Конспект артзаняття з ебру " Танцюючі фарби"

Про матеріал
Ебру (або “мармуровий папір”) — різновид живопису, малювання на воді або на спеціальному розчині. Зображення, створене на воді, обережно переносять на папір чи іншу поверхню. Цю техніку винайшли на Сході близько 600 років тому. Упродовж століть “мармуровий папір” використовували для оздоблення приміщень, оформлення обкладинок книжок, обгортання подарунків.
Перегляд файлу

Комунальний заклад

«Оріхівський обласний центр соціально – психологічної реабілітації дітей» Запорізької обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

Заняття з елементами Акватерапії (техніка «Ебру»)

«Танцюючі фарби»

 

 

 

Автор:

практичний психолог

Якушина Ю.Ю.

 

 

 

 

 

Оріхів 2017 р.

 

Діти заходять  в зал та утворюють коло в центрі кімнати.

 

1. Привітання «Компліменти для тебе…»

- Добрий день, мої маленькі чарівники! Так, саме чарівники, а чому я Вас так називаю ви дізнаєтесь пізніше.

Для початку пропоную розпочати наше заняття привітанням. Отже, в мене в руках щедрий мішечок, в якому є купа цукерок. Зараз по кожен по черзі, візьміть, будь ласка, стільки цукерок, скільки побажає ваша душа. Добре, а тепер за кількістю взятих цукерок озвучте позитивні характеристики, тобто компліменти свого сусіда зліва. (Дитина називає комплімент та вкидає цукерку до мішечка назад). Пропоную розпочати з мене і за годинниковою стрілкою продовжити коло компліментів.

Дякую вам діти, ваші привітання компліменти були дивовижними та різноманітними. Ваші цукерки щоб вам вони не заважали на протязі заняття, будуть знаходитись в надійному місці, а в кінці заняття ви отримаєте власні солодощі.

2. Вправа «Мій настрій…»

- Діти підійдіть, будь ласка, до наступного атрибуту нашого заняття. Перед вами розміщені карти, але ці карти непрості, вони все про вас знають і якщо в них запитати, вони з задоволенням розкажуть про вас. Уважно огляньте всі карти… Оберіть ту карту, яка асоціюється у вас з власним настроєм. Скористайтесь вашою уявою, пофантазуйте… Огляньте уважно всі карти, та оберіть ту карту, про яку б ви могли сказати, ця карта – мій настрій сьогодні і зараз…

Діти утворюють коло навколо асоціативного столу та рефлексують стосовно власного  настрою.

Добре, ви обрали карти. Розкажіть про свій настрій…

Наприклад: в мене сьогодні гарний настрій, я обрав саме цю карту тому що на ній зображено сонечко…

Ну, що ж розпочнемо з…

Добре, молодці. Ви сьогодні з собою на заняття захопили гарний настрій. Адже він нам стане в пригоді. Сьогодні ми з вами будемо створювати незвичайні малюнки, візерунки, картини власними руками за допомогою техніки ебру.

 

3. «Пригадайте... »

- Діти, займіть нарешті, місця за робочим столом. Сідаємо зручненько. Та уважно слухаємо.

Діти, давайте пригадаємо, чим ми займались на попередньому занятті?

  • Ми знайомились із особливостями техніки ебру

Що це за техніка малювання, розкажіть, що Ви запам’ятали?

     -   

Що ж найцінніше в ебру малюванні?

    - Неповторність кожного малюнку, кожен шедевр індивідуальний

На минулому занятті ми лише теоретично знайомились із новим видом малювання. Мета нашого сьогоднішнього заняття отримати практичні навички  у взаємодії з незвичайним видом живопису – технікою під назвою ебру. І спробувати себе в новому виді творчості.  В кожного з вас вийде власний шедевр. 

 

4. «Танцюючі фарби»

Впевнена, що ви вже з нетерпінням хочете спробувати створити свій шедевр? Діти, я правильно говорю? Для правильності створення картини, випряміть спинки, зробіть вдих та видих та дуже дуже уважно мене слухайте. Будьте обережними, не штовхайте свого сусіда. Не робіть різких рухів, щоб не заподіяти шкоди собі та своєму товаришу поряд. Зрозуміли? Налаштувались? Добре!

Перед вами знаходяться ємкості зі рідиною для малювання, візьміть пензлики та ретельно перемішайте. (Фарби по 3 шт. кожного кольору).

Ось, ми й готові до малювання. Беремо пензлик вмокаємо його в фарбу, обраного на ваш власний розсуд кольору, і капаємо на поверхню води, не проколюючи воду. Набираємо наступний колір обраний вами і також капаємо його на поверхню води. Тепер ваш малюнок залежить лише від вашої уяви… Ви маленькі творці – художники… Створіть неперевершений шедевр… Намалюйте малюнок власної душі, ваших емоцій та почуттів. Нехай заграють Ваші емоції та почуття у таночку фарб.

Діти створюють малюнок на воді. 

Залишаємо наші малюнки до повного висихання. А вже на наступному занятті, коли клей висохне, а малюнок створений Вами залишиться. Ми створимо з Вами медальйони власного внутрішнього світу.

Діти, ви маленькі чарівники, адже у вас все чудово вийшло. Ви молодці!

Хочу звернути Вашу увагу на Ваші витвори, всі візерунки різні, однакових немає. Хочу закцентувати увагу на тому, як візерунки різні, так і ми з Вами різні, адже немає однакових людей. Кожна людина це індивідуальність, особистість.

Рефлексія:

- Чи важко було Вам виконувати малюнок?

- На що схожі Ваші шедеври? (морські хвилі, хмаринки, що пливуть по небу, різнокольорові хвилі, веселка, кольорові краплинки, завитки, візерунки).

- Які відчуття переповнювали Вас при малюванні? (рівновага, спокій, гармонія, позитив, цікавість, впевненість у тому, що в мене все вийде).

 

 

5. Релаксаційна кольоротерапія «Веселка»

А тепер я запрошую вас взяти ваші улюблені подушки Губки Боби та розташуватись на килимку для перегляду медитативної релаксаційної кольоротерапії під назвою Веселка.

Отже, зручненько вам, екран всім видно? Добре.

Розслабились, зробили спокійний вдох та видих.

Увага на екран.

Діти дивляться релаксаційну екранізацію, а психолог коментує вербальні релаксаційні аспекти вправи.

Ви знаходитесь в лісі, в затишній маленькій хатинці. Ви відчуваєте запах хвої, квітів та трави. На вулиці йде літній теплий дощ. Крім шуму дощу, ви чуєте, як шарудить листя дерев. Ранкове сонце, осяює все навколо, ніжним, приємним світлом. Ви відчуваєте злиття з природою і відчуваєте що зараз відбудеться диво. ..

Побудьте в цьому стані… деякий час…

Тепер уявіть, що дощ закінчився, і ви виходите на вулицю, зі своєї хатинки. Ви слухаєте спів пташок, та бачите гарну веселку, яка виникла внаслідок дощу. Ви відчуваєте легкість та невагомість. Відштовхуючись від землі, підніміться до неба. Відчуйте як насичуєтесь червоним кольором, який передає вам свою силу. Тепер відчуйте, як оранжевий колір проникає в вас та пробуджує чуттєвість. Вбираючи жовтий колір ви відчуваєте душевне тепло та спокій. Дайте зеленому кольору можливість визволити вас від негативу та подарувати любов. Для набуття внутрішньої гармонії уявіть, як блакитний колір вас огортає .Відчуваючи синій колір, ви заспокоюєтесь, стаєте врівноваженими. Фіолетовий колір зігріває вас і наповнює творчою енергією. Побудьте в цьому стані деякий час. Тепер поступово виходимо зі стану медитації, не робимо різких рухів. Поступово піднімаємось… наче ефект від вправи залишить вас.

Діти залишаються сидіти на килимі.

 

6. Рефлексія

 - Сядьте зручненько. Скажіть будь ласка, чи змінився ваш настрій та емоційний стан від початку заняття і на даний момент. Діти коментують зміни настрою.

Діти, давайте згадаємо, що було сьогодні на нашому занятті. Ми з  вами говорили компліменти один одному, користувались всезнаючими картами, були маленькими чарівниками, створюючи власні шедеври та релаксували. Давайте обговоримо, що ж найбільше сподобалось на занятті?

Які труднощі спіткали вас?

Дякую вам за співпрацю!!! Ви молодці, з вами приємно взаємодіяти!!!

7. Ритуал прощання

А тепер закінчимо нашу роботу найгучнішими аплодисментами. Аплодуємо!!!

Отримуйте ваші солодощі…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Сценарії
Інкл
Додано
24 січня 2022
Переглядів
535
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку