Навчальний предмет: я досліджую світ. Інші навчальні дисципліни: читання, технології, інформатика. Мета проекту: ознайомити дітей з поняттям «різдвяний пряник» та історією його виникнення. Виготовити та оздобити пряник. Створити колаж «Маленькі кулінари». Соціальна значущість проекту: цикл пізнавальних занять із вивчення та збереження різдвяних традицій українського народу; залучення дітей до спільної праці з дорослими. Проект реалізується в три етапи: підготовчий, основний, заключний.
Завдання проекту: збереження та розширення уявлень дітей про українську культуру, виникнення та різновиди пряників в Україні; розвиток пізнавальних інтересів до дослідницької діяльності; формування комунікативних, громадянських та соціальних компетентностей; формування творчих здібностей, уяви та фантазії; виховання шанобливого ставлення до рідних святинь, української мови, почуття гордості за свою державу, до людей різних професій, бажання цікавитися світом, який нас оточує; спекти та оздобити пряник; розвивати уміння працювати в колективі, групі.
Ключові поняття: пряник, прянощі, спеції, дизайн, кулінар. Мотивація: До класу завітав незвичайний чоловічок (учень у костюмі різдвяного пряника) з торбинкою. З неї він дістав: борошно, яйця, мед, цукор, пакетики з прянощами та запитав: - Де використовують ці речі? - Що вийде якщо ці компоненти поєднати?
Очікувані результати: діти отримають знання про різдвяні традиції українського народу; закріплять знання про працю дорослих, навчаться правильно називати і виконувати трудові дії; спробують себе в ролі кулінарів; проведена робота допоможе виховати працелюбність, бережливе ставлення до продуктів людської праці; всі учасники проекту отримають позитивні емоції від отриманих результатів
Висновки: Учителем, батьками були створені необхідні організаційні, методичні умови, які забезпечили реалізацію складової даного проекту. Одним із найважливіших завдань цієї роботи було згуртування дитячого колективу, розвиток комунікативних, громадянських та соціальних компетентностей, уміння міркувати та робити висновки, уміння пізнавати світ і відчувати себе його невід’ємною частиною. Даний проект одна із складових національно - патріотичного виховання в Миколаївській школі. Завдяки йому учні на всіх етапах навчання всебічно, гармонійно й цілісно розвивалися як особистості, розвивали свої творчі здібності, збагачувалися інтелектуально, духовно.