Психологичне та фізичне здоров'я дітей під час війскового стану

Про матеріал
Матеріал містить психологічні та практичні поради для вчителів та батьків ,як правильно розмовляти з дітьми про війну ,що робити з дітьми в бомбосховище ,що роботи під час панічної атаки з дітьми
Перегляд файлу

  Діти потребують зараз особливої турботи та уваги. Через невеликий життєвий досвід і особливості дитячої психіки їм загрожує більше небезпек  фізичних та психоемоційних  ніж дорослим. Водночас існують інструменти, які дозволяють мінімізувати ризики та вберегти фізичне та психічне здоров’я дитини.

   1. Як правильно розмовляти з дитиною про війну. Дитина молодшого шкільного віку має право знати ,що зараз відбувається в країні, але дорослі також мають відповідальність уберегти їх від небезпечного контенту. Говоріть з дітьми зрозумілою їм мовою, через казки та історії, де наприклад, козаки боролися проти зла, захищали свою землю (“Котигорошко”, “Чарівні історії про козаків” тощо). Під час розмови стежте за реакціями дитини та будьте чутливими до її рівня тривоги. Це нормально, якщо ви дуже переживаєте через те, що відбувається, але пам’ятайте, що діти сприймають емоційні сигнали від дорослих, тому говорячи з дитиною, намагайтеся тримати контроль над емоціями. Нагадайте, що багато людей наполегливо працюють не лише в Україні, а й у всьому світі, щоб закінчити війну. 

  2.Обмежти потік новин. Подумайте про те, щоб вимикати новини при дітях дошкільного або молодшого шкільного  віку. Новинний контент наразі є травмуючим для них, може викликати багато занепокоєння та підсилювати тривогу і страх. З дітьми середнього шкільного віку та підлітками ви можете використовувати перегляд новин як можливість обговорити, що відбувається в країні та у вашій громаді зокрема    Також подумайте, як і що ви говорите про ситуацію з іншими дорослими, особливо коли дитина може це чути або бути присутньою під час розмови. Намагайтеся, наскільки це можливо,  , замість перегляду новин з дітьми, робити з ними релаксаційні вправи, грати в ігри, дивитися мультфільми або читати казки разом.

  3.Обов’язково дотримуватися режиму дня. Займатися фізичними вправами.

  4.Грайте в ігри ,виконуйте з дітьми заспокійливі вправи. Під час 1егшее1 ігри дітей можуть бути трохи “регресивними”, тобто старші діти можуть знову грати в ігри для малечі. Можна ліпити з пластиліну, окреслити навколо себе коло безпеки з нитки,  рвати на дрібні шматки папір, «Видихнути хмаринку» (уявити, що вдихнули хмаринку і видихнути її зі звуком, можна з грозою і блискавкою, тупотіти при цьому ногами) тощо. Також можна грати настільні ігри, малювати, грати у слова, ігри в телефоні, в яких залучене просторове сприйняття (наприклад, Тетрис).

 5. Під час звуку сирен у дитини в особливому навантаженні перебуває аудіальний канал сприймання, тому його потрібно чимось “зайняти”. Для цього можна співати хором, горланити кричалки 1егшее утіпутіна і російської армії, слухати в навушниках аудіоказки та музику, 1егшее з собою музичний інструмент та влаштувати для всіх концерт.

  Якщо у дитини панічна атака:

    покласти руку на живіт, приблизно на 3 пальці нижче сонячного сплетіння та постукати по цьому місцю 

    потерти кінчик носу

    сконцентруватися на диханні

    змащувати губи, полоскати рот водою

    витягувати якомога далі язика – ніби намагаючись торкнутися грудної клітини

    подивитися вправо, не повертаючи голови, – якомога далі на 15-20 секунд, потім перевести погляд прямо, потім подивіться вліво – якомога далі, потім знову прямо

    розтерти тіло

    розтерти точку між підмізинним (четвертим) пальцем та мізинцем – там знаходиться точка паніки 

    покласти руки на ребра, відчути, як вони при диханні розширюються, підіймаються

    розтерти руки, прикласти до нирок.

6. Дозволяйте дитині вивільняти ненависть та злість.

  Зараз і для дорослих, і для дітей виявляти злість (ненавидіти, лаятися, кричати) – це здорова реакція. Тому дорослим потрібно  дозволяти собі й близьким, зокрема й дітям, це робити. Це варто робити  в ігровій формі. Можна застосовувати 1ег “Злий бобер” (придумати злу тваринку і поводитися так, як, на нашу думку, може себе вести ця тваринка. Потім перетворитися на добру тваринку. Потім – на людину) або кричати в “мішечок для криків” або стаканчик. Але після вивільнення ненависті та злості слід перемкнутися на щось добре і 1егшее1нее: на обійми, теплий чай, добрі слова одне одному. 

 Сльози та плач – теж нормально в цій ситуації, тому дайте дитині виплакатися. Після емоційного вивільнення дитині буде 1егшее заснути

 7.Техники та прийоми для регулювання емоційного стану.

  “Пожежник”

 Ефективно знімає стрес, регулює дихання.

Енергійно потріть одну руку об іншу та відчуйте, як їх наповнює тепло. Тепер настав час “гасити вогонь”.

Зробіть глибокий вдих, а потім зробіть дуже довгий видих.

Спрямуйте потік повітря, що видихається на розігріті руки.

Пожежу загасили!

 Зняття напруження у тілі

  Стисніть сильно кулаки. Потримайте їх декілька секунд і повільно відпустіть. Повторіть как само для м’язів передпліччя.

 Підніміть плечі как, щоб вони торкалися вух. Потримайте їх в такому положенні, а потім розслабтесь.

Дихання за квадратом

 1. Глибоко вдихніть через ніс, округлюючи живіт, рахуючи до чотирьох: один, два, три, чотири.

 2. Затримайте вдих, рахуючи до чотирьох: один, два, три, чотири.

 3. Повільно видихніть усе повітря через рот, втягуючи живіт, рахуючи до чотирьох: один, два, три, чотири.

 4. Затримайте дихання, рахуючи до чотирьох: один, два, три, чотири.

  Бережить себе та людей поруч. Зараз важливе кожне добре та тепле слово підтримки.

 

 

 

 

КЗЛОР ЛЗСШ №1

   

 

 

 

 

 

 

 

 

Психологічна та фізична безпека дітей під час воєнного стану.

 

 

Виступ на пед..нараді інструктора з фізкультури  

Руденко Е.І.

 

 

docx
Додано
1 вересня 2023
Переглядів
238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку