Клас: 5
Тема: Психічне і духовне здоров’я. Ти –особливий. Підтема:Моральні норми
Мета: Допомогти учням розвивати життєві навички позитивної самооцінки, самоусвідомлення і самовдосконалення, виховувати почуття толерантного ставлення до інших людей, співчуття і співпереживання, а також уміння запропонувати допомогу людям з обмеженими можливостями.
Очікувані результати
Наприкінці уроку учні:
називають дві свої переваги й один недолік;
визначають шляхи підвищення самооцінки за поданим алгоритмом.
Обладнання і матеріали
Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери. Комп’ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор (бажано). Кольорові нитки.
ХІД УРОКУ
І.Мотивація навчальної діяльності:
-Чи знаєте ви людей, які мають певні вади чи інші особливості, що утруднюють їхнє життя?
-Як ви можете їм допомогти?
-Чи є на світі люди без недоліків?
- Як ми повинні ставитися до вад інших людей?
Неприпустимо залишати людей з обмеженими можливостями вдома самих чи під наглядом дитини. Якщо цього не можна уникнути, дитина повинна добре знати, до кого їй звернутися у разі потреби.
Нав’язування допомоги людям з обмеженими можливостями може образити їх. Тому треба обов’язково спочатку запитати: «Чи можу я вам допомогти?», а якщо людина відмовляється, не варто наполягати.
І. Притча «Нічого такого, що було б неправдою»
Одного разу сліпий чоловік сидів на сходинках однієї будівлі з капелюхом біля ніг і табличкою з написом: «Я сліпий, будь ласка, допоможіть».
Один чоловік проходив повз і зупинився. Він побачив інваліда, у якого було всього лише кілька монет у його капелюсі. Він кинув йому пару монет і без його дозволу написав нові слова на табличці. Він залишив її сліпій людині і пішов.
До кінця дня він повернувся і побачив, що капелюх сповнений монет. Сліпий упізнав його по кроках і запитав, чи не він був той чоловік, що переписав табличку. Сліпий також хотів довідатися, що саме він написав. Той відповів:
- Нічого такого, що було б неправдою. Я просто написав її трохи по -іншому.
Він посміхнувся і пішов.
Новий напис на табличці був такий: «Зараз весна, але я не можу її побачити».
2.Перегляд :Відео «Кастрюлька Анатоля»
http://autta.org.ua/ua/materials/material/-Multfilm--KastrulkaAnatolya-/
Або Перегляд : Відео «Канадська соціальна реклама» ( про хлопчика з ООП)
http://autta.org.ua/ua/materials/ material/Kanadska-sots-alna-reklama/
Обговорення :
-Як ми повинні ставитися до вад інших людей?
-Як ви можете їм допомогти?
Висновок : Цінуйте себе і свою індивідуальність. Ідеальних людей не буває. Важливо терпляче ставитися до вад інших людей, яких вони не можуть позбутися. Дуже часто люди з вадами досягають у житті набагато більшого, ніж ті, у кого немає таких проблем.
Або ІІ. Притча про морську зірку
Чоловік йшов берегом і раптом побачив хлопчика, який піднімав щось з піску і кидав в море. Він підійшов ближче і побачив, що хлопчик піднімає з піску морські зірки. Вони оточували його з усіх сторін. Здавалося, на піску – мільйони морських зірок, берег був буквально усіяний ними на багато кілометрів.
- Навіщо ти кидаєш ці морські зірки у воду? – Запитав чоловік, підходячи ближче.
- Якщо вони залишаться на березі до завтрашнього ранку, коли почнеться відлив, то загинуть, – відповів хлопчик, не припиняючи свого заняття.
- Але це просто нерозумно! – закричав чоловік. – Озирнись! Тут мільйони морських зірок, берег просто всіяний ними. Твої спроби нічого не змінять!
Хлопчик підняв наступну морську зірку, на мить задумався, кинув її в море і сказав:
- Ні, мої спроби змінять дуже багато … для цієї зірки.
(Семюель Джонсон, 1709-1784, англійський письменник і мислитель)
Висновок: Той, хто чекає можливості зробити відразу багато хорошого, ніколи нічого не зробить. Життя складається з дрібниць. Дуже рідко з’являється можливість зробити відразу дуже багато чого. Істинна велич полягає в тому, щоб бути великим у дрібницях.