Психологічні хвилинки
Мета: збільшення арсеналу стабілізаційних практик, що повертають ресурс.
Завдання:
І. «Переосмислення»
Вправа «Чистий аркуш»
Мета: розвиток навичок позитивного мислення, підвищення стресостійкості.
Відео https://www.youtube.com/watch?v=bI2kqCDSvls&t=7s
ІНСТРУКЦІЯ ДО ВИКОНАННЯ:
Пропонуємо вам взяти аркуш паперу та розділити його посередині на дві половини вертикальною лінією.
На лівій, «темній» половині запишіть негативні думки, які у вас виникають чи супроводжують тривалий час, відслідкуйте власні почуття. Намалюйте образ вашого стану у вигляді конкретного предмета або набору абстрактних фігур. Тепер перейдіть до другої (світлої) половини і починайте вимовляти твердження, протилежні за змістом тим, що пов’язані у вас зі стресом.
На правій стороні аркуша запишіть ресурсні фрази. Намалюйте позитивний образ, який при цьому приходить до вас в голову. Потім розріжте ваш аркуш по розділовій лінії. Від його лівої половини необхідно позбутися. Можете просто зім’яти клаптик паперу і викинути його в кошик для сміття, але краще придумайте для себе цілий ритуал знищення негативних думок, що включає урочисте спалювання і розвіювання попелу. Праву ж половину аркуша збережіть і запам’ятайте. Це список ваших сильних думок. Ці знайдені вами слова – твердження, що будуть для вас підтримкою у складні хвилини життя.
Використані матеріали: Автори: Марина Акіменко, практичний психолог, Леся Дзюбан, соціальний педагог Миколаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Миколаївської селищної ради . Регіональний психологічний проєкт «Завжди поруч»: кращі практики (з досвіду роботи). [у 2-х ч.]. Ч. 2 / Уклад. І.В. Марухина, Л.О. Кондратенко. Суми : НВВ КЗ СОІППО. 2023. С.40
ІІ. Вправа з кінезіології — «Я ОK!»
Мета: створити гарний настрій, відчути впевненість у власних силах.
Відео https://www.youtube.com/watch?v=_WWD90P6T1Y
ІНСТРУКЦІЯ ДО ВИКОНАННЯ:
«Приготуйте, будь ласка, свої руки. Правою рукою показуємо: Клас! Лівою — ОK! Змінюємо рухи на руках. Продов жуємо і промовляємо: «У моєму житті, у різних ситуаціях Я — ОK! І в мене все КЛАС!» Продовжувати, доки діти не почнуть відтворювати рухи впевнено.
РЕФЛЕКСІЯ: Запитання для обговорення: 1. Чи легко було виконувати вправу? 2. Який настрій після виконання вправи?
Використані матеріали: автор Я. Антощенко. ЯК ТИ? Уроки з психології для школярів (10–14 років) : навч.-метод. посіб. для педагогів і психологів / Алексєєва О., Антощенко Я., Базима Н., Беженова С., Бесчастна Л., Вініцька М., Гондюл І., Гольцева І., Дорошенко Н., Задорожна Н., Марченко Л., Мирошниченко У., Падій О., Попельницька О., Савицька Н., Сербайло К., Ситник Н., Тараріна О., Хмелєва-Токарєва О., Цимбал С., Шевченко Ю. — Київ, 2024. — 347 с.
Мета: пошук особистісних ресурсів, мотивація до самопізнання та саморозвитку, розвиток впевненості в собі.
Відео https://www.youtube.com/watch?v=OoS41oJ6-us
ІНСТРУКЦІЯ ДО ВИКОНАННЯ:
Уявіть, що за плечима у вас є сумочка чи рюкзачок, у якому лежить усе, щоби відчувати себе щасливим/-ою. Вам треба виписати ті речі та відчуття, які лежать у вашій торбинці. Дайте собі відповіді на запитання:
• що лежить там?
• хто збирав цей багаж?
• що в ньому ваше?
• що там не ваше?
• може, від чогось треба відмовитися чи, навпаки, щось додати?
• наскільки вам легко чи важко нести цей багаж?
Запишіть свої відповіді. Спробуйте відслідкувати свій стан у момент, коли ви думаєте над тим, що лежить у вашій торбинці та описуєте це. Вам, напевно, захочеться щось додати або від чогось відмовитися. Зробіть це - викрисліть з опису те, що вважаєте зайвим
(Автор: Вікторія Назаревич. Матеріали розроблені у межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?», ініціативи першої леді України Олени Зеленської, у співпраці з Координаційним центром з психічного здоров’я при Кабінеті Міністрів України, Міністерством освіти і науки України, Міністерством цифрової трансформації України та Національною едьютейнмент освітньою платформою Дія Освіта.)