧИ ІНТЕГРАЦІЮ ЗНАНЬ. Бо саме через гру можна ввести дитину в складний світ пізнання та створити ситуацію успіху. Граючись, діти навіть і не підозрюють, що вони засвоюють нові знання, оволодівають навичками, вчаться культурі спілкування. Застосування гри можливе на будь-якому етапі уроку. Найулюбленіші ігри моїх учнів: “Так-ні”    “Що зайве?”  “Чутливе вушко”  “Хто більше?”      “Хто швидше?”

“Збери слово”     “Живі цифри”      “Навпаки” , дуже подобаються рольові ігри. Важливе значення має проведення цілих уроків-ігор: аукціони знань  “Брейн-ринг”  , КВК   , “Що? Де? Коли?” , “Золоте колесо”  “Урок –квест.

-         У цьому мінливому світі ми засвоюємо 10% того, що читаємо, 20% того, що чуємо, 30% того, що бачимо та 90% того, що говоримо і робимо. Тому ще одна стежина успішного навчання має філософський початок: «ЩОСЬ ПІЗНАЮЧИ, Я ЗНАЮ, ДЛЯ ЧОГО ЦЕ МЕНІ ПОТРІБНО, ДЕ І ЯК Я МОЖУ ЦІ ЗНАННЯ ЗАСТОСУВАТИ»

-         Я думаю, що Ви зрозуміли  про що йде мова?

-         Так, це ПРОЕКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ.

-         Я впевнена, що кожному спало на думку, яка це нелегка робота. Але сьогодні все наше життя складається із проектів: побутових, навчальних, економічних, екологічних.

-         Так це клопітка робота, але, коли дитина розуміє:

Чому це важливо для неї?

Навіщо вона буде працювати над проектом?

Що для цього зможе зробити?

Як  вона буде це робити ?

Що їй буде потрібно для роботи? 

І що  отримає  в результаті,

тоді кожен учасник проекту матиме задоволення від своєї роботи.

-         Кожен проект є значущим для учнів, адже в результаті спільного творчого пошуку вони бачать результати власної праці, який можуть використати практично: (фото учнів)це і виставка малюнків, колаж, виготовлення дитячих книжечок, розвішування годівничок, інсценізація. Все це і робить кожного учня успішним.

-         Ми вже досить багато говоримо, виконуємо завдання, аналізуємо, так де ж той чарівний ключик, спитаєте Ви, що відкриває двері в успішну країну знань?

-         А він у наших руках, у наших вміннях:

створити ситуацію успіху.

Від успіху в навчанні залежить успіх дитини в житті. Велика доля  у формуванні успішного учня належить  родині і вчителів. Якби нас з вами не випробувало  життя, ми повинні пам ′ятати……….

Перегляд відео »Шлях до сердець учнів»

 

РЕФЛЕКСІЯ

Колеги, у вас на столах лежать метелики, якщо ваші очікування підтвердилися то поставте на крильці + та посадіть метелека на нашу квіткову галявину.

Вправа »Емоційний ланцюжок»

Покладіть ліву руку на плече сусіда,  і по черзі подякуйте сусідові  за хорошу роботу,позитивні емоції.

 

Шановні колеги! Дякую за співпрацю та розуміння . Бажаю вам  здоро- в′я,чистого серця, творчих здобутків.

«РЕСУРСНИЙ МІШЕЧОК»

Я і мої діти підготували      аромо - мішечки, які своїм приємним запахом допоможуть вам відновити сили та поліпшать настрій.

(відео «А я бажаю вам добра»)

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
16 жовтня 2023
Переглядів
509
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку