Протокол педагогічної ради №2 для закладів дошкільної освіти на тему "Про формування здоров'язбережувальної компетентності дитини "
ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК) №1 «ДЗВІНОЧОК»
САРНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Протокол №4
засідання педагогічної ради
«Підсумки освітньо-виховної роботи за
2020-2021 навчальний рік»
31.05.2021
Голова – директор ЗДО Канська А.В.
Секретар – вихователь-методист Птуха О.М.
Присутні: Симончук В.В.
Денисевич Н.П.
Сульжик М.С.
Олішевко С.М.
Бунечко О.Г.
Житнік І.В.
Добринська С.Б.
Мосейчук Л.П.
Щевич Н.В.
Коваль К.В.
Мельник Ю.С.
Мороз О.М.
Інструктор по фізкультурі: Довгопола Л.М.
Муз. керівник: Пупко Н.А.
Асистенти вихователя: Данильчик О.В.
Відсутні:
Порядок денний:
вихователь-методист Птуха О.М.
вихователь-методист Птуха О.М.
вихователь-методист ПтухаО.М.
4. Інклюзивне навчання. Підводимо підсумки навчального року
асистент вихователя Данильчик О.В.
роботи закладу на літній період.
Директор ЗДО Канська А.В.
За порядок денний проголосували 17 чоловік.Порядок денний прийнятий одного-
лосно.
Вихователем- методистом внесено пропозицію щодо регламенту роботи, за регламент проголосувало 17 осіб. Регламент затверджений таким чином:
Доповідач - до 20 хв.
Інформація - до 15 хв.
Для довідок - до 20 хв.
1.СЛУХАЛИ:
Головою педагогічної ради надано слово вихователю - методисту Птусі О.М. для оголошення інформації щодо виконання ухвали попередньої педагогічної ради, яка зазначила, що всі рішення попередньої педагогічної ради №3 «Інтеграція суспільного та родинного виховання з проблеми безпеки життєдіяльності дитини» від 26.03.21р. що мають чіткий термін виконання -виконані, рішення що розраховані на тривалий термін виконання- виконуються .
2.СЛУХАЛИ:
Птуху О.М., вихователя-методиста, яка відмітила , У 2020-2021н.р. методична робота ЗДО №1 «Дзвіночок» м.Сарни, була спрямована на виконання освітніх стандартів, законодавчих, нормативно – правових та інструктивно – методичних документів з питання освіти, на якісне виконання завдань, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, та їх реалізацію через удосконалення освітнього процесу в ЗДО шляхом створення умов для професійного розвитку та саморозвитку педагогів закладу.
Головною метою закладу дошкільної освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового та духовного розвитку.
Організація освітнього процесу в ЗДО №1»Дзвіночок» м.Сарни у 2020/2021 навчальному році здійснювалася відповідно до власної концепції за пріоритетним напрямом «Організація сучасного освітнього середовища ЗДО сприятливого для формування гармонійно розвиненої особистості та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини в умовах Нової української школи» та була спрямована на реалізацію таких завдань:
Функціонування та забезпечення освітньої діяльності закладу дошкільної освіти №1 «Дзвіночок» м.Сарни у 2020- 2021н.р. забезпечували творчі педагоги. Кадровий склад педагогічних працівників становить 18 педагогів: директор — 1; вихователь-методист — 1; вихователі — 12; керівник музичний — 1; інструктор з фізкультури — 1; асистент вихователя – 1, практичний психолог -1.
З них мають освітній ступінь: бакалавр , спеціаліст , магістр — 15педагогів (83%); молодший бакалавр , молодший спеціаліст — 3 педагогів (17%).
Розподіл педагогічних кадрів за тарифними розрядами та кваліфікаційними категоріями: «вихователь 10 тарифного розряду» — 1(6%); «вихователь 11 тарифного розряду» — 6(33%); «спеціаліст ІІ категорії» — 4(22%); «спеціаліст І категорії» — 4(22%); «спеціаліст вищої категорії» — 3 (17%).
Розподіл педагогічних кадрів за стажем роботи: до 3-х років — 1 (6%); до 10 років — 5 (28%); до 20 років — 7(39 %); більше 20 років — 5 (28%).
У закладі створено належні умови для постійного підвищення кваліфікаційного рівня, педагогічної майстерності, розвитку творчого потенціалу кожного вихователя через різноманітні форми навчання. Безперервне вдосконалення фахової освіти та кваліфікації педагогічних кадрів ЗДО відбуваються завдяки курсовій перепідготовці на базі РОІППО. Так, згідно перспективного плану-графіку у 2020-2021 роках курси підвищення кваліфікації пройшли 2 педагоги закладу: директор – Канська А.В.; вихователь –Бунечко О.Г.
Відповідно перспективного плану атестації та річного плану роботи ЗДО на 2020-2021 н.р. проведена атестація педагогічних працівників. Всього атестовано 1 педагогічний працівник. За результатами атестації можна відзначити, що вихователь- методист Птуха О.М.- відповідає раніше встановленій кваліфікаційній категорії "спеціаліст вищої категорії ".
Текс доповіді додається
ВИСТУПИЛИ:
Канська А.В., директор ЗДО , яка повідомила, протягом року робота колективу закладу дошкільної освіти велася на достатньому рівні;
Процес освітньо-виховної роботи проходив згідно вимог програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» та законодавству України про дошкільну освіту;
Велася робота щодо вдосконалення методичної роботи з педагогічними кадрами: створення умов для активізації творчого потенціалу педагогів, впровадження в практику роботи закладу інноваційних технологій;
Велика увага приділялась проведенню заходів щодо запобігання дитячого травматизму;
Продуктивно відбувалася робота з батьками.
Текс доповіді додається
1.Діяльність педколективу за підсумками освітньо-виховної роботи в 2020/2021 навчальному році визнати задовільною.
2. Удосконалювати форми та методи освітньої діяльності, шляхом активізації використання інноваційних технологій, інтерактивних методів навчання із застосуванням мультимедійних систем, лего-конструкторів, сучасної сенсорної дидактики, розвиваючих ігор.
3. Продовжувати роботу з питань модернізації підходів у роботі з родинами та розвиток партнерських відносин між закладом і сім'єю.
4. Забезпечувати безумовне виконання норм та правил безпеки учасників освітнього процесу, дотримання санітарно-гігієнічного законодавства в умовах закладу дошкільної освіти та формування основ здорового способу життя, норм безпечної поведінки в умовах адаптивного карантину та пост- карантинного період.
Голосували: «За»-17; «Проти»-0; «Утрималися»-0. Ухвала прийнята числом голосів - 17, що складає 100%
3.СЛУХАЛИ:
Птуху О.М., вихователя-методиста , яка відмітила, що актуальним питанням освітнього процесу ЗДО №1 «Дзвіночок» є організація системи моніторингу якості дошкільної освіти, зокрема виявлення найбільш сформованих компетентностей відповідно до Базового компоненту.
Згідно плану роботи ЗДО № 1 «Дзвіночок» з 29.03.21 по 07.03.2021р вихователями кожної вікової групи ЗДО №1 «Дзвіночок» проведено моніторинг рівня сформованості компетенції дошкільників відповідно до Положення про моніторинг якості наданих послуг та за допомогою карт спостережень оцінки результативності освітнього процесу за 7-ма освітніми лініями складових Базового компонента.
Моніторинг проводився у молодших і середніх дошкільних групах. Рівень розвитку дітей старшого дошкільного віку проводився за допомогою кваліметричної моделі.
В досліджуванні приймала участь 21 дитина раннього віку та 119 дітей - дошкільного віку. Всього обстежено 140 дітей.
На основі аналізу отриманих даних показник рівня досягнень дітей за освітніми напрямами у межах БКДО на квітень 2021 року по ЗДО №1 «Дзвіночок» складає 88%, який збільшився на 26% порівняно з початком навчального року.
Зведені результати свідчать про те, що загалом діти дошкільного віку засвоїли завдання освітніх ліній Базового компонента і вимог освітньої програми «Українське дошкілля» на достатньому рівні. Моніторинг досягнень дітей кожної вікової групи за показниками всіх семи освітніх напрямів розвитку показав, що найкращі результати здобуті за такими освітніми напрямами, як “Гра дитини”, “Особистість дитини”, “Дитина у соціумі”. Значно покращилися показники за освітнім напрямом «Дитина у природному довкіллі» завдяки використанню вихователями в системі дослідницько-пошукової діяльності, залучення батьків до сумісних природничих акцій. Отже, у закладі належну увагу приділяють питанню формування в дітей родинно-побутової компетенції, соціально-комунікативної, навчанню дошкільників підтримувати щирі взаємини в колективі, знанням про нашу державу, розвитку творчих здібностей дітей та їхньої індивідуальності через використання провідного виду діяльності – гри, образотворчого мистецтва, ознайомленню з природним довкіллям рідного краю, формуванню екологічно доцільної поведінки. Найнижчими залишаються показники за освітнім напрямом “Мовлення дитини” (81%), “Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі” (86%). З огляду на це постає нагальна потреба в посиленні цілеспрямованої роботи з розвитку зв`язного мовлення дітей, забезпечення належних умов засвоєння дитиною культури мовлення і спілкування. Водночас слід продовжувати роботу з формування в дітей уміння давати оцінку вчинкам і взаєминам між людьми, діяти справедливо, вмінню вибудовувати конструктивну взаємодію з дорослими й однолітками на засадах народного фольклору. Потрібно спрямувати роботу на засвоєння дітьми сенсорних еталонів, розвиток пізнавальних інтересів засобами ігрових освітніх технологій, інженерного мислення через використання технології SТRЕАМ-освіти, які сприятимуть збагачуванню сенсорного досвіду дітей, спонукатимуть до досліджень. На основі отриманих результатів педагоги зробили відповідні висновки та визначили завдання для здійснення індивідуальної роботи по підвищенню основних показників життєдіяльності дошкільників, що допомагає відстежити рівень зростання та оволодіння навичками та дає можливість проаналізувати процес набуття компетенцій дитиною впродовж дошкільного дитинства.
ВИСТУПИЛИ:
Канська А.В., директор ЗДО , яка зауважила, в період з жовтня 2020 року по травень 2021 року з дітьми старшої групи «Капітошка» проводилися індивідуальні та групові форми освітньо-виховної та корекційно-розвивальної роботи відповідно до календарного плану. Використовувалися різноманітні корекційні методи та прийоми, ігрові моменти, систематично підбиралися наочні та дидактичні матеріали для забезпечення результативності корекційної роботи.
З 12 дітей, з якими проводилась корекційно-розвивальна робота у 2020-2021 навчальному році мають такі результати:
Закінчили навчання з хорошими результатами - 6дітей.
Закінчили навчання з значним поліпшенням- 4 дитини
Мають незначні результати- 2 дитини.
Фізкультурно-оздоровча робота в закладі є актуальною. На заняттях з фізичноїкультури діти закріпляють базові рухові навички, вдосконалюють свій руховий досвід. Відповідні узагальнені показники свідчать про системну роботу з розвитку фізичного потенціалу у дітей. Показники рівня засвоєння програми відповідають 89%, що на 13 % збільшено від показника станом на вересень 2020 року. Наразі показник є таким, як середній.
В наступному навчальному 2021-2022 році планується продовження роботи щодо використання інноваційних форм фізичної рухової активності, які будуть спрямовані на розвиток рухового інтелекту, навичок особистісного фізичного розвитку, використання ігрових рухових завдань, які в свою чергу покращать показники моніторингових досліджень з фізичного розвитку.
Пріоритетними у 2020/2021 навчальному році були і залишаються здоров’язберігаючі аспекти. Удосконаленню системи фізичного виховання в дошкільному закладі сприяє чіткий та систематичний медико-педагогічний контроль за станом здоров’я, фізичним розвитком та руховою активністю вихованців. Протягом навчального року старшою сестрою медичною та вихователем-методистом на заняттях з фізичної культури проводились заміри моторної щільності та тренуючого ефекту. програмі та виконують нормативи згідно з вимогами програми «Українське дошкілля», а для дітей ІІІ групи здоров’я передбачено полегшене навантаження.
Реалізуючи освітній напрямок БКДО «Дитина у світі мистецтва», протягом року в закладі проходили музичні заняття, де формувались уявлення про вокальну та інструментальну музику, основні музичні жанри (пісня, марш, танець); розвивались навички оволодіння елементарною технікою виконання хороводів, танців, музичних ігор, рухів
Станом на травень показники засвоєння програми відповідають 79%, що складає рівень, як середній.
Обстеження практичного психолога ЗДО № 1»Дзвіночок», у березні 2021 року охопило 18 дітей старшого дошкільного віку.Метою обстеження було отримання даних про соціальну та психологічну готовність дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі, їх визначення актуального рівня розвитку наприкінці навчального року.
Моніторинг визначався 4-ма компонентами та за методиками авторів Г.П.Лаврентєва, Т.М.Титаренко, Р.С.Нємова,«Знайомство з навколишнім світом (Ю.Соколова),:
І компонент: фізична зрілість .
ІІ компонент: інтелектуальна готовність .
ІІІ компонент: емоційно-вольова готовність
ІV компонент: особистісна готовність.
Перший компонент полягав у визначенні фізіологічної зрілості майбутніх першокласників. Проведенні діагностування засвідчують наступне: більша частина дітей має високий та середній рівень, отже за фізіологічними показниками та показниками медичної групи здоров'я зрілість скелету сформовано в повній мірі. , але є 1% низького рівня.
Важливим компонентом сформованості психічних процесів дітей старшого дошкільного віку та інтелектуальної готовності є увага. Результатом є відповідні позитивні показники, які простежується у більшості дітей. Діти можуть розподіляти та переключати увагу, зосереджуватись на відповідному завдані.
Під час проведення моніторингу задля визначення рівня соціальної поведінкової компетентності і комунікативних навичок як показників соціальної зрілості дитини дошкільного віку ,маємо зазначити, що більшість дітей легко вступає в контакт з дорослими та однолітками; добре себе відчувають у великій групі однолітків. Але попри це є певна наявність відсотка дітей які не вміють вирішувати конфлікти з однолітками, з небажанням діють під керівництвом дорослого.
Аналізуючи узагальнені результати обстеження дітей шостого року життя, можна зробити висновок, що показники компетентності з різних видів життєдіяльності проявляються здебільшого на середньому рівні, але залишається невеликий відсоток дітей у яких показники компетентності з різних видів життєдіяльності проявляються на низькому рівні. Педагогам необхідно планувати поглиблену індивідуальну роботу з недостатньо проявлених ознак компетентності. Організовуючи навчальну діяльність з дітьми шостого року, педагогам слід систематично використовувати завдання творчого, експериментально-дослідницького, проблемно-пошукового характеру, планувати тематику занять таким чином, щоб вона була максимально пов’язана з реальним життям і насущними проблемами дітей, сприяти розвитку їхньої самостійності, творчому ставленню до життя, створювати умови, які спонукають дітей до пізнання оточуючого світу, самопізнання, роздумів, міркувань, творчості, розвитку дієвого та свідомого ставлення до оточуючого світу, що сукупно має ставати основою успішного формування життєвої компетентності дитини. Сумісно з практичним психологом приділяли більше уваги психологічним аспектам підготовки до школи, розвивали вміння відтворювати знання в життєво-практичних ситуаціях, формували схильність до творчості, винахідництва, прагнення відійти від шаблону, зробити по-своєму.
Текс доповіді додається
УХВАЛИЛИ:
3 метою підвищення результативності у освітньо-виховній роботі педагогам ЗДО:
1.Здійснювати моніторинг розвитку та сформованості основних показників життєдіяльності дітей дошкільного віку відповідно до Базового компонента дошкільної освіти.
2. Використовувати ефективні форми та методи реалізації завдань за лініями розвитку для підвищення основних показників життєдіяльності дітей дошкільного віку.
3.Дотримуватись принципів доступності, системності і систематичності.
Голосували: «За»-17; «Проти»-0; «Утрималися»-0. Ухвала прийнята числом голосів - 17, що складає 100%
4.СЛУХАЛИ:
Данильчик О.В., асистента вихователя, яка повідомила що впродовж 2020 – 2021 н.р.ЗДО№1 «Дзвіночок» функціонувала одна старша інклюзивна група «Капітошка», де виховувалось 1 дитина з особливими освітніми потребами. Корекційно-розвивальна робота з дитиною з ООП здійснюється відповідно наступних програм та навчально-методичних посібників:
З метою всебічного вивчення особистості дитини з ООП, організації ефективної допомоги і психолого - педагогічної підтримки, відстеження динаміки її індивідуального шляху розвитку, створення належних умов для інтеграції дитини з ООП в освітнє середовище, протягом 2020-2021н.р. проводилась певна робота членів команди психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП. Системність роботи фахівців команди супроводу забезпечували обов’язкову корекційну складову освітньо - виховного процесу шляхом виділення необхідних корекційних годин за освітніми потребами дитини: організували заняття з практичним психологом, вчителем –логопедом, вчителем з лікувальної фізкультури.
Під час роботи командою психолого-педагогічного супроводу було визначено напрямки психолого- педагогічних та корекційно – розвиткових послуг, розроблено індивідуальну програму розвитку; моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку дитини з (ООП) з метою коригування та визначення динаміки розвитку.
Постійне відстеження показників засвоєння знань, умінь та навичок відповідно визначеним завданням та цілям ІПР дитини з ООП, надало змогу досягти певних результатів в роботі команди психолого-педагогічного супроводу.
Виходячи з показників маємо визнати, що простежується певна динаміка засвоєння програмових вимог у дитини з ООП. Здебільшого простежується середній рівень знань у дитини. Це зумовлено невідвідуванням ЗДО дитини з ООП без поважних причин.
Під час роботи команди фахівців індивідуального супроводу дитини проводилась тісна співпраця з батьками дитини, яка знаходиться на інклюзивному навчанні. Фахівцями проводились тематичні бесіди; вичерпні роз’яснення щодо врахування особливостей розвитку дитини з особливими освітніми потребами, залучених в інклюзивній групі, що сприяло формуванню батьківської компетентності у спілкування з дитиною під час обговорення питань, що виникали унаслідок спілкування та групової взаємодії в дитячому колективі.
З метою розширення та систематизації знань педагогів щодо забезпечення високої якості інклюзивної освіти шляхом використання інтерактивних форм роботи з дошкільниками відбувся семінар-воркшоп для педагогів «Кожна дитина особлива. Усі діти рівні».
ВИСТУПИЛИ:
Канська А.В. директор ЗДО, яка зауважила, що адміністрація закладу дошкільної освіти інформувала батьків дітей, що відвідують заклад щодо особливостей інклюзивного навчання, цілей та завдань, переваг інклюзії для всіх суб’єктів освітньо-виховного процесу. Для батьків проводилися тематичні бесіди та надавалися роз’яснення щодо врахування особливостей розвитку дітей з особливими освітніми потребами, залучених в інклюзивні групи.
Текс доповіді додається
УХВАЛИЛИ:
В ЗДО №1 «Дзвіночок « м.Сарни протягом 2020-2021н.р. створено належні умови для інтеграції дитини з ООП в освітнє середовище. Індивідуальна програма розвитку дитини з (ООП) виконана на задовільному рівні.
5.СЛУХАЛИ:
Директора ЗДО Канську А.В., щодо обговорення та схвалення плану заходів на літній оздоровчий період. Затвердження режиму дня та орієнтовного розподілу занять на літній оздоровчий період.
Текс доповіді додається
УХВАЛИЛИ:
1. Схвалити план заходів на літній оздоровчий період.
2. Затвердити: Режим дня та орієнтовний розподіл занять у всіх вікових групах.
Голосували: «За»-17; «Проти»-0; «Утрималися»-0.
Ухвала прийнята числом голосів - 17, що складає 100%
Голова:_________________________А. Канська
Секретар:_______________________О.Птуха
1